Predĺženie linky 6 do Petržalky sa zatiaľ odkladá.
Pôvodne avizované predĺženie električkovej linky 6 do Petržalky od 3.7.2017, na ktoré už boli spracované cestovné poriadky, sa odkladá na neurčito. Linka 6 tak bude od júla naďalej premávať v doterajšej trase Karlova Ves - Šafárikovo námestie.
Nižšie uvádzame pôvodnú správu:
Od 3. júla 2017 bude do Petržalky zavedená ďalšia linka, tentoraz električková linka 6 z Karlovej Vsi. Linka bude naďalej premávať v špičkách a počas večerov pracovných dní.
V Petržalke sa tak za necelý rok pôvodná nosná linka 95 "rozmnožila" na linky 1 3 6 95 a 97. Príručka pre plánovanie sietí liniek MHD HiTrans hovorí, že efektívnejší je systém s menším počtom liniek a hustejšími intervalmi medzi spojmi. Podľa týchto zásad bola zrealizovaná aj reorganizácia liniek v Petržalke v roku 2005. Bratislava sa ale teraz rozhodla ísť inou cestou než je odporúčaná, a než je tá, ktorou sa riadia dopravné podniky v Rakúsku, Nemecku, Švajčiarsku, Belgicku, Francúzsku či Španielsku. V čase nedostatku peňazí na opravu zlého stavu niektorých električkových tratí s obmedzeniami rýchlosti až na 10 km/h, sa verejné prostriedky minú radšej na duplicitné spojenie s linkami 1 a 3. Na tie sa doteraz z linky 6 dalo pohodlne prestúpiť na Šafárikovom námestí.
Predĺžená šestka preverí možnosti električkovej dopravy. Na konečnej Jungmannova sú výhybky nainštalované tak, že ak električky pri meškaní jednej z nich prídu v inom poradí, než určuje cestovný poriadok, v praxi sa nedokážu obehnúť. Na manéver je totiž potrebný dlhší čas, než by sa pri obiehaní získal. Zmeškaná električka síce môže odísť z opačného nástupišťa, to však spôsobuje chaos u cestujúcich, ktorí nedostanú žiadnu informáciu o tom, že električka pôjde z iného než bežného nástupišťa. Naviac, táto možnosť vlani skončila aj vykoľajením električky. A tak je bežnejšie, že električky odídu v takom poradí, v akom prišli, zmeškaná električka odíde zmeškaná aj z Petržalky a mešká aj na ďalšej trase, napr. na Račianskej ulici. Tretia linka v Petržalke situáciu ešte zhorší.
Na hrane tiež bude výprava električiek. Do Petržalky môžu jazdiť len obojsmerné električky, ktorých má dopravný podnik 30. Z nich jedna je po nehode už viac ako rok odstavená. Ak by linka 6 jazdila do Petržalky aj od septembra počas školského roka, spolu by bolo potrebné vypraviť na linky 1 3 a 6 približne 25 vozidiel, naviac ešte záložné vozidlo pre prípad poruchy. Počítať je potrebné aj s odstavením vozidiel z dôvodu pravidelnej údržby. Prípadné vyradenie ďalšej električky z prevádzky po nehode alebo väčšej poruche môže znamenať nevypravovanie spojov. Ak by odstavených električiek bolo viac, nepôjde o pravdepodobnosť, ale o istotu a cestovný poriadok nebude dodržaný.
Vzhľadom na riziká bude zaujímavé sledovať, či bude nová linka pre Petržalčanov skôr prínosom alebo zhoršením dopravy. Podobne ako keď sa po zavedení linky 97 zhoršila pravidelnosť autobusov jazdiacich od Farského smerom na Lúky. Ak zavedenie linky 6 zhorší pravidelnosť na linkách 1 a 3, ale aj previazanie s linkou 4 v úseku centrum - Karlova Ves, môže byť výsledok presne opačný než je zámer.
Viko
2) Aspoň si sa pozrel do mapy, kde ide L96 a L98? Petržalku pri jej veľkosti treba vnímať takmer ako mesto. To nie sú Dlháče, kde je všetko za rohom. Je azda logické, že tak plošne rozľahlé územie bude mať viacero liniek na podobné smery, aby sa zabezpečilo dostatočné pokrytie územia bez toho, aby Lúky mali vyhliadkovú jazdu po celých Dvoroch, Hájoch i Ovsišti (čo by na vodičoch a vozoch zas nič neušetrilo).
3) Ak jednoducho sú dnes z Petržalky do Ružinova nosné abus linky s istou rýchlosťou, aký dôvod, aké morálne právo máme nútiť ľudí aby viac prestupovali (z toho 1x v mimoriadne dementnom uzle) a ešte im to aj dlhšie trvalo? Alebo ide len o to, že majú teraz povinne všetci chodiť po Starom moste?
4) V Petržalke fakt nevidím prvky systému odvšadiaľ všade už od redukcie v roku 2005. Áno, s predlžovaním TT a rastom Slnečníc bude treba dopravnú obsluhu podrobiť zmenám, ale myslím si, že najväčšie pole neorané sú chaosy v oblasti Zlaté Piesky-Rača-Vajnory či Lamač-Dúbravka-Bory. Tu sa dá nastolením poriadku dosiahnuť omnoho ekologickejší a ekonomickejší stav. Ak chceme čistejšiu Petržalku, nech sa konečne zatrolejuje L68 + Ovsište.