Úpravy konštrukcie trate by mali odstrániť nízkofrekvenčný hluk šíriaci sa pri jazde električiek.
Kým v spodnej časti Karlovej Vsi v súčasnosti prebieha budovanie novej električkovej trate, v jej centrálnej časti sa v polovici júla v rámci reklamácie začalo s úpravou už zmodernizovaného úseku trate s cieľom odstránenia problému s nízkofrekvenčným hlukom, ktorý sa objavoval pri jazde električiek po novej trati.
Úpravy sa realizujú pokusne na úseku od zastávky Nad lúčkami po priecestie Fadruszova. V rámci úprav prišlo počas štvrtého júlového týždňa k rozdeleniu nosnej betónovej dosky na menšie úseky (z 24 m na 6 m), podobne ako sa to v súčasnosti realizuje na novobudovanom úseku od tunela po Jurigovo námestie. Najskôr bol v tomto úseku odstránený vrchný kryt trate (zelený koberec so substrátom a vrstva okruhliakov) a následne boli demontované aj koľajnice. Po vyrezaní niekoľkých medzier v nosnej doske prišlo k opätovnému osadeniu koľajníc. Taktiež prišlo k narezaniu betónového krytu na priecestí a najbližšom priechode pre chodcov cez električkovú trať s cieľom odstránenia vibračných mostov. Pre účely meraní bol rozchodníkový koberec odstránený aj na ďalšom neupravenom krátkom úseku za priecestím Fadruszova.
Skúšobné jazdy električkou po upravenej trati a súvisiace merania boli realizované v nedeľu 26. júla 2020 vo večerných hodinách. Merania prebiehali medzi zastávkami Nad lúčkami a Nám. sv. Františka. Následne v pondelok prebehlo prebrúsenie koľajovej trate brúsiacim vozidlom a skúšobné jazdy a merania sa zopakovali. Na prebrúsenej trati jazdila električka podľa našich pozorovaní podstatne tichšie.
Ďalší postup bude závisieť od úspešnosti zrealizovaných úprav po vyhodnotení meraní. Priebeh prác je dokumentovaný v projektovej fotogalérii.
anbis