Pripravuje sa zrušenie linky 901 do Hainburgu

Náhradou bude nová linka spoločnosti Slovak Lines Express.

Regionálne autobusové spojenie do Wolfsthalu a Hainburgu sa v blízkej dobe dočká zmien. Súčasnú linku 901, ktorú prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava, od 15. januára 2017 doplní spoločnosť Slovak Lines Express novou linkou 102829 Bratislava - Hainburg, ktorá bude premávať z autobusovej stanice na Mlynských nivách cez Most SNP, Wolsfthal do Hainburgu. V úseku Most SNP - Hainburg bude obsluhovať rovnaké zastávky, aké obsluhuje linka 901. Podľa zverejneného cestovného poriadku platného od 15. januára 2017 budú spoje novej linky odchádzať spod Mosta SNP i z Hainburgu o 5 minút neskôr oproti linke 901. Počas dňa bude zavedený hodinový interval. Tarifa novej linky bude rovnaká ako na linke 901, cestovné lístky bude možné zakúpiť u vodiča, alebo cez internet na stránke spoločnosti Slovak Lines. Platnosť zľavneného cestovného na linke Slovak Lines sa bude vzťahovať aj na osoby s vekom do 26 rokov a od 60 rokov.

Premávka linky 901 by však istý čas mala byť zachovaná, a to až do skončenia platnej licencie resp. zrušenia licencie na linku. Až následne bude linka 901 zrušená. Stará linka 901 aj nová linka 102829 preto budú od 15.1.2017 jazdiť súbežne a s päťminútovým rozdielom medzi odchodmi.

Dopravný podnik Bratislava zaviedol linku 901 v roku 2008 pôvodne do obce Wolfsthal, od 21. marca 2009 bola predĺžená až do Hainburgu.

Aktualizácia 31.1.2017: Dopravný podnik Bratislava na konci januára oznámil, že počet cestujúcich na jeho linke 901 sa po zavedení novej linky neznížil, preto bude túto linku prevádzkovať aj naďalej.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #208:
V Hainbrgu ziaden problem nie je, DPB odchadza v 45. minute, Slovak Lines prichadza v 48. minute.
Reakcia na: 810zssk #207:
Napríklad na základe nedostatočnej kapacity obratiska v Hainburgu (ktoré vlastne ani neexistuje a stojí sa tam normálne v zastávke). Preto píšem aj o možnosti odlišných odchodov - teda licenciu by dostal, ale časy si bude musieť posunúť, aby sa tam vzájomne neblokovali.
Reakcia na: Valec #205:
Namietat to moze, ale kedze je to komercna linka, neviem na zaklade coho by mal uspiet.
Reakcia na: Valec #205:
To záleží na tom, či kpt. Danielovi viac vadia lajná alebo DP.
Reakcia na: pharel #204:
Keď skončí licencia, môže SLE namietať voči vydaniu novej pre DPB, nakoľko má v danom čase vedené svoje spoje. A tak sa kľudne môže stať, že DPB licenciu nedostane (predsa len SL si cez Postbus môže ľahšie vybaviť námietky aj na rakúskej strane), alebo ju dostane s úplne inými časmi odchodov. ?
Reakcia na: N/A #202:
Hej, ale to sa nevylucuje s tym, ze iba po dobu platnosti licencie, tu sa pise ze nadalej od spominaneho 15.januara, ale co bude ked skonci licencia, tak to nevie podla mna este ani sam DPB.
Reakcia na: N/A #202:
Aha, toto dnesne stanovisko (v rozpore s povodnym) som doteraz necital, dakujem. Tak son zvedavy co s tym bude dalej.
Reakcia na: piggee #200:
DPB ju rusit planuje, co potvrdila hovorkyna. Odkial mas ze si daval predlzovat licenciu?
Reakcia na: 810zssk #199:
Nie, linka SLE nie je ziadnou nahradou, pretoze DPB 901 nerusi a ani ju nema v plane rusit, kedze len teraz si nechala predlzit licenciu.

Jak naco? Do buschenschankov 😉
Reakcia na: piggee #198:
V tomto pripade ani nie nepochopitelna, ako skor z tvojej strany nepochopena. Linka SLE je NAHRADOU 901ky, takze logicky nejde inde ako 901.

Inak naco by SLE jazdil do Prellenkirchenu, to fakt netusim.
Reakcia na: Rubber38 #197:
Tak logika sadistov je mnohokrat nepochopitelna. Aj napr. v tomto pripade, kde uz len trochu uvazujuci clovek, co vidi, ako tieto spoje funguju, by ich nezduplikoval, ale spravil by napr. linku BA -> Kittsee -> Prellenkirchen. Ale tak Slovak Lines.
Reakcia na: piggee #196:
Len či im nenaruší uspokojivo rovnomerný každoročný pokles cestujúcich na linkách, ktorým sa zakaždým vo výročnej správe tak chvália ?
Reakcia na: 810zssk #195:
Ja mam skor pocit podla vytazenosti 901, ze slovak lines zacitil ziskovu linku, tak sa tam chce natlacit.
Reakcia na: piggee #193:
Ja netvrdim ze chodi prazdna 🙂
Reakcia na: piggee #193:
* v buse obsadene
Reakcia na: 810zssk #192:
Neviem preco tu sa teda riesi, ze ta linka chodi prazdna. Mozno tak tie uplne prve spoje chodia poloprazdne, ale poslednych par mesiacov je 901 naozaj plne vytazena a to nehovorim o tom, ze ked boli v Hainburgu vianocne trhy. To cez tyzden ludia museli stat, co boli vsetky miesta v bude obsadene. Bolo by zaujimave sa naozaj dostat k realnym cislam.
Reakcia na: piggee #191:
Nezabudol.
Reakcia na: 810zssk #190:
Tak to si potom zabudol na to mnozstvo dochodcov, co tam chodi cez tyzden nakupovat 😉
Reakcia na: pharel #189:
Myslim ze to bol skor ideologicky projekt 🙂

Ale nemyslim si ze by 901 bola primarne turisticka. Vacsinu tam budu tvorit rezidenti, akurat cez vikendy sa to mozno otaca.
Reakcia na: 810zssk #188:
Inak preco si DBP myslel ze ta linka bude niekedy rentabilna? Snad si nemysleli, ze bude naplnena jak 39 v rannej spicke 🙂 Predsa vacsina ludi (Slovakov) zijucich vo Wolfe ci Hainburgu sa dopravuju vacsinou autami, cize predpokladam, ze tento bus je viac turistickejsi a tym padom menej vyuzivany, ale opravte ma ak sa mylim. 🙂
Reakcia na: Ike #187:
Ja som napisal ze suhlasim s tym, ze by to v idealnom pripade nemala Bratislava platit cele. Len sa mi nepaci pristup "nas do toho nic, zrusme to a je vybavene". Bratislava z tychto liniek profituje viac nez ktokolvek iny, preto musi byt lidrom pri hladani riesenia a prave HMB musi byt tym subjektom ktory bude bojovat za dohodu s okolitymi samospravami. A zaroven som presvedceny ze Bratislava si proste nemoze dovolit to zrusit.

Inak v sucasnom stave by som bol nachylny verit ze 801 robi peniaze. Pri tej cene za par smiesnych kilometrov a pomerne dobrej vytazenosti to v zisku moze byt.
Reakcia na: 810zssk #186:
Jasne, ze balkansky styl je jedna vec a podpora verejnej dopravy (ktora je kontradiktoricka s balkanskym stylom) druha.

Ale kecho to mozno nemysli zle. Pretoze ano, zdravy rozum hovori, ze mesto by malo primarne zabezpecovat dopravu pre svojich obcanov na mestskej urovni, VUCka pre svojich v ramci svojho uzemia a stat zeleznicnu, ktora riesi medzimestske spojenia.

Zial realita je ina. Jednak castokrat dopravca ovlada objednavatela a nie naopak a jednak mame mesta, kde sa koncentruje daleko viac osob ako obyvatelov (Bratislava), hoci rozpocet mesta na to peniaze nema. Napr. Bratislava musi financovat udrzbu ciest 1. triedy, hoci cestna dan ide statu. To sposobuje, ze mesto nema financie na zabezpecenia ani zakladnej obsluznosti pre svojich obyvatelov. V tejto suvislosti je potom financovanie liniek nad ramec zakona (do regionu, do zahranicia) vnimane ako urcita krivda a kladie sa otazka, preco to nie je kofinancovane.

Na druhej strane suhlasim s Tebou, ze ak sa mesto na tieto vazby a toky vykasle, tak ti ludia pridu na automobiloch, co je problem, ktory by nas mal trapit. Najma ak vidis, kolko aut za hranicami ma bratislavske znacky (je teda predpoklad, ze sa ich v prvej faze nedotkne ani parkovacia politika). Neviem ako sa zostavuje RVS pre obce v Madarsku/Rakusku, ale na druhej strane chapem, ze nemaju ochotu tieto linky financovat - jednak nemaju motivaciu, pretoze im tie auta problemy nesposobuju a jednak (aj na zaklade ecv) s tych ludi (zrejme) nedostavaju dane.

Takze pravda je niekde uprostred. Nemusime sem prenasat nazorovu dichotomiu.

Reakcia na: Ike #184:
IvoN nema kapacitu to vyriesit (not to be confused with "riesit").

Stotoznujem sa s nazorom ze by to nemala financovat len Bratislava (ostatne momentalne ani nemoze), ale dohodnut konfinancovanie by bolo tazke. Na druhej strane, pri Rajke hovorime o strasne kratkom useku - ak by aj bola linka financovana oboma stranami podla poctu km, kolko percent by mesto usetrilo?

