Električková zastávka na Račianskom mýte bude čiastočne zmodernizovaná do začiatku septembra.
V utorok 10. augusta 2021 začne bratislavský dopravný podnik spolu s mestom s čiastočnou rekonštrukciou električkových zastávok na Račianskom mýte. Počas rekonštrukcie bude podľa postupu prác operatívne zmenená poloha označníkov zastávok (viď obrázky nižšie) a na zastávke bude môcť zastaviť v každom smere vždy len jedna električka. K úplným výlukám električiek v úseku Blumentál - Depo Krasňany príde len počas víkendov 21. – 22. augusta, 28. – 29. augusta a 4. - 5. septembra 2021, kedy bude v tomto úseku zavedená náhradná autobusová doprava linkou X3.
V rámci čiastočnej rekonštrukcie príde k rozšíreniu nástupných ostrovčekov, zvýšeniu nástupných hrán pre pohodlnejšie nastupovanie do električiek, aplikácii novej dlažby na povrch nástupíšť a tiež k doplneniu dlhodobo chýbajúcich prístreškov pre cestujúcich s lavičkami a LED osvetlením. Nové 8-metrové prístrešky DPB objednal od firmy mmcité.
Úpravy sa dotknú aj samotnej križovatky. Na takmer dvojnásobok bude zväčšený ostrovček pre peších v križovatke Račianske mýto v smere na Šancovú ulicu. Pre automobilovú dopravu bude obnovené pravé odbočenie zo Šancovej na Račiansku. Mesto tiež zabezpečí bezbariérové priechody pre chodcov v križovatke v smere od Radlinského po Račiansku ulicu, vymenená bude aj cestná svetelná signalizácia.
„Jedna z najvyťaženejších križovatiek v Bratislave bola dlhodobo zanedbávaná a jej súčasný stav bol pre nás neakceptovateľný. Po preverení všetkých možností sme sa preto v spolupráci s Magistrátom Bratislavy pustili do okamžitej rekonštrukcie nástupíšť a ostrovčekov pre chodcov. Verím, že cestujúci ocenia bezpečne upravené zastávky a logicky vyriešené prvky verejného priestoru, vďaka ktorým križovatka zvládne aj väčší nápor cestujúcich, než doteraz,“ zdôraznil Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB, a. s.
Ako sme už informovali, v budúcnosti príde k celkovej prestavbe tejto električkovej zastávky aj s vybudovaním združenej zastávky električiek a autobusov v smere do Rače.
„Račianske mýto je jedným z najfrekventovanejších prestupných uzlov verejnej dopravy na Slovensku. Obsluhuje ho 16 liniek DPB a 8 regionálnych liniek, čo v praxi znamená takmer 2300 spojov denne, v špičke takmer 200 spojov za hodinu. Denne sa cez Račianske mýto prepraví zhruba 15 000 cestujúcich v električkách, spolu 35 000 v linkách DPB,“ uzavrel Martin Chlebovec, hovorca bratislavského dopravného podniku.
Rozdelenie rekonštrukcie zastávok na etapy:
lostrail
Takze, ak je tu niekto arogantny, si to ty aj s tvojim autocentrickym pristupom.
Spravnou pripomienkou by mohlo byt, ze k danej trase neexistuje alternativa, ale len naoko. Nikto predsa nikomu nebrani vyuzivat ine formy dopravy a cestu tym uvolnit pre tych, ktori auto skutocne potrebuju (nie si to len myslia).
Ale ak by sme chceli dalej vyplakavat, co tu stale predvadzas, obrovskou chybou mesta je, ze sa nezaoberalo a nezaobera projektom severnej tangenty, ktora by dala slus takymto jalovym diskusiam a pomohla by dost aj MHD. Samozrejme, tu by uz musela byt vola aj na urovni statu, resp. politikov a tym sa debata posuva do uplne inej roviny, kam pokracovat nemienim.
Aktualne, ak mas prirastenu ruku k volantu a na smrt ta desi myslienka jedneho pruhu cez Racko, co ti brani najst si alternativnu trasu? Neviem, odkial a kam dochadzas, ale stale mozes vyuzit Jaskovy rad + Pioniersku a potom niektoru z kolmych ulic na pripojenie sa na Raciansku (ak nechces cakat na Cabelkovej krizovatke, ci kolone, ktoru vytvara, mimochodom, chodia aj cez Prazsku a zo Sancovej na Jeleniu a Dobsinskeho, odtial na Karpatsku a Pioniersku), pripadne to mozes skusit cez Trnavske myto a Kukucinovu (odbocis bud na Skultetyho alebo Kutuzovovu), pricom zapcha na Kukucinke vyzera podstatne horsie, ako to naozaj je. Dalsie moznosti su Riazanska a Odborarska / Nobelova. Z tychto by som odporucal radsej prvu moznost, tam sa caka prakticky na jeden semafor a potom je to az k Racianskej relativna pohoda. Ta druha moznost byva horsia, lebo mnohi maju Nobelovu ako ciel, parkuju tam, neskor je priecestie a vlak tam vie vyrobit slusnu kolonu, no a k tomu staci par aut odbocujucich na Raciansku dolava a je vymalovane.
Navyse, ak ides z juznejsich smerov, mozes vyuzit Legionarsku a na Racku sa pripojit zo smeru, ktory sa nezmenil a nezmeni. Iba, ak by si chcel hned odbocit do laveho pruhu obiehat ostatnych, co tiez o mnohom vypoveda. Dalsou alternativou je Nam. 1. maja -> Nam. Slobody (okolo CVTI) -> Zilinska -> Karpatska a dalej uz vies. Pripadne este Dostojevskeho rad -> Mlynske Nivy -> Bajkalska -> Jarosova -> Racianska.
Vymenoval som minimalne dve moznosti, ktore v smere do Race byvaju menej upchate a rychlejsie, ako je dnes Radlinskeho, ked tadial prejde hoci aj 10 sebeckych vodicov navyse, teda pri plne funkcnom lavom pruhu.