Dopravný podnik zavedie nové uniformy pre vodičov MHD

Vodiči dostanú kompletné rovnošaty vrátane doplnkov.

Bratislavský dopravný podnik v najbližšom období vybaví svojich vodičov MHD novými jednotnými rovnošatami. Na rozdiel od predchádzajúcich pokusov zaviesť jednotný odev, resp. aspoň časti odevu pre vodičov bratislavskej MHD v uplynulých rokoch, tentoraz vodiči dostanú kompletné uniformy pre zimné aj letné obdobie.

Pánska uniforma bude pozostávať z dlhej a krátkej bundy, saka, košele s krátkymi aj dlhými rukávmi, letných a zimných nohavíc, kravaty, opasku, topánok a ponožiek. Dámy dostanú bundu, sako, letné a zimné nohavice, blúzku s krátkymi a dlhými rukávmi, sukňu, šatku, opasok, topánky, ponožky a lodičku na hlavu.

Rovnošaty nakúpi dopravný podnik pre svojich zamestnancov od spoločnosti Ozeta Neo z Topoľčian.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #75:
...a to môže v tejto brandži azda úplne každý, nedostatok vodičov je tu na každom kroku. Či u žltozla, či u lajnistov, v prípade, že má človek VO skp. C alebo nebodaj C+E, tak tých možností pribúda fakt do aleluja.
Reakcia na: dyspozytor #74:
Ja som to myslel inak - tak, že pri svojom jednaní so zamestnávateľom môžeš vystupovať z pozície "ak ma budete veľmi srať, tak sa zbalím a idem o dom ďalej".
Reakcia na: 810zssk #73:
Z tohto uhla pohľadu to je jasné. Myslel som skôr na tých zamestnancov, ktorí majú aj inú príjmovú časť a zamestnanecký pomer si držia pre zväčša pre povinné odvody atp.
Reakcia na: dyspozytor #72:
Pri vodicoch celkom vela, dopyt znacne presahuje ponuku.
Reakcia na: S499.1023 #71:
len malé zamyslenie...
koľko percent (či skôr promile) zamestnancov nie je existenčne závislých vo svojich zamestnaniach...?!?
Reakcia na: Jadran #68:
Tak na K10 môžeme začať. Prvotným predpokladom je, že na tej práci nie si existenčne závislý.
Reakcia na: N/A #69:
Myslím, že špecificky takých, ako si ty, by mal DP napriek kritickému nedostatku ľudí pustiť kade ľahšie.
Reakcia na: Solider #54:
Mozes sa zamestnat namiesto mna,budes nosit paradnu uniformu a mozes byt na to aj hrdy.
Reakcia na: S499.1023 #64:
Toto by ma sakra zaujímalo, ako si to dosiahol. Uč ma prosím.
Reakcia na: Ámos #61:
Tak ono trocha inak sa upratuje stôl a jeho okolie v kancelárii (kde máš vodu, miesto na odloženie handry a saponátu...) a inak kabínka autobusu (kde niekde nemáš ani tú vodu, na niektorých sociálkach len studenú, priestor na odloženie vecí na čistenie takmer žiadny, po vyjdení z nej si takmer "na ulici" čiže špiny sa tam nanosí výrazne viac).

Čas by sa počas služby na to nájsť dal, len tie podmienky sú mizerné.
Reakcia na: Ámos #65:
Nie, pridelený voz má u autobusov skoro každý vodič, ktorý je na stálo a ktorý chce mať pridelený voz (minimum výnimiek na každej prevádzke). Pridelené vozy sú už dokonca aj u tbusov, kde sú všetky vozy rovnaké, prišli cca v rovnakom čase a dlhú dobu od novoty pridelené neboli (lebo sa rekonštruovali obe vozovne a už dosť bol hlavolam naskladať tie vozy cez noc podľa liniek, nieto ešte podľa pridelenosti vodičom...)
Reakcia na: Mike #62:
A nie je pridelenie voza za odmenu?
Lebo ked hej, tak takym ho vziat.