Obavam sa ze bez zasadnej zmeny myslenia u verejnej spravy sa situacia nikam nepohne (pochopenie ze region presahuje hranicu a nemozme sa tvarit ze dopravne systemy na jej stranach spolu nesuvisia). Pri najhorsiom mozme ist do balkanskeho modu kedy pride z mesta slovensky autobus, zastavi pred hranicou, ludia prejdu peso 200 metrov a nastupia do madarskeho autobusu dalej kam budu chciet ?
Reakcia na: kecho #181:
Prosím ťa, aké je spojenie Rajky z BA VHD okrem 801? Myslíš vlakom cez Parndorf? To je ako keby si chcel, nech ľudia z Pezinka cestujú do BA cez Pezinskú Babu a Stupavu.
Každopádne 801 alebo nejaká jej obdoba by mala existovať, ale nemala by ju 100% financovať Bratislava.
Reakcia na: 810zssk #183:
Nemalo by byť v záujme BA na to tlačiť? Riešil IvoN také niečo? Ostatne, tí ľudia majú väčšinou TP v BA, čím BA získava podielové dane + volia, teda asi stále majú právo do toho rozprávať.
Reakcia na: kecho #181:
Tlacit mozu, ale kym nedotlacia, tak doplacat bude len a jedine Bratislava, co ti akosi unika.
Reakcia na: kecho #181:
Splietas tu piate cez deviate. Vsetci, co tam byvaju maju normalne nahlaseny TP. Akurat miesto vykonu prace a miesto, kde odvadzaju dan z prijimu maju na svk.
A este raz sa pytam, na zaklade akej statistiky mas tu istotu, ze 901 vyuzivaju hlavne ludia, co v hainburgu byvaju a nie vo vacsine Bratislavcania, co si robia vylet.
Reakcia na: 810zssk #179:
Môžu predsa tlačiť na svoju novú obec, aby im financovala dopravu po hranicu obce, napr. Aha, či vlastne oni tam nie sú legálne (papierovo) bývajúce osoby, však? A už sme doma. ?
btw. Spojenie Rajka-Ba VHD existuje aj dnes a aj bez DPB. Síce s prestupmi, ale je.
Reakcia na: 810zssk #179:
* vynajdenia, odpustite moju kapitancinu 🙂
Reakcia na: kecho #178:
Ak ziadna verejna doprava nebude existovat, tak to nebude o tom co je VYHODNE, ale o tom co je MOZNE. Ak jedina moznost bude auto, tak az do navynajdenia teleportu budu chodit autom.
Reakcia na: 810zssk #176:
Ved vravim, nech jazdia, ak sa im to oplati - ale samozrejme pri spoplatnenom parkovani a nie pri parkovani v style "tu kedysi bol travnik, tak tam parkujem".
Reakcia na: kecho #175:
A preco by nemala? Staci sa pozriet cez napr. vikend, ako je ta linka vytazena a kto nou cestuje. Ludia, co sa tam prestahovali su medzi cestujucimi v absolutnej mensine. V kazdu dobu je dopyt inou cielovou skupinou, tak ako na vsetkych linkach. To rovnako sa da argumentovat aj preco by mala MHD vozit studentov a dochodcov, ked neplatia ziadne dane a este dokonca v zlave.
Reakcia na: kecho #175:
Vsak v poriadku, tak budu jazdit autami 🙂 Vybavene,
Reakcia na: 810zssk #169:
Sory, ale fakt nevidím dôvod, prečo by BA mala financovať linky do oblastí, kam sa ľudia dobrovoľne odsťahovali s vidinou "lacného bývania 10 minút od BA". A už tobôž nie, aby bola BA jediným zdrojom financovania. Či už je to Rajka, Wolfs, Marianka, Rovinka alebo Šamorín.
Reakcia na: S499.1023 #173:
Nepochybne áno. Ale len daň z príjmu FO je podielová daň.
Reakcia na: ufo #172:
Tak ony sú aj iné dane ako daň z príjmu, však?
Reakcia na: 810zssk #171:
TP je úplne zlý argument vzhľadom na ro, ako sa rozdeľuje daň z príjmu FO. Zbytočne sa tu bude kecho búchať do pŕs.
Reakcia na: ufo #170:
Tak ono zas dane tu plati aj niekto s TP v BA kto byva v KE a tiez mesto nebude financovat linku do Kosic, takze toto podla mna nie je uplne dobry argument...
Reakcia na: kecho #168:
A myslíš, že tí ľudia z Rajky, čo tu pracujú, odvádzajú dane z príjmu niekde inde, ako ty?
Reakcia na: kecho #168:
Skvela dopravna politika, veru.

Namiesto toho aby sme sa zaoberali rieseniami financovania regionalnej dopravy z obci leziacich za nejakou ciarou na mape sa tvarime ze nas to nezaujima a chodte do riti. Podpora verejnej dopravy, level Bratislava.
Reakcia na: ufo #167:
Veď nech jazdia, keď nebudú mať kde parkovať, tak prestanú.
To je obchodná politika OeBB, mne ako osobe platiacej dane v BA napríklad vadí financovať z BA rozpočtu veci, ktoré BA financovať nemá.
Reakcia na: mific #166:
Aby nejazdili do Bratislavy autami?
Resp. má prestať ÖBB financovať vlaky od hranice Kittsee do Petržalky, keď s nimi cestujú Slováci robiť do Viedne zo zištných dôvodov?
Odporučil by som zrušiť aj linku do Rajky.Prečo máme financovať ľudí,ktorí sa odsťahovali z Bratislavy zo zištných dôvovdov.?
Reakcia na: 810zssk #164:
Áno, je to tak. Sú to od seba nezávislé databázy.
Reakcia na: Vladimír #162:
Chapem to spravne, ze v NR a ZA sa data nahadzuju samostatne do dvoch roznych systemov? T.j. do R&G nejde export priamo z MARSK SVK, resp. FSu?
Reakcia na: Vladimír #162:
Ďakujem, taký komplexný prehľad som ani nečakal ? Akurát ma prekvapuje, že sa oplatí mať dvojitú databázu dát, ale chápem, že za tým zrejme sú skryté dobré dôvody (aspoň čo zo stránky MARSu súdim, výhodné by mohlo byť to prepojenie s inými funkcionalitami).
Reakcia na: Viko #161:
Nitriansky soft je MARS SVK.

Kto na čom beží (krajské mestá SR):
Bratislava: FS software
Trnava: MARS SVK (neviem iste, ale kvôli PP tipujem duálne dáta vo WinADo)
Nitra: MARSK SVK + do PP dáta v R&G
Trenčín: WinADo
Žilina: FS sotware + do PP dáta v R&G
Banská Bystrica: WinADo + na vývesky vlastný soft
Prešov: R&G
Košice: FS software
Reakcia na: Vladimír #158:
Prosím ťa, ak sa môžem opýtať, nitriansky soft je od R&G? Resp. dá sa niekde dostať k tomuto typu informácií, kto na čom beží? (Zlatý FS Software, ktorý sa na CP sám "podpisuje")
Reakcia na: kecho #157:
A za co kúpili busy !?
Reakcia na: 810zssk #152:
Zobrazenie pre koncového užívateľa (cestujúceho) je vecou možností nastavenia softu, ktorý používaš. Napríklad CP nitrianskej Arrivy dvojité čiarky nemajú a určite Ťa nadchne, že naopak, majú zase medzeru 🙂 Interne sa pritom názov každej zo zastávok skladá z tých istých polí ako tu už bolo popísané.

Viď: http://www.arrivanitra.sk/res/data/000090.pdf
Reakcia na: Royall #156:
Eu fondy s tym nic nemaju.
Mne to cele príde ako logický vývin vecí ... prihrievanie politickej polievočky čoho následkom sa narýchlo vyrobila linka Ba - Hainburg. EU fondy pomohli prvých 5 rokov potom nastala každodenná realita ... Ak si zoberieme že DPB robí obsluhu vlastne pre Hainburgčanov (ano aj pre Bratislavčanov na nákup, plazmu a do roboty) a sám nemá dosť busov a vodičov aby vykryl to čo je jeho hlavné poslanie teda obslúžnosť územia v Ba a ich občanov tak je to logický vývin ... Zlepšila sa obslúžnosť o 2 páry viac v zaujímavých časoch, kvalita služby (bus, čistota, udajne ide aj wifi). Lístky sa dajú kúpiť u vodiča na nete a v app - ke čo je ďalší bonus. Všetky tarify sú zachované a údajne bude platiť aj rovnaká dohoda s OBB aby mohli ľudia pokračovať vlakom z Wolfsthalu. Takže ďík Slovak Lines a všetko dobre DPB. Nech sa darí.
Reakcia na: Error 0x007 #154:
1. Ja som nikde nepisal ze do jednej oblasti nesmu chodit linky s podobnym cislom. Len som povedal ze je praktickejsie ak su cisla rozne a je kontraproduktivne systemovo zavadzat opak.
2. To ze sa tam cisla liniek nemenili od "roka 1907" je presne v sulade s tym co dlhodobo pisem: ziadne precislovanie pre precislovanie sa nema realizovat.
Reakcia na: 810zssk #143:
Aby sa pri dalsich precislovaniach pozeralo nato, aby cisla liniek nezacinali tou istou cislicou. Napr. taky Schottentor si ani neviem predstavit, aky tam ludia musia byt zmäteni, nastastie tadial necestujem. Ale asi ziadne reorganizacie dlshiu chvilu nebudu, vsak cislovanie a cisla liniek sa od roka 1907 sotva vyrazne zmenili (co sa tyka existujucich liniek)...
Reakcia na: 810zssk #152:
Pot. sa neb. zmes. na disp. cel. naz. keď bud. za každ. interpunkč. znam. medz. ?
Reakcia na: Valec #151:
Otazne je ci aj v CP datach. Ak ano, potom je fakt megauchylnost ze to tam pri skladani textu vzdy vypisuje tie ciarky aj ked nic neoddeluju.

Mimochodom by tiez nebolo zle keby si SADisticki experti racili vsimnut ze ciarkou sa pise medzera.
Reakcia na: Ike #149:
Jasné, že každá úroveň má svoje pole.

http://www.iscp.sk/pages/glob_z/work/BA1_SK.HTM
Reakcia na: Ike #149:
Uplne ich staci vypisovat pri generovani textu na zobrazenie. Vypisem obec, nasledne ak cast obce nie je prazdna, vypisem ", cast obce" a nasledne ak nie je nazov zastavky prazdny, vypisem ", nazov". Ziadna veda 🙂
Reakcia na: Vladimír #71:
Trocha odbočím. Robil som jeden akademický web, kde sa uvádzali mená užívateľov aj s ich titulmi a vedeckými hodnosťami. A teda môžem čestne prehlásiť, že "....Mgr. Jožko Mrkvička,." sa mi tam nevyskytol.

