Brúsenie koľajníc pokračuje

Ďalšie úseky električkových tratí budú tichšie.

Dopravný podnik Bratislava zabezpečí aj v nasledujúcich dňoch prebrúsenie koľajníc na vybraných úsekoch električkových tratí. Brúsenie bude prebiehať bez vylúčenia električkovej dopravy v nočných hodinách. V termíne medzi 19. a 25. októbrom by mala byť vlnkovitosť koľajníc odstránená na ďalšej časti Račianskej ul. smerom k Račianskemu mýtu a na Radlinského ul. po zastávku Blumentál. Následne do 29. októbra 2016 je plánované prebrúsenie trate na Vajnorskej ul. medzi Trnavským mýtom a Novou dobou. V prípade daždivého počasia môže prísť k zmene termínov brúsenia.

Doteraz boli prebrúsené úseky na časti Račianskej radiály, na začiatku Vajnorskej ulice a úsek trate na Hlavnú stanicu od Radlinského po Žilinskú.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tento rok sa bude pokračovať v brúsení? Alebo je opäť na 8 rokov ticho? Aj zvyšná časť Račianskej radiály vrátane obytnej zóny na Čachtickej ulici by potrebovala prebrúsiť (a opraviť prepadnuté dilatácie).
Reakcia na: Solider #36:
Už aj obojsmerne úsek cca spod žel. mosta až po zast. Biely kríž.
Vybrúsená je už aj trať na Radlinského ulici, je to naozaj citeľný rozdiel k lepšiemu a je hanbou, že sa takáto údržba nerobí ozaj pravidelne.
Reakcia na: pharel #34:
Myslet si to nemusis, ale je to tak.
Reakcia na: JamaVOku #33:
To si nemyslim ale mohli uz konecne vybrusit ten huciaci obluk medzi segnerovou a nad luckami a segnerovou a jurigovym nam.
Reakcia na: pharel #32:
To sa brusilo este niekedy okolo minulorocneho leta.
Vybrusene kolaje Borska - Nad luckami? Alebo sa mi to zda? Dost potichu ide elina tadial 🙂
Vajnorska prebrusena cela.
Po dnesnej noci prebruseny minimalne usek Nova doba - Odbojarov.
Reakcia na: piggee #28:
Presne. Na takuto investiciu by si DPB mal spravit audit rieseni a hlavne plan udrzby. A ten by mal povedat co, kedy ako casto, akym sposobom opravovat/udrziavat. Nasledne bude mat odpoved aj nato ake stroje potrebuje. A to sa nebavim len o bruske a podbijacke.
Reakcia na: Solider #27:
Je otazka, co by bolo lacnejsie. Ci jedna velka kolajova, alebo 2 taketo male na kazdu radialu + naklady na viac zamestnancov. Ale potreba akehokolvek riesenia tu je. A rovno aj podbijacku.
Reakcia na: Ámos #26:
To nie sú len dve brúsky, ktoré sú na fotografii, ale aj elektrocentrála, ktorá napája tieto jednotlivé brúsky. Tento systém podľa mňa nie je moc praktický, za jednu noc stihnú iba jeden medzizastávkový úsek, ak by mai celú našu biednu sieť prebrúsiť raz alebo dva razy do roka, tak to robia celý jeden kalendárny rok. Ak nákup brúsky, tak už poriadnej a takej, ktorá je schopná ísť aj po koľajniciach, keďže máme aj úseky, ktoré nie sú prístupné automobilmi.

