DPB vyhodnotil súťaž na dodávateľa 24-metrových trolejbusov

O dodávku "megatrolejbusov" pre bratislavský dopravný podnik mali záujem dvaja uchádzači.

Dopravný podnik Bratislava zverejnil výsledok vyhodnotenia ponúk v súťaži na dodávateľa nových dvojkĺbových 24-metrových trolejbusov. Do súťaže sa prihlásili dvaja uchádzači. Víťazným uchádzačom sa stala skupina dodávateľov Škoda Electric (CZ), Solaris Bus & Coach (PL) a Solaris Slovakia s cenou 16,760 mil. € bez DPH. Na druhom mieste skončila švajčiarska spoločnosť Carrosserie HESS AG s ponukou 21,677 mil. € bez DPH. Odhadovaná cena zákazky bola 19,413 mil. bez DPH.

Ak nepríde k uplatneniu revíznych postupov, po kontrole súťaže by mala byť zmluva podpísaná so zverejneným víťazom súťaže. Podľa zloženia víťazného združenia pôjde o trolejbusy s karosériou Solaris Trollino 24 a s výzbrojou českej Škody Electric.

V rámci zákazky plánuje DPB nakúpiť 16 týchto veľkokapacitných trolejbusov s trakčnou batériou, pričom ich nasadenie je plánované na vyťaženú linku 201 z Hlavnej stanice na Dolné hony. Dodanie trolejbusov je požadované do 20 mesiacov od zadania objednávky. Zákazka bude spolufinancovaná z fondov Európskej únie.

DPB pôvodne plánoval súťaž vyhodnotiť podľa viacerých kritérií (okrem ceny aj technické kritériá ako výška nástupnej hrany, svetlá výška dverí či počet pevných sedadiel dostupných z nízkej podlahy), ale neskôr prišlo k zmene rozhodnutia a zostalo iba kritérium najnižšia cena. Toto rozhodnutie bolo zdôvodnené nasledovne: Napriek skutočnosti, že Obstarávateľská organizácia pôvodne nastavila hodnotiace kritériá tak, aby zohľadňovali aj požiadavky na čo najvyšší komfort pre cestujúcich, pričom boli zároveň nastavené tak, aby minimálne kritériá spĺňali všetci potenciálni dodávatelia trolejbusov na trhu, Obstarávateľská organizácia prehodnotila argumenty uvedené v žiadosti o nápravu s tým, že pristúpila k úprave dotknutej časti súťažných podkladov, a to Prílohy č. 4 Súťažných podkladov: Kritériá na vyhodnotenie ponúk, a to tak, že vypúšťa všetky technické – kvalitatívne podkritériá a ponuky budú vyhodnocované len na základe najnižšej ceny. Obstarávateľská organizácia upravila kritéria na vyhodnotenie ponúk v zmysle vyššie uvedeného, t.j. rozhodla o vypustení technických – kvalitatívnych podkritérií najmä z dôvodu, aby v rámci procesu verejného obstarávania aj naďalej nedochádzalo k neopodstatnenému spochybňovaniu transparentnosti výberového procesu. Obstarávateľská organizácia zahrnula tieto technické požiadavky do opisu predmetu zákazky ako minimálne požiadavky na plnenie predmetu zákazky zohľadňujúc relevantný trh, aby nedošlo k neželanému obmedzeniu súťaže a nízkemu počtu záujemcov, resp. uchádzačov.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: trolejbus6207 #38:
S tou cenou je to nejaké nejasné. Francúzske médiá píšu o cene za, hm, "neopracované" vozidlo €863K (bez DPH), ale o konečnej cene budú ešte do júna prebiehať rokovania a očakáva sa, že po zohľadnení všetkých požiadaviek a špecifík, to bude niekde okolo €1,5M. Vôbec mi teda nie je jasné, čo má tú cenovku €863K (bez DPH)... Nevyzbrojená karoséria?
Tu - https://www.cs-dopravak.cz/v-nancy-budou-jezdit-trolejbusy-od-hessu/ ma zaujala cena cca 1mil €/voz, prečo u nás ponúkli v tendri cenu o 350t €/voz vyššiu?
Reakcia na: IBBI #36:
Este nie je 100% zabezpecene financovanie vsetkych nakupov cez EU f. Ma sa to dohodnut tento mesiac 12/21. Hlavne je, ze Hess sa neodvolal takze Solaris moze hned po zadani zakazky vyrabat, hoc zmluva pise dodanie do XY mesiacov. Moj odhad ze 1.ks dojde uz 2022 kvoli homologizacii a papierovackam
Reakcia na: Petto #35:
Kde to vaaazne?
Reakcia na: N/A #34:
Nie, neboli.
Neviete či už boli tie trolejbusy objednané? Solaris vydal tlačovú správu o získaní zákazky ešte začiatkom novembra, no zmluvu k tomu som nikde neobjavil.
Reakcia na: Petto #28:
Ako mal stary Hrusinsky hlasku v jednom filme: “V tehle krajine je mozne i nemozne.” 😃
Reakcia na: Petto #29:
V Trolline 24 aj v Metrostyle sú dva 160 kW Kiepe, tak je asi pravepodobné, že tam Škoda vpraví motory a identickým výkonom.
Reakcia na: mathre #26:
To asi je. Podľa môjho názoru sa medzi prednú nápravu LighTramu a A stĺpik dvojkrídlové dvere 1200 mm nevojdú. Ale sú tam štvore dvere podľa podmienok.
A bez metrodezénu sa vojdú aj dopredu.
Reakcia na: Dadino #21:
Otázka pre nejakého právnika by bola, či sa tá podmienka šírky vzťahuje len na tie štvore povinné dvere alebo aj na prípadné nadpočetné.
Vie niekto cim to bude pohanane ?
Ci rovnake 2 trakcaky ako maju kratsi klbovi rovesnici SKoda 27tr ? 2x 240kw by bolo riadne delo. Teoreticky by mali ale staciť aj 2 trakcaky zo sola Skoda 26Tr ktore maju 160kw tj 320 kw na 24m voz staci.
Reakcia na: kecho #25:
Kanibalizovat sa da EUfondove vozy ? 😃
Reakcia na: N/A #20:
Myslím, že to sú čisté elektrobusy a nie je tam ani kilometer "normálneho" troleja. Predtým na tej linke jazdili kĺbové Citará.
Reakcia na: N/A #22:
A to je problém ich modifikovať?
Reakcia na: djmj #11:
“Ktovie kde by sa zhabali diely na Hess či Van Hool.”
Ved ich kupia 16, cize 5-6 obetuju na nahradne diely a zvysnych 10 bude jazdit. Proste by ich klasicky kanibalizovali ako aj busy v minulosti. 🙂
Rybansky: “Taketo trolejbusy jazdia napriklad aj po meste Linz a aj inych svajciarskych mestach.” 😃