Súhlasím so Samom, ak sú tri úrovne, tak by som predpokladal, že každá úroveň má v databáze svoje pole a čiarky sa potom v SQL (alebo akom) dopyte dávajú podľa toho, či je pole prázdne alebo nie.
Reakcia na: Trolley #145:
Tak to sa veru mýliš. Otvor si na portal.cp.sk cestovný poriadok ktoréhokoľvek dopravcu. Rovnako tak tomu je aj v ČR, ako príklad prikladám linku 200 pražského DP, kde si naviac môžeš hneď v úvode pozrieť, ako sa používajú znamienka: http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L100200_170103_190780.pdf
Reakcia na: Trolley #145:
Mylis sa a tiez ocividne nechapes preco tam tie dve ciarky su, ani co LUK pisal. Ja sice dve ciarky povazujem za nezmysel, rovnako ako LUKove zdovodnenie, ale argumenty su ine nez tie co tu prezentujes ty.
Reakcia na: S499.1023 #136:
Nemôžeme.
Reakcia na: LUK #133:
Úplne stačí jedna čiarka. Ak sa nemýlim tak iné SADky tiež nemajú dve.
Reakcia na: LUK #133:
Este nam prosim prezrad ako "strojovo spracovavaju" data v akomkolvek dopravnom systeme mimo Slovenska a Ceska, ked sa tam zaobidu bez dvojitych ciarok ?
Reakcia na: Error 0x007 #134:
Co konkretne?

(Mimochodom, argumentacia stylom "inde to maju, musi to byt dobre" je nezmyselna)
Reakcia na: ceres #137:
Teoreticky aj tretia cast je nepovinna - su zastavky pozostavajuce z prvej a druhej caati. Ale ako pises, na vyvesky a ine verejne dostupne zdroje by sa to kludne dalo prislusne upravit.

Navyse, riesenie ze systemy si zistuju udaje o obci tym ze rozdeluju polozku s nazvom zastavky mi pride dost obskurne. Cakal by som ze udaje o zastavke budu mat tri samostatne polozky a system si ich sam spoji pri generovani textu (tak som to robil aj vo svojom internom CP editore).
Reakcia na: LUK #133:
Nie je dovod na vyvesky tlacit data v strojovo spracovatelnom formate. Nastavit pri generovani vyvesky nahradenie stringu ",,* stringom ", " je jedna z najtrivialnejsich uloh v akomkolvek programovaciom jazyku.
Reakcia na: Viko #139:
Viko, kým to nespracuješ do nejakej komplexnej podoby, napr. schémy, nemusia ťa všetci pochopiť tak, ako to myslíš... ?
Reakcia na: Solider #138:
Fajn, ak chceš nad tým uvažovať takto, tak zohľadni, že vpredu je písomne uvedený iba cieľ. Keby sa previedla tá optimalizácia systému, ako som spomínal, tak by sa z čísla dal spoľahlivo určiť aj smer (=trasovanie).
Reakcia na: Viko #87:
Informáciu, kam linka vlastne smeruje, sa cestujúci dozvie z nápisu na elektronickej tabuli, ktorou je vybavené každé premávkové vozidlo MHD v Bratislave. Prečo by to mal cestujúci lúštiť z čísla linky? Načo sú tam potom tie ciele?
Reakcia na: LUK #133:
Myslím, že v roku 2016 by už tak aspoň 15 rokov nemusel byť problém používať odlišné tvary pre strojové spracovanie a ľudské použitie. Navyše, ak je prostredná časť nepovinná, no posledná nie, je to ešte jednoduchšie: v prípade, že v názve je len jedna čiarka, názov časti obce je prázdny/nepoužitý...
Reakcia na: Trolley #103:
Myslím, že už definitívne môžeme konštatovať, že si len kverulant.
Reakcia na: 810zssk #59:
Ako som uz spominal, tie S-ka su trochu zradne: Nemozes nastupit na hocijaky S20 ale musis pozriet, aka to je kategoria vlaku a ci zastavuje tam, kde potrebujes, lebo inac si pozries krajinu...
Reakcia na: 810zssk #51:
Chcelo by to vysvetlit tym hlupakom vo Viedni...
Reakcia na: 810zssk #78:
uvádzať dve čiarky je nezmysel pre Sama, ale pre strojové spracovanie dát je potrebné
Reakcia na: 810zssk #131:
Kopírujem sem odozvu na tvoje ? k môjmu #87 , mohol by si sa konečne vyjadriť, kde tam mám prekážku praktického uplatnenia.
Well, je niečo nejednoznačné na tom, že 9xx zo SAV idú po moste, nadjazde a Einsteinovej na/okolo juhu Petržalky? Je niečo nejednoznačné alebo neužitočné pre cestujúceho do Stupavy na tom, že ak nepôjde na viditeľne označený zrýchlený spoj ani linku 215, tak tými 20 zvyšnými sa do Stupavy spoľahlivo dostane?
Reakcia na: Viko #130:
To ze je v cislovani logika este neznamena ze ta logika je uzitocna. Sotocislovanie nema ziadne prakticke uplatnenie, aj keby ho hned cestujuci poznali.
Reakcia na: Jajcaj #126:
Ja zďaleka nie som apriori proti oblastnému číslovaniu, ja som proti oblastnému číslovaniu bez zmyslu (tak ako popisuješ - kompromisnému, nesystematickému). Práve naopak, viackrát som naznačoval, že keby ten systém fungoval, dokázal by cestujúcim prinášať benefity, lebo tiež tvrdím, že istú logiku ľudia hľadajú a sú schopní nájsť. Samozrejme, nie som militantný, každé "očistenie" nesystematickostí by som naviazal na významné zmeny či už v trasovaní siete liniek v danej oblasti, alebo prinajhoršom aj len v komforte ("nová linka 71 rýchlejšia o 10 minút než pôvodná 201!").
Lenže keď sa každý môj návrh naplniť nejakým zmyslom oblastné číslovanie skončí tým, že ma 810zssk označí za autistu či odbije tým že to je šotoušovina, prípadne keď DP sabotuje sám seba dementným neprečíslovaním trolejbusov (čiže zas raz ide proti vlastnej koncepcii), tak som pripustil, že možno je načase tú koncepciu zavrhnúť. Ale práve tie body A) 😎 C) boli o tom, že ani zavrhnutie ani udržiavanie súčasného stavu žiaden benefit neprinesie - dnes má číselné označenie asi taký zmysel, ako označovanie názvami kvetín, a ak to niekomu stačí, prosím, ale podľa mňa sa z toho dá vytrieskať viac.

Za príklad využitia ďakujem, beriem to ako dôkaz, že princíp "rovnakočíslených radiál", ktorý som navrhol, vie byť naozaj užitočný.
Reakcia na: Jajcaj #126:
Len pozor na výnimky 650 na Račiansku a 527, 528 na Vajnorskú ... ?
Reakcia na: Jajcaj #126:
1. Ja som nikde netvrdil ze trolejbusy potrebuju samostatny ciselny rad. Plne podporujem aby nove linky vznikali v autobusovom.
2. Rovnako som nepodporoval neprecislovanie meniacich sa liniek (hoci stale to bola lepsia volba ako precislovavat linky bez zmeny.. najlepsi by bol variant kedy by zmenene linky dostali nove cislo v autobusovom rade, zatial co stare zostali bez zmeny).
3. Tu nejde o ziaden boj nad oblastnym cislovanim. Rozhodne som NIKDY nenavrhoval nic zbytocne precislovavat, prave naopak! Som zasadne proti takym rozhodnutiam. A pre mna za mna nech oblastne cislovanie existuje aj pri novych linkach, len mi pride velmi absurdne ked tu niekto kvoli svojim autistickym sklonom zacne riesit to, ze do Rakuska idu 9xx linky ked Petrzalka sever su 8x linky, ako keby to bol nejaky problem ktory by mal zaujimat ktorukolvek pricetnu osobu.
Reakcia na: Trolley #122:
Prevzatie pôvodnej L901 Slovak Linesom podľa mojich informácií riadne dohodnuté vopred bolo.

Vyjadrenie tlačového oddelenia DP by som bral s rezervou. Uznávam, že je to len moja teória, ale mne osobne to pripadá tak, ako keby v DP tesne pred termínom náhle precitli, že medzinárodná linka sa nedá zrušiť "len tak", že na to treba nejaké pečiatky, a tak tu máme z núdze cnosť, duálnu prevádzku.
Reakcia na: Viko #80:
Viko, 810zssk: Mňa by zaujímalo, odkiaľ beriete takú istotu, že oblastné značenie je šotoušovina, ktorá nikomu neslúži a nikto ju nepoužíva, ako to tu je neustále prezentované. Máte to podložené nejakým prieskumom? Mnoho ľudí v označovaní a číslovaní hľadá systém a ak zistí, že v niečom systém je, veci si podľa toho aj ľahšie pamätá a v praxi to používa. V Európe som už precestoval všeličo a vo väčšine prípadov, hlavne vo veľkých metropolách, naozaj snaha o nejaký systém v značení liniek je, minimálne napríklad vo vyčlenení určitého číselného radu pre určitú trakciu (bežné vo veľkých mestách aj v ČR a SR) - označenie všetkých trolejbusových liniek radom 2xx už nie je šotoušovina? Informácia, že ide o trolejbus má pre cestujúceho aký význam? Mám skôr pocit, že niekto tu chce nahradiť jednu šotoušovinu inou, ešte nezmyselnejšou šotoušovinou (z dnešného uhlu pohľadu).

