Premenovanie zastávky Sad Janka Kráľa (od 21.12.2017)

Od 21. decembra 2017 bude mať zastávka Sad Janka Kráľa pre linky 1 a 3 nový názov Sad J. Kráľa, Divadlo Aréna.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #136:
Len za seba teda:

1. Ak ma taky system fungovat na "Zvolensky" styl, som proti nemu, nakolko pre cudzieho sa taka MHD stava vcelku nepouzitelnou, najma potom ked viem, ako "systematicky", "vcas", "dokladne" a "presne" DPB informuje cestujucu verejnost o zmenach, ale aj o pravidelnych veciach, ktore my vieme, ale clovek, co ho MHD hlbsie nezaujima, iba ju vyuziva, spravidla nie. Kazdu chvilu vidim prispevok o vypadku displeja vo vozidle (nie su na nom ziadne zastavky), pripadne o nezapracovani vylukovej trasy do systemu, vypadkoch LED tabul na zastavkach, ci chybach v zobrazeni, dalej uzasnych grafickych vytvoroch v podani DPB a podobne. Uz tak musi byt pre bezneho smrtelnika, co na imhd.sk nechodi, dost chaos vyznat sa v jednotlivych linkach a v castych vylukach, ci presmerovaniach. Osobne sice v mojej vekovej kategorii nepoznam nikoho, kto by imhd.sk aspon nevyuzival na zistenie odchodov, ci kvoli virtualnej odchodovej tabuli, no ludia, co imhd nepouzivaju, ale MHD ano, tu budu stale. Pokial je organizacia informovania cestujucich na takejto urovni, potom zavedenie celoplosneho systemu zastavok na znamenie len prileje olej do ohna. Mozeme sa tu ohanat hlaskami typu "neznalost neospravedlnuje", ale ked sa ten clovek zo dva razy prevezie alebo okolo neho parkrat prejde jeho spoj bez povsimnutia, tak pretecie pohar a presadne do auta. Ak toto chceme, tak do sucasneho sposobu fungovania taketo nieco cim skor zavedme.

2. Ak ma byt takyto system nasadeny aj napriek mojim pocitovym prekazkam, potom zrejme nejaka skupina ludi, ktora sa tomu venuje / venovala dospeje / dospela k zaveru, ze je to tak lepsie napr. na zaklade nejakeho posudenia alebo auditu MHD (a aj tak to neovplyvnim). Vtedy existuje z mojej strany jedna podstatna poziadavka (ktoru sice mozno tiez neovplyvnim, ale je vemi relevantna aj k ostatnym cestujucim) - kvalitny system informovania o polohe vozidla, zastavkach, sposobe organizacie dopravy, atd. aspon dvojjazycne a zvukom aj obrazom v KAZDOM vozidle a aspon na kazdej vyznamnej zastavke, t.j. prestupnych uzloch a vsetkych zastavkach v uzsom a sirsom centre.

Eto vsjo. Nezabudajme, ze uroven informovania v Nemecku sa s Bratislavou velmi porovnavat neda.
Reakcia na: S499.1023 #151:
Tak, ako by si to očakával... niemand.?
Reakcia na: Ike #150:
Ad PS: A kto zaujal jeho miesto? Bolo by žiadúce "jeho" legislatívu od základu rozkopať.
Reakcia na: baran #145:
A ako je vnútorný predpis stáť na každej zastávke "na znamenie" v rozpore s 351/2010 Z. z.? Chcel som len vyvrátiť argument niektorých v tomto fóre, ktorí obhajujú súčasný stav tým, že po zavedení zastávok "na znamenie" celoplošne by ľudia aj tak museli vedieť, že zastávky električiek nie sú na znamenie a že to teda nie je oproti súčasnému stavu žiadna zmena.

Jedným z riešení je proste povedať ľuďom, že zastávky na znamenie sú všetky s tým, že električky by zastavovali na všetkých, len by sa táto informácia pred cestujúcimi zatajila (pretože ju v princípe z praktického hľadiska ani nepotrebujú vedieť).

Ostatne, ak by sme na SK chceli mať prevádzku so všetkými zastávkami na znamenie, tak sa zrejme vyhláška musí otvoriť. Ak teda nechceme míňať toner a materiál na označovanie týchto zastávok vo všetkých CP a na všetkých označníkoch.

P.S. Už nie je kolega.
Reakcia na: mku81 #147:
Však ten "povyk" tu robia len dvaja - stratená koľajnica a viedenská káva bez ponožiek.
Reakcia na: mku81 #147:
V ideálnom prípade hej. No osobne som zažil na L50 ako elegantne nezastavil pani čo potom ešte začala naňho mávať na Hálkovej . Vidieť ju bolo zďaleka.
Potom síce pribrdil a zase to rozbehol.
Som sa spýtal pri vystupovaní pri Poluse aký mal dôvod nezastaviť tej pani.
Odpoveď bola: blbý pohlad pred seba...

Nejako nerozumiem tomu povyku okolo zastavok na znamenie. Vo vacsine vozidiel je dopytove otvaranie dveri, takze ked chcem vystupit aj tak musim nieco stlacat, takze znamenie, ze chcem vystupit davam tak ci tak. A ked stojim na zastavke vodic ma vidi a zastavi. Ci?
Reakcia na: baran #145:
Ono je absurdné, že sa takéto detaily riešia v celoštátnom dopravnom poriadku dráh. Z takého BOStrab by asi ing. 1/2/3 asi zbláznil: Personenfahrzeuge müssen Einrichtungen haben
1.
zur Ansage der nächsten Haltestelle und sonstiger betrieblicher Hinweise,
2.
zur Abgabe und Bestätigung des Haltewunsches, sofern an einzelnen Haltestellen nur bei Bedarf gehalten wird..

Bodka.
Reakcia na: Ike #130:
To ti tvoj kolega zlomkovec nevysvetlil, že podľa § 33 ods. 1 písm. b bod 2. vyhlášky o dopravnom poriadku dráh Zastávky z hľadiska zastavovania vlakov na nich sa delia na zastávky na znamenie, v ktorých zastavujú vlaky všetkých vyznačených liniek určených na prepravu cestujúcich za podmienky, že cestujúci, ktorý chce v zastávke vystúpiť, dá včas znamenie vodičovi vnútorným dorozumievacím zariadením vlaku.
Podľa ustanovenia § 30 ods. 5: Návesti, návestidlá, svetelné signály a značky a ich význam sú uvedené v prílohe č. 1 druhej časti.
Podľa prílohy č. 1 druhá časť bod 6.2. tej istej vyhlášky: Návesť „Zastav“ znamená, že, cestujúci vo vlaku alebo v dráhovom vozidle chce vystúpiť na nasledujúcej zastávke „Na znamenie“; návesť „Zastav“ sa dáva jedným zvukovým signálom vnútorného dorozumievacieho zariadenia vlaku (.).
A údajne nie na všetkých BA vozoch sa dá tá návesť správne a jednoducho dať zo strany cestujúceho zvončekom.
Iste by sa dalo uvažovať o tom, že s využitím ustanovenia § 30 ods. 7 tejto vyhlášky: (Prevádzkovateľ dráhy alebo dopravný podnik môže v prevádzkových predpisoch ustanoviť ďalšie návesti, návestidlá, svetelné signály a značky po ich schválení príslušným vyšším územným celkom) je možný aj taký výklad, že návesť zastav sa môže dať aj dopytom, ak to schváli VÚC.

Lenže to naráža na základné problémy:
1. "neprávnický výklad práva", t.j. iný ako doslovný výklad právneho predpisu je neprípustný,
2. niekto by niečo musel robiť a rozmýšľať (a to dokonca nie len v DPB, ale možno by tým otravoval aj vucišpána, alebo ministerských)
, t.j. ideme k §: tosaneda a § všetcisúnaobede, § cestujúcibytonepochopili, § natoniejepredpis, § dalobysatozneužiť, §jetoprotipredpisu.
Vyhláška by sa síce dala novelizovať lenže §tosanedalebonemamepravnika a §tobydlhotrvalo.
Reakcia na: lostrail #128:
A potom by boli niektore zastavky na niektorych linkach na znamenie a na inych nie? Bože môj... ?
Reakcia na: Viko #132:
z mojej skusenosti vcelku pravidelne stoji elektricka zbytocne napriklad aj na malych krasnanoch a v mimospickovych casoch ma podobny status aj vozovna krasnany...
Reakcia na: Melange #139:
Nie, tam si žiadne relevantné argumenty neuviedol, len svoju dojmológiu.
Reakcia na: Melange #133:
Pri Vozovni Krasňany cez deň (medzi 6 a 20) na 90% niekto vystupuje/nastupuje. Niekedy dokonca asi zo 10 ľudí (a nie sú to zamestnanci DPB).

Inak, miesto Amerického nám. si mohol použiť napr. takú Súmračnú, tak už dnes tak funguje. ?
Reakcia na: Viko #134:
Pár mesiacov som býval v Petržke pri električke a dva roky som okolo Parku kultúry električkou chodil do školy, tak hovorím z vlastných skúseností. Ale ako som už viackrát povedal, bolo by treba poznať dáta.
Reakcia na: S499.1023 #136:
Napísal som to už dávno, viď #56.
Reakcia na: S499.1023 #137:
OT: Bola to posledná bežnej osobe dostupná obec na polostrove Athos v rámci polostrova Chalkidiki. ?
Reakcia na: Ike #126:
Neviem ako kde, ale v oblasti Chalkidiki a Solúna ako aj v Aténach zastávky označené sú, dokonca aj vybavené prístreškami. Zvyšok Grécka nepoznám a nechcem poznať.
Reakcia na: Melange #133:
Ja ti niečo poradím, ty trubiroh - a funguje to na 100% - v meste, ktoré má podobne chaotický systém zastávok na znamenie, ako Bratislava, čiže v Prahe, sa správam tak, ako keby všetky zastávky boli na znamenie. Skús!
A ešte stále ste ani ty, ani stratená koľajnica neuviedli, aké zhoršenie by predstavovalo, keby namiesto terajších chaoticky zvolených zastávok na znamenie boli na znamenie všetky.
Reakcia na: Viko #134:
Zbytočné státie električky na Parku kultúry? Hmm... akurát včera ráno o cca 6:20 v smere do centra ?
Reakcia na: Melange #133:
Neviem, ako často cestuješ cez dieru menom Sad Janka Kráľa, ja denne v rôznych časoch a VŽDY tam je dopyt. Na Parku kultúry som nezažil zbytočné státie tiež, ale ok, môže to byť náhoda, tam som bol len 2x týždenne.

