Zmeny liniek 20 21 24 2829 (od 2.10.2017)

Linky 24 a 28 nahradia predĺžené linky 2129.

Od 2. októbra 2017 príde k zmenám na linkách 20 21 24 28 a 29 v Devínskej Novej Vsi a v Devíne.

  • Linka 20 bude už aj podľa cestovného poriadku končiť na novej konečnej "Opletalova, VW5", kam autobusy jazdia už od začiatku septembra.
  • Linka 21 bude predĺžená z konečnej Jána Jonáša, VW1 cez zastávku Jána Jonáša až na konečnú Volkswagen, VW2.
  • Linka 24 bude zrušená, nahradí ju predĺžená linka 21.
  • Linka 28 bude nahradená predĺženou linkou 29 a premávať bude po doterajšej trase Nové SND - Opletalova, VW5.
    • Vybrané ranné spoje budú premávať z mesta len po obratisko pod hradom Devín (po novom označené ako zastávka "Devín").
  • Linka 29 bude predĺžená do Devínskej Novej Vsi po trase doterajšej linky 28 na novú konečnú "Opletalova, VW5" obsluhovanú od začiatku septembra. Na opačnej strane bude predĺžená po Nové SND. Obratisko pod Hradom Devín budú obsluhovať len vybrané spoje označené cieľom "Devín". Zmenená linka 29 nebude obsluhovať doterajšie výstupište a nástupište pod Mostom SNP. Autobusy budú zastavovať len na zastávkach Most SNP na nábreží (ako doterajšia linka 28).

Zároveň budú v Devíne premenované zastávky liniek 29 a N29 nasledovne:

  • Kremeľská bude po novom K Zlatému rohu,
  • Slovanské nábrežie bude po novom Devín, škola,
  • Štrbská bude po novom Štrbská, Hrad Devín,
  • Devín bude po novom Devín, Svätopluk,
  • Hrad Devín bude po novom Devín.

Upozornenie pre cestujúcich idúcich z centra mesta k devínskemu hradu: V prípade, ak využijú spoj linky 29 premávajúci do Devínskej Novej Vsi, odporúčame vystúpiť na zastávke "Štrbská, Hrad Devín". Ak využijú spoj s cieľom "Devín", odporúčame vystúpiť na konečnej zastávke "Devín" priamo pod hradom.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No už chápem prečo je VHD na Slovensku v anuse, keď vidím tú diskusiu ? To, čo je inde poriešené a nie je problém, tak tu je pomaly rigorózna práca. Boha Vášho! Keby som Vás vyklopil v Brne, kde máte v CP 3-4 trasy a nie je tam CP kde by nebola nejaká značka, ktorá označuje výnimku v trase alebo zachádzku, tak by ste čušali, nevymýšľali a vozili sa. Ľudia tam s tým nemajú problém a dopraváci tiež nie. Tamojší dopraváci riešia skutočné problémy a nie voloviny ako z jednej linky narobiť tri. Veď by Vašou logikou museli čerpať celý ďalší stovkový rad na linky MHD v Brne! ? ? ? ? Keď teda tvrdíte, že ľudia nečítajú pri písmene kam linka ide, ako napr. pri 80ke či sú to Kopčany alebo Údernícka, tak potom prestaňme uvádzať na transparentoch cieľové zastávky rovno. Zaujímavé, že inde to čítajú, inde to problém nie je. Iba honeľníci na slovenských DF majú epilepsiu z toho žeby sa spojili 31+39, 91+191, 92+192 a 96+196. V ČR by to problém nebol, tam by to rovno spravili a nešpiritizovali by o tom, čoho výsledkom je narozdiel od Slovenska, že im ostáva čas na skutočne podstatné veci.
Reakcia na: kecho #96:
pokial sa s niekym syncujem na stretnuti, tak mu okrem linky posielam aj cislo voza (ked som uz nastupil); rovnako tak mozes mat kludne problem aj pri linkach premavajucich hustejsie kde meskanie moze mat kludne podobnu hodnotu ako je interval medzi vozmi....
Reakcia na: kecho #96:
A preto by interval na žiadnej linke nemal byť kratší, ako maximálne možné meškanie. ?
Reakcia na: Trolley #94:
Naco 2 znaky, ked mozeme mat tri??
Reakcia na: TomJ #95:
Len si vezmi napriklad to, ze sa s niekym od matadorky dohodnes na stretnuti na zastavke napr zaporozska, pricom mas len naskocit do busu. A prave v case prichodu "tvojej" 80 ti pride zmeskana 80tka z kopcian a spolu s nou 80 od matadorky. Cize namiesto 80/81 mas dva rovnako oznacene busy, pricom ako laik ich nemas ako rozlisit
Reakcia na: kecho #93:
Potom by si musel lepiť na každú zastávku tri samostatné CP a hlavne v smere do mesta by to iba zhoršilo systém, keďže človek by namiesto jedného CP musel pozerať tri (jedine, že by spravili spoločný CP 80+81+82 ako bolo kedysi na Molecke smer Kuklovská, ale od toho z nejakého dôvodu upustili).
Reakcia na: kecho #93:
Aj vo Viedni máš písmená.
Reakcia na: TomJ #84:
Naco to komplikovat pismenami? Nestacilo by 80, 81, 82, pricom kazda linka by mala inu konecnu?
Reakcia na: aaa123 #91:
To vie len DPB. ?
Aky zmysel malo zvysenie jazdneho casu 21tky v CP Na hriadkach-Hradistna na 2min? ked realne to trva minutu
Reakcia na: SJT.1 #88:
Ty si tuším expert na pseudoproblémy. To sa samozrejme dá jednoducho vyriešiť tak, že sa nepoužije prvé písmeno, ale nejaké iné písmeno. Trebárs v danom príklade by Kittsee mohlo byť označené ako T alebo S. Mimochodom, Kittsee je po slovensky tiež Kopčany. 😉
Reakcia na: SJT.1 #88:
Do Kittsee by nešla 80ka ale nejaká 902 či iná 9xx ?
Reakcia na: TomJ #81:
Tiež som takéto riešenie schvaľoval ale iba do momentu, že čo urobíš ak nastane prípad, že síce linka na jednom konci má spoločnú konečnú pre všetky spoje a na druhom má dve, ktoré zhodne začínajú na rovnaké písmeno? Čo potom? Ak bude napr. v budúcnosti stav, že časť spojov L80 pôjde po Kopčany a časť na Kittsee (sci-fi), tak označíš obidve 80k alebo 80k1 pôjde po Kopčany a 80k2 po Kittsee? ? Treba myslieť vopred na také riešenie, ktoré bude univerzálne aj na takéto prípady. Skôr som preto za A, B a C.
Reakcia na: Trolley #86:
Odchod 20:53 na L21 som myslel.
Reakcia na: Jadran #85:
A odchod z VW, VW2 o 20:53 po - pia je nejaký prejazd?