A panovi Borgulovi, treba zacat pisat emaily. Cim viac z nas to urobi....
Reakcia na: Mike #62:
Aj na kritickom začiatku 90. rokov som dokázal prinútiť dielňu, aby po sebe moju čistučkú kabínu vyčistila. A Zapletal ma síce nenávidel ale nemal na to, aby mi uškodil.
Reakcia na: ivanbuto #60:
A vyrieši sa to tak, že vodiči nebudú nosiť uniformu ale budú si v tých humusných kabínach špiniť svoje veci, ktoré sú výzorom a esteticky na oveľa vyššom leveli ako nejaká nechutná uniforma?
Reakcia na: Ámos #61:
No vidíš. A v DPB je žiaľ plno vodičov "humusákov" - teda majú svoj pridelený voz, ale špina a prach im tam nevadí, ani zalepený volant (páka), plus na podlahe je niekoľkomesačná zažratá rozliata káva (sirup), plno hliny a neviem čo ešte. A to už aj v škodách 29/30T.

A potom sú aj poriadkumilovní, ktorí logicky nechcú sedieť v špine 9 hodín. Tí si pracovisko ráno pred nástupom vyčistia. Lenže tiež Ťa to nebaví robiť každý deň - pokiaľ majú títo vodiči každý deň iný voz (nemajú pridelený, alebo ich pridelený je odstavený). Jednak je to nákup čistiacich prostriedkov navyše, a tiež budú kvôli tomu chodiť do práce vždy o 20 min skôr? A potom, aj keď majú svoj voz a v kabíne si udržiavajú poriadok. Akonáhle ide voz do dielne = na 90% istota, že ďalšie ráno bude podlaha zašpinená od oleja (aj kabínka).

A plus k tomu ako vodič vieš, ako písal Ivan, že upratovacia firma má v zmluve aj umývanie podlahy v kabíne, ale nerobí sa to a dlhodobo sa jej to toleruje (možno preto, že za ňou stojí vplyvný poslanec Borguľa?) .
Reakcia na: ivanbuto #60:
Ja nehovorim, ze upratuju hajzle pre zákazníkov ci, zamestnancov, chodby a schodiska. Ale svoj stol, si upracu sami. Spolocne pracovisko, kde sa zamestnanci striedaju, standardne upratuje ten, kto ma smenu v sobotu.
Nehovorim aby vodic upratoval salon, okrem pozbierania odpadkov po kazdom kole. Ale kabinu by si mali cistit.
Cistil by som si ju, aj keby mi to nekazali. V spine by som nesedel.
Reakcia na: Ámos #59:
Lenže vodiči to nemajú v náplni práce, a existuje firma zodpovedná za čistenie.
Tepovanie sedadiel pre cestujúcich je úplne nedostatočné.
Kabínky naozaj nie sú v dobrom stave, možno niektorí vodiči, čo majú pridelené vozidlá, sa o to starajú, ale kopec krát nájdeš zažratý prach v sedadle vodiča, zaprášená palubná doska a tlačidlá, polepený volant, displeje, atď.
Reakcia na: N/A #53:
Tak napriklad moji zamestnanci si svoje pracovisko upratujú sami. Mam sice pod sebou aj 4 upratovacky, no aby som niekomu dal upratat jeho 5m2 kde sedi, ma skrátka ani nenapadne.
Reakcia na: peta691 #55:
Potom sa rovno moze hlasit na UPSVaR.
Reakcia na: peta691 #55:
Nič sa neboj, začne sa to kontrolovať a dva krát krátenie prémií, dva krát zápis za menej závažné porušenie pracovnej disciplíny... to urobí svoje. Potom možno príde na to, že aj v takých supermarketoch majú predpísané oblečenie a s nikým sa tam o tom nediskutuje.
Reakcia na: peta691 #55:
Tento je zatial najlepsi snad v celej historii imhd ?
aj moja priatelka jarmila je proti noseniu nejakej uniformy ona nenosi ani teraz veci dp asmeje sa ze ju nikto neprinuti k tomu
Reakcia na: N/A #53:
Výborne, ak odmietaš uniformu, v DPMK a DPMŽ hľadajú nových vodičov ?
Tento podnik uz nevie aku debilinu by vymyslel.Tam by sa mali sustredit na dolezitejsie veci a problemy a nie uniformy pre vodicov.Drviva vacsina vodicov nosi svoje oblecenie ktore je vyzorom a esteticky na ovela vyssom leveli ako nejaka nechutna uniforma.Uz ma niekto vidi ako budem 8-9 alebo 10 hodin sediet v saku a kravate za volanotm autobusu ktory je smradlavy,kabinka je ako v chlieve a za 900 evri,no hlavne ze ma navliekli do "paradnej uniformy".Najvyssi cas odist z takehoto podniku.?
Reakcia na: S499.1023 #50:
Krása. Ty v práci nosíš rifle a tričko, ale od vodičov vehementne vyžaduješ, aby mali nohavice s pukmi, košele a saká. A nezabudni teraz použiť nejaký pripečený argument, že v práci neprichádzaš do styku s klientmi - lebo vodiči MHD zalezení v kabíne doň vskutku vo veľkom prichádzajú.

