Novými označníkmi budú postupne vybavené všetky zastávky.
Dopravný podnik Bratislava plánuje v priebehu troch rokov zmodernizovať označníky zastávok bratislavskej MHD. Malo by ísť o výmenu približne doterajších označníkov za modernejší typ v počte približne 1500 kusov. Nový typ označníkov bude zodpovedať tomu, ktorý sa od minulého roka používa na zmodernizovaných zastávkach električiek. Pôjde teda o už známy modulárny typ definovaný v Technických a prevádzkových štandardoch IDS BK pozostávajúci z niekoľkých modulov - emblému so symbolmi vozidiel zastavujúcich na zastávke, názvu zastávky, doplnkových informácií a linkových tabuliek s číslom linky a cieľovou zastávkou. Na dôležitejších zastávkach by mali byť označníky doplnené o výraznejšie označenie nástupišťa (napr. A, B, C...) formou kruhového terčíku na vrchu označníka.
Súčasťou modernizácie označníkov budú aj nové vitríny pre cestovné poriadky a ďalšie informácie. Súčasné plechové tabule s nalepenými cestovnými poriadkami majú byť nahradené uzamykateľnými zasklenými vitrínami upevnenými na zastávkový stĺpik. Vitríny budú v rôznych veľkostiach, minimálne pre 2 až 6 listov formátu A4. S novým typom vitríny na označníku sa cestujúci už môžu stretnúť na zrekonštruovanej zastávke Chatam Sófer.
Dopravný podnik v súčasnosti realizuje prípravné trhové konzultácie s cieľom overenia aktuálnosti, objektívnosti a primeranosti požiadaviek na zastávkové označníky u relevantných firiem na trhu. Následne zrealizuje verejné obstarávanie na dodávateľa nových označníkov. Samotný priebeh výmeny označníkov bude závisieť od dostupných finančných prostriedkov v jednotlivých rokoch.
Najbližšie sa budú môcť cestujúci s novým typom označníkov stretnúť okrem zrekonštruovaných električkových tratí aj na zastávkach autobusov a trolejbusov pri vznikajúcej autobusovej stanici na Mlynských nivách. Postupne majú byť týmto typom označníkov označené aj zastávky regionálnych autobusov v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
MatejBA
Je pravda, ze taketo plosne zmeny v case, ked DPB mal 2-3 mesacny vypadok prijmov je blbost (aj keby to bolo v priebehu X rokov). Myslim si, ze skutocne su ine, vaznejsie problemy, ktore by sa mali riesit skor.
Na druhej strane namiesto plosneho vyhadzovania penazi by rozumnejsie bolo nahradzat oznacnik tam, kde sa napriklad rekonstruuje zastavka (povrch/kasselak/premiestnenie) alebo kde by bola potrebna planovana obnova starych zastavok (kde by sa teda namiesto 90tok dali nove).
Ale podla vsetkeho tu sa nato ide hrrrr systemom, aby sa vykazala PR aktivita, pricom nadalej nam tu jazdia vrakosy, "nefunguje" polovica elektrickovych trati, kolabuje a meska doprava, atd. Tak sa nediv, ze to ludom vadi. Tiez nebudem kupovat na auto drahe disky ked sa mi rozpada napriklad prevodovka