Tie prejazdy z 20/10 na 26 a opačne sú medzi DNV a Dúbravkou, alebo od TESCA Lamač? Nebolo by lepšie keby išli ako linka s cestujúcimi?
Reakcia na: TomJ #80:
Hej. A ako som nižšie spomínal, po-pia robí ráno školský spoj z Mlynskej po Rajskú.
Reakcia na: Melange #82:
1. Áno, môže to byť označené radšej prvými písmenami cieľov.
2. V smere do mesta by išla len ako 80 (bez písmena).
Reakcia na: Melange #82:
1. By bolo aj podla mna lepsie, ked uz nic ine
2. Ano, iba 80, kedze vsetky linky maju 1 konecnu. A trebars aj v smere z mesta by bola iba "80" na zastavke a pismena by napriklad boli podla pismen v CP 🙂 (ked uvidis, ze autobus ide 13 | 43u (u = udernicka) a pride 80u, tak si to hadam dokaze clovek sparovat 😉 )
Reakcia na: TomJ #81:
Dve otázky:
1. Keď písmená, tak prečo nie také, aby odkazovali na daný cieľ, teda Kopčany 80K, Údernícka 80U...
2. V smere na Kollárko by si nechal iba 80, alebo aj rozlišovač?
Reakcia na: SJT.1 #79:
Práve to moderné vybavenie busu sa dá použiť na kvalitné rozlíšenie linky. Teda linka 80 by išla označená:
80A - Kopčany
80B - Údernícka
80C - Cintorín
Aby si niekto nepoplietol písmeno B s číslom 8, tak by tie písmená boli o trochu menšie ako čísla.
Na zastávke by bol jeden CP, kde by namiesto dnešných šípiek, štvorčekov a hviezdičiek, na ktorých rozlíšenie väčšina cestujúcich potrebuje lupu, boli dané písmená (resp. písmeno A by sa pre prehľadnosť do CP neuvádzalo).
A tiež by sa už mohli naučiť spracovávať CP takýchto liniek tak, aby bolo jasné, aké zastávky sú na ktorej vetve, lebo zo zastávkového CP linky 21 to vyzerá tak, že všetky spoje stoja na zastávke Na hriadkach a na linke 209 je zase takýto nezmysel: ... - Magurská - Vlárska - NÚSCH - Vlárska - Klenová - NOÚ.
Reakcia na: Jadran #71:
Okrem tých troch párov spojov na linke 26 jazdí po zvyšok dňa na linke 20?
Prosím tí blbečkovia čo tu mínuskujú o dušu, napíšte to ako návrh do DPB alebo magoriát ... a že čo Vám odpíšu. Ako nechápem túto demenciu, či schizofréniu, keď sami vidíte, že ľudia osprostievajú a nepomáhajú ani mobilné aplikácie, stránky, moderné vybavenie autobusov ... ? Fakt ak niekto z Vás robí v doprave, tak to potom veľa vysvetľuje prečo je to v takých sračkách ako je ...
Reakcia na: Jadran #74:
Keď 90 % liniek má danú trasu, ktorá je vždy rovnaká, tak je pochopiteľné, že ľudia sa nebudú pozerať na cieľ. Navyše pre väčšinu cestujúcich je konečná zastávka nepodstatná, lebo oni vystupujú niekedy počas trasy. Do tretice, tipujem, že ani bežný Bratislavčan nepozná mnohé lokality konečných zastávok, keďže tie sú obvykle niekde na kraji mesta. Po štvrté, informácia o cieľovej zastávke nehovorí nič o tom, aké zastávky obslúži linka počas trasy. To sa už treba proste naučiť. Ak je cestujúci v tom, že L80 chodí na Kopčany, nemá si prečo myslieť, že L80 s cieľom "Údernícka-Kúpalisko" ho na Kopčany neodvezie.