Neviem, kde sa vzala tá predstava, že vo voľnom čase môžem byť oblečený ako posledný sedlák a nikomu do toho nič, no keď tu potom kritizujeme, že rovnaký trend preniká aj do pracovnej oblasti a navyše nám tu pobehujú všelijakí náckovia potetovaní hákovými krížmi a zaodetí do Thor Steinar a podobných značiek, tak iba žneme, čo sme zasiali...

Jo a mikina je ekvivalent teplákov, iba na vrchnú časť tela. To len ak chceme byť konzistentní...
Reakcia na: Melange #49:
Mikinu nosím tiež. Čo ešte neznášaš?
Reakcia na: Melange #40:
Vo svojom voľnom čase nosím aj ponožky v sandáloch (pomerne zriedkavo, keďže neznášam sandále). V práci nosím rifle a tričko. Keď mám stretnutie s niekým mimo firmy, nosím oblek. Ale to metrosexuálny chromíkovský trubiroh nemôže pochopiť.
Reakcia na: Solider #47:
Na druhú stranu, aspoňže tam nie je mikina.
Reakcia na: Solider #46:
Sú prevádzky (prevádzka) autobusov, kde sa uniforma ráno pri výjazde kontroluje dosť často.
A okrem toho, vo výstroji pre rovnošatu chýba taká samozrejmosť, ako sveter alebo vesta.
Reakcia na: Ike #33:
V doprave je štandardne dress-code vo forme predpísanej rovnošaty. Vo väčšine veľkých dopravných podnikov je to prirodzené a ani sa o tom nediskutuje. V Bratislave sa o všetkom špekuluje, najprv to je §až keď budú nové vozy, a keď sú nové vozy s klímou, tak §až keď budú platy ako na západe. Maslo má na hlave aj samotný podnik, ktorý má veľmi podivné pravidlá pre uniformy. Noví vodiči donedávna nemali nárok na uniformu, odevný sklad bol veľmi biedne naskladnený a hoci odevný poriadok už pár rokov prikazuje nosenie predpísaného odevu v predpísanej skladbe, nikto to nekontroluje, a ak sa aj kontroluje, tak to nikto nevyhodnocuje, lebo o tom sa nedá napísať nejaká priblbá hlúposť na facebookovú stránku DP.
Reakcia na: Ike #44:
Na odevnom vychádzajú z predpokladu, že bežný vodič pri sedavom výkone zamestnania skôr priberie, takže mu na začiatku dajú uniformu väčšieho čísla ?
Reakcia na: Valec #43:
Čo znamená "proste smola"? ?
Začnem sa intenzívne venovať bodybuildingu, za 4 mesiace zhodím brucho a narastiem v hrudníku a bicepsoch a čo mám robiť? Roztrhať košeľu a kúpiť si traky? Alebo kašlať na uniformy?
Reakcia na: S499.1023 #35:
A stále tam dostávajú za odpracované hodiny určitý počet bodov, ktoré môžu využiť na dopĺňanie uniformy podľa potreby? (kedysi som o tom čítal článok v DP Kontakte)