Súhlasím s tým, že zavedenie oblastného systému spôsobom, akým bol zavedený v BA (prečíslovanie 90% autobusových liniek behom 2 - 3 rokov) bolo v minulosti chybou, ktorou sa dosiahlo len to, že dobre myslený systém si 1. vytvoril odporcov u tých, čo sa museli zbytočne učiť nové čísla liniek a 2. snaha o jeho okamžité dotiahnutie dokonca si vynútila mnoho kompromisov - číselných označení, ktoré aj napriek tomu, že sa číslo zmenilo, nerešpektovali systém úplne. Osobne by som systém zavádzal ustanovením pravidiel, ako sa majú číslovať linky nové a linky, ktoré výraznejšie menia trasu a po desiatkach rokov by sa ten systém priebežne vybudoval možno aj sám a nikoho by to nijako nebolelo. S tým, že to niekto zbytočne unáhlil, už však dnes nič neurobíme, uplynulo 20 rokov, ľudia už poznajú nové čísla a sme v situácii, kedy už podľa mňa nie je efektívne (po tej námahe, ktorá bola do zavedenia systému vložená) ho opustiť len preto, že ho niekto subjektívne považuje za "systém pre systém", najmä, ak jeho udržiavanie naďalej nikoho nič nestojí + so zavedením IDS do regiónu čísla získali ďalší význam, kde už odlišovanie má väčší význam.

Príklad praktického využitia "systému pre systém": Ponáhľal som sa z Bajkalskej smerom na Odborársku, linka 98 z ktorej som plánoval prestúpiť na 4-ku pri Poluse ušla, napadlo ma teda využiť prímestský autobus, ktoré tam majú tiež zastávku (čo mi ešte ušetrilo prestup). Pri výbere z viacerých stojacich som zamieril k linke s označením 6xx, keďže viem, že 5xx jazdia prevažne po Račianskej a našiel som svoj spoj veľmi rýchlo aj bez detailnej znalosti číslovania jednotlivých liniek.

Na záver ešte jeden názor: Že sa linky 207, 208 a 212 pri tak významnej zmene trasy, aká minulý rok nastala, považujem viac za kontraproduktívne, než za akúsi "výhru nad zbytočným oblastným číslovaním". Mnoho cestujúcich malo čísla zažité a ak nepostrehli oznam o zmene, odviezli sa zbytočne kam nechceli. Zmena čísel liniek by ich na úpravu linkovania včas upozornila. Prečíslovať tieto linky s odstupom času už teraz veľký zmysel nemá.
Reakcia na: Trolley #100:
Tak ešte raz. Miesto prechodu štátnej hranice (výstupný a vstupný bod) v cestovnom poriadku medzinárodnej linky MUSIA byť uvedené, aj keď neslúžia na výstup a nástup cestujúcich. Ak by to tam uvedené nebolo, dopravcovi cestovný poriadok neschvália.

Aby sme si rozumeli. V rámci zrozumiteľnosti služby môže dopravca cestujúcim sprístupniť aj nejaký zjednodušený cestovný poriadok (výveska na stanici/zastávke, letáčik do vrecka), ale originál CP, ktorý sa predkladá na schválenie príslušnému orgánu, má podobu presne takú, ako ho SL uvádza.
Reakcia na: Trolley #122:
To je len tvoja teoria.
Reakcia na: piggee #121:
To súhlasím, ale ide o spoje prechádzajúce cez Wolfsthal a Hainburg na letisko Swechat.
Reakcia na: 810zssk #120:
To, že majú spoločný záujem je fakt. keby sa boli dohodli tak by neboli informovaní o začatí prevádzky novej linky a nová linka by začala jazdiť po skončení prevádzky tej pôvodnej.
Reakcia na: Trolley #117:
S tou vytazenostou ale zabudas, ze tuto trasu vykonavaju aj spoje na letisko, kde sa pravidelne stava, ze sa cestujuci do hainburgu nezmestia (prioritne sa vozia cestujuci na letisko). Neviete, po zavedeni tejto linky zostava spojom na letisko zastavka v Hainburgu? Tak ci tak, pre cestujuceho pridanim ASMN sa komfort zvysuje.
Reakcia na: Trolley #119:
Zavery tu robis ty so svojimi vyrokmi o tom ze DPB nieco chce prevadzkovat aj ked sa vyjadril, ze SLE je nahrada na ktorej sa dohodli.
Reakcia na: Valec #118:
Jediný kto zatiaľ robí závery si ty...
Reakcia na: Trolley #117:
Ale stále má navrch DPB, nakoľko jeho spoje idú pred tými od SL. Takže robiť závery je možné až po nejakej dobe. Ak chcem jazdiť L901, nebudem vešať bielu vlajku ešte 4 dni pred tým, ako druhý dopravca spustí novú linku.
Reakcia na: Valec #116:
Tá linka nie je taká vyťažená, aby ju museli prevádzkovať 2 dopravcovia. Ak by to tak bolo, tak by DPB a SL vytvorili spoločný 30 minútový interval. Lenže 30 minútový interval tu už zo začiatku bol a ukázalo sa, že 60 minút pre danú linku postačuje.
Reakcia na: Trolley #115:
A preto tiež píše "DPB, a.s. a Slovak Lines majú spoločný záujem na zefektívnení dopravných činností na území mesta a okolia.", však ak by ju prevádzkovať chcel aj naďalej, tak nebude plánovať ukončenie jej prevádzky.
Reakcia na: 810zssk #114:
Čítam čo píše dopravca. "DPB, a.s. bol informovaný zo strany dopravcu Slovak Lines, že od 15. januára 2017 začína prevádzkovať cezhraničnú linku do Hainburgu."
Reakcia na: Trolley #113:
To si nabral kde?
Reakcia na: 810zssk #112:
Ale preto lebo ju začal prevádzkovať iný dopravca, nie z vlastného rozhodnutia.
Reakcia na: Trolley #111:
DPB 901 nadalej prevadzkovat nechce, vyjadril sa ze premavku 901 ukonci po ukonceni prechodneho obdobia pocas ktoreho dochadza k vysporiadani zavazkov (a zmene dopravnej licencie).

Cela tato vec bola medzi SLE a DPB dohodnuta a koordinovana.
Reakcia na: 810zssk #110:
DPB chce prevádzkovať L901 aj naďalej, tak neviem ako si na to prišiel. Navyše na webe jasne píše, že bol zo strany SL informovaný o začatí premávky novej linky, nie že by sa na tom spoločne dohodli.
Reakcia na: Trolley #109:
Uvedene to byt nemusi, ale je to tak.
Reakcia na: 810zssk #106:
Nikde nie je uvedené že je to tak ako to tvrdíš ty.
Reakcia na: Trolley #107:
V com je poznamka "ide v pondelok az piatok okrem bla bla bla" prehladnejsia ako "ide v pondelok az piatok"?
Reakcia na: 810zssk #104:
Neriešim zdvojené odchody čo je blbosť, ale poznámku k danému odchodu.
Reakcia na: Trolley #103:
Vnimat to mozes ako chces, ale nie je to tka.
Reakcia na: Trolley #101:
Co sa tyzdennych listkov tyka, DPB predaval 5-dnovy listok za 12 eur. Slovak Lines za rovnaku cenu ponuka karnet pre 10 ciest, co je ekvivalente dvom cestam za den pocas 5 dni. Je pravda, ze tam absentuje moznost neobmedzeneho cestovania, ale zas listok plati rok, cize ak niektory den cestujuci necestuje, moze ho pouzit neskor.
Reakcia na: Trolley #99:
Poznamka X v tom CP nebola "pracovny den", ale "pondelok az piatok okrem.....". To po prve. Po druhe, v com bol ten bordelCP 901ky co DPB vesal na zastavky prehladnejsi, ked tam bol kazdy spoj zdvojene s poznamkami oproti CP SL kde je kazdy spoj raz bez poznamky (ide denne) a jeden spoj uvedeny ako premavajuci v pondelok az piatok (bez roznych dalsch obmedzeni)?
Reakcia na: 810zssk #34:
Pochybujem, že DPB už linku 901 prevádzkovať nechce keď na svojom webe píše že bol informovaný SL o začatí premávky obdobnej linky. Ak by išlo o dohodu oboch dopravcov, tak by sa to zverejnilo s dostatočným časovým predstihom s tým, že po skončení platnej licencie pre L901 by od daného dátumu prevzal túto linku Slovak Lines. Teraz to v ním skôr ako iniciatívu SL o ktorej informovali DPB.
Reakcia na: Sanos #9:
O druhej zastávke vo Wolfsthali sa paradoxne hovorilo už v prvý deň premávky do Wolfsthalu. Žiaľ doteraz sa tak nestalo. Otázka je či pri predĺžení trasy do Hainburgu nemohli požiadať aj o pridanie zastávky vo Wolfsthali.
Reakcia na: 810zssk #45:
Aké boli predaje spoločného lístka DPB + OBB ti isto povie dopravca. Ale bol to benefit pre cestujúcich, o ktorý po zmene dopravcu cestujúci prídu tak ako prídu o týždenné lístky.
Reakcia na: navstevnik9 #83:
To neviem. Okrem zastávky Aupark, ktorá v smere na Einsteinovu nie je zriadená ide aj o zastávky pri štátnej hranici Berg, ktoré neexistujú a z pohľadu dopravcu neslúžia ani na výstup a nástup cestujúcich.

Ďalšou kurióznou situáciou je tarifa kde nárok na bezplatnú prepravu majú deti od o do dovŕšenia 0 rokov veku. ? Takto to uvádza tabuľka zverejnená na stránke dopravcu.
Reakcia na: 810zssk #77:
Veď o tom hovorím a pri pracovných dňoch nemáš čísla od 1 do 5 ako SL ale iba x s poznámkou pracovný deň.
Reakcia na: Vladimír #75:
A naopak zastávky na štátnej hranici Berg s poznámkou že ide o colnú a pasovú kontrolu tam byť nemali ak neslúžia na výstup a nástup cestujúcich. Ani DPB ich tam neuvádzal.
Reakcia na: Valec #95:
V prvom rade v IDS JMK tarifu nenastavuje dopravca.
Reakcia na: Peon #93:
A preco by to nemalo byt mozne? Nie vsade su uchyli co maju pocit ze ciara na mape je dovodom na extra tarifu.
Reakcia na: Peon #93:
Buď o bolo podmienkou v súťaži na dopravcu, alebo to bolo prakticky výhodnejšie pri nastavení tarify.
Reakcia na: Peon #93:
Neviem, spýtaj sa na KORDIS-e.
Reakcia na: S499.1023 #91:
Tak ale ako je možné, že linky IDS JMK jazdia do zahraničia za ich vnútroštátnu tarifu (bez príplatku)? Ešte pri linke 910 sa to dá pochopiť, lebo je ňou možné cestovať aj vnútroštátne [prejazdom cez územie SR), ale prečo aj linky do Rakúska vrátane sezónnych? To isté platí aj o vlakovej linke do Myjavy.
Reakcia na: S499.1023 #91:
Tie masrutky by boli inak uspesne keby neexistovala dotovana alternativa, cize stav ekvivalentny s dnesnou 901.

