Mesto v tomto roku opraví niekoľko autobusových zastávok

Lepšie cesty dostanú aj autobusy a trolejbusy.

Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo zoznam verejných priestorov, chodníkov a ciest, ktoré plánuje v tomto roku zrekonštruovať z príjmov získaných zo zvýšených daní z nehnuteľností a zo schválenej 10-miliónovej podpory vlády SR pre Bratislavu. Okrem opravy viacerých ciest, po ktorých premávajú aj autobusy a trolejbusy MHD, sa do zoznamu dostali aj projekty rekonštrukcie autobusových zastávok Zochova a Pod násypom (na križovatke Lamačskej cesty a Furmanskej ul.).

V rámci rekonštrukčných prác by uvedené zastávky mali dostať nové povrchy, nový mobiliár a tiež bude pri nich vysadená nová zeleň. V týchto dňoch na zastávke Zochova prebieha rekonštrukcia zastrešenia podchodu, čo však priamo nesúvisí so spomínanou rekonštrukciou zastávky. Už v závere minulého roka bol opravený vstup do podchodu na zastávke v smere do Petržalky, aktuálne prebiehajú práce pri východe smerom do centra mesta. Ako nás informoval hovorca hlavného mesta Peter Bubla, práce zahŕňajú výmenu skorodovaných častí rámov zastrešenia a výmenu plexiskiel za pevnejšie metakrylátové.

Popri oprave komunikácie a chodníkov na ulici Pri kríži v Dúbravke sa zrealizuje aj debarierizácia autobusových zastávok MHD v tomto úseku, vrátane vybudovania betónových povrchov zastávok.

Okrem spomínaných zastávok mesto plánuje z bežného rozpočtu zrekonštruovať aj zastávky Bosákova (v smere Farského) a Bradáčova v Petržalke. V týchto prípadoch pôjde tiež o debarierizáciu zastávok a zriadenie betónového povrchu vozovky v priestore zastávky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jadran #33:
Aby si nesmútil, vyjadrím sa. Nastupovanie z blata rozhodne nie je v poriadku, ale zas kasselský obrubník ani informačnú tabulu táto zastávka naozaj nepotrebuje.
Reakcia na: gejza #32:
Ako sú tieto zastávky vyťažené? Vždy ma fascinovali tie "tajomné" zastávky v priemyselných a okrajových častiach (napr. spomínaný Ketelec, Mierová kolónia, Vihorlatská, Žabí majer).
Reakcia na: asaus #28:
Ja sa veľmi čudujem, že sa tu ešte nevyjadril súdruh Valec a nevysvetlil nám, že keďže sa zastávka nenachádza na električkovej trati, takýto stav je absolútne v poriadku a zastávky mimo nosný dopravný systém nemajú čo mať civilizovanú nástupnú hranu.
Reakcia na: martinah #31:
je ešte zopár lahôdok - napríklad Ketelec, Jánske hony alebo Plniareň plynu
Reakcia na: asaus #28:
ty brdo, toto by s prehladom vyhralo prve miesto v sutazi o najviac zanedbanu zastavku
Reakcia na: asaus #28:
Nechcem byť hejter, ale toto je pravý obraz organizácie Bratislavy. Treba si uvedomiť, že Bratislava nekončí centrom mesta. Už tam len prasce chýbajú. 😃
Reakcia na: asaus #28:
To je nova generacia bio raw eco zastavok, ktore maju co najviac splynut s okolitym prostredim?
Zastávka čov vlcie hrdlo správca tejto zastávky ignoruje havarijný stav . Priložím fotografiu . Zastávka je pod nánosom hliny zarastená . Trosku prší a mame na celej ploche pre čakajúcich Rybníček
Reakcia na: Jadran #26:
Kráter operatívne patlali snáď ešte minulý týždeň. To tam stihol vzniknúť ďalší?
Bosákova prečo iba v jednom smere? Zastávka smerom na Prístavný most ešte nie je dostatočne zničená?

