Linky 2, 4 a 61 budú premávať častejšie a po skončení zápasov budú vypravené mimoriadne spoje na ďalších linkách.
Mesto Bratislava v spolupráci s bratislavským dopravným podnikom zabezpečia posilnenie mestskej hromadnej dopravy počas konania Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji IIHF 2019 od 10. do 26. mája 2019.
Posilnenie premávky MHD bude realizované skrátením intervalov na vybraných linkách premávajúcich okolo Zimného štadiónu a Fanzóny na Trnavskom mýte, nasadením kapacitnejších vozidiel počas víkendov a zabezpečením mimoriadnych spojov po skončení zápasov a tiež po príchode vlaku Macejko z Košíc. Zabezpečená bude aj kyvadlová linka medzi záchytným parkoviskom na Technickej ulici a Zimným štadiónom.
Prehľad možností cestovania k Zimnému štadiónu a Fanzóne uvádzame v samostatnej správe. Vozidlá liniek premávajúcich k Zimnému štadiónu a Fanzóne budú označené špeciálnou dodatkovou tabuľou s logom podujatia a príslušným cieľom.
Držitelia vstupeniek na hokejové zápasy šampionátu môžu v deň konania zápasu s touto vstupenkou cestovať MHD bezplatne. Bezplatne môžu MHD cestovať aj akreditovaní účastníci šampionátu po preukázaní sa preukážkou IIHF. Upozorňujeme, že dodatočné preukázanie sa vstupenkou na zápas, alebo preukážkou IIHF nie je možné.
Posilnenie premávky pravidelných liniek
- Linka 2 (Hlavná stanica - Trnavské mýto - Odbojárov - Žel. stanica Nové Mesto)
- v čase od 18:00 do 23:00 bude premávať v intervale 7 - 8 minút (počas pracovných aj voľných dní, okrem 22. a 24.5.),
- v ostatných časoch podľa platného cestovného poriadku.
- Linka 4 (Dúbravka - Trnavské mýto - Odbojárov - Zlaté piesky)
- v čase od 18:00 do 23:00 bude premávať v intervale 7 - 8 minút (počas pracovných aj voľných dní, okrem 22. a 24.5.),
- v ostatných časoch podľa platného cestovného poriadku.
- Linka 61 (Hlavná stanica - Trnavské mýto - Zimný štadión - Letisko)
- počas pracovných dní v čase od 8:00 do 14:00 a od 18:00 do 24:00 bude premávať v intervale 10 minút, v čase od 14:00 do 18:00 v intervale 7 - 8 minút,
- počas voľných dní v čase od 10:00 do 24:00 bude premávať v intervale 10 minút.
- v ostatných časoch podľa platného cestovného poriadku.
Mimoriadne spoje po skončení zápasov
- Linky 75 a 98 zo zastávky Bajkalská smer Dolné hony - Čiližská a Petržalka - Jasovská.
- Linky 39 61 204 a 207 zo zastávky Zimný štadión smer Slávičie údolie (39), Hlavná stanica (61), Trnávka (204), Kramáre (204) a Patrónka (207),
- na Hlavnej stanici bude možný prestup z linky 61 na mimoriadny spoj linky 21 do Devínskej Novej Vsi a na spoj linky 93 do Petržalky.
- Linka 8 zo zastávky Trnavské mýto smer Ružinov.
- Linky 61 39 68 201 zo zastávky Trnavské mýto v dňoch 10.5., 11.5., 13.5., 15.5., 17.5., 18.5. a 21.5.2019 (odvoz fanúšikov od Fanzóny po skončení zápasov reprezentácie SR). Spoje pôjdu z riadnych zastávok týchto liniek na smery:
- Slávičie údolie (39)
- Hlavná stanica (61)
- Petržalka - Holíčska (68)
- Dolné hony - Čiližská (201)
Mimoriadne električkové spoje z Hlavnej stanice
Po príchode vlaku Macejko z Košíc (príchod 3:58) budú v dňoch 11.5., 12.5., 14.5., 16.5., 18.5., 19.5. a 22.5.2019 z Hlavnej stanice vypravené na jednotlivé radiály mimoriadne električkové spoje o cca 4:10. Trasy mimoriadnych spojov:
- linka X1: Hlavná stanica – Námestie SNP – Šafárikovo nám. – Petržalka, Jungmannova,
- linka X3: Hlavná stanica – Račianske mýto – Rača,
- linka X4: Hlavná stanica – Trnavské mýto – Zlaté piesky,
- linka X5: Hlavná stanica – Obchodná – Karlova Ves – Dúbravka,
- linka X8: Hlavná stanica – Trnavské mýto – Ružinov.