V každom prípade, vyrábaš zástupné problémy. Ako sa tí chudáčikovia všade inde zorientujú, že cestná MHD je na znamenie a metro s S-bahnom nie?
Reakcia na: Viko #132:
Takže systém, kedy sú zastávky ako Zochova, Patrónka, Námestie hraničiarov či Autobusová stanica na znamenie, no diery ako Park kultúry, Sad Janka Kráľa či Vozovňa Krasňany nie sú na znamenie, je podľa teba pochopiteľný a prehľadný. ? A ešte lepšie, keď tá istá zastávka, napr. Americké námestie aj je na znamenie (pre trolejbusy), aj nie je na znamenie (pre električky). To je priam vrchol prehľadnosti a pochopiteľnosti.
Reakcia na: lostrail #128:
Tak si dosaď miesto turistu návštevníka, podstata sa nezmení a v pohode ti tam pasujú aj iní Slováci.

Neviem, o čo menej chaotické by bolo mať jednu linku na znamenie a druhú nie. Ako by sa to označovalo? Ako by si sa orientoval v prestupoch medzi stálymi a znamennými linkami? Ako by si sa staval na zastávke keď by si nevedel, či ťa musí byť z práve prichádzajúceho vozu vidno aby zastavil alebo zastaví tak či tak? Mne sa to nezdá o nič pochopiteľnejšie. Omnoho prehľadnejší by bol podľa mňa plošný systém. Pri električkách to kvôli dvom Krčacom a jednej Magnetovej podľa mňa nemá taký zmysel, ale cestná MHD kľudne.
Reakcia na: lostrail #128:
Co ma (ne)existencia metra s tym ci existuju zastavky elektriciek na znamenie?

Mimochodom, ked uz o Londyne, tamojsi Tramlink ma vsetky zastavky na znamenie - a pritom je pre oblast ktoru obsluhuje nosnym.
Reakcia na: lostrail #128:
Akože rovnako vnímam zastávky na znamenie aj v Žiline ?

Čo sa týka električiek, aký je problém prehlásiť ich za zastávky na znamenie a pritom vodičov poučiť o tom, aby zastavovali vždy? Aj tak si stláčajú dopyt.
Edit: To posledne patrilo Vikovi, prispevok #124.
Reakcia na: Ike #126:
Zasa turisti. Teraz tak lutujem, ze som to slovo vobec pouzil, pretoze aj ked som potom napisal, ze ovela vacsiu skupinu predstavuju domaci z hladiska krajiny, ale cudzi ludia z hladiska prislusnosti k mestu, uz sa tej dogmy zrejme nezbavim.

Co sa tyka celistvosti, resp. roztriestenosti zastavok na znamenie, tam rozhodne ma zmysel jednoduchsi a pochopitelnejsi system, napr. cele linky vedene v rezime "na znamenie", napr. taka 75, 56 a podobne. Urcite neobhajujem toho mackopsa, co teraz v BA je. To, co som spominal, su prave elektricky. Ono sa tu dobre ludom porovnavaju mesta ako Londyn alebo Mnichov, ked tie maju hlavne metro bez zastavok na znamenie, cize taky trosku oxymoron. To, co ma raz v BA udajne nahradit metro, je prave elektricka.

Vizualny system je fajn, akurat pre nevidiacich uz menej.
Reakcia na: S499.1023 #125:
Keby som sa chcel stratit, tak sa na celu zalezitost okolo zastavok na znamenie vykaslem. Okrem toho v Bratislave nehrozi, lebo ako student som si MHD uzil az az. Vlkodlakov si si vymyslel ty.
Inak neviem ako niektorých tu z Vás, ale moji rodičia, t. č. šesťdesiatnici s horšou znalosťou cudzích jazykov, ma vždy učili, že keď už neviem, ako v cudzine postupovať mám si všímať, čo robia druhý.

A priznám sa, hoci viem cudzie jazyky, nikdy som si pred cestovaním do cudzieho mesta nepozrel informáciu ohľadom fungovania zastávok (priznám sa, že vždy na to zabudnem). Vždy som teda sledoval ľudí na zastávke a tiež vo vozidlách, ako sa správajú a aké úkony pred vystupovaním z vozidla vykonávajú.

Keď sa mi aj stalo, že som išiel krátky úsek a nikto nevystupoval, prvé čo bolo po nástupe do vozidla, bola krátka vizuálna obhliadka tlačidiel v úrovni medzi pásom a hlavou, prípadne na dverách a toto tlačidlo som pred výstupom bez ohľadu na potrebu stlačil.

Napriek tomu, že som precestoval dosť miest a dosť MHD, ani raz som sa nepreviezol a ani raz mi nikto nevynadal. Jediné, čo sa mi stalo, bolo, keď sme v Grécku čakali na prímestský autobus na zastávke na znamenie (podľa slovenskej pracovníčky CK "tuto na rohu medzi gyrosom a nafukovačkami") a pri mávaní na vodiča nám vysmiaty vodič zablikal, zatrúbil a zamával naspäť a zastavil asi o 300 m ďalej (v Grécku zastávky nie sú označené ? ).

Týmto chcem povedať, že argument turisti vs. všetky zastávky na znamenie je úplne mimo aj keby bol turista negramotný. Informácia, že všetky zastávky sú na znamenie je aj pre turistov a jednorazových cestujúcich prijateľnejšia ako hlúpe výnimky z výnimiek (navyše v prípade zastávok na znamenie pochybne označené) - na tie sme experti.
Reakcia na: Viko #124:
On sa stratí, pretože sa stratiť chce - aby dokázal správnosť svojich pomýlených teórií, je ochotný nechať sa zožrať krvilačnými vlkodlakmi na zastávke Magnetová cestou zo žst. Nové mesto k Polusu.
Reakcia na: lostrail #123:
Nože povedz, koľko vozov v BA nemá interiérový vizuálny informačný systém, že to prirovnávaš k hentomu sadistickému zážitku.
Áno, hlásenie by bolo fajn, ale podľa mňa už teraz je zabezpečené, že sa nestratíš.
Reakcia na: S499.1023 #103:
Odpoved netreba, pretoze ucel, na ktory som danu vec spomenul, je tam jasne vymedzeny z temy. Vdaka tomu je jasne, ze jedine spolocne so zastavkami na znamenie ma uvedena prihoda to, ze ked clovek nepozna mesto a just to vyjde tak, ze na troch sa nestoji, pricom vo vozidle nie je o tom ziadna zmienka, je vysoka pravdepodobnost, ze sa prevezie a skonci niekde, kde to nepozna (tak, ako sa to moze stat, ked si clovek pozrie len cislo a nie smer spoja). Dnes je aspon GPS v mobiloch.

Mimochodom neviem, co je neregulerne alebo nespravne na poziadavke kvalitneho informacneho systemu. Alebo tie Mnichovy taky system vo vozidlach nemaju? Neviem, kde v tomto vlakne som sa vyhovaral, ze niecomu nerozumiem. Situacia zo Zvolena mi velmi dobre pripomina, preco je kombinacia stareho voza bez akehokolvek sposobu informovania o polohe a zastavok na znamenie katastrofalna. Bus, ktory si pamata este revoluciu a odvtedy bol zmodernizovany iba tak, ze mu vymenili cela a nestalo sa nikde. Sice som vedel, kde idem, ale netusil som, kde je zastavka, na ktorej mam vystupit. Nepreviezol som sa len vdaka tomu, ze som v jednom kuse sledoval imhd.sk (zoznam zastavok spoja) a obzeral sa po vonku, ci by nieco nesuhlasilo s nazvom zastavky. Keby sa nestalo o jednu skor, je dost mozne, ze by som si to pekne odkracal zo Sekiera. Osobne su pre mna taketo zazitky dovodom nabuduce skor inklinovat k pouzitiu auta. Ked som niekde, kde to nepoznam, GPS povacsinou znaviguje dobre. Keby ten bus hlasil zastavky, mozno by som o celej veci zmyslal teraz inak. Ako malo staci...
Reakcia na: Melange #111:
To tu predvádzaš jedine ty - ty si schopný poprieť aj sám sebe v záujme svojej dogmy. Nikto nepopiera nedostatky v infosystéme alebo v umiestnení tlačidiel. Ale ten systém nebude o nič lepší, keď bude zastávok na znamenie len pár - práve naopak - na frekventovanej zastávke sa vzdy nájde niekto zorientovaný, kto vie, kde je a stlačí tlačidlo (pre cudzotermitistov - mačkne button), na zastávke v ritnej diere nie.
Reakcia na: Melange #107:
Ty si proste ozajstný chrobák Truhlík, prípadne Franta Šiška. Akú výhodu majú niektoré zastávky na znamenie okrem toho, že metrosexuálny kryptoteplý chromíkovec povedal, že tak je to správne?
Reakcia na: Melange #106:
Perseverácia.
Reakcia na: Valec #116:
Nie, ja uvádzam argumenty, moje osobné skúsenosti s tým nič nemajú. 🙂 Ale inak mi to môže byť jedno, ja signál pre zastavenie viem dať, napokon si to zlíznu akurát starší (či neskúsenejší) cestujúci a samozrejme vodiči. Nechce sa mi tu už strácať čas zbytočným diskutovaním, hoci viem, že tí ostatní na to akurát budú nadávať, no nezmôžu sa na nejakú konštruktívnu kritiku.
Reakcia na: Valec #112:
To napriklad v Tedomoch proste nie je pravda. Tam dopyt vodicovi nie je signalizovany.
Reakcia na: Melange #115:
Problemy inych miest neexistuju, prave to sa ti tu snazil Valec vysvetlit. Funguje to bez problemov.
Reakcia na: Melange #115:
Nie, ty riešiš len seba. A svoje negatívne skúsenosti sa snažíš napasovať na potreby iných.