Úprimne som veril, že v Petržalke sa toho spraví viac - bez ohľadu na spomínanú Jantárovú, to som presvedčený že skôr bude tá cesta zavretá pre havarijný stav, než by s tým mali niečo aspoň provizórne urobiť.

Námestie hraničiarov minulý rok dostalo nové zastávky a k tomu pár metrov nového asfaltu v jednom pruhu, inak je tam stále tankodrom ako z učebnice. Momentálne už zase za svetelne riadenou križovatkou (ktorá je sama o sebe rozbitá) smerom od dostihovej dráhy rastie v pravom pruhu metrový kráter už asi týždeň.

Panónska medzi Auparkom a petržalskou stanicou opäť nič. Po tých dilatačkách v buspruhoch sa už pomaly nedá jazdiť, výjazdy/zjazdy z/na Rusovskú cestu naďalej krásne rozbité. Rampa smerom z mesta hore na Bratskú nič, pritom už mala byť minulý rok opravovaná. Zastávka Dvory smerom do mesta je kapitola sama o sebe.

Budatínska v celej dĺžke zvlnená, rozbitá.

Pajštúnska pri Skyboxe rozbitá, zastávka Tupolevova smer mesto ani nehovorím.
Reakcia na: Maremi #22:
Na strane do Petržalky ich už niekoľko chýbalo a čo si pamätám, tak ani tie ostatné veľmi nedržali a všelijako sa vlnili z tých líšt von.
Reakcia na: diky #15:
V tomto súhlasím, trojuholník o ktorom hovoríš, je veľmi nešťastne riešený, hlavne čo sa linky 30 týka, ktorá za jeden kilometer zastaví na štyroch zastávkach: Pod násypom, Kúpalisko Lamač, Segnáre, Pod násypom. Ide tu hlavne o to, že presne ako uvádzaš, rozmiestnenie zastávok v minulosti malo svoj zmysel, aj keď už vtedy nie šťastne riešený. Aktuálna zastávka Pod násypom bez prístreška tam je od nepamäti hlavne preto, lebo hneď za ňou bolo kedysi ovládanie a údržba osvetlenia Bratislavy, no tento pozemok už niekoľko rokov tomuto účelu neslúži, ešte pred pár rokmi tam parkovali oranžové Avie, Tatry a pod., čiže najviac tú zastávku aktuálne využívajú ľudia z okolitých domov a ubytovne. Zastávka ex. Lediny je potrebná pre linku 23, ktorá nezachádza na Segnáre. Ja osobne by som zrušil existujúcu zastávku Pod násypom - bez prístreška a zachoval len tú pri Furmanskej a na Hodonínskej pre 23,30,130 a kedysi 38, pretože ak idem 30 do mesta, nastúpim pri Furmanskej a keď z mesta, vystúpim Pod násypom na Hodonínskej. Pribudnutá zastávka Kúpalisko Lamač bohato postačuje aj pre dopyt pre zastávku Pod násypom bez prístrešku. Celé zázemie osvetlenia mesta bolo zrušené, ako parkovisko, prevádzkareň a vrátnica a k tomu aj priľahlá hala. Z toho dôvodu už nemá podľa mňa veľký význam túto zastávku držať, skôr by som sa zamyslel nad zastavovaním liniek na zastávke Pod násypom, ako tomu bolo pri spomínanej 110, keďže starý Lamač je relatívne husto obývaný a dostupnosť nie je už podľa môjho názoru postačujúca.
Reakcia na: Maremi #22:
Navyse boli aj esteticke.
Čo bolo zlé na Zochovej ? Však tie výplne neboli poškodené a asi nič iné am robiť nebudú.
Reakcia na: danlo #8:
To sa opravovalo už niekoľkokrát, tam je vyslovene stavebná porucha celého toho betónového systému. Treba to celé vybagrovať a vybetónovať a vydilatovať nanovo. Spolu so 45 stupňovým nájazdovým klinom.
Reakcia na: Peter6607 #16:
Nielen Karpatská, ale v tom istom smere aj Námestia Franza Liszta. Rovno pod stanicou a roky prehliadaná hanba 🙁
Reakcia na: Andy #9:
kym sa dokonci projekt ale hlavne kym to schvali KDI
Reakcia na: pressburger #10:
v buducnosti je v plane jazdny pruh smerom do centra zmenit na oddelenu cyklotrasu
Reakcia na: IBBI #13:
Súhlasím že pruh smer mesto môže pokojne zaniknúť na úkor zelene a prípadného oddeleného cyklochodníku. Ten problém s tou šírkou pruhu smerom k RM je spôsobený aj parkujucími autami, ktoré minimálne spätnými zrkadlami presahujú do toho pruhu (chodník je tak vo výsledku o šírke 0,nič) a bolo by tam vhodné zabetónovať tie oddeľovače jazdých pruhov aby bolo na prvý pohľad zrejmé kde už je električkové teleso. A áno IAD treba obmedzovať na úkor MHD len nejak sa nezväčšuje množstvo bus pruhov, resp. iné opatrenia.
A nové Solarisy si pekne vymlátia tlmiče na zastávke Karpatská 👍
Reakcia na: N/A #1:
Nuž bývala zastávka Hodonínska (teraz Pod násypom /na križovatke Lamačskej cesty a Furmanskej ul./, je využívaná prevažne https://www.dssrozsutec.sk/ a kedysi (keď tam stávala stará 110), bola aj obyvateľmi časti starého Lamača /aj keď má veľmi zlú polohu, lepšia je poloha starej zastávky Lediny/. No pravda je aj to, že by bola v krátke dobe už 3x zrekonštruovaná. Roky tam perfektne fungoval kovový prístrešok, kde sa zmestilo dosť ľudí a nemokli ani zboku, potom sa tam pred pár rokmi dal súčasný červený bez bočníc....
Plánovalo sa presunutím zastávky z jej súčasnej polohy pred ten prechod pre chodcov, kde by potom mohli zastavovať aj kĺbové autobusy a bola by aj bližšie pre bežných obyvateľov starého Lamača (oproti bývalej zastávke Lediny).
Druhou stranou mince je obyvateľmi ozaj využívaná zastávka Pod násypom (tá s pôvodným názvom), ktorá pre zmenu nemá žiadny ani mini prístrešok.
Celý tento "trojuholník" zastávok by si zaslúžil zmenu...takto sú to len vyhodené peniaze.
Reakcia na: IBBI #13:
ak chceme plynulu mhd, neznamena to ze musime obmedzovat iad aj tam kde je priestor na to aby sa pomestili vedla seba, a zrovna usek medzi vazovovou a racianskym mytom az tak uzky nie je aby sa to nedalo...
s vylucenim kompletnym iad cez zastavku blumental nemam najmensi problem, akurat ze v smere vazovova -> mesto tym zneprijemnis zivot ludom byvajucim v prilahlych ulickach, kedze sa neda rozumne obist po hlavnych trasach (v ulickach sa zacne motat viacej tranzitujucich vozidiel)
Reakcia na: si #12:
Nemas pravdu okrem jednej veci. Esicko na trati by tam bola zloba a v podstate aj zbytocne. Tam je priama trat uplne v pohode. Pravdu mas, ze cestu smer mesto by mohli zrusit uplne. Smer Racko urcite od Vazky po vyustenie Bernolakovej dat do jedneho prudu (a nech sa aj pobiju v tych zapchach auta) a od bernolakovej dalej uz mas teraz 2 pruhy - jeden priamo, druhy odbocovaci. Da sa tam mozno pridat este jeden pruh s tym, ze sa zrusi to parkovanie na chodniku. Kazdopadne by som vylucil IAD z useku Vazovova - Blumental.
Ak chceme mat PLYNULU (!!!) MHD, MUSIME obmedzit IAD. Inak to zial nejde. A nedaju sa ani kompromisy robit. Kompromisy mame teraz - vid zastavka Blumental, atd.
Reakcia na: IBBI #11:
tam by som mierne esicko ako ziaden problem nevidel, jazdny pruh smer mesto v danom priestore povazujem za cistu zbytocnost (nenechal by som ho ani v telese trate a radlinskeho v danom useku zjednosmernit (a rovnako tak aj cast od vazovovej smer mesto zas zjednosmernit len na smer do mesta s vynimkou MHD)
naopak posunutie trate by pri rozumnom projektovani trosku pomohlo oblukom v smere racianske myto vazovova

