Od júla bude MHD obsluhovať novú lokalitu v oblasti Hraničnej ul. a Mlynských nív.
Od 1. júla 2021 príde v niekoľkým zmenám v sieti autobusových liniek MHD.
- Linka 66 bude premávať po upravenej a predĺženej trase do oblasti Grófskej nivy na konci ulice Mlynské nivy. V úseku Prievoz, Domkárska - Drieňová bude premávať po doterajšej trase, daľej bude premávať obojsmerne po trase Bajkalská - Záhradnícka - Miletičova - Trenčianska - Bajkalská - Prievozská - Hraničná - Grófska niva, kde obslúži zastávky:
- Líščie nivy
- Trhovisko
- Ružová dolina
- Mliekarenská (smer Grófska niva na Bajkalskej ako linka 74, smer Trhovisko na Trenčianskej ako linka 209)
- Prievozská (smer Grófska niva na Prievozskej ako trolejbusy, smer Trhovisko na Bajkalskej)
- Pažítková (len smerom od Grófskej nivy) - prestup na linky 201 202 212 a regiobusy
- Hraničná (smer Grófska niva na Mierovej ako linka 212, v opačnom smere na Hraničnej ul. pred križovatkou so Sinokvetou)
- Stachanovská (na Hraničnej ul., v blízkosti obchodu Kraj)
- Grófska niva (konečná zastávka na ul. Mlynské nivy pri komplexe Nuppu)
"Názov zastávky Grófska niva zvolil DPB tak, aby sa nezamieňal s názvom Mlynské nivy, na ktorý sú cestujúci zvyknutí najmä pre lokalitu autobusovej stanice. Vychádza z historického pomenovania kľukatej cesty Dunaja a jeho riečnej usadeniny - Grafen Au, ktorá sa tiahla od týchto miest," uviedol k výberu názvu konečnej zastávky hovorca DPB Martin Chlebovec. V budúcnosti túto lokalitu obslúži predĺžená trolejbusová linka 209.
- Linka 145 bude mať upravenú trasu ranného a popoludňajšieho "školského" spoja (odchody o 7:19 a 16:19 z Koliby), ktorý bude premávať po okružnej trase:
- Koliba - Na Revíne - Bárdošova - Magurská - Klenová - Vlárska - Stromová - Jaskový rad - Stromová - Bárdošova - Na Revíne - Koliba
- Uvedené spoje obslúžia aj obnovené zastávky Rozvodná a Klenová na Klenovej ulici smerom k Vlárskej ulici.
- Zastávka Národný onkolog. ústav nebude linkou 145 obsluhovaná, zastávky Vlárska a Magurská budú obsluhované len v smere k Jaskovému radu.
- Koliba - Na Revíne - Bárdošova - Magurská - Klenová - Vlárska - Stromová - Jaskový rad - Stromová - Bárdošova - Na Revíne - Koliba
- Linky 50 a 70 budú po ukončení prekládky potrubia opäť obsluhovať iba nástupište Most SNP na Rázusovom nábreží (nástupište C), dočasné zastavovanie priamo v termináli pod mostom sa ruší.
- Na linkách 32 a 33 sa zlepší nadväznosť na električkové linky 4 a 9 v prestupnom uzle Riviéra.
- Linky N91 a N93 budú po novom v smere jazdy na Hlavnú stanicu, resp. do Čunova zastavovať na zastávke Jasovská na Panónskej ceste aj na Jasovskej ulici.
- Na viacerých ďalších linkách príde k úprave časových polôh spojov v dôsledku úpravy jazdných dôb, ktoré budú lepšie reflektovať súčasnú dopravnú situáciu.
- Počas letných prázdnin bude zvýšená prepravná kapacita v pracovných dňoch na linkách 37 53 67 a 94 a cez voľné dni na linkách 31 39 53 65 68 a 98, čím sa umožní pohodlnejšie cestovanie na kúpaliská, resp. zvýši sa prepravná kapacita v smere zo Záhorskej Bystrice a Lamača počas opravy dialničného mosta na D2.
fanatikmhd
Tvoje štartovacie údaje volím od Billy na DD (zastávka Matejkova)
Keďže je blbosť stíhať osobák 14:18 (to by nedal hádam ani taxík), volím REx 1725 (14:36 z hlavnej, 14:41 z Vinohradov) čo stojí aj v PK a Šenkviciach.
Z Matejkovej odchádza prvý spoj 14:06, ďaľší 10, 13, 21 aspoň po Molecovu. Dokonca 14:10 z toho ide 32ka. Jazdná doba je 22minút, teda príchod na Hlst je 14:32. REx odchádza 14:36. To máš 4 minúty, čo je asi o 3,5minúty viac než mávam ja na prestup na Vinohradoch, ktoré vždy stíham.
Ale dajme tomu, že by jazdila linka 5. Jazdná doba linky 5 z Molecovej na Vinohrady bola (a dnes by bola) 26minút (sčítanie 9+3 v zlome Blumentál). Z Matejkovej je jazdná doba 5 minút. Prvý spoj ti ide ako sme vyššie zistili 06. 6+5+26= 37. To znamená, že s inštantným prestupom na Riviére bez akéhokoľvek čakania prídeš na Vinohrady 37, pričom vlak odchádza 41. čiže s identickými 4mi minútami, a za predpokladu že linka 5 pôjde súčasne s 33kou (tá 14:06 s príchodom 14:11 na Molecovu). Pri takejto ďaľšej linke by bol interval okolo 5 minút. To znamená, že s 80% šancou by si prišiel na Vinohrady ešte neskôr (s menšou rezervou) než dnes s 32kou.
Cestuje Vás takto aspoň nejakých 300-400 v tejto trase s týmto prestupom aby malo zmysel zavádzať celodennú linku? Nebolo by riešením v čase takéhoto dopytu posilniť linky vloženými poradiami z deleniek aby napríklad 32ka vyrážala z DD už o 14:01, teda pár minút pred regulérnou, ako posila na stanicu? Jeden odchod 32ky by sa uhral trocha lahšie ako hodinová linka 5....