Vynovený podchod na Trnavskom mýte priniesol príjemnejšie prestupovanie, ale aj zbytočné chyby

Cestujúci môžu od 27. augusta využívať obnovený podchod.

V pondelok 27. augusta 2018 bola ukončená revitalizácia podchodu na Trnavskom mýte a opätovne sprístupnené všetky vchody do podchodu. Cestujúci podchod môžu využívať tak ako kedysi a pri prestupe môžu navyše využiť nové služby. V podchode sa nachádzajú potraviny, drogéria, lekáreň, papiernictvo, predajňa tlače, kvetinárstvo, obuvníctvo a krajčírstvo a tiež nechtové štúdio. Ďalších 5 prevádzok ponúkne možnosti občerstvenia. „Svoje zázemie v podchode budú mať aj DPB a ZSSK zákaznícke centrum,“ uviedol magistrát.

Prístup z podchodu na zastávky MHD je nasledovný:

  • električková zastávka smer centrum: schodisko a výťah
  • električková zastávka smer Vajnorská: schodisko a eskalátor smerom nahor
  • električková zastávka smer Ružinov: schodisko a eskalátor smerom nahor
  • autobusová a trolejbusová zastávka smer Hlavná stanica (pri Istropolise): schodisko, eskalátor smerom nahor a výťah
  • autobusová a trolejbusová zastávka pred tržnicou smer Trnavská cesta a autobusová zastávka smer Cintorín Slávičie údolie resp. Nové SND: schodisko, eskalátor smerom nahor a výťah
  • autobusová zastávka liniek 68 a 78 na Krížnej ul.: schodisko, eskalátor smerom nahor a výťah
  • autobusová zastávka linky 53 na Trnavskej ceste: schodisko a výťah

Pri jednotlivých východoch sú umiestnené panely s informáciami o najbližších odchodoch liniek MHD.

Novinky v podchode

Po rekonštrukcii, ktorú realizovalo Hlavné mesto SR Bratislava a spoločnosť Immocap Group, a. s., je podchod chránený 24-hodinovým kamerovým systémom a bezpečnostnou službou. „Za menej ako rok sme vytvorili verejný priestor hodný 21. storočia, v projekte, ktorý považujem za príklad konštruktívnej spolupráce mesta a súkromného investora. Ľudia tak môžu podchodom konečne prechádzať bezpečne a využívať širokú ponuku služieb. K Trnavskému mýtu cítime prirodzenú zodpovednosť, keďže neďaleký Central bol našim projektom,“ povedal Peter Lukeš, predseda predstavenstva spoločnosti Immocap Group, a.s.

Okrem modernizácie podchodu prešli opravou časti Trnavského mýta pri východoch z podchodu, kde okrem asfaltu a dlažby pribudla zeleň v kvetináčoch a revitalizovaná bola aj pôvodná zeleň. Nový povrch asfaltový tiež dostali nástupištia autobusov a trolejbusov. „Po dlhoročnom chátraní podchodu, ktorý bol hanbou Bratislavy dnes stojíme v modernom krásnom podchode, na ktorý môžeme byť hrdí. Prvýkrát v histórii bude podchod vrátane prístupov bezbariérový, reprezentatívny a stane sa miestom, kde sa ľudia radi pristavia. Rekonštrukcia podchodu je prvým krokom k vytvoreniu nového dopravného a spoločenského uzla Bratislavy, ktorým sa stane lokalita Trnavského mýta. Tento priestor je veľkou výzvou nielen pre investorov, ale aj pre nové dopravné riešenia v oblasti koľajovej dopravy, povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, s narážkou na železničnú stanicu Filiálka.

Chyby napriek upozorneniu

Okrem nepochybných pozitív, ktoré revitalizácia priniesla, sa zúčastnené strany nevyvarovali niektorých chýb. Navigácia v podchode je na dávno prekonanej úrovni a už vôbec nezodpovedá skutočnosti, že ide o najväčší prestupný uzol MHD v Bratislave. Pri jednotlivých vstupoch do podchodu chýbajú akékoľvek smerové informácie. V podchode je navigácia viac zameraná na informáciu o type schodov a výťahov než na presné usmernenie cestujúcich k linkám pri jednotlivých východoch. A to napriek tomu, že sme na potrebu kvalitnej navigácie upozorňovali ešte v júli.