Prave zavedenie toho financovania cezhranicnych liniek (s cielom ich integracie) som navrhoval. Od toho sa tato debata odvinula. Si pozri cele vlakno.
Reakcia na: 810zssk #79:
Pokusy o jazdenie ekvivalentu 95 maršrutkami tu boli. Neúspešné, takže zjavne sa linka sama neuživí. Dôvod je tiež jasný - tarifná integrácia s ostatnými linkami MHD. To linka 901 nemá, preto môže byť vnímaná mimo balíka. Až bude cezhraničné financovanie, môže byť aj cezhraničný IDS. To nemá nič spoločné so životom pred nejakým rokom, to je od teba sprosté podsúvanie.
Reakcia na: 810zssk #88:
A nejaký protiargument by nebol?
Well, je niečo nejednoznačné na tom, že 9xx zo SAV idú po moste, nadjazde a Einsteinovej na/okolo juhu Petržalky? Je niečo nejednoznačné alebo neužitočné pre cestujúceho do Stupavy na tom, že ak nepôjde na viditeľne označený zrýchlený spoj ani linku 215, tak tými 20 zvyšnými sa do Stupavy spoľahlivo dostane?
Reakcia na: MatejBA #81:
Úplne súhlasím.
Lenže si pamätám, že pri diskusiách o zmene siete trolejbusov som sa pokúšal vysvetliť, že zmysluplné využitie číslovania na vytvorenie skupín liniek s rovnakými pravidlami vie byť dosť prínos pre rozoznávanie odlišných podmienok tarify, nastupovania apod. pre cezpoľných, rovnako ako možnosť navigácie cestujúcich do typických uzlov bez nutnosti vymenovať všetkých xy liniek (pri troche snahy aplikovať ten systém pre ľudí, nie pre systém). Vtedy to bolo márne, ale stále tvrdím, že keby oblastné číslovanie naozaj fungovalo a dokázalo plniť nejaký zmysel, ľudia dokázali z neho benefitovať. To, že dnes nijaký systém sami od seba nevidia je preto, že tu vládne skôr chaos a informovanosť je mimoriadne slabá.
Lenže, 810zssk doraz vždy zastával názor, že číslo linky pre ľudí vôbec nič neznamená, takže zväzky liniek tiež evidentne neuznáva.
Reakcia na: 810zssk #86:
Ty niekedy aj citas cely prispevok???

Informacia, ze bus ide "do Petrzky" alebo "do obci za Petrzkou" by po tych mnou popisanych zmenach mala zmysel. Lafranconi zamestnanecka linka, Stary most elina, Apollo trolej, takze v sirsom predmosti ci uz Pristavneho mosta alebo SNP je info, ze to ide cez Petrzku (a este dalej) dost jednoznacna aj co sa trasy tyka.
Detto uzlove obce - spolahlivo vies povedat, ze cokolvek neexpresne >218 pojde cez Stupavu, 7xx-7yy cez Samorin atd.
Reakcia na: Viko #85:
C - nie, zmysel to mat nema ako. Informacia ze linka ide "do Petrzalky" alebo "na Zahorie" nikdy nijak uzitocna nebude.

Nevymyslajte sotousoviny.
Reakcia na: Valec #82:
Áno, lenže aspoň zaistíš, aby nevznikol ďalší taký problém hneď v domovskej lokalite. A v prípade, že sa bude robiť reorganizácia MHD (a ja stále dúfam, že nejaké s IDS a novými radiálami spojené zjednodušenie siete v horizonte 5-7 rokov predsalen nastane), dokážeš ten systém očistiť do väčšej hĺbky. A samozrejme, súbeh podobných čísel sa vylúčiť nedá, to som tvrdil o niekoľko príspevkov nižšie.

Ale to už je potom čisto vec názoru, či
A) zavrhneme oblastné číslovanie ako zbytočné - a nič sa nevyrieši
😎 udržíme oblastné číslovanie tak ako je - hoci nič nerieši a systém pre systém je zbytočný
C) nájdeme spôsob ako oblastné číslovanie "naplniť" - a ajhľa, malo by konečne zmysel

Hádam je jasné, ktoré stanovisko zastávam.
(Moja predstava naozaj zmysluplného oblastného číslovania nie je zatiaľ veľmi podrobná, ale išlo by o pomerne komplexný projekt úpravy MHD previazanej s IDS. Vychádzam z toho, že najprv treba mať koncepciu rozvoja - na základe reálnych čísel a prognóz treba určiť, ktoré trasy sú adeptmi na vedenie dráhovej dopravy, následne tomu zodpovedajúco upraviť sieť liniek: po týchto trasách viesť nosné abusy, aby sa dali prebežne skracovať a nahrádzať dráhou bez veľkých zásahov jednak do zvyklostí cestujúcich, jednak do siete doplnkových liniek.
Pre oblasti, ktorým by definitívne mala zostať autobusová obsluha územia, by sa potom mohli určiť akési "radiály" na ktorých by jazdil nosný zväzok liniek o rozumnom preklade so spoločnou prvou číslicou - napr. 61, 63, 66, 629... s tým, že jediný rozdiel by bol v tom, kde odbočia na konečnú do sídliska/obce (prakticky ako dnes 31+39, 83+84, zamýšľaná 70+71+72...) Doplnkové vymetáky, tangenciálne prepoje apod. by mohli k číslu dostať stovku, aby bol viditeľný rozdiel.
Prvý odsek je podľa mňa naozaj potrebný, ak nechceme donekonečna len plátať. Druhý je možno komplikovaný, možno nepraktický, možno nereálny, ale od toho je diskusia, aby sme sa o tom porozprávali. Čakal som, či sám od seba niekto nadhodí nejaké návrhy, ale aspoň toto snáď vyprovokuje.)
Reakcia na: MatejBA #81:
Nevidim v tom problem.
Aký presne zmysel má uvádzať v CP zastávky, na ktorých buď autobus v danom smere nestojí, alebo tam v tom smere ani nie sú? Hlavne keby aj boli, tak v inom geografickom poradí, ako je uvedené v tom CP...

Prepravný poriadok táto nová linka nemá? (Resp. ktorý prepravný poriadok sa na ňu vzťahuje?)
Reakcia na: Viko #80:
Ak je dnes problém, že sa niekomu mýlia čísla liniek s rovnakými číslicami (napr. spomenutá kombinácia 20+28), tak čo tomu pomôže, že nejakú novú linku (napr. na Slanec) očíslujeme ako 22 a nie 5x. Ľuďom v Devínskej to nijako nepomôže a stále si nedokážeš dosiahnuť to, aby sa linky 20 a 28 nestretli niekde inde v meste. Čiže dnešný problém tým nevyriešiš ani nezabezpečíš, aby ti vznikol v budúcnosti. ?
Reakcia na: 810zssk #59:
Nie som ten z tych, co by oblastne oznacovanie branili krvou, ale podla mna to dava logiku a mnoho cezpolnych alebo turistov, co niekam pojdu, tak im postaci mapka a budu vediet, ze ak chcu ist na devin, nebudu musiet pozerat linku 7x ci 8x/9x.

Ci by si chcel, aby napriklad 83 + 84 boli 24 + 59, 93 + 94 boli 33 + 78, atd?
Reakcia na: Valec #67:
(Zdalo sa mi, že píšem litánie aj bez explicitného rozpisovania každej podmyšlienky, ale keď treba, tak hľa: )

Princíp je ten, že buď sa pridŕžajme koncepcie a majme z nej osoh, alebo ak to má byť len systém pre systém, tak ju radšej opustime. Zďaleka sa nechcem vrátiť k pôvodným číslam liniek, keďže trasy sú dávno iné a zmena len tak je úplne kontraproduktívna - ak by sa to malo zavrhnúť, tak určite nie retroaktívne. Išlo mi o to, že načo sa iks mesiacov naťahovalo okolo úprav trolejbusov (v zmysle nezhody v číslovaní), načo sa novovznikajúce linky stále tvária ako dodržiavanie oblastného číslovania... keď to aj tak ničomu neslúži, vznikajú tie vraj strašne zlé očíslovania s rovnakou číslicou (viď 810zssk) a prínos pre cestujúceho je nula.
Navrhol som spôsob, ako by sa prínos z tej nuly mohol vytiahnuť o niečo vyššie. Evidentne sa to nestretlo s pochopením, beriem, v poriadku, nemusia mať všetci rovnaké názory. Ale potom by som pre zmenu očakával nejaký názor z druhej strany, ako teda ďalej - či sa máme uspokojiť s prínosom nula, alebo existuje alternatívne riešenie.
Reakcia na: S499.1023 #72:
A co to s tym ma, okrem pravnych rozdielov ktore tu nikto nespochybnuje? Zijes mentalne pred rokom 1989, kedy statna hranica bola nejakym limitom? Dnes sa bratislavska aglomeracia prirodzene rozrasta do celeho okoliteho regionu, vratane obci mimo uzemia SR. Strkanim hlavy do piesku dosiahneme len to ze odtial budu ludia chodit autami.

Ze to nie je linka BID mi je celkom jasne, lebo keby bola, tak zrejme nenavrhujem aby sa nou stala, ze?