Takže áno, kľúčové je číslo linky. Pridať nejaký rozlišovač priamo do toho čísla by bolo vhodné. Či už písmeno A, alebo trebárs znak +, alebo niečo iné, to už je vec implementácie.
Reakcia na: Jadran #74:
Nemyslim si ze by sa ludia nejak hromadne "nepozerali na ciel" (i ked jasne, ze sa najdu aj taki), tie problemy su primarne dva:
a) Dobiehajuci cestujuci, ktori vzadu nemaju sancu ciel vidiet.
b) Cestujuci ktori danu oblast, linku a jej varianty nepoznaju a preto ich to zmatie - obzvlast v bordelarskom oznacovani vozidiel DPB (pozdravujem vlacik Rusovce).

Osobne si viem predstavit zlucenie cisla linky tam, kde ide iba o skratene spoje, napr. 91+191. Najhorsie co sa cestakovi moze stat je ze ho vodic vyklopi napr. v Rusovciach a pocka si na nasledujuci spoj (na ktory by aj tak cakal na nastupnej zastavke). Naopak, pri linkach kde sa trasa co i len minimalne vetvi (77, 80, 92+192, 96+196, atd.) som za zachovanie odlisnych cisel, uz len pre ten neprehladny format CP co DPB pouziva pri vetvenych linkach.
Reakcia na: Jadran #74:
Tak ako si napísal tú cintorínsku 80ku, že si rozlíšia, tak si rozlíšia na prehľadnom a čitateľom (!!!) transparente kam linka ide. Na prímestských linkách mimo BSK, ktoré sa nečíslujú ľudia musia čítať iba ciele, tu zas nejde vysvetliť SADkám, že prečo to číslovať (u Frešových donátorovo Slovak Lines tiež na to kukali ako domorodci na iPhone). V Brne majú linky MHD 2-3 varianty a k ničomu sa tam nepridáva A, či B a nemal som tam nikdy problém.

Napadá ma ešte zopár otázok a síce, že v smere, v ktorom sa trasy líšia, čiže pri L80 von z mesta by mala každá vetva 80A (Kopčany), 80B (Matador), 80C (Cintorín) zvlášť CP? A na zastávke tri označníky? Alebo jeden CP a v ňom iba označenie A, B a C pri danom spoji a na označníku zastávkovom iba 80? Už by v tom bol slušný mrdník potom. Navyše keby sa tam dalo B, tak by si to daktorí zamieňali za 8. Vidno, že nehľadáš ako to ide s menším počtom čísel. Pretože keby som mal napr. 96 Letisko a 96 ŽST Nové Mesto tak mi stačí zaregistrovať číslo a prvé písmeno, príp. letmo dĺžku názvu a už viem, kam linka ide. Tie "A" by ti teda prd vyriešili, lebo ľudia by zas tápali, že čo to "A" je a prečo a niekto kto necestuje s MHD, tak mal v tom bordel celkom.

A tie skrátené spoje L39 označené ako 31, tak to je volovina snáď podporená iba klasickým slovenským zkostnatelým prístupom "Máme to tak desaťročia." alebo "Nikdy to tak nebolo, tak na čo to meniť?". Podobné argumenty aké magoriát predostrel keď chceli zachovať 3 linky na radiálu a i=12//20 a kedy najlepšie linky 4, 5 a 9 končili okolo 20:00-21:00 ba dokonca 9 už o 19:00 mala fajront, hlavne že vzduchvoziace 2, 3 a 8 jazdili do 23:15 na stanicu a to bolo ok. A tiež si spomínam na žvásty ako na L2 nemohli ísť K2(S). ?
Reakcia na: 810zssk #73:
A nie je ... Čo s tým teda? Máme tu dvojaký systém. Potom tie informačné tabule nemusia uvádzať cieľ, keď to ľudia nečítajú ani. Stačí nakúpiť menšie displeje, vnútorné tiež nevidím, žeby dakto čítal. Zbytočne sa vyhadzujú peniaze pre osprostených cestujúcich. Keby toto vedeli tí, čo vymysleli elektronické tabule, tak sa na to vykašlú a nechajú pre somárov plastové tabule. Či snáď to vymysleli, len tak z pasie a pre estetickú stránku, aby bolo vidno "Aha, človek, chceme aby si bol kvalitne informovaný", s ktorou si aj tak 90% ľudí vytrie zadok? ?
Reakcia na: SJT.1 #72:
Omínuskovali ťa preto, lebo ako je všetkým dobre známe, cestujúci primárne pozerajú na číslo linky prichádzajúceho vozidla, mizivé percento reálne sleduje, čo je napísané za tým číslom. Došla mi jednotka/dvojka/trojka, hurá systém, hybaj dnuka.