Zhodneme sa zrejme len na tom, že súčasný systém v DPB (najmä funkcia a rozmiestnenie tlačidiel) je zlý a podnik ho nemá záujem riešiť. Ale zlý je a bude rovnako, či je zastávok na znamenie 10, 50, 150 alebo 750.
Reakcia na: Valec #113:
Ja riešim Bratislavu. Problémy iných miest nech si riešia miestni.
Reakcia na: Melange #111:
Neporiadok v tlacidlach beriem, len ako rozmyslam, tak rozmyslam, stale neviem prist na to, aky je neporiadok v IS a tych 100 prispevkov sa mi vobec nechce prehladavat. ?

Osobne povazujem za nevyhodu iba pustanie videa Bratislava City (po novom Region) Card kedze je dlhe a teda kolkokrat zoznam zastavok nevidiet aj cely medzi zastavkovy usek.. Tie info pre cest. mi nevadia. Kedze su kratke a aj trosku uzitocne. Aj jedno aj druhe ale konieckoncov uz tak neprekaza ako na zaciatku, kedze teraz IS aspon ukazuje linku, konecnu a nasledujucu zastavku. A ked by sa vyhodilo video, cyklus by bol do 30-40s, co mi pride prijatelne sposobom: Odjazd zo zastavky - zoznam zastavok. Po 10s prepnutie na obrazky, po skonceni cyklu na 10-20s zoznam, zase obrazky a tak do okola az na dalsiu zastavku.
Reakcia na: Melange #106:
Takže tam v tom majú ešte väčší chaos. Metro stojí všade a vždy, zatiaľ čo autobusy len ak stlačíš tlačidlo. Ako sa v tom taký Melange dokáže vyznať?

Mimochodom, si si vedomý, že aj v týchto mestách majú sídliská veľkosti Vrakune, kde metro nejazdí a tam sa môže na miestnej "Hronskej" niekto omylom previesť? ?
Reakcia na: dupe #105:
Neviem ako stará je tá správa, ale na letákoch DPB informuje, že je jedno, ktoré tlačidlo cestujúci stlačí.
Reakcia na: Viko #110:
Však nijako, to sú dve oddelené záležitosti. Mimochodom, predviedol si slušnú logical fallacy. 😉 Zámerom je minimalizácia chaosu a zvýšenie komfortu pre cestujúcich. Keby bol poriadok v IS a tlačidlách, bolo by azda možné aj aby boli všetky zastávky na znamenie. Za súčasného stavu je to však nevhodné, z dôvodov, ktoré som už viackrát opísal, ale niektoré z nich uvádza aj dupe v #105.
Reakcia na: Melange #107:
Mohol by si prosím ťa konečne vysvetliť, ako by nižší počet zastávok na znamenie vyriešil problém s nejednotnosťou tlačidiel a údajnou zlou orientáciou cestujúcich vinou údajne nespoľahlivého IS?
Vymýšľate tu teplú vodu. V princípe máme tri systémy:
- všetky zastávky normálne: nevýhodou je, že sa stojí aj pri vŕbach bez dôvodu.
- všetky zastávky na znamenie: nevýhodou je, že je potrebné trochu edukácie vodičov, na druhej strane je systém dynamickejší, jednoznačný a pri frekventovaných zastávkach jednoducho *NEHROZÍ*, že by tam išiel nejaký vodič s tým, že tam nezastaví, lebo by tam nikto nestál.

- súčasný systém, ktorý "efektívne" kombinuje nevýhody z oboch predchádzajúcich.

Otázka teda znie, čo teda riešite?

Inak metro a zastávka na znamenie? Seriously?
Reakcia na: Melange #106:
A co ma metro spolocne s tym ci su zastavky autobus na znamenie? Mas pocit ze busy po Oxford Street vozia menej ludi ako napr. 67ka?
Reakcia na: kecho #94:
Aha, tak som si pamätal zle. Vďaka za odkaz. Nuž, povedal by som, že tam to malo skončiť, tie zmeny boli ešte rozumné. Tie ďalšie mnohé už nie.
Reakcia na: Valec #98:
Zase sa porovnávajú mestá ako Viedeň, Mníchov a Londýn - ktoré všetky majú bohatú sieť metra BEZ zastávok na znamenie - s Bratislavou? Ach jaj... 🙂
Keď už má byť toľko zastávok na znamenie, je lepšie keby boli rovno všetky!

Ale už v tomto stave je neakceptovateľné že podnik stále omieľa formulku že cestujúci musí pred zastávkou na znamenie stlačiť tlačidlo STOP nielen dopyt. "Cestujúci pri výstupe musí dať znamenie vodičovi stlačením tlačidla STOP vo vozidle. Často sa však stáva, že cestujúci stláčajú namiesto tlačidla STOP otváranie dverí, preto cestujúci musí byť dôsledný a prezieravý." http://www.dpb.sk/podnety/vase-podnety/ako-sa-spravat-na-zastavke-na-znamenie/

Nech mi ukážu tlačidlo stop v Citelise a podobnej hávedi kde je len podivný piktogram možno s nálepkou Zastávka na znamenie.
Nech ukážu ako sú označené tlačidlá 14Tr a 15Trky (tam je aspoň legenda koľko krát voľačo stlačiť)

Ale čo také chrumkavé Karosy? Keď sa odosobníme že každý z nás vie kde má stláčať, prečo by som mal ako cestujúci vôbec predpokladať že je to neoznačené, pravdepodobne biele tlačidlo na strope. A prečo vlastne by som ho mal hľadať na strope?

Nehovoriac o tom že cestovať bez dozoru môžu 7-ročné deti - ako tam majú dočiahnuť ak sú už vo voze samé, alebo sa boja poprosiť vodiča či feťáka / alkoholika ktorý je jediný ďalší cestujúci.
Reakcia na: lostrail #102:
Ty zásadne názor nemeníš, to už sme si všimli (schod pri Dvoch levoch, W-Tram) a keď už je veľmi jasné, že si úplne mimo, tak sa vyviníš tým, že ty tomu vlastne nerozumieš ale aj tak máš právo do toho hovna rýpať.
Čo v tých Mníchovoch, tam nechodia cezpoľní vybavovať? A denne ich končia stovky zožratých krvilačnými príšerami v pustatinách Lohhofu, čo?
Reakcia na: lostrail #101:
Odpoveď by si nemal?
Reakcia na: Valec #98:
OK, chytil si sa mozno tej najmensej vzorky ludi, ktori to tu nepoznaju (a casto maju k dispozicii turisticky bus a sprievodcov). Co taki cezpolni, co tu nieco vybavuju? Musi ist o slusne cislo, ked sa mestom denne premelie vyse miliona ludi a ziju tu mozno dve tretiny z toho, pricom nemyslim, ze turisti z toho zvysku tvoria vacsinu (OK, musime este odpocitat ludi, co sem chodia autom).

Nech je ako chce, co som chcel napisat, to som napisal, nazor nemenim (najma nie ten o kvalitnom informacnom systeme vo vozidlach, pretoze vsetky tieto argumenty proti mne ako keby hovorili, ze taky system vlastne ani nie je treba, ved kazdy den by asi mal byt novou prilezitostou na spoznavanie odlahlych kutov mesta, pricom k dokonalosti tomu chybaju uz len tie zastavky na znamenie, idealne vsetky) a vlastne je to aj tak jedno, pretoze v BA podmienkach v najblizsej dobe nieco take ako elektrickova zastavka na znamenie aj tak nehrozi a keby aj hrozilo, tak za seba poviem, ze mesto poznam a chutovky, o ktorych som pisal, sa budu tykat inych (mozno prave tych, ktori taku zmenu uvitaju).
Reakcia na: S499.1023 #97:
Zvlastne, jasne som to tam napisal (preco tento priklad) a ty sa aj tak musis taku blbost opytat.
Reakcia na: Melange #91:
zitavska volakedy na znamenie nebola a dokonca mala aj svoju parovu zastavku v smere z mesta, len po vybudovani obratiska na cilizskej a presnuti vystupnej zastavky blizsie stratila svoj vyznam
Reakcia na: Valec #98:
nejakí treťotriedni
Reakcia na: lostrail #96:
Neviem prečo si niekto obáva stále o život turistov a cudzincov. Vo Viedni, Mníchove, Londýne.... sú všetky zastávky na znamenie, nikto o tom nikoho neinformuje (a už vôbec nie v cudzom jazyku) a napriek tomu tie mestá navštevuje násobne viac turistov ako Bratislavu.

