Špeciálne vybavený autobus premával na rekreačnej linke 144.
Počas uplynulého víkendu premával na linke 144 autobus vybavený rôznymi snímacími zariadeniami. Ako informoval minister dopravy a výstavby SR, cieľom tohto experimentu bolo zozbierať dáta z reálnej premávky pre výskum a vývoj autonómnych autobusov v rámci Pilotného projektu pre inteligentnú smart mobilitu budúcnosti realizovaného na Slovenskej technickej univerzite a Žilinskej univerzite. Dáta získané z kamier, radarov a lidarov budú ďalej analyzované a použité pri vývoji autonómneho riadenia autobusov. V rámci experimentu neprišlo k žiadnym zásahom elektroniky do samotného riadenia autobusu, snímacie zariadenia iba pasívne zbierali dáta o správaní sa autobusu v reálnej premávke. Snímače boli nainštalované na autobuse Iveco Urbanway 10,5M #2406, ktorý poskytol Dopravný podnik Bratislava ako partner projektu.
"Unikátnym meraním v reálnej premávke získavame dáta, ktoré slúžia pre výskum v oblasti inteligentnej mobility v mestách. Veľká vďaka patrí najmä vedcom a akademikom, ktorých prácu si nesmierne vážim. Práve vďaka ich špičkovému výskumu máme možnosť získať unikátne know how v oblasti smartmobility, ktoré prispeje k tomu, že aj na Slovensku raz budú jazdiť autonómne vozidlá," uviedol minister dopravy a výstavby Andrej Doležal práve v čase, keď na Slovensku prebiehal štrajk vodičov MHD, ktorý mal upozorniť na neochotu vlády SR poskytnúť pomoc dopravným podnikom, ktorých výrazne zasiahli obmedzenia nariadené v súvislosti s pandémiou Covid-19.
pomaranc
Potom píšeš, že myslíš, že autonómne auto bude reagovať na 100% racionálne a potom to podkopeš tvrdením, že takmer dokonale ovládať menšie vozidlá, tak môže ísť do väčších. Ak je niečo o čom viem, že nie je dokonalé a viem o chybách, no napriek tomu to predávam s vedomím, že nedostatok na výrobku ohrozuje ľudský život, tak som bezcharakterný chrapúň a patrím do basy. Ak dokážeš ty urobiť to, že dáš na trh niečo o čom vieš, že toho nedostatok môže stáť niekoho život, tak detto patríš do basy. Okrem toho vlastne keď to niekto dokáže v pohode urobiť, tak zjavne je aj psychicky chorý.
Ďalšia vec, ktorá ma napadá, že ak budú autonómne vozidlá, tak čo kurzy autoškoly? Skončia? Nebude treba šoférov? A čo ak bude kolaps systému? Potom, čo? Budú v autách a autobusoch sedieť a stáť milióny vypúlených očí s jedinou otázkou "A čo teraz?" No nič, spoľahli ste sa lemry lemravé na techniku a tá zlyhala, tak sa nedostanete dnes nikam ... Si zober, že v BA pri tých stovkách vozidiel by došlo k chybe, ostalo by všetko stáť. Tak čo potom? Alebo v prímestskej doprave, žeby nešlo stiahnúť vozidlá naspäť. Potom budeme zháňať posledných pamätníkov čo ešte majú vodičák, aby išli po vozidlá a stiahli ich do garáže?