No a práve z tohto titulu, prečo v Bratislave nemôžu mať linky, čo majú rôzne vetvy alebo linka, ktorá v špičke pomáha jej podobnej linke, označenie "A", tak ako to je jednotne zaužívané v iných mestách vo svete už pekne dlho?

80+80A (tu by bola kmeňová 80 do Kopčian, 80A na Matadorku a vybrané spoje po Cintorín v rámci 80A už cestujúci, ktorí tam potrebujú ísť by si nejako rozlíšili tak ako doteraz - podľa cieľa)
21+21A (Na hriadkach)
77+77A (Povodie Dunaja)
91+91A (Rusovce)
92+92A (Tesco Lamač)
96+96A (ŽST NM)
...a tak dál.

31 a 39 si myslím že je dobre tak ako je.
Reakcia na: SJT.1 #72:
Ano, 80 by rozhodne mala byt rozdelena do dvoch liniek.
Farebné rozlišovanie je krok k ešte väčšiemu bordelu, pretože ak človek nerozlíši dakedy KOPČANY od ÚDERNÍCKA, tak už nepomôže nič! Časy plastových tabúľ sú dávno preč aj na radosť a komfort cestujúcich a čím viac máme flexibilných informačných prostriedkov, lepšie formáty CP atď., tak tým nám viac akosi cestujúca verejnosť hlúpne.

Nechápem, že ktorých 5 slabšie mentálne vybavených mi mínuskovalo to, žeby sa linky označovali takto:
91 ČUNOVO - 91 ŽST RUSOVCE - 91 MOST SNP
92 TESCO LAMAČ - 92 VOLKSWAGEN - 92 VOZOVŇA PETRŽALKA
96 ŽST NOVÉ MESTO - 96 LETISKO - 96 PROKOFIEVOVA
Komu nedopína, že pri takom veľkom podieli súbehu liniek, ktoré majú navyše jednu konečnú spoločnú tak neviem čo to je za mentála. To potom podľa logicky tých čo nesúhlasia (alebo mínuskujú z princípu) by sa museli spoje L80 idúce na Kopčany alebo Údernícku označiť ako 180. Medzi spojmi 80 idúcimi na Kopčany a Kúpalisko je totiž taký istý rozdiel ako medzi spojmi 92 / 192, a 96 / 196 keby to niekomu nedopínalo stále. Dúfam, že teraz už dopne.

Ostatne tiež nechápem, že prečo konečne nezlúčia 31 a 39 do 39. Či to bude trvať desaťročie ako pri 28+29?
Takže prejazdy na 26 nakoniec robí chameleonová 20/10, ktorá po-pia prevzala aj ranný školský spoj č.10 z DNV do centra. Zaujímavé... ?
Reakcia na: Viko #69:
Ked nevedia precitat velky nazov cielovej zastavky, ako si vsimnu 1 pismeno vedla cisla? 🙂
Reakcia na: MatejBA #67:
Takže miesto jasného rozdielu medzi 80k a 80c by si ľudia museli pamätať význam jednotlivých farieb? Vau ?
Aké pozitívum má neskorší odchod prvého spoja z Devína?
Reakcia na: Melange #66:
A co tak farebne rozlisovanie? Vnutri mame uz LCD displeje, farebne dot-matrix/LED vonkajsie displeje uz problem byt nemozu a je to jasnejsie ako 1 pismenko pri cisle, kedze ludia nie su schopni precitat si ani minimalne 2 tabule (predny a bocny) na buse velke ako krava 🙂
Reakcia na: TomJ #65:
V každom prípade treba uznať, že je v tom čoraz väčší chaos, keď má jedna linka dva-tri varianty trasy a treba dávať pozor, kam to vlastne ide. Chcelo by to prísť na nejaký zmysluplný systém rozlišovania tých liniek a potom systém zjednotiť. Trebárs by sa rozhodlo pridať písmeno ako rozlišovanie a potom taká linka 80 by bola označovaná ako 80k (Kopčany), 80u (Údernícka) či 80c (Cintorín Petržalka). Stále by to bola linka 80, len na displeji by to bolo špecifikované. Áno, viem, že je tam uvedený cieľ, ale takto by to bolo menej mýlilo.

