Magistrát hlavného mesta zverejnil návrh rozpočtu na roky 2021 - 2023, ktorý budú schvaľovať mestskí poslanci na decembrovom zasadnutí zastupiteľstva. Rozpočet Bratislavy na rok 2021 je v celkovej výške 431,9 mil. €. Hlavné mesto chce napriek nepriaznivej makroekonomickej situácii spôsobenej pandémiou z roku 2020 pokračovať v príprave a realizácii rozbehnutých projektov.
Na prevádzkovanie MHD sa počíta s bežnými výdavkami vo výške 80,1 mil. €. Objem objednaných dopravných výkonov sa podstatnejšie meniť neplánuje a má byť vo výške 41,9 mil. vlakových km.
Rozpočet mesta počíta aj s kapitálovými výdavkami pred Dopravný podnik Bratislava vo výške 1,302 mil. € na nasledujúce modernizačné a rekonštrukčné projekty:
- trolejbusová trať Jelačičova - Žellova,
- trolejbusová trať Záhradnícka - Karadžičova,
- rekonštrukcia električkových zastávok Račianske mýto,
- ďalšie rekonštrukcie zastávok, nové prístrešky a mobiliár zastávok.
Na financovanie integrovanej dopravy počíta rozpočet s výdavkami 2,650 mil. € na kompenzáciu zliav, krytie strát a na činnosť Bratislavskej integrovanej dopravy.
Na prípravu a realizáciu nových električkových a trolejbusových tratí a modernizáciu existujúcich radiál mesto počíta s bežnými a kapitálovými výdavkami v celkovej výške 32,756 mil. €. Táto suma má pokryť nasledujúce projekty:
- vypracovanie projektovej dokumentácie pre modernizáciu Vajnorskej a Ružinovskej radiály,
- vypracovanie projektovej dokumentácie pre trolejbusovú trať Patrónka - Riviéra,
- inžinierska činnosť, autorský dozor a stavebné práce 2. časti Petržalskej električky (Bosákova - Janíkov dvor),
- údržba koridoru a prenájom pozemkov pod 1. časťou Petržalskej električky,
- modernizácia cestnej dopravnej signalizácie so zabezpečením preferencie MHD,
- modernizácia zastávky MHD pri ŽST Petržalka,
- príprava nových električkových tratí.
Pre posun príjmov zo štátneho rozpočtu a zdrojov EÚ a tiež pre posun termínu kolaudácie bude potrebné v roku 2021 dofinancovať aj modernizáciu Karlovesko-dúbravskej radiály vo výške takmer 14 mil. €.
V rámci investícií do cestnej infraštruktúry mesto v roku 2021 počíta napríklad s rozšírením Harmincovej ulice, rozšírením vstupnej cesty do Čunova, začatím rekonštrukcie Devínskej cesty, vybudovaním nových zastávok MHD na Panónskej ceste pri MŠ Vyšehradská, vybudovaním svetelnej signalizácie na križovatke Vrakunská - Ivanská cesta, úpravou križovatky na Račianskom mýte, či rekonštrukciou mosta na Žabom majeri.
si
vybudovanie novej kolaje v smere do mesta z racianskeho myta po radlinskeho v priestore dnesnej cestnej komunikacie smer mesto, prevadzka elektriciek s posunutou zastavkou racianske myto pre smer mesto/petrzalka pred dotknuty usek
napojenie novej kolaje pocas weekendovej vyluky
vymena jestvujucej kolaje smer mesto, po vymene bude sluzit pre smer von z mesta (stavebne/logisticky obtiazny usek kedze po oboch stranach je prevadzkovana elektrickova kolaj)
napojenie "strednej" kolaje po rekonstrukcii na siet (opat weekendova plna vyluka)
zrusenie povodnej kolaje smer raca (pocas toho musi jestvovat zas docasna zastavka na racianskom myte dalej mimo rekonstruovany usek), po jej zruseni je mozne realizovat plnohodnotnu dvojpruhovu cestnu komunikaciu na radlinskeho smer racismyto a plnohodnotnu zastavku + 2 jazdne pruhy na racianskom myte smer raca.....
radlinskeho medzi vazovovou a racianskym mytom po tomto ostava jednosmerna smer von z mesta
(a ako pripravne prace je potrebne/vhodne rozsirit prijazd z race na racianske myto, kedze sucasny lavy jazdny pruh zozerie trat + zastavka)