Tak ja teraz neviem, či k nám chodia nejaký treťotriedny turisti, alebo podľa vlastnej neschopnosti hodnotíme iných.
Reakcia na: lostrail #96:
A čo malo spoločné prevezenie tvojich spolužiakov so zastávkami na znamenie?
Reakcia na: Valec #87:
Rovno aj k #88:

Ojedinele, ci neojedinele, este aj ty sam si sa previezol a obhajujes tento system. A to si aspon vedel, ze si sa previezol, lebo poznas to miesto, kam ides, co urcite nemusi byt pripad turistu / cudzinca. Ako sa kedysi spoluziaci (boli sme prvaci na VS) odviezli zo ZST Nove Mesto na Zlate Piesky, kedze obidve elektricky mali cislo 6, to je uz legendarny pribeh (aj ked dovod iny, tu sa snazim povedat to, ze ked to mesto clovek nepozna, nevie, ze ide zle).
Moznost so zastavkami na znamenie len v urcitych hodinach som spominal na samom zaciatku (aj s doplnenim patricnej nevyhody). Ako som napisal, ked uz nieco take musi byt (a nie, stale s tym nesuhlasim), treba zaviest aj poriadny informacny system (obrazovy aj zvukovy) a hlavne do kazdeho vozidla (taky nepocujuci bez informacie na displeji alebo monitore moze vediet asi tak presne jeden prd o tom, ze nasledujuca zastavka je na znamenie, najma, ak nie je domaci, resp. nevidiaci bez zvukoveho hlasenia, pripadne este ked ta hlaska si rozprava maximalne sama pre seba, nieco len zasveholi v pozadi, comu nikto nemoze rozumiet a karavana ide dalej).
Reakcia na: Melange #93:
Ríbezľová rozhodne nie je od nepamäti, ešte ja si ju pamätám ako stálu - a to zas tak starý nie som.
Reakcia na: Mike #92:
Aký je prosím zdroj tejto informácie? Ja si spomínam, že Žitavská bola na znamenie dávno pred rokom 2011. Samozrejme, môžem sa aj mýliť...

Skontroloval som mapy "Linky MHD a IDS" a podľa mňa je tam chyba - dokonca aj Ríbezľová je označená ako štandardná zastávka a u tej som si istý, že bola na znamenie "od nepamäti".
Reakcia na: Melange #91:
Žitavská je na znamenie od 28. februára 2011. Ak sa myslí "starým systémom" 90te roky a po roku 2000, tak mnohí vodiči si ju sami iniciatívne robili na znamenie = keď tam nikto nebol, tak nezastavili ... Ale oficiálne bola stála.
Reakcia na: Valec #90:
Žitavská bola na znamenie aj za "starého" systému. 😉
Reakcia na: Melange #88:
Nestalo sa to veľakrát, keďže tadiaľ celkovo cestujem málo, väčšinou od Ružinova po Šíravskú (78, 87) alebo Čiližskú (67). Za to na takej Žitavskej sa nestojí celkom dosť.
Reakcia na: lostrail #85:
Ale co ma nosnost systemu so zastavkami na znamenie?
Reakcia na: Valec #86:
Ale asi sa ti to nestalo veľakrát a skôr to boli výnimočné udalosti, predpokladám. A inak, dokonca aj ja som sa tam raz previezol, lebo mi ani vo sne nenapadlo, že by sme nestáli na Hronskej. 🙂 Nemal som však potrebu to ostatným spolucestujúcim oznamovať.
Reakcia na: lostrail #85:
"Ja teda neviem, ako sa to da casovo zvladat dodrziavat, ked jedna elektricka zastavku povedzme vynecha a druha na nej musi stat."

Jednoducho. V špičkách, keď je interval krátky sa bude tak či tak stáť všade. Večer, keď je interval dlhší a ľudí menej, sa vzájomne obmedzovať nebudú a ak sa niekde nezastaví, tak do ďalšej zastávky pôjde vodič 40 a nie 50, aby tam prišiel načas.
Inak, rovnaký argument by sme mohli použiť na to, ako to vôbec môže fungovať dnešný systém v prípade, ak jeden vodič na zastávke (kde nik nie je) zastaví na 10 sekúnd a iný na 2.
Reakcia na: Melange #83:
Vidíš, a ja som na Dolných honoch mal šťastie nezastaviť na každej jednej zastávke (dokonca aj v každom smere). Áno, aj na Dudvážskej, Toryskej a Komárovskej (tam dokonca uprostred dňa). A všetko to boli denné linky.

Naproti tomu, nikdy som neznamenal´, že by sa niekto previezol inde. Akurát prvý mesiac po zavedení boli šumy cestujúcich, že treba zvoniť.
Reakcia na: 810zssk #80:
Ale v mojom prispevku som pisal o tom, ze to, co sa u nas hra na nosny system, by nemalo mat zastavky na znamenie. V Londyne je to metro, v Bratislave mozno raz budu elektricky. Ak teda elektricky raz budu vedene na styl metra (najma navrhy typu max. dve linky na radialu vlastne velmi pripominaju taky model), bude okrem ineho zakladnou vecou dodrzat grafikon (nie, ze by teraz nebolo). Ja teda neviem, ako sa to da casovo zvladat dodrziavat (obzvlast ak bude presnost odchodov "metra" dolezita), ked jedna elektricka zastavku povedzme vynecha a druha na nej musi stat. Pri autobusoch je to predsa len nieco ine. Na sirokych mestskych bulvaroch sa mozu napr. predbehnut, pricm linky su vedene rozne (nemaju spolocnu trasu napr. na celom sidlisku). Toto sa o elektrickach (a ciastocne aj trolejbusoch) neda povedat. Okrem toho su elektricky v BA specificke aj tym, ze su (a dlhu dobu este budu) vedene predovsetkym radialne, t.j. jedine linky v celej oblasti budu prakticky zhodne a pojdu za sebou po celej spolocnej vetve. Aky zmysel ma, aby jedna z nich na nejakej zastavke zastavila a druha nie? Este mozno v takej sieti, ako ma Praha, si take zastavky na znamenie predstavit viem, lebo tam sa v celom sirokom centre vobec neda hovorit o tom, ci ide o radialy, tangenty alebo ine geometricke srandicky (a tam elektricky nepredstavuju nosny system). Rozne spoje odbocuju a maju rozdielne trasy podobne ako autobusy. Situacia je preto odlisna v takychto mestach v porovnani s Bratislavou.
Reakcia na: Melange #81:
V com je to priovnanie neferove? Akoze na nosnej linke ludia viac zabudaju zvonit, ako na nenosnej, alebo co? Pokial ide o frekvenciu ludi na zastavkach, ta v Londyne rozhodne nie je nizsia ako v Bratislave.
Reakcia na: Viko #82:
Ja si myslím, že porovnávania vo všeobecnosti nemajú veľký zmysel. Skrátka určité veci sú dobré alebo bez ohľadu na to, či sú na Slovensku, v Luxembursku alebo v Rusku. Napríklad nastupovanie iba cez predné dvere je v MHD nevhodné asi všade, naopak buspruhy na obídenie zápch sú dobrým riešením taktiež asi všade. Iste, rôzne mestá môžu mať rôzne špecifiká a treba tiež brať do úvahy, teda nie je absolútne platné, že čo sa uplatní v jednom meste, uplatní sa aj v druhom, lebo to je napríklad hornatejšie, alebo redšie osídlené, alebo má iný pomer dochádzajúcich obyvateľov atď. Keď Frešo porovnával Bratislavu s Tallinom, viacerí mu hovorili, že robí chybu, lebo v Talline bol omnoho menší podiel neprihlásených ako je v BA. Či by sa tie jeho predpoklady naplnili, teraz už nezistíme.

Takže ak sa bavíme o tom, čo je dobré pre Bratislavu, bavme sa o tom, či je nejaké riešenie dobré samo osebe a následne, či je dobré v bratislavskom kontexte. To, že máme zavedený určitý systém (napr. tlačidlá) a že máme cestujúcich, ktorí sú na niečo zvyknutí, musíme brať do úvahy. A nemožno prijať riešenie, ktoré bude s týmto nekompatibilné. DPB sa však chová ako slon v porceláne a miesto postupných úprav robí hurá riešenia, ľudia na to začnú frflať a potom sa DPB zľakne (zrejme dakto zhora prikáže) a výsledkom je polovičatá robota.

Presne definovať ten balans neviem, lebo nepoznám tie čísla a preto vravím, že sa treba rozhodnúť na základe dát. Viem ale sformulovať zásady, ktoré by mal ten balans rešpektovať, a to je (1) nezastavovať zbytočne na málo frekventovaných, menej významných zastávkach a (2) pre istotu zastavovať (aj zbytočne) na frekventovanejších a významnejších zastávkach. Mám napríklad skúsenosti s trolejbusmi na Dolné Hony, tam by som vedel presne povedať, ktoré zastávky by nemali byť na znamenie, lebo aj cez víkendy a aj v sedle sa na nich prakticky vždy stojí a fakt že som nezažil ani raz, že by sme nezastavili. Úplne skoro ráno alebo neskoro večer je situácia možno odlišná, ale veď preto nočné linky majú na znamenie všetky zastávky. Nedáva zmysel podľa toho nastavovať denné cestovné poriadky.
Reakcia na: Melange #81:
Lenže nikdy nenájdeš dve 100%-ne identické mestá, aby si mohol urobiť dokonalé prirovnanie. A keď ti človek nájde mesto, kde sú nosným prostriedkom autobusy, tak ho ešte sprcáš za to, že je nevhodné porovnávať sa s mestom, kde nefunguje dačo čo vôbec nesúvisí s preberanou témou zastavovania na znamenie. Nehrotíš to už trochu?