Lebo tu u nás raz nafasuješ a musí ti to vydržať stanovený čas. A keď nedaj bože vyrastieš/priberieš/schodneš alebo niečo roztrhneš, tak proste smola.
Reakcia na: S499.1023 #36:
Tak že by som zrovna jazdil v obleku sa nedá povedať. 🙂
Ale v dnešnej dobe je vodičov v teplákoch a tielkach podľa mňa minimum.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Na čo máme nárok v DPO..
Reakcia na: richardhudec #39:
No predsa expert na všetko s nickom S499.1023.
Reakcia na: Melange #28:
Kto nosí ponožky v sandáloch? ? ? ?
Reakcia na: Andy #26:
Áno, určite to bude ten dôvod. 😃
Reakcia na: S499.1023 #36:
Ivan tiež nie je z tých, čo radi obliekajú odev rovnošaty ?
Reakcia na: ivanbuto #29:
Asi preto, že tých vodičov vídame v teplákoch z tržnice a tielkach a nie v tmavých rifliach. Nejazdí každý ako Ty v obleku ? .
Reakcia na: intony #30:
Ja sa domnievam, že cesta, ktorou ide pražský DP, je správna - je tam niekoľko typov nohavíc (krátke, dlhé), pre ženy aj sukne, košele s krátkym aj dlhým rukávom, polokošele, kravata, pre ženy aj šatka, sako etc., je presne definované, čo sa s čím a kedy môže kombinovať a vodič si môže za body vybrať, čo sa mu hodí. Ale v okamihu definície "tmanvé nohavice" už začnú vodiči riešiť, ako to o***ať tmavými teplákmi. Samozrejme, že ponožky a lodička sú zbytočnosť
Reakcia na: intony #32:
Doplnil by som aj vzhlad busov/farebnost. Ked je kazdy bus inej farby a s prelepenymi oknami, lebo dpb nevie dojednat slusne zmluvne podmienky s Recarom, a potom to na zastavke vyzera ako v cirkuse, ked sa stretnu vozy, tak uniformy ludi, z ktorych realne vidia cestujuci asi tak hlavu, to uz nevytrhnu....
Reakcia na: intony #32:
Dalo by sa to riešiť prostredníctvom dress-code. Problém je ale ten, že zákonite by musel existovať niekto, kto by to kontroloval. Na druhej strane uniformy majú piloti, policajti, hasiči a pod. ktorí sú tiež zalezení v uzavretých priestoroch.

Ale áno, dalo by sa ísť aj štýlom Telekomu, kde majú predpísané oblečenie, dokonca rovnaké, ale je to taký štýl casual.
Bol by som rád, keby tí, čo si potrpia estetický vzhľad vodičov a ich striktný dress code, hoci väčšinu času sú zastrčení v kabíne, by si rovnako potrpeli napríklad na estetické stvárnenie zastávok. Pretože taká zámková dlažba je na rovnakej úrovni ako vodič v teplákoch.
Reakcia na: Viko #27:
Vodič s červenou košeľou, tmavomodrým pulóvrom alebo vestou s logom DPB by zrejme nebol dostatočne vážny. Vážnosť získajú až obutím podnikových ponožiek a vodičky lodičkou na hlave...
Reakcia na: S499.1023 #22:
Nerozumiem, prečo sa tu dookola spomínajú tielka, tepláky a podobné kusy oblečenia. Ja súhlasím, aby vodiči dostali uniformu. Som však názoru, že dolná časť by nemala byť striktne povinná, ale mala by spĺňať určité kritériá, to znamená, že by nemalo ísť o nohavice papagájových farieb, plavky, tepláky, pyžamá a pod.
Mimochodom, môj finančný poradca v Tatra banke má privítal v tmavých riflových nohaviciach a ružovej pásikavej košeli s kravatou.
Reakcia na: S499.1023 #22:
Prečo stále v tejto diskusii ako kontrast presne stanoveným nohaviciam, kravate (a najnovšie už aj ponožkám) dávame "tepláky z tržnice", tielká, atď.?
V tejto diskusii sa mi úplne páči, že najväčší bojovník za rovnošaty vodičov je obhajca ponožiek v sandáloch. 🙂

