Kĺbové hybridné trolejbusy dodá do Bratislavy pravdepodobne česká Škoda Electric. Pôjde o typ Škoda 27 Tr Solaris.
Dopravný podnik Bratislava zverejnil výsledok vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na dodávateľa nových 18-metrových hybridných trolejbusov. Do súťaže predložili ponuky dvaja uchádzači, české spoločnosti SOR Libchavy a Škoda Electric. Na základe ponúknutej ceny sa úspešným uchádzačom stala plzenská Škoda Electric, ktorá ponúkla trolejbusy za cenu 12,4 mil. € bez DPH. Druhý uchádzač ponúkol vozidlá za cenu 13,34 mil. €. Odhadovaná cena zákazky bola pritom až 18,78 mil. €. Podpis zmluvy s víťazom súťaže bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a jej následnej kontrole.
Zaujímavosťou je, že cena jedného kĺbového hybridného trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris vybaveného trakčnými batériami (538 950 €) bude o takmer 23 tisíc € nižšia než cena klasického kĺbového trolejbusu Škoda 31 Tr SOR zakúpeného v roku 2014 (561 826 €).
V rámci zákazky plánuje DPB nakúpiť 23 hybridných vozidiel, ktoré by mali byť nasadené na linku 61 (Hlavná stanica - Letisko) a linku 40 (Hlavná stanica - Most SNP). Nové trolejbusy budú dodané najneskôr do 18 mesiacov od ich objednania. V roku 2020 DPB otestoval v Bratislave zapožičaný hybridný kĺbový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris z Českých Budějovíc. Rovnaký typ ponúkla Škoda Electric aj v tomto bratislavskom tendri.
„V Bratislave sa pripravujeme na trolejbusovú revolúciu. Trolejbusovú sieť plánujeme modernizovať, rozširovať a zrýchľovať. S tým súvisí aj nákup nových vozidiel. Nové kĺbové trolejbusy zvýšia prepravnú kapacitu a nahradia premávku dieselových autobusov na vybraných linkách. Vo výbave budú mať všetky komfortné prvky,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s., pri príležitosti oznámenia výsledkov súťaže.
si
jednak predchadzajuca generacia trolejbusov tu v podstate odkempila 15-20 rokov bez toho ze by sa im casom skracoval dojazd a hrozilo by ze nebudu schopne byt nasadzovane na niektoru z liniek kam patria....
a dvak ta aktualna generacia sa lisi od svojich autobusovych vrstevnikov napriklad tym ze vie byt v lete vychladena - co myslis, cim to bude ? ja myslim ze tym ze sa chladia aj v obratiskach, kedze ich nik neprudi na rozdiel od autobusov s tym ze maju byt vypnute, lebo spotreba phm a pod.... avsak tahat klimu z bateriek vo vozidle v obratisku sa asi nebude velmi dat.....