Tri týždne pred zmenou dopravcu na regionálnych linkách má nový dopravca už viac ako 300 uchádzačov o prácu vodiča autobusu.
Nový regionálny dopravca Arriva Mobility Solutions, ktorý bude od 15. novembra 2021 zabezpečovať regionálnu autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji, pokračuje v nábore vodičov autobusov. Na obsadzovaných 400 miest vodičov sa k 22. októbru prihlásilo už viac ako 300 záujemcov, s ktorými dopravca začal postupne podpisovať pracovné zmluvy. Arriva otvorila aj náborové centrum neďaleko autobusovej stanice na Mlynských nivách, kde záujemcom poskytnú všetky informácie k pracovným podmienkam a tiež aj právne poradenstvo. Náborové centrum bude otvorené ešte v termíne od 25. do 29. októbra v čase medzi 8:30 a 17:00 na Karadžičovej ul. 8/A (budova CBC - Regus, 1. poschodie). Vodičom doterajšieho dopravcu Slovak Lines ponúka Arriva možnosť pridelenia na trasu, resp. linku, na ktorej jazdili doteraz v prípade, ak novú pracovnú zmluvu podpíšu do konca októbra.
„Týmto krokom chceme docieliť, aby sa vodiči, ale aj cestujúci cítili aj po 15. novembri čo najkomfortnejšie a mohli plynulo pracovať a cestovať. To znamená, že napríklad vodič, ktorý dlhé roky jazdil na trase Bratislava – Senec, má možnosť pokračovať v obsluhe vybraného spoja. Chceme tak vodičom ponúknuť možnosť jazdiť po „vyjazdených cestičkách“ a nepretŕhať kontakty s cestujúcimi, ktorí s nimi môžu po zaužívanej trase cestovať aj naďalej,“ uviedol László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.
Záujemcovia o prácu vodiča či prácu v administratíve v Arriva Mobility Solutions sa môžu prihlásiť aj cez internetovú stránku dopravcu, kde tiež nájdu odpovede na najčastejšie otázky. Zázemie pre vodičov, dispečing a administratívnych pracovníkov a tiež parkovanie autobusov dopravcu Arriva Mobility Solutions bude zabezpečené v areáli spoločnosti Doprastav na ulici Mlynské nivy 70. Areál sa nachádza cca 3 kilometre od autobusovej stanice Mlynské nivy, dostupný je od zastávok MHD Prístavný most a Grófska niva.
„Sme radi, že aj napriek krátkosti času naša kampaň oslovila množstvo ľudí a do dnešného dňa sa nám ozvalo toľko záujemcov o prácu. S mnohými sme už podpísali pracovné zmluvy, pracovné podmienky sú férovo nastavené a hlásia sa vodiči, ktorí chcú pokračovať na svojich linkách. Tešíme sa na spoluprácu so všetkými novými kolegyňami a kolegami a veríme, že s ich prácou budeme spokojní nielen my, ale najmä naši cestujúci,“ dodal László Ivan.
810zssk
1. Okej, aká je teda celková hodinová mzda u SL aj s tými príplatkami? Vyššia alebo nižšia ako u Arrivy?
2. Arriva na webe uvádza že tých 55 minút na na údržbu a spol. budú mať tiež. Prestoje boli neplatené aj u SL, pokiaľ mám správne info.
3. Čo sa zvyšku týka, ako problematické mi prídu tie nadčasy a tiež neplatenie presunov medzi AS a Doprastavom. Neviem si celkom predstaviť ako je možné vodičovi neplatiť povinný presun - je to jazda ako každá iná. Tam by ma teda zaujímalo vyjadrenie Arrivy (možno Valec bude vedieť povedať ako to je).
4. Čo sa tarifného a informačného systému týka, vozidlo bez neho nie je spôsobilé na prevádzku v IDS BK a nesmie jazdiť pod hrozbou veľmi vysokých pokút, čiže mi príde nepravdepodobné že by do toho Arriva išla. Ale uvidíme. Každopádne toto nie je niečo s čím by mal vodič mať starosť - ak mu povedia že nemá riešiť lístky, je to akurát menej práce pre neho.