Alebo by sa zaviedol iný systém, len nech sa to prosím zjednotí a nie je v tom bordel. Pri takej linke 57 ani Pán Boh nevie, kam to vlastne pôjde.
Reakcia na: SJT.1 #63:
Osobne si myslím, že spojenie 28 a 29 do jednej linky malo nastať už v roku 2006, keď sa 28 predĺžila z Dolných Korún do centra. Ušetrili by sme tým terajšie zbytočné prečíslovanie linky.

Čo sa týka spojenia ostatných liniek, ktoré uvádzaš, ja s tým súhlasím. Keď môžu existovať variantné trasy na linkách 21, 44, 56, 57, 77 a 80 (zabudol som na nejakú?), tak nevidím problém v tom, ak by to tak bolo aj na linkách 91, 92 a 96. Prípadne pre lepšie upozornenie cestujúcich by mohli byť skrátené spoje na BUSEčku označené inverzne.
Keď môžu spojiť 28 a 29, tak nie je možné spojiť do jednej linky aj tieto dvojice: 91+191, 92+192 a 96+196? Rozdiel medzi 1xx verziou je max. jedna zastávka mimo riadnu trasu a síce v prípade 191 je to ŽST Rusovce, 192 Tesco Lamač a 196 ŽST Nové Mesto. Bolo by to na jednom CP a nemuseli by sa iba pre špičkové, či pár sedlových tlačiť zvlášť CP na to kvantum zastávok a tiež onačníky by neboli natrieskané číslami.
Reakcia na: TeBeCe #57:
Mesto aj DPB sa už roky spolieha na nás občanov. My keď vidíme zmätené tváre turistov, už ich navigujeme. Snáď by si nechcel od politikov aby robili? Tí sú tam na zlodejny, nie pre prácu. Takmer v každom spoji počuješ chudáka cudzinca ako pátra po informáciách, Devínčania, ale aj z cestujúci z DNV sú už "zabehnutí". Zo zástavky Devín (pri cintoríne) nemôžu zablúdiť k hradu, len tam chýba šípka (niekoľkokrát vyžiadavané po MČ Devín aj magistráte, ale tu trvá roky kým niečo dopravná komisia schváli).
Reakcia na: 810zssk #58:
Áno, tie grafy sú fakt dobré... len neviem posúdiť, či z nich obzvlášť dobre vidno spoľahlivosť APC, alebo majú len grafy nezrozumiteľnú legendu. Predpokladám, že modrou je počet nastupujúcich, červenou vystupujúcich a zelenou počet ľudí vo vozidle. Z toho by vyplývalo, že:
- na začiatočnej Vyšehradskej skoro polovica nastupujúcich zároveň aj vystúpi,
- na Lúčanke v smere na Vyšehradskú vystúpi viac ľudí, než tam príde,
- po príchode na konečnú Vyšehradská vždy niekto nastúpi a zostáva vo vozidle (asi niekto z tých, čo vystúpi na nástupišti),
- za Farského zostane vo vozidle asi polovica cestujúcich, čo tam prišla.

A ešte by tam mohlo byť vysvetlené, čo je smer 5 a 6.


Reakcia na: birch #59:
L29 odjakživa premávala na Devín. Posilu pod hrad Devín vieš predsa jednoducho označiť X29. Žiaden problém.
Reakcia na: 810zssk #48:
Mne tiez to precislovanie 28 na 29 nedava zmysel, rovnako ako zmena nazvu zastavok v Devine (skombinovana s neschopnostou nahrat nove nazvy do palubnych pocitacov).

Turistovi by v navigacii pomohla informacia na zastavke pod Mostom SNP, ze by mal pouzit linku 28 + mapka na spravne nastupiste + informacia kde ma vystupit. O zvysok sa postara internet a sprievodcovia, resp. sa uz postaral, kedze interval na L29 najma v pracovnych dnoch je taky aky je.

