Výrobca využije bratislavský úzky rozchod na otestovanie nového vozidla.
V najbližších dňoch bude v Bratislave prebiehať testovanie električky Škoda ForCity Classic pre turecké mesto Eskişehir. Výrobca vozidla, česká Škoda Transportation, si zvolil slovenské hlavné mesto pre skúšky novej električky z dôvodu geografickej blízkosti k výrobnému závodu a koľajovej siete s 1000-mm rozchodom, keďže električky pre Eskişehir budú vyrobené práve pre tento rozchod.
Plzenská Škoda Transportation vyrobí pre turecké mesto Eskişehir spolu 14 nízkopodlažných 5-článkových električiek ForCity Classic. Vozidlá budú vybavené aj vysokokapacitnými trakčnými batériami, ktoré umožnia vozidlám jazdu aj úsekom bez trolejového vedenia. V Eskişehire plánujú vybudovať takýto úsek trate v dĺžke vyše kilometra. Kapacita približne 32-metrových električiek bude 276 cestujúcich.
Turecký dopravca zaplatí za nové električky vyše 26 miliónov €. Škoda Transportation v rokoch 2013 - 2015 dodala aj 72 nízkopodlažných električek ForCity Classic do tureckého mesta Konya, z toho 12 batériových električiek.
fanatikmhd
Inak skôr predpokladám výber Bratislavy miesto Liberca preto, lebo je to rodina ForCity tak ako aj 29/30T, údržbová základňa u nás je kompletne nachystaná na takéto vozy, a teda logicky, čokoľvek sa deje, majú to tu. Čo má škodovka zo základne v Liberci? Bohvie či vôbec zdviháky na 30m húsenku...
Jasné že pri akýchkoľvek škodováckych dodávkach na 1000mm kamkoľvek je BA pre nich výhodná na skúšky. Blízko, bez jazykovej bariéry, s kompletnou výbavou, a celkom zaujímavou sieťou (ostré oblúky, prudké esíčka, stupáky/klesáky, V prípade údržby DPB aj rýchlostný úsek Krčace)