Po príchode vlaku Zvl. Ex 10007, resp. 10009 z Českej republiky pred zápasom reprezentácie ČR bude v dňoch 10.5., 11.5., 13.5., 16.5., 17.5., 19.5. a 21.5. zabezpečený odvoz českých fanúšikov z Hlavnej stanice mimoriadnymi električkovými spojmi linky 2 smerom k Zimnému štadiónu (zastávka Odbojárov).
Kyvadlová autobusová linka H
Medzi záchytným parkoviskom na Technickej ulici a Zimným štadiónom bude premávať kyvadlová autobusová linka H v intervale 15 minút denne v čase 8:00 - 23:00. Premávať bude po trase:
- Technická – Bočná – Galvaniho – Rožňavská – Trnavská cesta – Zimný štadión – Trnavské mýto (zastávka linky 53) – Vajnorská – Bajkalská – Trnavská cesta – Rožňavská – Galvaniho – Bočná – Technická.
Autobus zastaví len na zastávkach Technická (nástupište/výstupište ako linka 58), Zimný štadión (zastávka v smere k Trnavskému mýtu), Trnavské mýto (nástupište linky 53).
V dňoch 22. a 24. mája 2019 linka H premávať nebude.
Ike
- platíš za to, že môžeš nastúpiť a máš sedadlo, všetko ostatné je nadštandard (aj to chcel Ryanair zaviesť cestovanie na stojáka),
- v lietadle máš reklamu,
- máš jeden model lietadla (v prípade RYR je to B737-800)
a teraz to najpodstatnejšie, lietaš z nezaujímavých na nezaujímavé letiská.
Ono v minulosti existoval model Hubs&Spokes, ktorý predpokladal, že sa zvezieš malým lietadlom z malého letiska na veľké letisko a tu pôjdeš jumbom (B747,A380 alebo aspoň A330 a B777) na iné veľké letisko, kde zase sadneš do malého eroplánu a odvezieš sa do cieľa.
Tento model sa neosvedčil a po deregulácii leteckej dopravy otvoril cestu nízkonákladovkám. A tak Ryanair nelieta Viedeň - Barcelona, ale lieta Bratislava - Girona. Kým veľké letiská si pýtajú veľké prachy za pristátie, vzlet a pobyt lietadla na letisku, Bratislava a Girona sa im tešia. Teda aj Ryanair je závislý na malých letiskách, lebo vďaka tomu môže stlačiť ceny leteniek na minimum a konkurovať napr. Lufthanse.
A samozrejme, že agresívne vyjednáva. Od toho je to akciová spoločnosť. Nerobia charitu.
No to, čo popisuješ, nie je verejný záujem a nie je to systémový druh dopravy. A sem spadá aj linka Bratislava - Košice. Jej dotácia by znamenala neoprávnenú štátnu pomoc. Jediná možnosť je vytvoriť komerčnú linku a dúfať
a) že si na seba zarobí alebo
b) že ju niekto nepriamo/načierno zadotuje.
Vo verejnom záujme je napríklad letecká linka Kirkenes - Oslo v Nórsku, pretože všetkými inými druhmi dopravy by si tam cestoval tri dni.
Ak by Slovensko chcelo objednávať leteckú dopravu, tak by muselo urobiť súťaž na dopravcu vo verejnom záujme a zverejniť tento zámer včas vo vestníku:
https://ec.europa.eu/transport/modes/air/internal-market/pso_en
ale linka vo verejnom záujme musí:
a) byť medzinárodná
b) byť vnútroštátna a spájať oblasti, ktoré nie sú konkurenčne prepojené iným druhom dopravy.
V krajine, kde IC vlak ide 4 hodiny z jedneho konca na druhý by to letecky s check-inom rýchlejšie nebolo.
No a trocha menší problém, ale predsa, je, že naše právne predpisy ohľadom civilného letectva nie sú prispôsobené na možnosť dopravy vo verejno záujme.
Jediná možnosť je rozlietať to komerčne. Ale laicky si myslím, že s veľkými lietadlami to nepôjde. Skôr nejaké menšie vrtuláčiky (menšia spotreba a kratší check-in - tým nemyslím ATR42) pravidelnejšie, ale s cenou nie pre bežných smrteľníkov ale zase nie len pre slovenskú smotánku.