a tvoje plastove hovadiny nezabrania tomu aby niektore auta z toho pruhu nepretrcali aj do prejazdneho profilu elektricky (a medzi vazovovou a bernolakovou je tam aj vcelku dost malo miesta aj na ten jeden jazdny pruh tak aby si ho dostatocne oddelil od telesa trate v sucasnej polohe a nemusel odhryznut z chodnika pre chodcov)
Reakcia na: pressburger #10:
Posunut trat? Aby niekde vzniklo esicko? No super! Treba spravit vsetko pre to, aby auta nezavadzali MHD, ale nie na ukor spomalenia MHD. Idealne mi pridu tie uz spominane plastove hovadiny na cestu, cez ktore si okrem mafianov na SUVckach netrufnu vodici len tak prejst.
Reakcia na: Kotlár #7:
Tam by bolo fajn celé teleso trate posunúť na úkor jazdného pruhu pri novostavbe. Teda jazdný pruh smerom do centra by bol na telese trate (premávka je minimálna) a smerom von z mesta by od Vazovovej po Račko mohli byť dva jazdné pruhy, kde by kľudne mohli v kolóne stáť autá s tým, že električky by to len minimálne spomaľovalo
Reakcia na: Kotlár #7:
Vraj to v pláne je, ale neviem na čo sa čaká.
Este sa bude robit aj prepadnuty zaciatok zastavky SAV na Sancovej
Asi som prílišný optimista keď dúfam že s rekonštrukciou vozovky na Radlinského zanikne ten zips na električkovom páse a s tým súvisiace kolízne pripájanie sa z Vazovovej smer RM?
A ďaľším snom je použitie plastickej reflexnej hmoty na značenie VDZ namiesto tej 300 razy rozriedenej bielej farby, ktorú po roku od natretia vôbec nevidno (a keď je mokrá vozovka tak ešte skorej).
Snad v ramci reko Bosakovej mienia odstranit aj tie kolaje, ktore su v case dazda idealnym zdrojom na sprchovanie cakajucich.
Hlavne, ze Mlynarovicovu obojstranne s nikami prednostne prerabali vlani, co nebolo az take vodozdrojne. A v smere do Ovsista na nej vytvorili krasne parkovisko namiesto predlzenia zeleneho pasu a cesta je tak fajnovo vyspadovana ku kanalu, ze po dazdi voda z mlak lieta az pod pristresok.
Reakcia na: Petto #4:
* urobili pri rekonsutrovanom useku v Karlovke.
Reakcia na: Jubordo #3:
Tam sa caka na elektricku pravdepodobne, kedy budu robene komplexne vsetky prilahle ulice. Stavebne mechanizmy este viac rozdrtia tu cestu rovnako ako to urobili pri rekonsutrovanom useku.
Jantárova cesta od Vyšehradskej po križovatku smerom na Technopol resp. Bratskú nič?
Dva autobusy neprejdu vedľa seba už od Vyšehradskej a aj to je dosť problém pri tých zaparkovaných autách na všetkých stranách..
Reakcia na: N/A #1:
Tiež pozerám na to. Tomankova (smer Kukl) dlhodobo naklonená vozovka a neriešia ju stale.
A aké Solarisy? Sak SU10 boli stále primárne na 23,30,130.
Skutočne by ma zaujímalo, na čo je potrebné rekonštruovať zastávku "Pod násypom". Je to zastávka ako Podkerepušky, Agátová, Vápenka a pod. Podľa môjho názoru absolútne vyhodené peniaze, ktoré sa mohli použiť na obnovu zastávok, ktoré si to žiadajú. Nedivil by som sa, keby mal v tom opäť prsty nemenovaný pán z Lamača, ktorý okrem iného si nasadil krátke Solarisy do Lamača, lebo on nechce staré autobusy...