Zrekonštruovaný priestor pri východoch z podchodu pripomína veľké asfaltové kráľovstvo, na ktorom bolo už toto leto počas horúčav neznesiteľne. Dodatočne umiestnené kvetináče so zeleňou problém veľmi nevyriešia a naviac vytvorili vhodný priestor pre asociálov, ktorí sa v okolí nachádzajú.

Celková výška investície rekonštrukcie podchodu je 4,1 mil. eur, pričom hlavné mesto sa na projekte podieľalo sumou 1,6 mil. eur a developerská firma Immocap Group, a.s. investovala 2,5 mil. eur. Úpravy Trnavského mýta pri východoch z podchodu stáli mesto 450 tis. eur. Rekonštrukcia trvala od záveru roku 2017.

Pozitíva:

  • moderný verejný priestor v podchode
  • dobré zloženie služieb v podchode
  • bezbariérový prístup na zastávky MHD
  • opravené priestory pri podchode

Negatíva:

  • navigácia je na slabej úrovni, cestujúci sa dozvie potrebné informácie až keď dorazí k požadovanému východu
  • príliš veľa asfaltu v okolí podchodu – aj na miestach, kde mohol byť trávnik
  • zrušenie priameho chodníka z Vajnorskej ul. k vstupu do podchodu
  • nedoriešené primerané prechádzania cyklistov cez Trnavské mýto a chodcov cez Krížnu ulicu

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #37:
Ja som netvrdil ze schody nemaju, ale ze maju TAKMER vylucne eskalatory. Aj ked konkretne Central ani neviem ci vobec ma nejake verejne pristupne schodisko (mimo ProCare).
Reakcia na: 810zssk #36:
Budeš prekvapený, ale každé OC má aj niekoľko schodísk (Aupark toho môže byť príkladom) a viac ako jeden eskalátor vedúci na iné poschodie. Takže, aby by jeden zavreli, proste ťa nasmerujú na iný.

Ja si napríklad pamätám, že keď sa v 90tych rokoch menili eskalátory v starej budove vtedajšieho K-martu, tak sa v danom úseku chodilo po schodoch alebo výťahom.
Reakcia na: Valec #35:
A to sa stava ako casto? Lebo napr. vacsina OC (vratane Centralu) ma takmer vylucne eskalatory a nemam pocit ze by im tam ludia odpadavali od vycerpania.

Zaujimave ze s takymito vecami tykajucimi sa komfortu (eskalatory, klima, atd) ma takmer vzdy problem a milion vyhovoriek len verejna sprava. Ked pride na sukromne subjekty (ktore si na svoju existenciu musia poctivo zarobit) tak tam to zrazu ide.
Reakcia na: Melange #27:
Si si vedomý toho, že eskalátor má zvyčajne vyššie schody ako bežné schodisko. Takže ak by jeden smer nefungoval, resp. ak by sa z nejakého dôvodu musel opravovať, tak by si sa o to horšie na dané nástupište dostal.
Reakcia na: vetesnik #33:
Takže ako sa OsOSPaO dostanú na nástupište smer Vajnorská? Koniec tvojej vety nie je pravdivý.
Reakcia na: Melange #32:
pretoze elektricka ma prednost aj pred chodcami na priechode
a nic take ako priechod cez elektrickovu trat neexistuje
Reakcia na: richardhudec #29:
Chápem. A prečo nemôže byť priechod pre chodcov od el. nástupišťa smer centrum? Nemyslím k tržnici, ale k protiľahlým el. nástupištiam.
Aspon prechod od toho nastupiska smer Centrum mohol byt, kedze by nebol tak velky problem zmestit tam rovnako siroky prechod, ako je medzi tymi dalsimi dvoma. Ak by stali dve elektricky za sebou, museli by zostat stat na nom, resp. on by ten prechod nemusel byt ani vyznaceny vzhladom na prednost v jazde, len by bolo treba spravit bezbarierove nabehy (na nastupisku smer Zlate Piesky to hoci aj cele znizit a bolo by vybavene).
Reakcia na: richardhudec #29:
Nie je to dokonalé ale mohlo to byť aspoň o trochu lepšie.
Reakcia na: Melange #27:
Celý princíp výťahov/eskalátorov je taký, aby sa dalo na každé nástupište dostať bezbariérovo. Nástupište električiek smer mesto je bez prechodu pre chodcov. Teda jediná možnosť dostať sa tam bezbariérovo je výťahom, preto tam je výťah. Na nástupištia električiek ide eskalátor, lebo na ne sa dá dostať bezbariérovo po prechodoch pre chodcov. Pekne prejdem z nástupišťa električky cez prechod pri zastávke 68 k výťahu pri Klubovni, tým sa zveziem dole a vyleziem výťahom pri akomkoľvek inom východe. Takáto bola za tým myšlienka.

