Prvé nové autobusy už prichádzajú do Bratislavy

Cestujúcich začnú nové autobusy voziť po prázdninách.

Od piatka 18. augusta 2017 do Bratislavy prichádzajú prvé autobusy SOR NB 18 City z tohtoročnej dodávky. Do septembra bude spolu dodaných 32 kĺbových vozidiel SOR NB 18 City a 6 štandardných autobusov SOR NB 12 City. Zvyšných 22 zaobstaraných vozidiel SOR NB 12 City by malo byť dodaných v priebehu októbra. Vozidlá sa do premávky zaradia po vybavení všetkých potrebných náležitostí.

Prvé vozidlá z kategórie midibusov, ktoré dopravný podnik taktiež zaobstaral, by mali byť dodané koncom tohto roka. V tejto kategórii vozidiel pôjde o 6 vozidiel Solaris Urbino 8,6 a 24 vozidiel Iveco Urbanway 10,5M.

Všetkých 90 nových vozidiel bude dopravný podnik financovať prostredníctvom dvoch úverov vo výškach 11,940 mil. € a 11,975 mil. €.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #44:
Tak predsalen. Z 18kw na 22kw. Vyrobcom urcene pre "medium-sized buses" Co by sedelo, ved su dve tie jednotky. 2x9m = 18m ?
Reakcia na: cestujuci34 #42:
Pisali, ze zo silnejsou klimou. Neviem co to znamena, sam som zvedavy.
Reakcia na: SJT.1 #41:
Dunčíkov kolotoč.
predpokladam ze zase so slabou klimou ktoru nebudu cestujuci ani citit alebo ju nebudu ani pustat (aby setrili?). v tych mercedesoch tiez nejde vsade. proste ju nepustia. vela krat vidim ako vyteka z autobusu. nakupili drahe vozidla ale drahe je aj ich prevadzkovanie a udrzba vsakze. preto je to s klimou ako je.
Prvé SOC sa budú kedy vyraďovať? Nabudúci rok dožije prvá séria 8 rokov, takže by aj mohli začať pomaly ... Mimochodom bolo taký veľký problém nastaviť tender tak, aby sme mali 12m ibaUrbanway a 10 a 8,6 iba Solarisy? Zaujímavé, že pri 18m, ktorých je najviac má zvrchované právo SOR, tam keby sa to rozdelilo pri 240ks na 120 a 120 medzi dve značky by sa prd stalo. Ale prečo tak malý segment 10m vozidiel musel nejaký pako v DPB a na magoriáte deliť a rovnako tak aj cca 130-140ks flotilu 12m Tedom, Citelis, Urbanway a SOR , tak tomu nerozumiem, aký "prínos" má mať toto delenie zbytočné. Či už sa šmelinárom v Libchavách máli vydržiavanie si 18m kategórie v Bratislave a Košiach (tam sprznili aj 12m) tak musia pokračovať. Inak nerčtá sa u SOC aspoň nejaká NB10,5 alebo 9,5, či to zamýšľajú ponechať v BN verzií na ďalších 10-20 rokov?
Reakcia na: Alexidlo #37:
ano
V príspevku 37: nie zabiť ale nabiť si mobil
Aké interiéry budú v nových autobusoch ?
Asi tak, ako v roku 2015 a k tomu free wi-fi a možnosť zabiť si mobil ??
A budú výlučne žlté dotykové označovače ??
Reakcia na: trolejbus6207 #35:
Hlavne sa aj uvoľňovalo miesto kvoli stavenisku.
Reakcia na: trolejbus6207 #25:
Všetko je inak - dnes ráno je na tráve len jedna zelená a jedna červená plynoKarosa, takže to, čo som včera videl, bolo sťahovanie opačné - z trávy na betón, vidno, že som celé prázdniny nešiel okolo, ospravedlňujem sa za zmätočnú informáciu
Reakcia na: kecho #33:
Kým sa nerozpadnú, hrdzavé sú dosť ?
Reakcia na: trolejbus6207 #32:
"do úplnej likvidácie" = kým zhrdzavejú? ?
Reakcia na: kecho #31:
Pri Vincovom lese to bolo strnisko, v JD je celkom slušná tráva ? Keď tam vydržali trofle stáť viac než rok, aj Karosy to prežijú v "plnom zdraví" až do úplnej likvidácie ?
Reakcia na: trolejbus6207 #25:
Skoncia ako ti pri Vincovom lese? ?
Reakcia na: trolejbus6207 #28:
Hmm, cervene mali ostat.
Inak taka 74 by sa nevyjazdila aj s TEDOMami ? poobede co ju stretavam je to v oblasti TrMy bieda hociakym smerom . Rano je to sice asi plnsie ale len niektore spoje.