No a k "Ten balans je podľa mňa niekde medzi pôvodným nastavením a súčasným nastavením..." - opakujem, definuj prosím konkrétne ten reálne prínosný balans, ktorý očakávaš. Koľko nastupujúcich na spoj je ešte dosť málo na to, aby tam nestálo všetko, a zároveň nespôsobovalo chaos náhodným umiestnením zastávky na znamenie?
Lebo zatiaľ všetky argumenty, ktoré sa tu proti plošnej znamennosti uviedli, sa dajú rovnako použiť na kritiku súčasného systému (chyba LCD displeja, tiché či absentujúce hlásenie, problémy s tlačidlami) a ich vymiznutiu nijako nepomôžeme, ak len počet zastávok na znamenie skrešeme naspäť na polovicu.
Reakcia na: 810zssk #80:
Porovnávať londýnske autobusy s bratislavskými je ako porovnávať jablká s hruškami. Prirovnanie k metru je férovejšie, lebo metro plní v Londýne podobnú funkciu ako u nás (nosné) autobusy, trolejbusy a električky. Keď chceme prirovnať londýnske autobusy k Bratislave, tak možno k nejakým doplnkovým -nenosným - linkám, ktoré obsluhujú naozaj oprávnene mnohé zastávky na znamenie. Tak či onak, celé prirovnanie aj tak kríva, lebo Londýn nemožno k Bratislave prirovnať hádam zo žiadneho uhla pohľadu.
Reakcia na: lostrail #76:
Metro samozrejme nie, o metre debata nebola. Autobusy ano (a myslim ze aj elektricky, ale tymi som si nie na 100 percent isty).
Reakcia na: lostrail #76:
Metro sa neda porovnat s elektrickami alebo autobusmi, lebo ma ovela vacsiu brzdnu drahu, a dlhsie stanice. Kym by sa vlak spomalil dost na to, aby vodic videl, ci niekdo v stanici chce nastupit, tak by musel ist slimacim tempom.

Aj v Toronte a New Yorku maju vsetky zastavky pre nadzemnu dopravu na znamenie, ale metro stoji vsade.
Reakcia na: lostrail #77:
Tak potom si to mohol skúsiť inak formulovať, lebo takto to vyznelo, akoby sa to tak volalo len kvôli pútnikom, ktorých si tam aj tak MHDčkou prísť nevidel.
Reakcia na: Viko #55:
Kde som pisal nieco o tom, ze zidovska kultura nie je sucastou mesta alebo nie je zaujimava pre nezidov? Mna ale skor zaujimaju ine veci a preto som sa spytal. Chatam Sofer vnimam ako putnicke miesto (pokial si spravne pamatam, pre zidov druhe najdolezitejsie na celom svete) a nie ako pamiatku a hlavne som sa pytal bez nejakeho vztahu k nazvu zastavky (nech sa vola, ako chce), zaujima ma to tak baj d vej.
Reakcia na: 810zssk #52:
Londynske metro ma zastavky na znamenie? V centralnej casti sme stali vsade, aj ked sme boli traja vo vozni v "nocnom spoji" niekedy okolo pol piatej. Ale v okrajovych castiach neviem. Mimochodom, tam hlasili aj take veci, ake u nas nebudu asi nikdy (napr. ze si mas davat pozor na medzeru medzi vlakom a peronom), cize predpokladam, ze ak sa aj vlak k takej zastavke priblizi, vsetci su o tom patricne informovani (len neviem, ako na takej Piccadilly line, kde nie su dopytove tlacidla, niekto da vediet, ze potrebuje vystupit).
Schvalne neriesim autobusy, lebo tie nie su v Londyne nosny system. Okrem toho taky Overground su v podstate primestske vlaky, cize situacia kusok odlisna (hlavne ked clovek hlada v sieti metra, tak vie, ze na hociktorej zastavke stoji vsetko, max. rozdiel je na rozvetvenych linkach, kde chodi kazdy druhy vlak do prislusnej vetvy, no pri overgrounde si uz ovela viac musi dat pozor na svoj spoj).

A este samozrejme ceresnicka - pisal som, ze "velmi nie som zastancom", t.j. ze takto to vnimam ja. A nie som zastancom tohto ani v zahranici (o to skor, kedze ako sa poznam, urcite by som sa previezol). Nechapem tieto snahy ma presvedcit (aj tak sa to nepodari, zbytocna energia), no podstatna myslienka mojho prispevku bola o tom, ze ked viem, ako vo vozidlach MHD v Bratislave "funguje" informacny system, tak tu by to bola ovela vacsia katastrofa. Iste, ked to bude pred kazdou zastavkou dvojjazycne hlasit, ze je na znamenie a hlasitost bude taka, ze to bude zretelne pocut, pricom na monitore pribudne nejaky piktogram, ktory toto naznaci jasne, urcite sa aj cudzim bude s tym zit lepsie, ako som sa citil ja vo Zvolene.
Reakcia na: kecho #74:
Keďže od nového roku už neplatí rovnica s čitatelmi a menovateľmi, tak by sa to hádam dalo zjednotiť aj naprieč celou MHD ?
Reakcia na: 810zssk #71:
Nestalo by ich to ani cent navyse-staci, aby DPB urcil standard tlacidiel a tento vyzadoval pri kazdom tendri/objednavke vozov. Za poslednych 5-6 rokov prislo novych vozov az-az a uz to mohlo byt jednotne... Ale paragraf NikdySaToTakNerobilo je asi stale platny...
Reakcia na: Viko #68:
OK, tú poznámku s Monsom som nepochopil tak kriticky, ako si to teraz dovysvetlil. Každopádne, je zvláštne si za pozitívny príklad vziať systém, ktorý je inak celkovo horší ako bratislavský, akurát v jednej veci sa ti zdá lepší. 😉

Ten balans je podľa mňa niekde medzi pôvodným nastavením a súčasným nastavením. Bolo by treba poznať čísla, ako často ľudia vystupujú a nastupujú na konkrétnych zastávkach a potom podľa toho rozhodnúť.
Reakcia na: Melange #59:
No tak napr. tie Dvory: Cestoval som tade denne skoro rano, a fakt v polovici pripadov autobus nemusel zastavit... ?
K plosnym zastavkam na znamenie: Treba si uvedomit ze vacsina miest, kde to je zavedene ma aj primerane upravene vozidla. Teda stop tlacidlo je prakticky na kazdom madle a dosiahnutelne z kazdeho sedadla. Kym tento stav nie je u DPB, nie je podla mna vhodne zavadzat novy rezim zastavovania na zastavkach, ani rozsirovat pocet zastavok na znamenie.

DPB ma pekne vypocty kolko usetri zavadzanim zastavok na znamenie, tak nech si vypocita kolko by ho stalo odstranenie tlacidloveho bordelu a takato uprava. A ak mu vyjde rozumna doba navratnosti investicie, nech do toho ide, potom budem novy rezim zastavovania plne podporovat.
Reakcia na: Jadran #69:
Oprav ma ak sa mylim, ale bol som v tom ze v Tedome vodic nema signalizaciu dopytu (aj som v tej suvislosti videl nejeden problem na N61).
Reakcia na: Viko #68:
Na dopyt sa predsa zastavuje už teraz, berie sa to ako znamenie vodičovi a je jedno v akom voze. To len niektorí aktivisti (našťastie ich nie je veľa) za volantom SOR-iek majú potrebu poučovať cestujúcich, že kým niekto nestlačí STOPku, nezastavia, nech svieti dopyt aj na všetkých dverách naraz (bavíme sa o zastávkach na znamenie). Ovšem v prípade sťažnosti ich čaká pozvánka na pokec s vedúcim...
Reakcia na: Melange #65:
Už som si myslel, že sme vyčerpali tému, ale ty si si zas prečítal dačo, čo som nepovedal, a rovno proti tomu útočíš ?

Písal som to tu už mnohokrát a nemusím to hádam zakaždým opakovať. TEC Hainaut fakt v Monse predvádza pokus prekonať SADistickú úroveň (linky o 8 konečných, chabé označníky, nepoužiteľný IS, PCL s fixne danou dĺžkou = kolaps jedinej predajne začiatkom septembra, v 2015 zaviedli ako veľký pokrok pípanie kariet miesto ukazovania vodičovi, na tie jedny dvere som denne nadával jak pohan...) Tisíckrát som si želal, že mohli aspoň základné veci od našich "východných" miest odkukať.
LENŽE ja nedávam za príklad nič z toho. Ja dávam za príklad
a) cestujúcich, ktorí zvládajú plošnú "znamennosť" a vedia včas zvoniť bez ujmy na orientácii, bez vzniku nejakých chaosov a hromadného strácania sa cudzincov (bol som tam aj počas EHMK a neuveríš, ale všetko v pohode).
b) vychovanie vodičov, ktorí napriek tomu marazmu nemajú potrebu vyvolávať ďalší bordel. A to na miestne pomery nie sú nijako dobre platení.


Druhá vec je, kde je tá hranica, čo je menej frekventované a čo už viac? Domáci odhadne, že ČOV DNV či Strelnica v Jarovciach sú diery, ale cudzí to aj tak netuší a napasovanie dákeho umelého pravidla na preňho náhodný systém mu ani trochu nepomôže. Ale veď skús, nájdi nejaký reálne prínosný balans, nechám sa poučiť ?

K 2.: To sa podľa mňa malo spraviť dávno (zároveň so zavedením dopytu) a bude to potrebné bez ohľadu na počet zastávok na znamenie. Ale absencia takej úpravy sa nedá použiť ako argument proti rozširovaniu. Predsa stačí vodičom nariadiť zastať aj na dopyt a začať reálne vykonávať údržbu tlačidiel tak, aby signalizovalo všetko čo má.
Reakcia na: baran #66:
Majú už aj celkom dobrú sieť displejov s aktuálnymi odchodmi, ale hlavne majú super infraštruktúru cyklociest a systém bikesharingu, ktorý dobre funguje a je prakticky zadarmo. Ja som sa po chvíli na tie ich autobusy srdečne vykašľal a jazdil som iba na bicykli. V tomto má Ľubľana značne navrch, v oblasti MHD by sa mala zobudiť zo sladkého spánku.
Reakcia na: Melange #65:
A preto, že Lublančania radi cestujú MHD, sú v tej 250 tis. Ľubľane v špičke zápchy po celom meste. I keď je pravda, že po dlhom čase aspoň majú na zastávke CP s odchodmi zo zastávky a nie z konečnej. Totiž lepenie odchodov z konečnej na všetkých zastávkach (chronometráž v tých CP nebola!) malo za následok, že pri odchode z 5. a ďalších zastávok si ani nevedel kedy ten autobus pôjde. ?
Reakcia na: Viko #62:
Inými slovami, v Mons to funguje naprd. Nemusí to preto fungovať naprd aj v Bratislave. Prosím, zbavme sa už tej dogmy, že na Západe je všetko lepšie – dokonca aj ak to je horšie.