Cas 0:23-0:30
https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/599655-bratislava-bude-mat-obrie-trolejbusy-uz-si-vybrala-dodavatela

Mozno by stalo obcas za to, niekedy si vopred aj precitat to, co ma precitat. 🙂
Reakcia na: N/A #22:
Však prvé dvere pri vodičovi cestujúci už vyše roka nepoužívajú, tak sa to na radosť vodičov prehlási za trvalý stav a na dvere iné ako "dvere pre cestujúcich" podmienky v špecifikácii definované nie sú 😛
Reakcia na: Dadino #21:
V tom prípade je ale otázka s čím sa prihlásil Hess, keď nové lighTramy majú prvé dvere tiež iba jednokrídlové.
Reakcia na: Jak44 #18:
Definícia v technických špecifikáciách bola jasne daná. Viď nižšie. Minimálne 4 dvere. Teda môže byť aj viac. Podstatný je text ďalej. Dvere musia mať dve krídla zhodnej šírky. Determálne musia byť všetky okrem oboch krídel predných dverí. Takže musia byť všetky dvojkrídlové. 🙂
Čiže áno z tohto je asi jasné aký typ karosérie dodajú.

"Dvere pre cestujúcich na pravej strane trolejbusu. Počet dverí pre cestujúcich minimálne 4. Šírka otvorených dverí medzi krídlami bez započítania držadiel, ak sú použité, najmenej 1 200 mm. Výška dverí najmenej 1900 mm. Dvere musia mať dve krídla zhodnej šírky. Krídla dverí po celej výške presklené. Zasklenie dverí determálnym sklom so zníženou priepustnosťou tepla, s tónovaním s mierou zatmavenia min. 65%, okrem oboch krídel predných dverí ak sú pred prednou nápravou, ktoré budú číre."
E-busway : 100 % électrique, 100 % artistique na YT
Nové trolejbusy v Nantes 2019
Reakcia na: Jak44 #18:
Nekecáš úplne, v technickej špecifikácií k zákazke je napísané: "dvere musia mať dve krídla zhodnej šírky," ale počet dverí bol uvádzaný minimálne 4.
Nechcem teraz kecať, ale nepožadoval DPB minimálne päticu dvojkrídlových dverí? To by dosť spoľahlivo hovorilo o tom čo sa kúpi.
Reakcia na: ceres #16:
Ten previs je práveže rovnako dlhý, ale kvôli zaobleniu sa dopredu zmestí iba jedno (trochu väčšie) krídlo dverí, namiesto dvoch, čo je dosť nepraktické najmä z hľadiska nástupu cestujúcich.
Reakcia na: IBBI #15:
Mne sa ten prototyp pred nanesením Metro štýlu, s normálnym New Urbino predkom a dvojkrídlovými dverami pozdával tiež viac. Možno preto, že toto (a podobné kreácie od Hessu a vanHoolu) mi viac než metro evokuje kadejaké BRT systémy, čo mi vždy bolo dosť nesympatické... Má tá Metro úprava aj praktický zmysel? Skrátený previs, lepší výhľad pre vodiča, ak má v priestore dverí natlačený substrát, ...?
Reakcia na: žalúzie #14:
A co by si chcel - predok ako 14tr?
Vie sa, či budú mať tie nové vysúťažené trolejbusy taký zaoblený predok ako na ilustračnej fotke? Vyzerá strašne. 😕
Co to jest? Cholera zamordowana tež tam. Parostatkiem w piękny rejs. Ufffffffffffffffffff. A že Slovensko ako malé Švajčiarsko. Veselý, priam úsmevný deň.
Reakcia na: djmj #11:
Len aby sme nebanovali koľko má porúch 😆😆😆
Ale no chlapci. Dosť čo budeme mať robiť s Turkami a nie ešte ďalší výrobca. Takto budeme ND aspoň ťahať od známého dodávateľa. Ktovie kde by sa zhabali diely na Hess či Van Hool. A ktovie akú výzbroj by to malo. Už tak máme dosť značiek vo flotile.
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Si myslím, že ako bol na testovaní metro style vtedy dávali parametre aby to vyhral So(p)laris, pretože ponúkne nižšiu cenu, no každý výrobok má výhody i nevýhody
Reakcia na: Petto #8:
Vanhool má 23,8 metra, čo by podľa mňa stačilo, len si už nepamätám, akú dĺžku požadovali v súťaži. Tiež si však myslím, že Vanhool nie veľmi dobre riešený trolejbus, to "električkové" prevedenie u trolejbusov je podľa mňa dosť nepraktické.
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
Vanhool nema 24m + tie 4 dvere je dost malo na tak dlhy voz.
Reakcia na: N/A #6:
Linecky VanHool je stiesneny strasne , nie ze by NB18 neboli. Ale v takom Hesse a Solaris karoserii sa da tancovat
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
Som pridal stránky, no našiel som Van Hool trolejbus aj Hess sú kvalitné i dizajnovo, páčia sa mi Van Hooly busy
Reakcia na: N/A #4:
Van Hool robí Exqui city 24, ale Hess by bol podľa mňa aj tak lepší (aj designom a možno aj kvalitou). 🙂
https://www.vanhool.be/nl/openbaar-vervoer/exquicity-brt/trolley-hybrid
Reakcia na: N/A #2:
No metro stylový budeme 😆😆, no škoda, že Hess nevyhral a Van Hool neviem či robí také dlhé t-busy
https://www.vanhool.be/nl/openbaar-vervoer/exquicity-brt

https://www.hess-ag.ch/services/buses/lightram.html?L=2
Reakcia na: N/A #2:
V kazdom pripade budeme 1.mesto kde jazdia tieto predlzene strudle z Polska 🙂
Netuší niekto či sa Solaris prihlásil s klasickým Trollinom alebo s Metro style?
Gratulujem, mám názor no radšej nevyjadrím bo budú dislike 😆😆😆😆