Moja reakcia bola na tvoj vyrok ze nemame dotovat nieco co sa uzivi same. V tom nevidim principialny rozdiel medzi 95 a 901.
Reakcia na: Vladimír #71:
Ciarky su v sulade s konvenciou, ale rozhodne nie spravne. Uvadzat dve ciarky po sebe je nezmysel, detto je gramaticky nespravne nemat za ciarkou medzeru 😉
Reakcia na: Trolley #70:
Ty si CP 901 od DPB nevidel, ze? 🙂 Nic tam nie je oddelene, je to jeden bordel a kazdy spoj je tam uvedeny dva krat - raz pre prac. den, raz pre vikend.
Reakcia na: Trolley #70:
Ešte raz: x znamená u nás pracovné dni po - pia, v Rakúsku po - so. Ako z toho von?
Reakcia na: Trolley #69:
Jedno ale, čo máš pravdu, je, že prestup na MHD mal byť uvedený aj pri Moste SNP, Auparku a Einsteinovej.
Reakcia na: Trolley #69:
Colná a pasová kontrola na štátnej hranici samozrejme môže byť vykonaná, tie dve čiarky sú správne a vyplývajú zo systému označovania zastávok, prestup na MHD by som ti uznal ale nie sme v Lučenci.
Reakcia na: Trolley #70:
Obávam sa, že to nie je len tak, že "stačilo dať". Význam značiek je definovaný v príslušnej vyhláške a je pre dopravcov záväzný. Dopravca si nemôže len tak napísať, že kladivo znamená, že spoj ide v pondelok - piatok, keď raz kladivo znamená, že spoj ide v pracovných dňoch.
Reakcia na: 810zssk #61:
95 je normálna mestská linka, 901 nie je ani mestská linka ani linka BID, nebola nijako integrovaná. Nepolemizuj s tým, čo som nepovedal, ty hurá.
Reakcia na: Trolley #69:
Čas a miesto prechodu štátnej hranice sa pri medzinárodných linkách uvádza štandardne. Čiarky sú tak isto správne. Názvy autobusových zastávok v SR majú tri úrovne - názov obce, názov časti obce alebo mestskej časti a samotný názov zastávky. Ak sa stredná úroveň nepoužije, vynechá sa a ostanú len čiarky.

Čiže Most SNP mohol byť teoreticky zadefinovaný ako:
Bratislava,Staré Mesto,Most SNP alebo
Bratislava,,Most SNP.

Jedno aj druhé by bolo správne.
Reakcia na: S499.1023 #57:
Nerýpem. Ale napr. pri CP L901 sú zvlášť oddelené pracovné dni pondelok - piatok a víkendy a sviatky a tiež je tam značka x s poznámkou pracovné dni. Prípadne by stačilo dať pri pri kladivku alebo x - ide v pondelok - piatok. Ak tam už chceli maťčísla tak stačilo dať (1) - (5).
Reakcia na: 810zssk #60:
Napr. uvádzajú na štátnej hranici colnú a pasovú kontrolu, za jediný prestup na MHD považujú len AS. A majú aj nejednotnosť v čiarkach. Niekde sú dve, inde len 1.
Reakcia na: 810zssk #65:
V prvom rade pri prijímaní Koncepcie BID sa uvažovalo len v hraniciach BSK. Avšak, postupom času začína(lo) byť pravdepodobné, že IDS sa rozrastie aj na územie TTSK (nakoľko TTSK vlastnú IDS neplánuje).

Takže sa pri zavádzaní v roku 2013 zmenili všetky 3xx zóny (ktoré mali aj tak len jeden pás a viac menej zbytočný, lebo ho dostatočne zastúpil rad 2xx).
V súčasnosti je teda predpoklad, že:
3xx bude použité pre zóny v oblasti Senicko-Skalicko,
4xx pre Trnavsko (a možno aj Piešťansko)
8xx a 9xx pre ďalšie oblasti podľa potreby

V zahraničí sa zatiaľ nepredpokladá, integrovať nejaké veľké celky, takže preň možno budú stačiť dokopy 4 zóny. A stále je voľná aj rada 0xx. ?
Reakcia na: Viko #52:
"ked je raz prijata a pouzivana nejaka koncepcia, od ktorej nie je vola ustupit ani po takmer 20 rokoch bez ucinku"

Takže navrhuješ čo? Vrátiť sa k pôvodným číslam liniek? Alebo bude mať nejaký pozitívny prínos to, že nové linky začnú postupne vypĺňať voľné čísla od 20 vyššie?

Aký prínos to bude mať pre cestujúcich?
Reakcia na: 810zssk #65:
Cize ak otocime koleso dolava, pokojne moze byt hun 2xx, aut 3xx, malacky 4xx atd az samorin 9xx
A mame dalsich x rokov na precislovanie tbusov ?
Reakcia na: ratataj #64:
Nie je to preto, precitaj si koncepciu BID 🙂 Je pravda ze volba radu 4xx pre PP kody nocakov suvisi s regionalkou, ale nie je to pricina. Ono sa to ani nevylucuje, napr. v rade 8xx sa koduju X linky, v rade 9xx pismena.
Reakcia na: 810zssk #51:
4xx je rad pre nocne spoje, preto taku zonu vramci IDS nemame, a ani nebudeme mat
Reakcia na: 810zssk #62:
alebo = ale, ospravedlnujem sa 🙂
Reakcia na: imhd.sn #58:
Netreba si mylit cislo linky podla licencie a oznacenie linky komunikovane cestujucemu. Ani 901ka DPB nebola podla licencie 901, alebo 102825.

Podla prvych fotiek sa zda, ze Slovak Lines bude tuto linku tiez oznacovat ako 901.
Reakcia na: S499.1023 #56:
To ci je to schopne uzivit sa samo este uvidime ked to zacne niekto jazdit naozaj komercne.

Napr. taka Rajka je formalne komercna, ale aj tak ju realne krizovo financuje mesto. Nebolo by lepsie ak by linka bola oficialne objednavana samospravou a mala normalnu integrovanu tarifu?

Ak by sme sa na to pozerali tvojim pohladom, tak mozme napr. zrusit 95 a nechat to jazdit Slovak Lines komercne, lebo ved "sa to uzivi". Za specialnu tarifu, bez akejkolvek integracie, ale uzivi. Hura!
Reakcia na: Trolley #53:
Myslis si snad ze som si ho nepozrel? Vsak sme sa o nom na DF bavili skor ako vysiel tento clanok. Mozes laskavo uviest co je problem?
Reakcia na: Viko #52:
Aka optimalizacia siete ti zabezpeci ze podla prvej cislice zistis kam spoj ide? Ak sa ohanas cielom na transparente, potom je uz uplne jedno ake cislo ta linka ma, nie?

Nehovorim ze boli protesty proti "podobnym cislam", nehovorim ze su zasadny problem, len hovorim ze podobne cisla su skor kontraproduktivne, nez uzitocne.

System len pre system je nezmysel.

Neviem co na vlakoch nechapes. Prinos cisla je ze oznacuje linku, presne tak ako napr. na elektricke. Cize ak by sme mali normalne linkovanie, tak cestujuci vie ze napr. do Malaciek mu ide S20 a ide na S20. Ale kludne by ta linka mohla mat aj oznacenie S48 a nebol by to ziaden problem.
Podla mna to čislovanie je ok kedze sa zrejme nejedna o linku IDS riadi sa teda standardnym cislovanim ktore plati pre SADčky : http://www.telecom.gov.sk/index/open_file.php?file=doprava/cesta/sdu/MP37_2016_cieslnik_liniek.pdf
Reakcia na: Vladimír #55:
Nehovoriac už vôbec o tom, že kladivá sú u nás po - pi (ak to nie je sviatok), zatiaľ čo v Rakúsku po - so. Mne sa zdá, že Vozík akurát zbytočne rýpe.
Reakcia na: 810zssk #47:
Jasné, všetko, čo je schopné sa uživiť samo, treba objednávať a platiť zo spoločných peňazí.
Reakcia na: Trolley #54:
Lenže je významový rozdiel medzi použitím symbolu kladivka a použitím symbolov (1) (2) (3) (4) (5). Kým prvé znamená "ide v pracovný deň", druhé zase "ide v pondelok až piatok".

V cestovnom poriadku medzinárodných liniek sa kladivká nezvyknú používať, pretože môže dôjsť k nejednoznačnému výkladu v dňoch, ktoré sú v jednom štáte pracovné a súčasne v druhom štáte nie (takýchto prípadov je niekoľko ročne).

Preto je použitie značiek v CP SL linky do Haiburgu správne. Jednoznačne z nich vyplýva, že takto označené spoje idú v pondelky až piatky, bez ohľadu na štátne sviatky alebo dni pracovného pokoja či už na Slovensku alebo v Rakúsku.
Vážení, oblastné číslovanie liniek ešte nejakú logiku, no to že Slovak Lines má v CP napr. Borinka,, Staré pece, na transparente Borinka,, Staré pec (či Staré pe) a že aj na Patrónke (napr. smer mesto) transparent ukazuje zastávky, ktoré už autobus dávno prešiel žiadnu logiku nemá. Už nehovoriac o tom, že v niektorých CP sú niektoré odchody písané duplicitne - raz s poznámkou ide v pracovných dňoch a 2x s poznámkou ide v sobotu a v nedeľu. Ďalším príkladom je, že v prípade premávky v pracovných dňoch sa namiesto jednoduchého symbolu kladivka zbytočne použijú symboly (1) (2) (3) (4) (5)...
Reakcia na: 810zssk #45:
Pozri si ho a uvidíš. Btw. nemám namysli takt, ale obsahovú stránku.
Reakcia na: 810zssk #51:
Prepac ze som zanedbal ten fliacik 319 vybocujuci z cifernika tak, ze vzdy ku krajnej zone 2xx susedi 5xx, to hadam nie je system. A neviem o nikom, kto by sa chystal Karpaty zrovnat so zemou, aby sme potrebovali rezervu cely jeden stovkovy rad zon.