Navyse takto si zablokujeme moznost, ak by sme pocas nejakych vynimocnych dni predsa len tu linku Hrad Devin - Most SNP chceli znova zaviest.
Reakcia na: Mike #55:
To mas samozrejme pravdu, ale potesujuce su tam dve veci:
a) Stanovisko komisie dopravy a IS
b) Samotne data. Ta obsadenost je fakt zla a je super ze je to zdokladovane a sucast materialu.
Na tej Strbskej bude aj nejaka navigacia, ako sa odtial k tomu hradu dostat, ci len to tam vypluje turistov a dovidenia?
Reakcia na: pavmach #43:
Ešte k novým názvom zastávok: turistov najviac zmätie to, že info tabule vo voze budú ukazovať iné názvy zastávok ako bude hlásené (keďže v DPB trvá priemerne pol roka nahrať nové názvy zastávok).
Reakcia na: 810zssk #54:
Nakoľko je ale uznesenie v dvoch variantoch, netešil by som sa ešte teraz, aby si náhodou nevybralo zastupiteľstvo tú horšiu možnosť.. (Keďže vieme že niektorí poslanci sú schopní ísť aj proti očividným faktom rešpektujúc nejaké tendenčné záujmy...).
Reakcia na: Mike #51:
No hura! 🙂
Reakcia na: 810zssk #48:
S tým súhlasím. Zaujímalo by ma či aj po tejto zmene ostane L29 cyklobusová.
Reakcia na: Mike #51:
? ? ?
Reakcia na: 810zssk #48:
Jediná zmena v trasovaní tých liniek je, že 29 bude predlžená k SND. Takže stačilo aby CP 28 a 29 boli na jednom papieri s poznámkou *spoj linky 29 (priamo k hradu) a nič nebolo treba prečíslovať.
Zo zástavky Štrbská je pomerne komplikovaný prechod pod hrad Devín (úzky chodník, miestami žiadny, potom časť cesty bez chodníka a po parkovisku), kdežto zo zástavky Devín (pri cintoríne) sa turista dostane priamo po hrad po protipovodňpvej hrádzi, t.j. ide pešou zónou. Jediné čo tam chýba, je výrazná značka smer hrad, navyše je to veľmi pekná trasa a rovnako dlhá ako zo Štrbskej. Premenovanie by jej pomohlo.
Reakcia na: TomJ #41:
Ja by som si s tym cislom 29 dovolil nesuhlasit. Vacsina materialov pre turistov (okrem toho ze sa aktualizuje pravidelne) obsahuje informaciu ze 29 chodi priamo k Hradu a ze je mozne pouzit tiez 28 s vystupom kusok odtial (na Strbskej). Ak pride 28, turista z tychto materialov vie ze si ma sledovat kde vystupit a ze je to v pesej dochadzke. Ak pride 29, turista bude ocakavat ze ho dovezie priamo k hradu, lebo tak bol informovany.