Nie je to dokonalé, ale aspoň sa zachovala bezbariérovosť.
Reakcia na: 810zssk #25:
Ostatné výstupy sa samozrejme dali vyriešiť inteligentnejšie.
Reakcia na: S499.1023 #24:
Súčasný stav je taký, že k električkám vedie jeden výťah, dva eskalátory a troje schodísk. Z nejakého dôvodu sa určilo, že výťah pôjde smer centrum (samozrejme, je tam najväčší dopyt) a k ostatným východom šlo po jednom eskalátore. Minimálne pri tých dvoch východoch mohli byť schodiská nahradené eskalátormi aj v opačnom smere. Na východ smer centrum by sa pár eskalátorov nezmestil, takže súčasné riešenie je jediné možné. Bohužiaľ, za cenu, že tam nie je eskalátor. Možno keby sa výťah dal radšej na východ smer Zlaté piesky (lebo je v strede) a pár eskalátorov na východ smer centrum, bolo by to lepšie rozvrhnutie. Ale pripúšťam aj, že skrátka bolo prioritou dať k tomu východu výťah.
Reakcia na: 810zssk #25:
Keby kúpili dva eskalátory navyše nevyšlo by im na vyasfaltovanie. ?
Reakcia na: S499.1023 #24:
Okej a co ostatne vystupy? Elektricky nie su jediny.
Reakcia na: 810zssk #20:
Do výstupov k električkám by si dva eskalátory a výťah nevopchal. A o väčšiu prestavbu Zrovnal záujem evidentne nemal a investor mu predsa nebude tlačiť svoje peniaze nasilu.
Reakcia na: lostrail #22:
Dobre, ale aspon tie sirsie mohli byt spravene poriadne, nie? Problem su len elektricky, tam by bolo riesenim mat vytah iba jeden (na vybrane nastupiste) a na ostatne nastupista presun na povrchu (a tie by potom mohli mat dva eskalatory).
Reakcia na: 810zssk #20:
No len na tych uzkych vychodoch by sa zmestil len eskalator jednym smerom, preto schodisko a vytah. Inde bez problemov.
Reakcia na: 810zssk #20:
Mali by byť nonstop v prevádzke /na fotobunku/ po ofiko otvorení podchodu.
Ak nie sú treba napísať Ivovi.
Reakcia na: S499.1023 #18:
Riesenie je vcelku jednoduche - esakalator nevypinat. Eskalator ma byt v prevadzke nonstop (okrem nejakych technickych odstavok) - kazdy moderny eskalator je schopny sa prepnut do usporneho rezimu, pripadne uplne zastavit ked po nom prave nikto nejde.

Naozaj sa tam proste mohli dat eskalatory + vytahy a bolo by vybavene,
ak chceme zmenu, musime sa ozvat - preto navrhujem, aby ste svoje pripomienky pisali priamo na:
developerov
podchod@trnavskemyto.sk
a mesto - tu som si nie ista kam pisat avsak je tu moznost pridat podnet na stranke odkaz pre starostu:
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/pridat-podnet