Autobusy, ktoré má požičané Jurák z Trnávky a Petržalky sa na začiatku septembra vrátia do svojich vozovní a Jurák dostane len nové vozidlá, alebo už v Juráku zostanú a Trnávka Petržalka dostanú namiesto nich aj časť nových (Trnávka okrem nich aj niekoľko ďalších na doplnenie)?
Reakcia na: Petto #26:
Keď som išiel ráno okolo, stáli tam dve zelené, jedna červená a ďalšia zelená sa práve uskladňovala, uvidím, čo bude zajtra, ak pôjdem tadiaľ do práce...
Reakcia na: kecho #24:
A je cieľom verejnej dopravy, aby si stál v uličke?
Reakcia na: trolejbus6207 #25:
Zatial len zelene ci aj cervene Vrakosy ?
Na Jurajovom dvore už začalo upratovanie - plynové Karosy sa premiestňujú na trávu ?
Reakcia na: Andy_-_SK #18:
Cize ti nevadi, ze sa v ulicke tlacis, ani ze sa nemas kam postavit-hlavne nech je wifi a nabijanie. ?
Proste idealny volic..?
Reakcia na: Petto #21:
Ja to vidím skôr od 2233 vyššie, keďže Jurák ide vyraďovať najhoršie Karosy.
Reakcia na: Ma178rek #20:
Tentokrat bude opat silnejsia klima v NB18 ako predtym vo vozoch z 2014. No stale to nie je chladnicka z Capacity. ?
Stale nesvietia nikde nove cisla ? 2233 alebo 1860 ? ?
Reakcia na: Petto #19:
mne ani tá ulička nevadí... len keby tá klíma naozaj funguje, ako občas ide ale viacmenej keď ide slabo tak ľudia sú teľce a otvárajú okná...
Reakcia na: Andy_-_SK #18:
Priestranejsi interier postaci a nie 42cm ulicka
Náhodou..nie som fanúšik SORu, ale vozidlá z dodávky z roku 2015 vyzerajú naozaj dobre a predpokladám, že tieto budú vyzerať úplne rovnako..ešte WI-FI a nabíjačky..no čo ešte potrebuješ?
Reakcia na: ross #2:
Ako vyzerajú?
Asi pochvala pre SOR. Napriek tomu, že podľa zmluvy mali byť dodané až v 36. týždni, prišli s 3- týždňovým predstihom a je nádej, že budú zaradené už od začiatku nového školského roku.
Všetky tieto vozy budú v Trnávke? Alebo všetky nové vozy idú tam a po vybavené všetkých náležitostí sa presúvajú do vozovne, z ktorej budú vypravované?
Dva uvery, dvakrat vsimne?
Reakcia na: TeBeCe #3:
No nebudu tak smrdiet ako ked je v buse 40 stupnov.
Reakcia na: 810zssk #11:
Tak zase neprehanaj, vpredu ich narves v pohode aj 3. A stale vojde aj 1 kocik.
Reakcia na: MatejBA #8:
Na 61 v prvom rade maju jazdit CapaCity, ktore maju podstatne vacsiu kapacitu pre batozinu - ci uz tu z letiska, alebo Avionu (Ikea..) a nie SORky, kde je rozumne mozne umiestnit jeden kufor.
Reakcia na: omg123 #7:
Stihnu , do 4.9. neni problem.- mas presne 2 tyzdne este. SPZku , poistenie mas aj za den hotovu. Tarifne uz vo vozu su.
Reakcia na: TeBeCe #3:
To neni argument, lebo bezdomovci.
Reakcia na: Dezerter #4:
Na L61 skor pomoze lepsi interval ako nove vozy. Ked uz pri Avione obcas je problem nastupit (a hlavne ak ludia maju kufre) 🙂
Reakcia na: Valec #5:
detto 78.ale neverim ze to stihnu do septembra. zase tam nasadia vrakosy. a tie sa budu kazit po dvojmesacnej odstavke a ako zalozne vozidlo poslu 9m SOR.
Reakcia na: Petto #1:
A keď majú klímu, tak ju nepúšťajú ?
Reakcia na: Dezerter #4:
Cestujúci z linky 75 by ti vedeli povedať, čo je najstaršie - či 8 ročný SOR alebo 25 ročná Karosa.
Reakcia na: TeBeCe #3:
Ja tiež cestujem 61 pravidelne. Som snáď bezdomovec, ktorý si nezaslúži nové vozidla? Riešenie dajme tam to najstaršie je také bratislavske
Reakcia na: Petto #1:
veru, treba bezdomovcom dat nove, co tam po nas beznych obyvatelov...
Fuj to je grc. ? Tie autobusy ale vyzeraju...
Snad sa docka aj 61tka,na ktoru treba nieco na urovni a nie najstarsie NB18 bez klimy.