intony #20 píše rozumne. Pre vodičov, ktorý celú službu presedia – a doslova každému cestujúcemu je lautr fuk, kto je tam v tej kabínke –, bohate stačí predpis slušného oblečenia pod podmienkou nejakého firemného vrchného odevu, teda košeľa, polokošeľa, sveter či sako.

Problém so sedlácky oblečenými ľuďmi na verejnosti treba začať riešiť od seba. Napríklad aj nenosením ponožiek v sandáloch. Ale rovnošaty pre vodičov zastrčených v kabínke sú pomerne odveci.
Reakcia na: Andy #26:
A bude snáď vďaka uniforme s konfekčným sakom váženejší než keby mal košeľu+pulóver? Alebo prečo sa zvolilo takéto riešenie?

(Môj názor je, že kým na pulóvrovej kombinácii nie je čo pokaziť, vidieť šoféra vyliezať v skrčenom saku s rozopnutým krkom a povolenou kravatou bude z neho zas robiť len vandráka, čo sa ani obliecť nevie...)
Reakcia na: Mike #25:
Však to je napríklad aj kvôli absencii uniforiem.
Reakcia na: S499.1023 #22:
No ja mám pocit, že v Ba na rozdiel od tých miest je vodič MHD niekto, koho by každý len opľul a po druhé, viacerí vodiči sa v Ba za seba hanbia. (Či už za svojich kolegov alebo priamo za seba akú profesiu vykonávajú). Teda aspoň toľko moje pozorovania, aj keď nedá sa generalizovať.
Reakcia na: 810zssk #23:
Len ti doplnim detail, ze v banke dostanu urcitu sumu na taketo “nakupy”.
Reakcia na: intony #20:
Da sa aj ako v banke. Vodici dostanu A4 plnu podmienok co musi splnat ich odev v praci do posledneho detailu a mozu si ho nakupit za vlastne.
Reakcia na: intony #20:
Ja zase "nechápem", že niekde v Prahe, Brne, Ostrave, Mníchove nemajú vodiči problém si ísť sadnúť do mesta či do vlaku vo svojej uniforme.
Mimochodom, v banke si videl ľudí, oblečených podľa prísneho derss code, akurát si to neuvedomeuješ, lebo si zvyknutý, že bankový úradník na rozdiel od taxikára/vodiča MHD Bratislava má oblek a nie tepláky z tržnice.
Reakcia na: Ibiza #9:
Tak ked jeden z konatelov ma/mal zapis v cca stovke firiem podla orsr, pricom dost z nich skoncilo v Pente alebo cez nu preslo a druhy ma v inej firme v dozornej rade jedneho z exspolocnikov Penty, ktory bol kedysi v Ozete neo predsedom predstavenstva, tak je jasne, ze nielen JeTi si potrebuje zarobit... ?