Nastupovanie iba cez predné dvere som si celkom užil v Ľubľane, tam dokonca musí mať každý kartu (predplatenú alebo kreditnú, jednorazové lístky nemajú) a pri nástupe si pípať. Sakramentsky to spomaľuje prepravu, tie ich autobusy sú jedna katastrofa. Hovoril som si: zlatá Bratislava. A čuduj sa svete, Ľubľančania "sú spokojní", resp. "dáko to klape", lebo iný systém nemajú a nejako si zvykli. Ľudia sa zvyknú takmer na všetko, ale to predsa nie je žiaden argument. Napríklad v takom Dubline si treba pípať pri nástupe aj výstupe, tiež je to riadna otrava.

Bratislava má jeden z najlepších systémov, aj preto som nerád, keď sa hlúpo opičíme po všelijakých mestách v cudzine a robíme zmeny k horšiemu.

Nie je to podľa mňa dilema: buď všetko na znamenie, alebo nič. Donedávna to fungovalo veľmi decentne, DPB sa rozhodol systém sprasiť a teraz je to čistý chaos. Osobne vnímam dve možné riešenia:

1. Nájsť rozumný balans medzi menej a viac frekventovanými zastávkami a tam nakresliť čiaru: tieto budú na znamenie, ostatné nie.

2. Zniesol by som aj keby boli na znamenie všetky, no musel by sa zmeniť prístup DPB. Odstránili by sa všetky tlačidlá "stop", spustila by sa masívna kampaň, že vždy treba stlačiť dopyt (v dostatočnom predstihu), dopytové tlačidlá by sa čo možno najviac zjednotili (zelená farba, jednotný piktogram), dopyt by rozsvietil svetlá "zastavíme" atď. atď.
Reakcia na: Viko #60:
V tomto príspevku si povedal všetko ?
Reakcia na: Viko #62:
S bratislavským vodičom je zakázané rozprávať len počas jazdy.
Reakcia na: Melange #61:
Uvádzal som ti aj Mons. Mons metro nemá, všetko je na pleciach trojdverových kĺbov s nástupom spredu. A aj tak to dáko klape. Neviem, či si myslíš, že tam žijú inteligentnejší ľudia než tu, alebo prečo by u nás nemohlo fungovať niečo čo všade inde funguje.

Bratislavský vodič je doslova povinný ťa poslať kade ľahšie, keďže sa s ním rozprávať nesmieš. Skôr sa treba obracať na spolucestujúcich. Pomáhal som tak už viacerým a huba mi neodpadla.

A vôbec, IS v BA funguje slušne, tak si kuknem meno mojej zastávky plus jednej predtým, sadnem pod displej, občas vykuknem na označník či to sedí, v správnom čase zazvoním a vystúpim. A je jedno, či to je Viko idúci na Radvanskú alebo Juan Carlos na Hrobákovu, zvládnu to obaja.

Totiž, stav s 0 zastávkami na znamenie je nezrealizovateľný, súčasný stav s náhodným výberom chaotický, takže fakt neviem, čo iné sa ešte dá vymyslieť okrem plošného zvonenia.
Reakcia na: Viko #60:
Nemyslím, že robím cirkusy, no každopádne, to, ako to funguje v iných mestách, je problém iných miest. Keď sa tu spomínajú väčšie mestá s metrom, treba si uvedomiť, že tam sú autobusy iba doplnkový systém mestskej dopravy, metro samozrejme stojí všade.

Tiež mám ako turista skúsenosti z autobusov v rôznych miest v Anglicku, Grécku, Nórsku... kto nie je miestny a nepozná trasu linky, ľahko sa prevezie. Ja a bežní turisti to väčšinou riešia tak, že poprosia vodiča, aby im zastal, kam chcú ísť. Ak nezabudne, tak zastane. Prípadne som sledoval trasu podľa GPS a keď sa mi zdalo, že už sme tam, tak som zazvonil. A viem si predstaviť, že keby som po anglicky takto čosi hovoril bratislavskému vodičovi, pošle ma kade ľahšie.
Reakcia na: Melange #59:
Opakujem zas a znova, sú mestá, kde aj železničná stanica je formálne na znamenie a nikto z toho nerobí také cirkusy ako ty tu. V jednom z nich som denne cez tú stanicu cestoval a ANI RAZ nezažil problém.
Keď raz šofér má zažité, že na hraničiaroch permanentne dakto je, tak zastaví automaticky aj bez zvončeka a pre cestujúceho sa vec akurát uľahčí tým, že si nemusí pamätať nejaké kategórie dôležitosti zastávok. Ale veľmi pochybujem, že na takej Lachovej, Šintavskej či Kozej si denne každý boží spoj medzi 4:30 a 23:30 nájde záujemcu...
Reakcia na: Ike #57:
Frekventovaná zastávka, to nie je len Zochova. To sú aj zastávky ako Toryská, Dudvážska, Námestie hraničiarov, Lachova, Šintavská, Strečnianska, Dvory, Polus City Center, Nám. sv. Cyrila a Metoda, Kozia, Červený kríž a ďalšie.
Reakcia na: Viko #54:
V Budapešti to isté, žiadne zastávky na znamenie. Alebo teda vlastne, na znamenie sú svojim spôsobom všetky.
Reakcia na: Melange #56:
Nemyslim si, že v dpb existuje vodič, ktorý prichádza napr. na zochovu s tým, že tu nebude dopyt. Celý systém na znamenie le zjednoznacni prepravné podmienky.
Reakcia na: lostrail #51:
Mne sa stalo pri Hlavnej stanici, že sa ma dvaja židia pýtali, ako sa dostanú k Chatamovi Sóferovi. Inak, súhlasím s tým, že ak sú frekventované zastávky na znamenie, spôsobuje to viac škody ako úžitku. Dobre, možno jednu z päťdesiatich jázd tam spoj nezastane zbytočne a ušetrí tým závratné tri centy na palive. Ale možno jednu z dvadsiatich jázd sa niekto prevezie. Alebo aj keby sa niekto previezol len jednu zo sto jázd, stále je to pre bratislavskú MHD horšie ako tie ušetrené tri centy.
Reakcia na: lostrail #51:
Aha, takže keď nie som žid, automaticky som vyradený z okruhu potenciálnych turistov? Ľudia si nebodaj nechodia pozerať grécke a rímske chrámy, mešity, pagody, Stonehenge apod. bez toho, aby tam uctievali svojich mŕtvych?

Alebo inak, netvorí prítomnosť a pôsobenie židovskej komunity v tomto meste dostatočne silnú časť dejín na to, aby bola zaujímavá aj pre nežidov? Odporúčam napr. plagáty na hradbách, kto všetko z Židovne vzišiel. Nemuseli by sme sa tváriť, že to nie je naša vec. A najmä v situácii, že nič významnejšie sa nám tu po nich už nedochovalo.
Reakcia na: lostrail #50:
A nikde okrem jednej jazdy po Bordeaux si nebol? Lebo či už to boli nemecké mestá, Paríž, Brusel, Barcelona... všade to fungovalo bez takýchto zážitkov a nerozumiem, prečo by jedna negatívna skúsenosť mala odsúdiť celý systém.
Dokonca ešte aj v Belgicku, kde dvestotisícovú aglomeráciu mesta Mons miestny TEC obsluhuje tak, že by mohol hravo súťažiť s našimi SADkami, som nikdy nebol zhúkaný za to, keď som niekedy zvonieval až so zastávkou na dohľad, keďže skrz nefunkčný IS som skôr nevedel, či už je na rade.
Reakcia na: 810zssk #52:
V Londýne stratená koľajnica nebola n preto neexistuje.
Reakcia na: lostrail #50:
Napriklad taky Londyn je ukazkove "mensie mesto" ?
Reakcia na: gejza #49:
Neviem, ci sa nejaki zidia na toto miesto dopravuju MHD. Vidavam tam zajazdove busy, ci drahe auta parkujuce proti predpisom, ale zeby som videl niekedy nejaku skupinku zidov v ciapockach, ako zivo diskutuju v elektricke predtym, ako si pojdu uctit svojich mrtvych, to nemozem povedat. Ale ak ste take nieco niekto videli, pokojne sa mozete s tymto transcendentalnym zazitkom podelit.
Reakcia na: Jadran #48:
Taka MHD moze dobre sluzit obyvatelom, ktori mesto a zastavky dobre poznaju. Kolko je v Bratislave turistov, cezpolnych, co tu ziju kratko, ci navstevnikov na jeden den? Funguje, ci nefunguje, da sa to takto aplikovat mozno v mensich mestach, ale predsa len nie v BA. Neverim, ze ked sa taky turista prevezie, tak bude nadseny. Elektricka v BA by mala jedneho dna fungovat ako nosny system, t.j. ako kvazi metro. Radsej, keby sa kompetentni zamysleli nad dobou stanicenia obzvlast na miestach, kde je v blizkosti zastavky CSS. Tam vidim priestor na setrenie.
A ano, tento system "kym nezvonil, tak nezastavi" som nazivo videl v Bordeux. Autobusar siel s nami ako s dobytkom (Bratislavski vodici su naozaj slusni oproti tomu) a ked sa jedna osoba spamatala neskor, tak jej tam dobre, ze nie do kuriev nevynadal (normalne po nej ziapal, ci si nevie sledovat zastavky - zjavne mestsky "folklor"). Vyhodil ju na nejakom nadjazde, kde siroko-daleko nebolo nic. Ale hlavne, ze MHD je "efektivna". Pardon, ale ja toto nemozem povazovat za pozitivny vzor, pritom tiez je tam elektricka, ale zatial len tri trasy.
Reakcia na: 810zssk #45:
"Chatam Sofer mozno ma "vyssiu kulturno-spolocensku dolezitost", ale kolko ludi vie kde je a kolko vie kde je River Park?"


