Cieľom modernizácie je zrýchliť premávku trolejbusov a pripraviť trate na dobíjanie hybridných trolejbusov počas jazdy.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) pokračuje v príprave na zlepšovanie infraštruktúry trolejbusových tratí. Po nedávno prezentovaných zámeroch na výstavbu 16 km nových tratí a modernizáciu 10 kilometrov existujúcich trolejbusových tratí predložil DPB na schválenie do zásobníka projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra aj zámer projektu modernizácie trolejbusových tratí na Karadžičovej a Miletičovej ulici, po ktorých v súčasnosti premávajú najmä linky 201 209 a 210. Na linky 201 a 210 budú v blízkej budúcnosti nasadené nové hybridné trolejbusy, preto je potrebné prispôsobiť infraštruktúru tratí na možnosť nabíjania týchto trolejbusov počas jazdy a tiež pripraviť trate pre prevádzku dlhších, 24-metrových trolejbusov. Pre lepšiu plynulosť jazdy trolejbusov budú inštalované aj nové rýchloprejazdné motorčekové trolejové výhybky s prestaviteľným elektrickým krížom.
Na Miletičovej ulici má byť trolejbusová trať zmodernizovaná od trolejovej križovatky Miletičova - Žellova po zastávku Saleziáni, vrátane obratiska cez ulice Jelačičova, Kupeckého a Žellova v celkovej dĺžke 500 metrov obojsmerne. Vymenené budú aj napájacie trakčné káble. "Vzhľadom k tomu, že sa plánuje využívanie veľkokapacitných 24-metrových trolejbusov, je potrebné vybudovať bezpečný výjazd najmä trolejbusov z obratiska na Žellovej ulici v mieste napojenia na ulicu Miletičova," uvádza ako jeden z dôvodom modernizácie tohto úseku DPB.
Trolejbusová trať na Karadžičovej ulici by mala byť zmodernizovaná od križovatky s Krížnou ulicou (samotná križovatka sa zmodernizuje v rámci modernizácie ružinovskej električkovej radiály) až po nedávno zmodernizovanú križovatku Karadžičova - Mlynské nivy. Súčasťou projektu bude aj modernizácia trolejovej križovatky Karadžičova - Záhradnícka, kde sa opäť doplní plnohodnotná obojsmerná spojka medzi Karadžičovou a Záhradníckou (v súčasnosti je táto spojka zo Záhradníckej na Karadžičovu a opačne obojsmerne bez rozjazdovej trolejovej výhybky, keďže obe už boli po poruchách demontované). Celkovo tu bude zmodernizovaných 1,3 km trate obojsmerne.
Súčasťou projektu bude aj vypracovanie analýzy nákladov a výnosov pre potreby zabezpečenia a preukázania efektívneho vynaloženia finančných prostriedkov v rámci predprojektovej prípravy. Rozpočet projektu je plánovaný vo výške 1,128 mil. €, z toho väčšinu má pokryť príspevok z fondov EÚ a štátneho rozpočtu. Predpokladaný začiatok realizácie projektu je v poslednom štvrťroku tohto roka a doba realizácie by mala byť šesť mesiacov, z toho samotné stavebné práce majú trvať 3 mesiace.
DPB v súčasnosti obstaráva projektantov na výstavbu/modernizáciu tratí z prvého balíka projektov. Podľa informácie o výsledku vyhodnotenia ponúk by si projektovanie týchto tratí mali podeliť firmy Dopravoprojekt (TT Riviéra - Mlynská dolina - Patrónka), Valbek&Prodex (TT Autobusová stanica - Nové SND a TT Patrónka - Kramáre - Hlavná stanica) a Reming Consult (TT Trenčianska - Hraničná - Grófska niva a TT Bulharská - Galvaniho - Avion Shopping Park).
3pa3ck3
A netuším, či sa uvažovalo o ďalších spojkách, ale neviem, či by dávali zmysel vzhľadom na celú topológiu siete. Táto jedna umožňuje pohodlnú obchádzku Trnavského mýta (okolo AS by to bolo príliš naokolo). Ďalšia obojsmerná spojka by mohla byť iba Krížna - Americké námestie, ale to by bola v podstate vracačka bez reálneho prepravného využitia. A smerom na juh (Šoltésovej) sa dá ísť po paralelnej Svätoplukovej, takže tiež by to bolo zrejme zbytočné