Len tak pre zaujimavost:
https://www.aktuality.sk/clanok/376909/podnikatelia-ktori-krmia-slovensko-byvali-financni-zraloci-z-penty/
Nepotrebujem poučovať, ako to v civilizovanom svete funguje, chodím s otvoreným očami a samozrejme, súhlasím, že vodič má byť slušne a reprezentatívne oblečený.
Vodiča je však drvivú väčšinu služby vidieť od pása hore, taktiež prichádza do styku s cestujúcimi oveľa menej než v minulosti; ja som mal doteraz nespočetné množstvo služieb, keď som ani raz nemusel vyjsť medzi cestujúcich. Vďaka súčasnému prístupu nosím svoje nohavice (ani tepláky, ani maskáče, ani plavky, ba ani pyžamo, ale čierne nohavice alebo tmavé rifle), v ktorých sa cítim dobre a hneď zo služby môžem fungovať v civilnom živote, to znamená, že košeľu alebo polokošeľu vyzlečiem, aby som sa do nej nepotil a môžem si ísť sadnúť do mesta, ísť na bicykel i rovno sadnúť na vlak bez toho, aby som v batohu musel mať zabalených x kusov oblečenia navyše, pretože sa nemám kde prezliecť a ísť preto do vozovne alebo Vysokej pri Morave nie je časovo veľmi efektívne.
Nevšímam si len vodičov, veľa firiem, kde pracovníci chodia medzi zákazníkov, majú predpísaný vrchný odev, často je to polokošeľa. Keď som bol minule v banke, nevidel som uniformy, ale slušne oblečených ľudí. Zrejme ide o spoločnosti, ktorým nič nehovorí firemná kultúra.
Výpravca na stanici nech má uniformu, pretože každú chvíľu vychádza von vypraviť vlak. Sprievodca je medzi cestujúcimi permanentne. Ale rušňovodič, vrátane rušňovodiča na lokálke, ktorého je vidieť, nosí iba oranžové tričko s logom spoločnosti. Prečo?
Aj ked nie som velmi velkym zastancom uniformovania vodicov, tak dufam, ze sa na imhd.sk objavi aj ako budu vyzerat (ked uz musia byt).
Reakcia na: Ibiza #3:
Nie Valika, opotrebované časti uniforiem sa nedávajú ďalším vodičom, ale sa likvidujú. A nemusíš vodičov ľutovať. Skôr ich ľutuj preto, že v tých došklbaných teplákoch nemajú žiadnu vážnosť a rešpekt.
Reakcia na: Viko #14:
Jasné a v lete nažltlé tričko s palmičkovými kraťasmi. A ženy rovno bikini.

Mňa by zaujímalo, kedy už konečne verejné spoločnosti pochopia, že vizuál (dizajn, stránka, značka, logo, dress-code) je dôležitý. DPB sa aspoň snaží, za to treba byť vďačný.
Reakcia na: Viko #14:
Evidentne prehovoril človek, ktorý uniformu nikdy v živote nenosil.
Reakcia na: Jajboli #1:
Vozidiel pre invalidov bolo nakúpených viac než ich je reálne treba, takže kusy navyše vypomáhajú aj na bežných linkách.
Prečo sa stále rieši uniforma takýmto starosvetským spôsobom a nezvolí sa niečo používateľsky príjemnejšie? V tomto sa niekomu bude pohodlne šoférovať? Načo preboha lodička, načo saká, načo kravaty? Nestačil by kompromis v podobe elegantného tenkého pulóvra? ?
Reakcia na: Ibiza #3:
Nie, divne vyzera ked z kabiny vystupi niekto v tielku a teplakoch.
Reakcia na: baran #5:
Bars je to čudné. Na Ukrajine som videl aj vychrtlé slečinky v superminisukienkach a na podpätkoch vypravovať vlak, aj nejaké lesné indivíduá v pletených vestách po kolená - tam sa výpravca naozaj pozná len podľa tej "plácačky". Ibiza zrejme patrí duševne tam - možno by sa nemala volať Ibiza ale Záporožec ? .
Reakcia na: Valec #7:
Alebo niekam inam do civilizácie.
Reakcia na: Ibiza #3:
Použité časti rovnošaty sa nevracajú ale dopláca sa ich zostatková hodnota. Keď sa ti to nepáči - nechoď robiť vodičku. Nebude to vyzerať divne - je to v stovkách miest na svete úplne bežné a bývalo to úplne bežné aj v Bratislave.
Reakcia na: Valec #8:
Čistý kšeft pre niekoho z DPB a firmu čo dodá košele.
"vodiči dostanú kompletné uniformy pre zimné aj letné obdobie"