..... no ja neviem, ale od detstva si tú zastávku pamätám ako "Tunel"
Reakcia na: lostrail #39:
Ale pre boha, žiadne NA ZNAMENIE, načo to je ešte dobré? Keď nikto na zastávke nestojí a nikto nezvonil tak Abus/Tbus jednoducho nezastaví, tak ako to funguje v iných krajinách už roky. Je úplne jedno či to je Zochova alebo ČOV DNV, princíp je ten istý. Šmitec.
Reakcia na: lostrail #39:
To ze je nieco nosny system neznamena ze to neobsluhuje "krkahaje". Vid Krcace. Nejak sa medzi tymi zastavanymi oblastami treba dostat.
Reakcia na: Melange #44:
Nie je to len pocit, naozaj sa to tu s tymi zastavkami zvrhlo oproti minulosti kedy to malo hlavu a patu.
Reakcia na: Viko #43:
Podla mna by komercne nazvy nemali existovat vobec. Zarabat na predaji nazvu zastavok je uchylnost vychodoeuropskeho kalibru. Vsetky Tchibo Outlety a Knihkupectva Martinus treba proste zrusit. A naopak, tam kde je orientacny bod komercna budova tak prislusne proste premenovat zastavku (Eurovea, Vajnoria...).

Chatam Sofer mozno ma "vyssiu kulturno-spolocensku dolezitost", ale kolko ludi vie kde je a kolko vie kde je River Park?

PPA Controll je specificky pripad lebo tam nie je podla coho ineho tu zastavku pomenovat ?
Reakcia na: Viko #43:
Súhlas so všetkým, iba doplním, že "Vrakuňa - záhrady" by sa bez akýchkoľvek problémov mohla volať Podpriehradná, teda podľa kolmej ulice. A PPA Controll je síce blbý názov, ale orientačne lepší ako pôvodný názov "Vajnorská". 🙂 Alternatívny lepší názov by mohol byť "Pri starom mýte" (neďaleká kolmá ulica), prípadne "Pomoriny" (niekdajší názov lokality).

Celkovo mám ale žiaľ pocit, že názvy zastávok idú k horšiemu, najmä nedávne premenovania v Devíne boli hrozitánske. "Devín, Svätopluk" je podľa mňa najhoršie nazvaná zastávka v celom meste.
Reakcia na: Ike #38:
Tak áno, dokonalýsystém neexistuje, ale keď sa zadefinuje dáka zmysluplná kostra, omnoho ľahšie sa dotvorí zvyšok. Máme zažité, že primárnym zdrojom názvu je priľahlá ulica. Kde by to bolo nedostatočné príp. málo známe, má podľa mňa nastúpiť najprv verejná inštitúcia, dôležitá stavba/štvrť, potom známa komerčná vec... A až niekde na konci by pre núdzové prípady boli čudá typu Vrakuňa - záhrady.

A myslím si, že by to pomohlo upratať aj komerčné názvy. Keď si orientačný bod pre cestujúcich MHD, neplatíš (napr. Aupark, Technopol, Slovnaft...). Keď sa chceš len spropagovať a orientácii nenapomôžeš, plať (typ Tchibo outlet, Retro...). Lebo kým nebudú jasné pravidlá, budú sa desiť dať dačo zadarmo. Lúky II sú paškvil, ale ešte viac ma vytáča Údernícka-kúpalisko. Nemyslím si, že Matador vôbec dakedy za meno platil (na rozdiel od Tesca), ale just sa našiel iniciatívny blbec ktorý to musel zmeniť na horšie, hoci starý názov poznajú celé generácie a dnes je Matadorka aj oficiálne meno...

K tým konkrétnym príkladom:
River Park - nie. Chatam Sofer by mal mať vyššiu kultúrno-spoločenskú dôležitosť než RP a premenovať z. PKO by bolo odveci, keď tamtá časť výstavby má mať názov Nové PKO.
PPA Controll - takto na periférii si nenavyberáš.
Reakcia na: lostrail #39:
My sme sa tak vo Zvolene previezli o jednu zastávku ďalej ešte ako 16 roční okolo 21. hod večer 😃 uprostred ničoho (tiež pri tej Bučine).

A ináč takto, ako MHD ZV, to funguje pri väčšine MHDčiek v mestách, kde to zabezpečuje SADka. Nehovoriac o prímeste, kde tie vnútorné informačné systémy sú v minime prípadov (ak niekde vôbec).

Akurát SADZA keď teraz nakúpila nové vozy na prímesto do okolia ZA, tak machrovali, že budú mať aj vnútorné informačné panely! Koľká to novinka ...
Reakcia na: shaggy #31:
Podobne Svabinskeho moze byt pokojne Plavaren, Bosakova pri trhu Cervena posta a zvysne dve ako Poliklinika, Sustekova Lidl, Technopol zas Miestny urad atd atd...
Reakcia na: Ike #38:
"Napr. Kollárko má zostať vždy Kollárko, to sa zhodneme."
Podľa toho, ktoré Kollárko. ?
Mňa dosť serie, že prestup medzi trolejbusmi a L31/39 a L94 je retardovaný, preto by som okamžite nechal na hornej zastávke Kollárka (bývalé Námestie 1. mája) zastavovať aj trolejbusy a L80 a potom následne by bolo vhodné ju premenovať azda späť na Námestie 1. mája. Alebo radšej na Jozefskú, nech je to kratšie a navyše žiadne Námestie 1. mája de facto neexistuje.
K tomu zastavovaniu - nesuhlasim velmi s tym, ze by vozidla "nosneho" systemu mali kdekolvek nezastavovat. Niektore autobusove linky, ktore zachadzaju na vselijake krkahaje, tam to pochopim. Druha vec je, ze tu je tendencia za zastavky na znamenie vyhlasit prave tie z najfrekventovanejsich. Este povedzme, keby to bolo casovo obmedzene, napr. po 20:00 a rano pred 7:00, tym ale zasa vnasame do fungovania MHD a orientacie cestujucich zbytocne komplikacie.

Napr. dost som bol mimo v takom Zvolene, ked som prvy raz siel L2 zo stanice do Buciny po auto. Nie len, ze vo Zvolene sa jednoducho nestoji nikde, kym si clovek "nepipne", pokial neznaly "siete" MHD nema nazhavenu stranku imhd.sk a podla nejakych budov, ktore by mohli sediet s popisom zastavky, sa nesnazi odhadnut, kde sa asi nachadza, tak nema sancu. Nie, ze by to tam bolo nejake dramaticke (prejdenie jednej zastavky nie je navysenie casu chodze o polhodinu), ale aj tak to zamrzi. A just som vychytal spoj, pri ktorom som si bol isty, ze ked opustil centrum, tak minimalne dve zastavky vynechal (jedna zo zastavok sa tusim vola CS Shell a tu sme pekne-krasne obisli), cize jednak je absolutne dolezite, aby bol vo vozidlach kvalitny informacny system, ktory zobrazuje a hlasi (dostatocne nahlas, nie ako v Skodovkach) nasledujuce zastavky (vo ZV ze vobec nic), po druhe aby sa aj v cudzom jazyku dalo jasne najavo, ze predmetna zastavka je na znamenie. Hlavne by sa vsak na to nesmelo ist typickym Bratislavskym pristupom ("ved naco a pre koho?"). V opacnom pripade radsej na elektricovych tratiach ziadne zastavky na znamenie.
Reakcia na: Viko #36:
Súhlasím s tým, že zastávky by sa mali pomenúvať logicky. Ale objektívny systém asi neexistuje. Vždy narazíme na špecifické prípady, ktoré jednoducho nevyriešime. Napr. Kollárko má zostať vždy Kollárko, to sa zhodneme. Zhodneme sa, že Aupark alebo Tesco Lamač sú objektívne "komerčné", lebo úlet typu "Lamač - obchod" fakt nepotrebujeme. Rozhodne vieme, že Hraničná - OC Retro je úplne mimo, pretože to Retro je riadne mimo. Ale čo napr. s River Parkom, PPA Control a pod. to neviem posúdiť. ? traja ľudia vymyslia sedem rôznych systémov.
Po mojej skúsenosti z 83, kde som zistil, že dopyt nerovná sa znamenie tiež radšej mačkám všetko. Nech vodiča rozdrapí a nech sa sťažuje vedeniu. To je asi najdôveryhodnejší feedback.
Reakcia na: shaggy #33:
Mätie to, že úplne iná funkcia na úplne inom mieste si okopírovala rovnaký názov, nie vek respondentov. Oni tiež nie sú slepí a vidia z diaľky veľký modrý nápis, zatiaľ čo nejaké Americké je len ďalšie v rade pomerne neznámych pomenovaní.