Vraj ako to zistim... Ved vravim, potrebna by bola oprimalizacia siete (ale to je aj tak). A pamatam si zle, ze kazdemu vytocenemu vlkovi sa tu prizvukuje, ze okrem cisla linky mal citat aj transparent? (A hlavne, nemaju ludia tie cisla pevne spojene s trasami? Ako inak by sa dodnes stavali reakcie typu -Co mi tam ide? -86ka. ...) Ja verim v to, ze v doprave mozu existovat aj veci, ktore sice priemerny cestujuci neobjavi intuitivne v prvu sekundu pouzivania systemu, ale z ktorych sa nauci benefitovat postupne - netreba ich zas natolko podcenovat.
Primarne mi vsak islo o to, ze ked je raz prijata a pouzivana nejaka koncepcia, od ktorej nie je vola ustupit ani po takmer 20 rokoch bez ucinku, tak nech sa jej da konecne aj nejake uzitocne naplnenie. Samozrejme, su veci ako tangencialne linky, ktore sa v nej nedaju uspokojivo vyriesit a preto by bolo jednoduchsie hodit ju do kosa, ale to sa akosi nechce/neda/nesmie alebo ako si mam pocinanie DP - a uz aj BID - vysvetlit.
Ono, na druhej strane treba brat do uvahy, ze za tie roky oblastneho cislovania neboli nejake silne protesty voci tomu, ze sa cisla z dialky fakt podobaju (comu bohuzial napomaha aj zle zvoleny font). Totiz ak by sme chceli eliminovat zamenu, tak by sme museli vylucit subeh liniek obsahujucich gulate cislice (3, 6, 8, 9) pripadne rovnaku jednu cislicu a druhu gulatu (resp. z kombinacie 5/6 kedze aj to je zradne), ba podla tvojej dogmy "ciastocne zakryte" aj vsetky moznosti zdielajuce rovnaku cislicu... A zostane nam dost malo kombinacii, az primalo na siet liniek tohoto mesta.


No, ale tie vlaky by ma fakt zaujimali. Ked ludom nic nepovie rozdiel 20/60, tak aky je prinos toho cisla?
Reakcia na: Viko #50:
3xx zona existuje. 4xx je "rezerva" na to miesto kde su Karpaty. Necifernikovost Zadunajska by nic dramaticke neposobila, rovnako ako nic dramaticke nesposobi ked madarske zony budu 8xx a rakuske 9xx. Je to proste uplne jedno.

"Aby sa napríklad do Rusoviec dali použiť 90, 91 aj 9xx, bez hlbšieho štúdia CP, taríf, zliav a čo ja viem čoho všetkého" - Ako bez "hlbsieho studia CP" zistis, ze 90 a 91 ano, ale 92 uz nie? A co ak by si chcel zaviest linku z Jarovce do Kittsee, to by v tvojom "systeme" malo ake cislo? 8kove (Rakusko), ci 9kove (Jarovce)? ? Navyse, podobne oznacovanie viacerych liniek obsluhujucich tu oblast povazujem nie len za zbytocne, ale aj za kontraproduktivne, kedze zbytocne vedie k tomu ze ak cestujuci z nejakej priciny nema optimalny vyhlad na cislo linky (ciastocne zakryte, nedostatocne ostre, atd.), tak sa mu tazsie rozlisuje aka linka to je. Ovela radsej mam ked mi zo zastavky idu linky 20 a 63, nez 20 a 28.

"Ak by bolo oblastné číslovanie samo sebe naozaj taká blbosť, načo sa vôbec číslovalo prímesto či S-vlaky? Načo majú aj iné IDS číslovanie podľa oblastí?" - Po prve, to ze OBLASTNE cislovanie je blbost, neznamena ze CISLOVANIE je blbost. Po druhe, to ze niekto nieco robi este neznamena ze to je dobre. Po tretie, rozne sotocislovania rozhodne nie su nejakym beznym stavom, povedal by som ze je to znacne mensinova zalezitost (ekvivalentne by som sa teda mohol ja opytat naco maju ine IDS neoblastne cislovanie).
Reakcia na: 810zssk #46:
Číslovanie nie je systematické. Zóna 3xx ani 4xx neexistuje ani jedna, medzi zónami 7xx a 8xx je výrazná prírodná bariéra, takže neciferníkovosť Zadunajska by vôbec nič dramatické nespôsobila.

Oblastné číslovanie MHD v tunajšom prevedení bola odjakživa šotoušovina, s tým súhlasím. Ale keďže ho nechcú zavrhnúť, tak by konečne po takmer dvadsiatich rokoch násilného udržiavania mohlo (popri optimalizácii siete) nadobudnúť nejaký zmysel tým, že po rovnakých "radiálach" pôjdu linky s rovnakou úvodnou číslicou, bez ohľadu na ich dopravcu či dĺžku. Aby sa napríklad do Rusoviec dali použiť 90, 91 aj 9xx, bez hlbšieho štúdia CP, taríf, zliav a čo ja viem čoho všetkého. Aj schémy by to pomohlo mierne zjednodušiť.
Ak by bolo oblastné číslovanie samo sebe naozaj taká blbosť, načo sa vôbec číslovalo prímesto či S-vlaky? Načo majú aj iné IDS číslovanie podľa oblastí?
Reakcia na: kecho #48:
To zavisi od dovodu preco vynecha odchod.

CP priamo s licenciou suvisi, prakticky je jej sucastou.
Reakcia na: 810zssk #40:
Cize nie je problem licencia, ale cp ?
Ak musi jazdit v sulade s cp-co potom, ked vynecha odchod?
Reakcia na: Trolley #42:
Primarny problem s medzinarodnymi linkami a ich integraciou je, ze su to komercne linky a teda cenovo musia byt nastavene inak. To sa potom tazko zladuje.

Otazne je, ci je spravne ze medzinarodne linky su komercne a ci by nemali byt objednavane.
Reakcia na: Viko #44:
Cislovanie je systematicke, oblasti idu zaradom v smere hodinovych ruciciek od Zahoria.

V prvom rade je ale cele oblastne znacenie sotousovina, ktora nema absolutne ziaden prakticky prinos pre cestujuceho a nikto ju nepouziva. Ja by som to oznacil 324, nech sotousov aj porazi.
Reakcia na: Trolley #43:
Predaje toho celosietoveho listka boli ake velke? 🙂 Ked uz tak ten tyzdenny listok bude chybat. Ale ani to by som nebral nejak velmi tragicky.

CP je robeny ako?
Reakcia na: Trolley #42:
Lenže to číslovanie bolo aj tak zvláštne. Možno chcelo dodržiavať kruhový sled zón, čo však podľa mňa v tunajších podmienkach nemá zmysel (bariéry ako Dunaj a Karpaty + absencia zón 3xx kruh dosť degradujú).
Logickejšie by bolo, aby Rakúsko, do ktorého sa ide cez Petržalku-sever (oblasť 😎, malo 800-vkové zóny a Maďarsko, ktoré je až za oblasťou 9, 900-vkové zóny.
Reakcia na: 810zssk #41:
Napr. v tom, že DPB a OBB mali v ponuke aj spoločný cestovný lístok, ktorý SL neponúka. Ďalšia vec je ako je robený ten CP a cenník na ktorý som dával odkaz.
Linka 901 mala byť "dočasná" kým sa neobnoví chýbajúce železničné spojenie medzi Wolfsthalom a Bratislavou. O integrácii cezhraničných liniek sa v súvislosti s BID v minulosti hovorilo, ale má to byť až v neviem koľkátej etape a v poslednom čase je o tom už ticho. Veď napokon ako môžeme očakávať že zintegrujú cezhraničné liinky keď ani všetci dopravcovia, ktorí jazdia na území BSK ešte nie sú zapojení v integrovanej doprave.

Tiež si myslím, že ak DPB zaviedol označenie 9xx pre Rakúsko a 8xx pre Maďarsko tak v ňom Slovak Lines mohol pokračovať - či už ako L901 (ak by sa dohodli s DPB na použití tohto označenia), alebo 902.
Reakcia na: Trolley #39:
V com je to "krok spat" ked sa prakticky nic nemeni?
Reakcia na: kecho #37:
Dopravca je v zmysle zakona o cestnej doprave povinny vykonavat dopravu v sulade so schvalenym cestovnym poriadkom.

Licencia neznamena povinnost jazdit, cestovny poriadok ale ano.
Podľa mňa je to nezmyselný krok späť. Stačí si pozrieť cestovný poriadok a cenník tejto cezhraničnej linky na stránke Sloak Lines a budete v tom mať hneď jasno. Stačí ak spomeniem colnú a pasovú kontrolu na štátnej hranici Berg, ktorú uvádzajú v tom CP. ? Veď napokon posúďte sami.

https://www.slovaklines.sk/fileadmin/user_upload/cestovne_poriadky/mal/Ba-Hainburg.pdf
https://www.slovaklines.sk/fileadmin/user_upload/cestovne_poriadky/mal/Cennik-pre-linku-Bratislava-Hainburg.pdf
Reakcia na: kecho #37:
Neviem ako je to pri medzinárodnej doprave. Licencia možno je možnosť, ale schválený cestovný poriadok je povinnosť.
Reakcia na: Mike #27:
Bol som v tom, ze licencia je pravo nieco robit, ale nie povinnost. Ci pri busoch to plati inak?
Reakcia na: Martin Fundárek #33:
Prosim, da sa este k tomuto dokumentu dostat? Dost by ma zaujimali tie cisla aj pre ostatne typy.
Reakcia na: Mirtschi #28:
Kedze linka (zialbohu) nema nic s IDS BK, nie je velmi dovod ju v ramci IDS BK nejako oznacovat.