No ja veru neviem. Ak som dobre čítal zmluvu, tak DPB chce 1.700 ks súprav; počet vodičov uvádza 1.488 (aká známa suma), zvyšok bude zrejme rezerva. Jeden pánsky vyjde na 440 €, dámsky len na 343 €, nakoľko je žien vodičiek len 5 %, pri výpočte uvažujem s komplet pánskymi súpravami. Tie mi vyjdú na celkovo 748.000 €, zmluva je však na max. 417.999 €. A to nepočítam s takým detailom, že košiel, ponožiek... by mal vodič dostať aj viac ako po kuse/páre.
Reakcia na: Ibiza #6:
Na to, ak to bude vyzerať sa stačí ísť pozrieť napríklad do Plzne.
Reakcia na: Davidoshmhd #4:
Áno, tak v saku s kravatou a reflexnou vestou to bude fakt elegantne vyzerať!? ? ? ? ?
No nezávidím vodičom/vodičkám.
Reakcia na: Ibiza #3:
A nie je čudné, keď ide výpravca v saku vypravovať výpravkou vlak, alebo práporkom dávať návesť stoj?
Reakcia na: Ibiza #3:
Tak napríklad my v DPO vraciame uniformy podniku v prípade, že ešte na nich neskončila záruka a vtedy sa dávajú do skladu pre potreby Kroužku přátel MHD. Pre vodičov sa vždy robia nové uniformy.

Inak, v čom to bude divne vyzerať? Dá si na seba reflexnú vestu a normálne pôjde vykonať niečo, čo k jej práci patrí. Rovnako ako k nej patrí civilizovaný vzhľad a uniforma.
Keď nejaký vodič/vodička odíde z podniku, veci sa operú a dajú inému/inej? Ale asi áno, veď inak by to bolo dosť plytvanie. Tak ja osobne by som si opraté ponožky (ale aj iné veci) na seba nedala. Dosť ľutujem vodičov v tomto. Rovnošata by nemala byť povinná - načo aj? Bude to fakt divne vyzerať, keď z kabíny električky vybehne vodička so železom v ruke a lodičkou na hlave prehodiť výhybku. Prípadne vodič v saku.
KONEČNE bude DPB o niečo menej balkánsky. Už len donútiť rebelov, aby to nosili.
DPB skôr ako jednotné oblečenie šoférov by mal zavádzať jednotné umiestnenie ovládacích prvkov vo vozidlách MHD. prioritou by malo byť umiestnenie otvíracieho tlačidla na dverách vozidla MHD, nie aby cestujúci hľadal tlačidlá kade-tade (v niektorých značkách sú na boku dverí, niede spú umiestnené priamo na dverách dotykové otvárače). Na jednej strane DPB argumentuje potrebou rýchlej výmeny cestujúcich (4 dvere), na strane druhej mu ale nevadí že cestujúci často hľadajú tlačidlo na otvorenie dverí, lebo nie je jednotné. O tom, že tlačidlá vo vizidlách by mali mať združenú funkciu (t.j. pokyn na info o zástavke na znamenie a zároveň otvorenie dverí) ani nehovorím. DPB by mal riešiť najprv priority, potom blbiny ako oblečenie. PS: Má DPB nejaké pravidlá ako využívať špeciálne vozidlá? Prečo jazdí na linke 29 vozidlo zakúpené pre invalidné deti, kde je priestor vyhradený práve pre invalidné vozíky, dokonca je aj inak farebne označený. To už tam majú totál bordel a pravidlá žiadne?!