Mesto sa vyvíja, ale kým nezanikne pôvodný orientačný bod (resp. nie je výrazne prekrytý), nemá zmysel premenovávať a narúšať návyky ľudí. Tak ako z Kollárka nie je Park One, z Hodžovho Tatracentrum či Astoria, tak nepotrebuje byť z Dvorov Digital park. Ľudia si ho nájdu aj sami, tak jak si nájdu TPD na Farského či Brestovku na Švantnerke. A ako Melange spomínal, ten názov nie je nijako výrazný ani výnimočný, len ďalší do radu. Ja sám, hoci sa pokladám za mladého, musím zakaždým rozmýšľať, ktoré je Twin City a ktoré Panorama city...
Reakcia na: Melange #30:
Moze mi niekto vysvetlit, co je take tazke na stlaceni gombika?
Reakcia na: shaggy #33:
Ale to neznamená, že názvy zastávok sa majú prispôsobovať mladým. Súhlasím s Vikom, že tých po anglicky nazvaných bizniscenier je už neúrekom a strašne sa to mýli. Všade samé city, center, park, plaza, gate a potom ich kombinácie - citycenter, citypark, citygate...
Reakcia na: Viko #32:
Prečo nie?
Ak by sa zástavky v okolí Amerického nám. volali Avion, tak by to väčšine mladých nič nepovedalo a iba by ich to miatlo. Mesto sa vyvíja, je normálne, že sa menia aj názvy zástavok.
Reakcia na: shaggy #31:
Dvory nie sú zrovna dobry príklad, volajú sa tak už odjakživa a ľudom je jasné, kde to je, na rozdiel od jedného z milióna anglicky nazvaných bizniscentier. Okrem toho, je pre teba lepšie s tými názvami stále cvičiť podľa toho, čo zrovna je v okolí? Chceš tu Predstaničné vol. 2?
Reakcia na: 810zssk #15:
Tak ale potom nemali vracať Lúky II, malo to zostať Tesco (kto z bežných ľudí vie, kde sú Lúky II a kde Lúky V?). Nemajú byť Dvory, veď to je celá oblasť, má to byť Digital Park.
Reakcia na: Viko #26:
Asi tak, ako píše david1 #27 - súčasná chaotická situácia nielen s nespočetným množstvom druhov tlačidiel, ich neorganizovaným a nejednotným označovaním ako piktogramami, tak aj farebne, spolu s absenciou akejkoľvek logiky za tým, ktoré zastávky sú na znamenie a ktoré nie, je proste ten najhorší možný variant a cestujúcich iba mätie. DPB sa rozhodol ísť podľa mňa zlou cestou - hromadným pridávaním zastávok na znamenie, ktoré proste prirodzene viedlo k nepochopeniu, aj vzhľadom na to, ako zastávky na znamenie dlhé roky fungovali.
Reakcia na: Melange #24:
Zabudlo sa na to a nikoho to nezaujíma.
Reakcia na: Jony #19:
Hlúposti. Električkové zastávky na znamenie fungujú kade tade v okolí Bratislavy a v každej sa dá výstup signalizovať vodičovi. Nezastavovanie na každej zastávke šetrí náklady na brzdenie a rozbeh vozidla.
Reakcia na: Viko #26:
Už teraz sa to reálne deje pri tom kvante zastávok na znamenie , že ľudia stláčajú pre istotu všetko a všade..
Reakcia na: Melange #21:
Lenže práve keby sa dalo na znamenie všetko, tak by v tom nebol chaos a cestujúci by si nemusel nič pamätať ani sledovať, proste by vždy stlačil gombík. A už či vodič bude čakať na tón, alebo má nasledovanú frekvenciu a zastaví automaticky, s tým pasažier nič nemá.

V mnohých západných mestách je na znamenie aj stanica či prestupný uzol a žiadne problémy z toho nevznikajú.
Reakcia na: Melange #24:
NikdySaToTakNerobilo a CestujuciByToMohliZneuzit
Reakcia na: S499.1023 #23:
A v čom je teda ten zádrhel?
Reakcia na: Jony #19:
Samozrejme, že nie je vôbec žiadny problém dať v akoejkoľvek prevádzkovej bratislavskej električke znamenie vodičovi a to stlačením dopytu. Ďalšie tvoje problémy sme tu už pred nejakým časom vysvetľovali Viedenksej káve, ktorej odpovedáš, všetko je dávno vyriešené.
Reakcia na: Jony #19:
do petrzalky jazdia len skodovky, a tym ked zmacknes otvaranie dveri (uz za jazdy) sa na obrazovke u vodica vysvietia dvere kde bol tento dopyt stlaceny, takze vodic informaciu o poziadavke na vystupovanie ma, ide len o to aby bola aj vola na to taketo zastavky zmenit na zastavky na znamenie

a ak sa nemylim tak aj starsie vozy signalizuju vodicovi zmacknutie dopytu
Reakcia na: Jony #19:
Ja určite nie som priaznivec toho, že by mali byť na znamenie frekventované zastávky, aj som proti tomu dosť vystupoval. Na tomto fóre patrím k menšine. Za ešte horšie považujem to, že DPB popreraďoval kopec zastávok na "na znamenie" a akoby uťalo s tým prestal. Zrejme sa ľudia sťažovali. Teraz sa v tom ani divá sviňa nevyzná, ktoré na znamenie sú a ktoré nie, lebo v tom nie je žiadny systém ani logika.

V električkách samozrejme sú tlačidlá na znamenie zastavenia - tlačidlá dopytu. Je pravda, že sú iba na dverách, to je podľa mňa niečo, čo by sa dalo (a malo) vyriešiť. V každom prípade, keď chce cestujúci vystúpiť, aj tak musí ísť k dverám, takže by to nebola nejaká zmena. Akurát by musel ísť k dverám skôr, ak by chcel vystúpiť na zastávke na znamenie.
Reakcia na: Melange #18:
A čo také Krčace?
Reakcia na: Melange #18:
Existuje nejaká električková zastávka na znamenie? Nie. Prečo? Má to hneď niekoľko dôvodov, na ten prvý príde každý všímavý človek cestujúci električkov - v električke nie je možnosť dať znamenie vodičovi o výstupe na zastávke na znamenie (respektíve je možnosť dať znamenie ale komplikovane a slúži to na úplne iný účel. Okrem toho je neuveriteľne hlúpe, že DPB robí zo všetkých zastávok zastávky na znamenie, pretože sú zastávky, na ktorých vždy niekto vystupuje, takže zbytočné, a potom keď autobus zastaví na každej zastávke na znamenie alebo keď na 10 zastávkach za sebou nezastaví tak celý cestovný poriadok môže ísť do kelu lebo to spraví veľký časový rozdiel.
Namiesto tohto nezmyslu radšej už konečne mali zmeniť tú zastávku, aby bola na znamenie. Koľkokrát tam tá električka stojí zbytočne.
Reakcia na: kecho #16:
Naozaj? Priemerny bratislavcan vie kde je Tschibo Outlet, ubytovna Prima alebo Drevona? A Nadjazd Novy most ti poradili v ktorej SADke? ?

Einsteinova sa samozrejme ma volat Incheba, podobne ako Pribinova sa ma volat Eurovea, atd. Nazvy zastavok maju sluzit na orientaciu cestujucich, nie zarabanie penazi.
Reakcia na: 810zssk #15:
Asi taky ako je Tschibo outlet, saleziani, martinus, prima, pigmedia, drevona a mnoho inych.
Ked je zastavka Luky II, ci Einsteinova (a nie Tesco ci Incheba), potom aj “Aupark” moze byt Sad Jk alebo Nadjazd/Novy most.
Reakcia na: shaggy #14:
Je Divadlo Arena vyznamny navigacny bod, ktory pozna prakticky kazdy miestny? Nie je.
Reakcia na: Melange #13:
Tak potom aj Divadlo Aréna reprezentuje významný cieľ, nie ho propaguje.
Reakcia na: shaggy #12:
Aupark nie je reklamný názov. Teda, neviem, či za to Aupark platí alebo nie, no v tomto prípade názov zastávky iba rešpektuje významný cieľ, nie ho propaguje.
Reakcia na: FFF13 #9:
Ak sú z toho peniaze, tak prečo nie. Len by to nemali predávať pod cenu.
A veľa zástavok by nemalo význam bez "reklamného" názvu, napr. taký Aupark.
Reakcia na: FFF13 #9:
Keby DPB potreboval peniaze, nebude outsourcovat reklamu a uz vobec nie tym sposobom, ze sprzni vsetky vozy a bude mat z toho minimalny podiel.
Reakcia na: FFF13 #9:
Opravujem sa: ....ale NIE ulica a k tomu vyznamna BUDOVA.....
Ak to takto pojde dalej tak zachvilu tu budeme mat nazvy zastavok ako robi SAD-ka. OK, toto chapem su to dva vyznamne nazvy dvoch budov, institucii ale NIE ulica a k tomu vyznamna institucia ako napr. Vysoka, Tchibo Outlet. Tiez aj chapem ze DPB potrebuje peniaze, len nech to s tymi nazvami neprehanaju.
Reakcia na: kecho #7:
Ubytovňa Prima je (tuším) jedna z tých, kde DPB ponúka ubytovanie pre mimobratislavských vodičov, takže v tej sume je zrejme zohľadnené aj toto.
Reakcia na: lostrail #3:
"v minulosti predstavenstvo DPB rozhodlo o sume 3000 eur za premenovanie zastávky" pri premenovani Galvaniho tot nedavno tu tusim lietala suma 300 eur...

http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/zmluva/PRIMA---zmluva-o-obchodnej-spolupraci-a2f2.pdf
Reakcia na: lostrail #3:
Cize sumu stale neviem, na dpb.sk do 19.12.2017 ziadna zmluva nie je vyvesena, alebo som si ju aspon nevsimol, zeby bola.

Aku akciu mal DPB 8.12. s cateringom za 3 tis. eur?
Riadna kravina. Už by som ich s tými reklamnými zastávkami poslal do prdele.
Reakcia na: lostrail #3:
.....vymenovala Volfová. Pomenovanie sa tiež musí vojsť do 20 znakov.

hmm, s medzerami 27 znakov ak dobre ratam...
Som zvedavy ci budu menit aj polepy na elektronickych tabuliach...