Dokument bude slúžiť ako podklad pre skvalitnenie dopravy v kraji a tiež ako podklad pre čerpanie eurofondov.
Bratislavský samosprávny kraj predstavil ďalšiu časť Plánu udržateľnej mobility, strategického dokumentu pre budúce plánovanie dopravy v kraji. V minulom roku predstavil jeho analytickú časť, teraz bola dokončená návrhová časť, ktorá predstavuje víziu mobility a návrhy zmien v dopravnej sieti Bratislavského kraja. Dokument je dostupný na Enviroportáli (Návrhová časť, Plán implementácie). Verejnosť môže tento návrh Plánu udržateľnej mobility BSK pripomienkovať do 2. júna 2020 na adrese Ministerstva životného prostredia SR.
Verejné prerokovanie Plánu udržatelnej mobility sa bude konať až po skončení mimoriadnej situácie v súvislosti s pandémiou Covid-19.
„Plán udržateľnej mobility je v oblasti dopravy najdôležitejším dokumentom. Okrem toho, že nám dáva presné dáta o pohybe obyvateľov v rámci nášho územia, tvorí podklad pre čerpanie eurofondov v ďalšom programovom období. Zjednodušene – čo sa nachádza v tomto dokumente, môže sa uchádzať o finančnú podporu z Bruselu. V dopravnom plánovaní často chýba systémový prístup. Obyvatelia následne volia zdanlivo najspoľahlivejší a najmenej udržateľný spôsob dopravy – individuálnu automobilovú dopravu – čo v konečnom dôsledku zhoršuje situáciu, stav životného prostredia a v neposlednom rade aj závislosť krajiny na nerastných zdrojoch. Súčasným svetovým trendom rozvoja dopravného plánovania je rovnocenná podpora všetkých módov dopravy. Odhliadnuc od zvýšenia kvality života by mal tento nový prístup k dopravnému plánovaniu zabezpečiť zlepšenie situácie v každom druhu dopravy,“ uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba.
lostrail
Pises, ze krajina s obmedzenymi zdrojmi vznika prave preto, ze miesto koncepcie sa zaplatuje absurdnymi vymyslami. Ja si dovolim napisat, ze sme na tom tak, ako sme prave preto, lebo sa cele generacie projektantov, planovacov (alebo, ako tomu ty rad hovoris - sotoplanovacov) a uradnikov zivili vyrabanim podobne absurdnych platkov, ako tento tzv. plan "udrzatelnej" mobility. Dopadne takisto, ako projekt podzemneho vlaku TEN-T, rovnako sa vdaka nemu nic nepostavi, ako v pripade Bratislavskeho metra, ci neskor "rychloelektricky", tretie kolaje na tratiach 120 a 130 sa nepostavia uplne rovnako, ako bolo zavrhnute trasovanie severneho koridoru juzne od Strby s predlzenim zubacky, a takto mozem pokracovat do buduceho roka.
Realne ciele vzhladom na to, ako sa tu realizuju projekty, si mozeme klast hlavne prevadzkove, nanajvys s lokalnymi upravami. Tretia kolaj? Naozaj? Neuverim, kym neuvidim bagre na trati. Ale ja viem, ze neuvidim.
Potom, o 10-15 rokov, si povzdychneme, ze sme uz mohli mat dlhsie supravy a aspon tie zalivove kolaje, ale nepostavili sa, lebo sa vzdy argumentovalo tym, ze sa bude budovat tretia kolaj. Podobne, ako je v BA iba zlomok potrebnej elektrickovej siete, lebo sme cakali na metro.