Malo by ísť o podobné vozidlá akými sú súčasné obojsmerné električky, ktoré DPB prevádzkuje.
Krátko pred ukončením verejnej súťaže na dodanie 30 veľkokapacitných jednosmerných električiek vyhlásil Dopravný podnik Bratislava aj súťaž na 10 nových obojsmerných električiek. Opäť pôjde o nízkopodlažné veľkokapacitné vozidlá s dĺžkou do 32,5 metra s minimálnou prepravnou kapacitou 230 cestujúcich. Požadovaná je nízkopodlažnosť aspoň pre 85 % stojacich a 50 % sediacich cestujúcich. V rámci konštrukcie vozidla požaduje DPB aspoň 2 zo 4 podvozkov riešené ako plne otočné.
Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 10. 17. marca tohto roka. Pri vyhodnocovaní ponúk sa bude prihliadať na cenu električiek (80 bodov) a tiež na technicko-kvalitatívne parametre vozidiel (20 bodov). V rámci technických parametrov budú vyššie hodnotené vozidlá ponúkajúce napríklad vyššiu obsaditelnosť, širšiu vnútornú uličku, väčší počet dverí, alebo väčší počet otočných podvozkov.
Odhadovaná cena zákazky je 26,9 mil. € bez DPH. Financovanie by malo byť zabezpečené prostredníctvom eurofondov. Dodanie vozidiel požaduje DPB do dvoch rokov od ich objednania.
V súťaži na 30 jednosmerných elektičiek mohli záujemcovia predkladať ponuky do 18. januára 2021. Výsledok súťaže zatiaľ nebol zverejnený.
si
preto je uplne zufale, ze sa ide stavat nova radiala v petrzalke a nejakeho osvietenca napadlo napchat tam urovnove krizenia aj ked v polovici trasy je vybagrovana ryha....
pokial by bolo ZZ spravene rozumne a vedelo by presne kde sa vozidla nachadzaju, vedeli by dat +- informaciu radicom krizovatky ze kedy presne ma pustit volno pre elektricky... ale to aspon ciastocne vie riesit aj sucasny system a hlavny problem je vola a to co vedia radice krizovatky....
autonomna prevadzka je teoreticky mozna aj bez ZZ, hlavny problem su vzdy veci ktore nevies uplne dobre naprogramovat - napriklad ze ti vlezie chodec pred voz; a toto ti ZZ nijak neosetri.... snimanie stavu navestidiel a znaciek je uz aj dnes technicky zvladnute a nepotrebujes k tomu ZZ