Pre pôvodné meniče ČKD už nie sú náhradné diely.
Dopravný podnik začal realizovať úpravy elektrickej výzbroje električiek ČKD Tatra T6A5. Konkrétne pôjde o výmenu pôvodných statických meničov ČKD 2-UKSBR-DB za nové modernejšie statické meniče Cegelec SMTK 6,3 Q. Dôvodom výmeny je nedostupnosť a neopraviteľnosť súčiastok pôvodných meničov. Úpravy budú zrealizované na električkách T6A5 prvých dvoch sérií #7901 až 7946. Ako prvá bola výmena meničov vykonaná na súprave #7909+7910.
V tomto období prebieha v dielňach aj menšia úprava na kĺbových električkách ČKD Tatra K2S #7112 - 7122. Na týchto vozňoch bude zrealizovaná úprava zapojenia elektrického ovládania bŕzd za účelom zvýšenia bezpečnosti vozidiel. Prvým vozidlom, na ktorom bola úprava vykonaná, je vozeň #7117.
BigMac
Navyše majú otočné podvozky, z čoho vyplýva, že na rozdiel od Škodovky sa nedajú použiť ako pojazdná fréza na oblúky...
Dobre, dosť bolo sarkazmu a recesie.
Položme si otázku, či to má ekonomický a hlavne technický zmysel, nebodaj prínos a ak áno, tak aký?! Osobne zastávam názor, že bez výmeny výzbroje to moc opodstatnenie nemá, pôvodná T6 s TV3 má väčšiu mernú spotrebu ako zrýchľovač v T3. Toľko vravia merania v podmienkach DPP, u DBP to bude porovnateľné. Objektívne na strane druhej nejaký Progress je drahý, nedajbože Europulse je ešte drahší. TV-P a TV-E sú síce cenovo +/- porovnateľné, ale u TV-E potrebuješ pripočítať aj nové (asynchrónne) trakčné motory. (Prípadne previnutie tých pôvodných jednosmerných na asynchróny, čo sa však v praxi príliš neosvedčilo - viď Dubnické pomsty v pôvodnom znení 7303 a 7304.)
Ďalším problémom je súčasná modla nízkopodlažnosti. Bez radikálneho zásahu do skrine vec nerealizovateľná vaňu z toho nevyrobíš. Jedine že by si si ju nechal niekde naprojektovať, vyrobiť a schváliť celú od základu. Potom len vymeniť skriňu za skriňu.
Možno by to šlo riešiť urezaním prdele za zadným čapom a vložením nízkopodlažného dielu. Keby si tie pôvodné skrine točil a lá PX a nedajbože dorobil dvere na ľavú stranu, tak máš aj bonus a to obojsmernosť. Podobnú srandu robil Moskovskij remontnij zavod tramvajev pre tamojší DP na báze T3, ale veľa ich nebolo. Fotky sú dohľadateľné na transphoto webe. K ekonomickej stránke sa vyjadriť neviem, nemám potrebné podklady. Technicky by to šlo, dokážem si to predstaviť.