Z mojho pohladu by bolo vhodnejsie zachovat oznacenie 28, kedze ide o doterajsiu linku 28.
Reakcia na: 810zssk #21:
Ja som skor navrhoval aby 210 chodila z Karadzicky na Mlynske Nivy a mala spolocnu zastavku ako 202, 212 smer Prievoz a na krizovatke s Kosickou by sla doprava smer Apollo most a potom zas doprava k Eurovea. Avsak ta ulica Mlynske Nivy sa bude prerabat a uzavrie sa myslim, ale netusim casove rozlozenie prac.
Reakcia na: Melange #23:
Devín je dôležitý názov z hľadiska orientácie návštevníka. Hlavne by mali spoj 29 posilniť, tie polhodinové intervali mimo špičky sú neakceptovateľné, mala by jazdiť v takte v špičke 15, mimo 20 minút.
Predĺžiť 29 až do DNV je dobrý nápad, konečne nebudú turisti zbytočne čakať na spoj hodinu pod Mostom SNP, bolo by ale vhodné konečne jasne ikonou označiť doporučenú výstupnú zástavku k hradu Devín (zástavka Devín-najlepšie by bolo premenovať ju jendoznačnejšie Hrad Devín a pod.). A dočkáme sa konečne anglického prekladu cestovných poriadkov? Cudzinci si ťažko preložia text pondelok, piatok, sviatok a pod. Rovnako by na obrazovke spoja 29 mala byť informácia o doporučenom výstupe k hradu Devín v slovenčine aj angličtine, jeden snímok obrazovky by snáď pre rozvoj turistického ruchu DPB mohol obetovať.
Reakcia na: TomJ #41:
S tou 24 si nemyslím že bol zámer zahustiť interval, skôr asi chceli docieliť, aby 18m voz nestál denne niekoľko hodín na betóne nečinne.
Ja tiež. Inak posledné roky každé jedno premenovanie je vždy zmena k horšiemu. A toto je katastrofa. Tak ako Trávna a Záhumenice - Drevona alebo Vysoká-Tchibo outlet a Galvaniho-ubytovňa Príma.
A zlúčiť by sa mohli aj linky 51 a 53; a 52 a 54. Ale mali by vzniknúť aj nejaké nové spojenia. Nemalo by sa zabúdať na to, že tu ľudia chcú čo najviac priamych spojení aj keď v horších intervaloch a tu sa robí presný opak. V týchto veciach sa netreba porovnávať so svetom, ale zamyslieť sa nad významnejšou a do budúcna stabilnou reorganizáciou liniek a zastávok, aby ľudia mali opäť o kúsok komfortnejšiu jazdu MHD a prestúpili do nej. Samozrejme keď budeme už v tých vyšších leveloch sa treba zamyslieť aj nad existenciou lokálnych a vnútrosídliskových liniek ako navádzačov na nosnú dopravu. Ale to sú ešte výzie.
1. Premenované zastávky v Devíne si mohli odpustiť.
2. Spojenie 28+29 je fajn. Číslo 29 je asi naozaj vhodnejšie, kvôli turistom.
3. Predĺženie linky 21 - bolo to nutné? Doteraz to zvládala 24ka s intervalom 30 min v špičke a zrazu tam potrebujeme špičkový interval 12 min (ráno 10)? To radšej mohli predĺžiť skrátené spoje linky 20 v Dúbravke na Alexyho (na bývalú konečnú linky 22 na Trhovej ulici).
Reakcia na: N/A #14:
Si ho zažil niekedy sa vyjadriť k veci?
Reakcia na: 810zssk #21:
Ale však keď sa vypracú taxíky a čo ja viem čo všetko z pred súčasnej stanice, tak sa aj to výstupište môže premiestniť bližšie.
Reakcia na: Trolley #35:
Vo všetkých turistických info materiáloch je k Devínu vedená L29, tak ju nechceli plne nahradiť L28.
Reakcia na: Whitey #33:
Bude posilnená, povráva sa o 10 min. intervale v špičke.
Reakcia na: Trolley #35:
Kedze o spojoch 21 na konecnu Na hriadkach sa nic nepise, tak to znamena ze sa nemenia.
Aký význam má prečíslovanie L28 na L29 ak nerátam mierne navýšenie kapacity? A to premenovanie zastávok v Devíne tiež nič moc. Navyše ako tu už bolo spomínané nikde sa nepíše o spojoch L21 na konečnú zastávku Na hriadkach. Vybrané spoje L25 zachádzali k zastávke Jána Jonáša, VW1. Predpokladám, že v súvislosti s predĺžením L21 už budú všetky spoje L25 končiť na zastávke Volkswagen, VW2, alebo sa mýlim?
Reakcia na: Whitey #33:
V praxi ide o zlucenie liniek, takze ponukana kapacita by mala byt zhruba rovnaka ako doteraz, v useku Devin - DNV dokonca navysena.
Vzhladom na to ze linka 28 bude nahradena linkou 29 bude tato linka posilnena ?? Alebo budu vlastne zlucene a este plnšie ako doteraz?? Alebo budu na linke 29 premavat cez tyzden dlhe vozy? Lebo si neviem predstavit ako budu potom vyzerat tie autobusy v špičke cez pracovný týžden
Reakcia na: Alexidlo #24:
Linka 203 je trolejbusova.
Reakcia na: Melange #23:
V pripade 28/29 ide de facto len o precislovanie linky.
Reakcia na: Sebastian57 #25:
Nerusi.
Reakcia na: Lucciad #28:
Prebehujú*
A čo tak nahradiť ranné a poobedné spoje krátkej 20tky za dlhé spoje? (v časoch, keď všetci idú ráno do Dúbravky, deti a pod do školy a to isté aj po obede).
A to isté čo sa tyka aj každého druhého spoja, čo odbača na žatevnú. Aká to je logika prosím? Potom sa Čudujte že je toľko nehôd, kde niekto niekoho zrazil keď všetci vystupujú na OD saratov alebo pri kríži preverujú cez cestu aby stihli električku a aby sa mohli vobec dostať ďalej.
cakam na ten rok, kedy sa zacnu vsetky okamzite nevynutene zmeny v MHD robit raz za rok, napriklad tak ako u vlakov, v decembri
Stranka DPB zaroven informuje o zavedeni obsluhy zastavky SL Armenska s charakterom na znamenia pre linku 79.
A zachádzka 21 na hriadky sa ruší alebo nie? Nebolo to tu zmienené.
Čo bude s vozidlami 3304 a 3305 ? Už asi nebudú jazdiť na L29. Mohli by ísť na večerné spoje L203 ?
Nechápem celkom, aký je rozdiel medzi tým, že L24 bude zrušená, a tým, že L28 bude nahradená. Jednoducho povedané, obe budú zrušené a nahradené inými linkami.

A k tým premenovaným zastávkam... uff. Okrem K Zlatému rohu žiadna pozitívna zmena. Devín, Svätopluk??! Katastrofa. Radšej mali dať Cintorín Devín alebo Hadia cesta. Štrbská, Hrad Devín je tiež odveci, navyše bude lákať vystúpiť na tejto zastávke aj pre spoje, ktoré pôjdu až na konečnú pod hradom, teda po novom Devín. Devín, škola mi pripadá ako zbytočná zmena. Celkovo tieto názvy "Devín, niečo" sú hrozné a evokujú, že už nejde o Bratislavu, ale o nejakú dedinu mimo mesta.
Reakcia na: 810zssk #21:
Z výstupišťa 21 je to na najbližšie nástupište novej stanice tak ďaleko, ako na najvzdialenejšie nástupište starej stanice. Sú tu ale dve ALE: teraz musí chodec prekonať priechod pre chodcov s frekventovanou premávkou a žiadna časť trasy (s výnimkou nových nástupišť) nie je krytá pred poveternostnými podmienkami.