Inak je velka skoda ze integracou prihranicnych liniek absolutne nikto neriesi.
Reakcia na: TomJ #31:
Ocividne to uz DPB jazdit nechce, tak to nebude jazdit len kvoli tomu ze uz ma licenciu. Linku prebera SLE, tym si DPB usetri politicke problemy pri ruseni linky. Jednoducho poziadaju o zrusenie vsetkych spojov a bude to vybavene.
Reakcia na: Sanos #8:
Ja skúsim s nejakým konkrétnym číslom. Podľa materiálu, v ktorom kedysi (okolo 2011) DPB (asi omylom) zverejnil náklady na jednotlivé typy vozidiel, stál 1 km SOR C 10,5 1,75 €/km, takže 100 km nie je 60 €, ale zhruba trikrát toľko.
Reakcia na: TomJ #31:
Vzduch urcite nie, iba asi nikto nebude nastupovat zatial pod mostom. Ono totiz pravidelne sa stava, ze z ASMN do busu na letisko sa nedostali ludia, co isli do Hainburgu. Soferi prioritne beru ludi na letisko a ludia z Hainburgu ked pricestovali napr. z Prahy ci Kosic, takto mali jednoduchsi prestup na Nivach, ako trepat sa s kufrom pod most a ist odtial. Znie to ako sci-fi, ale mam pocit, ze slovak lines iba zareagoval na dopyt.
Reakcia na: piggee #14:
Ak teda linka 901 ešte nekončí, načo zavádza SL svoju linku? To sa nedalo skoordinovať tak, aby licencia SL začala platiť odo dňa kedy skončí licencia DPB? Takto bude SL jazdiť 5 min po 901 a bude voziť vzduch.
Reakcia na: Mirtschi #28:
Rakúsko nebolo a nie je zaintegrované, aj keď si tam DPB kreatívne vymyslelo nejakú zónu
Už druhá vec je, že v dvoch verziach CP rôzne čísla ☺
http://www.dpb.sk/pre-cestujucich/cestovne-poriadky-2/?page=6 - 920
http://www.dpb.sk/pre-cestujucich/cestovne-poriadky/ - 921

Ale keď sa bude meniť dopravca, tak by sa to mohlo aspoň čiastočne zaintegrovať, alebo aspoň zjednotiť podmienky na zľavu? A to číselné označenie linky, ako píšeš, by tiež nebolo na škodu...
Reakcia na: Mike #27:
Isteže, nejaký "papierový" dôvod tam určite bude, keďže si nemyslím, že je v tom úmysel niektorého z dopravcov robiť prieťahy (aj z tej spomínanej reportáže som to pochopil tak, že išlo o dohodu oboch dopravcov nahradiť pôvodnú linku). Však uvidíme ako to bude. Ako Banskobystričan som linku č. 901 viackrát využil pri cestách (najmä výletoch) do Hainburgu, aj preto ma táto téma zaujíma, a rovnako aj budúcnosť spojenia.
A tá nová linka Slovak lines nebude mať číselné označenie podľa zón IDS BK? Nakolko bude linka DPB aj Slovak Lines premávat nejakú dobu súbežne, tak dať napr. č. 902. Vnútroštátne regionálne linky Slovak Lines už číselné označenie majú.
Reakcia na: BB-Schuhu #26:
No schválne som si tú reportáž vypočul ešte druhý krát, ale tam sa nehovorí vyslovene o zániku 901 k 15.1.2017. Tam iba odznela info že linku preberá Slovak Lines, a začne premávať 15.1.2017. A hovorkyňa DPB povedala že s 901 končia, ale nepovedala priamo že už teraz.
Podľa mňa si tam niekto uvedomil, že sú viazaní licenciou a až keď dôjde papier z ministerstva že licencia skončila (alebo je pozastavená?), tak až vtedy môžu prestať premávať...
Zaujímavá situácia. Dnes ráno po 7. hodine odvysielala RTVS reportáž, v ktorej sa hovorkyňa DPB vyjadrila, že s linkou 901 v nedeľu končia. Zrazu sa počas dňa na webe DPB objavila informácia o pokračovaní premávky L901 aj naďalej, a teda vzniku súbežnej dopravy, a to až do "splnenia všetkých záväzkov" (to je koľko - 1 deň, 1 mesiac, 1 rok, ...?) Dúfajme, že nájde racionálne riešenie.
Trocha mi to pripomína absurdnú situáciu, ktorá bola v Banskej Bystrici od novembra 2007 do augusta 2008, keď popri trolejbusoch jazdili súbežne aj autobusy s rovnakou trasou a veľmi podobným cestovným poriadkom. I keď tam bolo celkom iné pozadie vzniku takejto situácie.

O zavedení linky 102829 informuje už aj Slovak Lines na svojom webe:
https://www.slovaklines.sk/aktuality/z-bratislavy-do-hainburgu-so-slovak-lines.html
Reakcia na: Mike #24:
Dobre, už som pochopil. Na tretíkrát, ale pochopil 🙂
Reakcia na: Vladimír #23:
https://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/901/smer/Hainburg-an-der-Donau/zastavka/Most-SNP/267289

Oproti 901 dva páry spojov doplnených. 9:25 a 18:25. Ale na 901 boli dnes tri páry spojov vynechané a to kolo 22:25 nebude aj naďalej...
Reakcia na: Mike #22:
Máš pravdu, nevšimol som si. Tak len jedna obrátka do plusu.
Reakcia na: Vladimír #7:
Ostane vynechaný 22.20 ☺
Kompletny cennik:
https://www.slovaklines.sk/fileadmin/user_upload/cestovne_poriadky/mal/Cennik-pre-linku-Bratislava-Hainburg.pdf

Bude poskytovana mierna zlava pri platbe dopravnou kartou. Nebude poskytovane tyzdenne/mesacne cestovne, ale bude poskytovany listok na viac ciest.
Reakcia na: 810zssk #19:
Vychádzajúc z doterajších skúseností a informovania zo strany DPB pri rôznych výlukách/oznamoch a ich následných zmenách na základe ohlasov na imhd by ma to ani neprekvapilo ?
Reakcia na: 810zssk #18:
...k 15.1.?
Reakcia na: kecho #16:
DPB niekedy povedal ze 901 rusi? 🙂
Reakcia na: Sanos #8:
Tie čísla máš aj niečím podložené, alebo cucáš z prsta? ?
Update :- "až do skončenia platnej licencie resp. zrušenia licencie " ?

Prečo ma to neprekvapuje? ?
Odvolávam, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil. ? ? ?
Reakcia na: jozin #10:
Nebola, to bolo Za(á)hradníkove P.R. ? Aj realiťák Ďurkovský sa priživil. ?
Tak DPB na svojej infolinke tvrdi, ze 901 jazdi dalej, pokial im neskonci licencia.
Reakcia na: Sanos #8:
Osobne nemam nic proti tomu aby DPB prevadzkoval obchodne aktivity s ktorymi vie ist do zisku. Ale az v momente, ked bude plnit to na co je zalozeny. Za Zahradnika ked bolo v podstate dost vodicov to bola fajn vec, ale dnes, ked sa ledva zvlada vypravovat MHD (alebo ani to nie), je nutne zdroje vyuzivat na zabezpecenie tej hlavnej cinnosti.

Pre cestujucich sa prakticky nic nemeni. Este aj tie nove autobusy budu cervene 🙂
Reakcia na: Emil #5:
Mna skor zaujimaju tyzdenne, mesacne a podobne listky.

Je inak uplne smiesne ze tieto linky dodnes nie su zaradene v IDS BK ale funguju na nejakej cudnej vlastnej tarife.
Reakcia na: jozin #10:
Nebola
Nebola 901 dotovana nejakymi europskymi fondami ?
Ak ano, tak pravdepododne dotacie skoncili a linka pre neefektivnost zanika.
Reakcia na: Vladimír #7:
Súhlas, ale určite si si všimol, že SL to bude jazdiť s dvoma vozidlami, resp. riešiť prejazdmi z iných liniek. A nezobrali ani do úvahy pri novej licencií SL obsluhu druhej zastávky vo Wolfsthali, za čerpačkou Avanti, po ktorej volali cestujúci, v súvislosti s blížiacou sa obnovou licencie linky 901 pre DPB.
Reakcia na: kecho #4:
Skúsim, len tak odhadom...
Tri jazdy Ba - Hainburg - Ba sú 100 km. Náklady na PHM a náplne cca 25 Euro, odpisy cca 15 Euro, mzda vodiča cca 15 Euro, rezerva na niečo mnou zabudnuté 5 Euro. Spolu 60. Za jednu jazdu 20.
To znamená, že pri 7 platiacich celých alebo 14 polovičných lístkoch - PRIEMERNE - mám uhradené náklady.
Alebo sa mýlim?
A linku 801 nepreferujem, skôr poukazujem na jej otáznu efektívnosť. ?
Určité pozitívum vidím v doplnení dvoch párov spojov na nepretržitú 60-minútovku po celý deň (bez dier).
Sak teda nic sa nemeni, proste tam bude chodit bus za rovnaku cenu, je jedno ci je to DPB alebo Slovak Lines. Mimochodom teraz bude stat na zastavke ako 28 pod mostom ze?
Hm .... bude mat SL v ponuke aj kombilístok na vlak S7 po Fischamend ako ponukalo DPB ❓
Reakcia na: Sanos #2:
Ziskovost 901 je urban legend, ktoru nikto nikdy nedokazal.
Preco asi DPB nikdy neuviedol konkretne cisla? Ak by naozaj bola v pluse, mal by predsa tromf pri obhajitelnosti.
Dve slova-krížové dotácie-ak ti to nieco hovori.

801 je este vacsia kravina-preco ma rozpocet BA dotovat dopravu inym mestam?
Žiaľ, jedna z pokrokových liniek DPB končí. Od 22. mája 2008 jazdila do Wolfsthalu, ako prípojná linka k vlaku S7 do Viedne. Od 21. marca 2009 začala premávať po predĺženej trase do Hainburgu, pre veľký záujem cestujúcich nasadením až troch vozidiel, turnusovo jedného. Nakoľko kmeňová 3303 má takmer milión km, pri 900000 km bola nahradená 3302, ale aj tá už nabieha do 800000 km. Prečalúnením sedadiel a opravou interiéru sa vozidlám SOR C10,5 predĺžila životnosť, ale linka si už vzhľadom na medzinárodný charakter žiadala nové, modernejšie vozidlá. Tak ju je jednoduchšie prenechať inému dopravcovi.
Vraj stratová....
A rovnako je dôležitý aj argument, že DPB získa troch vodičov na iné linky...
Aký osud čaká linku 801, ktorá od začiatku premávky vozila menej ľudí, ale musela byť prevádzkovaná pre dotáciu z eurofondov. Záväzok skončil, linka premáva s jedným vozidlom medzi ŽST Rusovce a Rajkou - je už zisková?
Urobte si názor sami...
Oproti DPB sa rozsiruje platnost zlavneneho cestovneho aj na osoby do 26 rokov a od 60 rokov (bez dalsich podmienok).