Ak by to mesto s verejnou dopravou myslelo vážne, tak by tam zastavovalo všetko, čo môže. Návrh:
- okrem 210 troleje bez zmeny,
- linka 21 predĺžená okruhom Provizórna ASMN - Chalupkova - Landererova - Dostojevského - Karadžičova s novou zastávkou v smere do DNV Wüstenrot a bez obsluhy bývalých nástupíšť ASMN, ale obsluhou zastávky Mlynské Nivy.
- Linka 210 v smere k SND namiesto Wüstenrot PASMN.
Reakcia na: Andy #20:
Z vystupista 21/88 to zas tak blizko nebude - jasne, mlady clovek to da v pohode, ale ked si vezmes nejaku starsiu osobu s kufrom, tak uz je to fakt neprimerana vzdialenost takemu uzlu. Podla mna 21 a 88 sa mali predlzit do arealu docasnej AS a rovnako cez areal mala prechadzat 210 v nejakej okruznej uprave.
Reakcia na: jandro #16:
Veď stancia bude presunutá o 50 metrov, to chceš kvôli tomu predlžovať jazdu 21ky o kilometer v každom smere?
Reakcia na: 810zssk #18:
*horucou ihlou 🙂
Reakcia na: Ike #17:
Tipujem ze ked sa to spusti a ludia zacnu hromadne nadavat, tak sa zas bude horucou uhlou sit nejaky quick fix. Ja som hlavne zvedavy ako to bude obsluzene ked sa zavru Mlynske nivy (ak teda k tomu dojde a nepojde sa len cestou ciastocnej uzavierky).
Reakcia na: jandro #16:
Rozumiem, že výstavba náhradných trolejbusových drátov by bola mimo. Ale aspoň pri busoch by to mohlo byť prestup na PAD na hrane.
Na druhom konci nebude 21-tka jazdiť až k Bottovej resp. nebudú teraz žiadne zmeny ohľadom presunu Autobusovej stanice?
A čo takto spojiť do jedného aj tieto "skvosty"
- 52+56 (a zároveň do slučky bez Barónky odkloniť 65 aby 56 išla z Tbiliskej ako 52, teda bez zachádzky na Nám. A. Hlinku)
- 91+191 - odlišovať iba cieľmi Čunovo / ŽST Rusovce
- 92+192 - odlišovať iba cieľmi Volkswagen / Tesco Lamač
- 95+97 - odlišovať iba cieľmi Muchovo nám. / Autobusová stanica
- 96+196 - odlišovať iba cieľmi Letisko / ŽST Nové Mesto

Už zas na zastávkach Romanova a Hrobákova to po relatívnom pokoji na zastávkových označníkoch kypí tabuľkami liniek a CP ako v časoch pred septembrom 2005 ?
Reakcia na: Petto #12:
Láskavo sa pozri, k čomu si sa vyjadril.
S tou 21 vcelku dobrý nápad, predpokladám že prejazdy na 26 budú tiež z nej, či?
Inak 97 bude kedy zrušená?
Reakcia na: N/A #8:
Tu ides naozaj argumentovat 1 spojom, ktory ja navozom na rannu smenu ? Nieco lepsie nemas ?
vyzerá to tak trochu aj ako príprava na rekonštrukciu karloveskej radiály, sa uvoľní flek pod Mostom SNP 😉
Reakcia na: Mischo1 #2:
nemajú
Reakcia na: Petto #7:
žiaden kĺbak na 29 cez týždeň samozrejme nebude
Reakcia na: Petto #7:
A videl si niekedy ako vyzerá 28 v čase výmeny zmien vo VW, či len tak tliachaš od stola?
Napr. taký spoj 28/6 o 4:50 od SND?
Reakcia na: Mischo1 #2:
29 nebude hadam cez tyzden vozit vzduch s klbakmi
Reakcia na: 810zssk #5:
Jaj a skoro som zabudol na najlepsiu zastavku Bratislava,Cunovo,Cunovo ? ? ?
Reakcia na: Ike #3:
Praveze pomlcky uz prestavaju pouzivat, z kedysi standardizovaneho formatu "cast-objekt" ktory sa pouzival pre rozne zastavky v pochybnych lokalitach (napr. Jarovce-zahrady, alebo Cunovo-priehrada) sa po novom prechadza na ciarkovanie. Niekedy dokonca aj neoficialne, proste to niekto v infosystemoch prepise. Najvacsia sranda je, ze DPB do svojich systemov zacal doplnat nazov mestskej casti defaultne ku kazdej zastavke a tak sa v ich internetovych CP objavuju nazvy ako napr. "Bratislava,Cunovo,Cunovo,kostol" ? ? ? Nechapem co sa tam stalo, tieto veci mali kedysi v poriadku.
To premenovanie zastávok si teda mohli odpustiť.
Reakcia na: 810zssk #1:
Ale len pri každej druhej zmene ? potom je tam ešte pomlčková úchylka
Ešte čo viem je to že v čase výmeny zmien vo VW majú byť posilnené linky 20, 23, 29 kapacitnejšími autobusmi
Kto v DPB ma uchylku na zavadzanie tychto SADistickych nazvov? V poslednych dvoch rokoch sa to strasne rozmaha...