Pokiaľ ide o vybrúsené úseky, tak k 4.11. je na Račianskej radiále vybrúsený úsek od Račianskeho mýta po autobusovú zastávku Mladá Garda, okrem priecestia na križovatke J. Čabelku. Radlinského stále nebola vybrúsená.
Reakcia na: david1 #23:
viete si predstavit keby za rok minuly na brusenie viac penazi ako by stal nakup dvoch tych brusok? Pricom realne by stacila jedna...
Podla mna to bolo cele inak. DPB chcelo priniest radost z cestovania, ale nikto to nepochopil, tak to vzdali a zacali brusit. http://9gag.com/gag/a1dMqAb?ref=fb.s
Reakcia na: pharel #22:
nam na zopar Variach vrzgaju klby uz od nova... kvalitka ?
Reakcia na: TomJ #17:
Presne tak. Neviem prečo vynechali úsek Nám.Biely Kríž - Mladá Garda v oboch smeroch. Asi aby sme mohli porovnávať trať pred a po brúsení ...
Reakcia na: cerno #15:
Najhorie je, ze uz som si vsimol v 3 Skodovkach, ze im vrzgaju klby a to su len nieco vyse roka na tych nasich tratiach. Inak mal som sancu vcera ist v Prahe 17tkou na Sidliste Modrany a poviem to su kolajnice, rovne, rychlo sa po nich islo aj v zakrutach, zastavky dalej od seba a obcas to vyzeralo jak na husenkovej drahe
Reakcia na: cerno #15:
Mackni button?
Reakcia na: zlomok #18:
Si zase budvaroval?
Reakcia na: TomJ #17:
Ako hovoríš... ináč čo sa týka "tichosti" jazdy, celkom tiché sú aj staré električky, ale nové Škodovky len tak svištia ? - od RaMy až po železničný most medzi Mladou gardou a Bielym krížom je to paráda. Ďalej smerom na Raču sa zjavne nebrúsilo, už sa ani nebude?
Reakcia na: Peto3700 #12:
Samozrejme že to súvisí s vlnkovitosťou. Prúser je v tom že akustika tunelovej rúry vyústi vytvátra kvalitný zvkukovod, ktorý púšťa hluk koncentrovaný v jenom mieste. Takže to iba znásobuje existujúci problém.
Reakcia na: anbis #16:
Presne. Včera som išiel 7-kou od Pionierskej na Vinohrady a hovorím si, že aký zvláštny tichý zvuk jazdy. Za Mladou Gardou som pochopil.
Reakcia na: cerno #15:
Na račianskej radiále brúsenie určite pomohlo.
brusenie kolajnic nepomoze. Vajnorska radiala je tak rozmlatena, ze je treba kompletne zrekonstruovat. je to presne take iste ako so slovenskymi cesta. Platanie nikdy nepomohlo ale oddialilo problem. DPB nakupilo nove elektricky, ktore by nemali jazdit po takejto trati. Hlavne ked ide od Odbojarov smer polus cele suprava skoci.
Mozem zhodnotit, ze podla mojho sluchu 🙂 to pekne vybrusili tu cast medzi Rackom a Pionierskou. T6 tam prechadza v pohode, nove Skodovky na 90% tak ticho ako v Dubravke. Dokonca aj prejazd autickarskym prechodom na Kraskovu ci Kominarsku tiez do pohody 🙂
Reakcia na: Peto3700 #12:
Aj v tuneli sú vlnky, napríklad na miestach, kde sa brzdí, takže na týchto miestach to ešte znásobuje hluk.
Reakcia na: zlomok #2:
Počkať, ale v tuneli to predsa nesúvisí s vlnkovitosťou, ale s ozvenou, nie? Tá pokiaľ si pamätám vznikala aj tesne po rekonštrukcii.
Reakcia na: luky133 #4:
Veru, toto je pomaly na NKU.
Reakcia na: lostrail #5:
Vymenuj nejaké nehody, ktoré sa stali kvôli vlnkovitosti.
Reakcia na: Svehlo1 #8:
To je celkom fyzicky nemožné, že by mala petržalská trať horšie parametre. Parametre sú identické, čo sa týka stavu trate, tiež je na tom najlepšie, pretože je najnovšia. Zvary počuť, cítiť už menej, a v lete pri Farského sa skrivili koľajnice, preto museli prerezať, ale necítiť to príliš, električka ide celkom hladko.
Mrzí ma to, ale prebrúsenie by ako soľ potrebovala aj úplne nová trať do Petržalky. Každý jeden zvar je buď hrb alebo jama. Je až neuveriteľné, že úplne nová trať má horšie parametre ako napríklad trať na Vajnorskej (Od križovatky s Bajkalskou po Zátišie), ktorá bola rekonštruovaná v roku 2002, áno pred 14 rokmi!
Stav k 19.10.: Vybrúsené v smere do CMO úsek od Pionierskej až do zastávky Račianske mýto.
Coze je to milion? Ked si clovek spocita, kolko nehod sa kvoli tomuto stalo, kolko servisnych ukonov na vozidlach museli kvoli tomu robit... Ked pripocitam cenu, za ktoru to robia tieto "vysutazene" formy, za 2-3 roky ten stroj mozu mat nazad. Co z toho, ze sa budu rekonstruovat trate, ked do roka po rekonstrukcii budu zvlnene?
Tak pokiaľ to brúsia týmito dvoma brúskami čo sú na obrázku a nie automobilovou brúskou tak už vážne nechápem prečo si DPB tieto služby najíma a nezakúpi dve takéto brúsky do svojho zázemia. Veď takáto brúska je minimálny náklad oproti automobilovej brúske kde sa cena pohybuje okolo jedného milióna...
OK, tak rychlostne obmedzenie v tuneli sa tymto vysvetlilo. Co sa tyka trati v BA vseobecne, zislo by sa ich prebrusovat pravidelne a nie v ramci tychto kampanovitych akcii, v ramci ktorych sa caka, ze uz to bude neunosne a az potom sa s tym nieco bude robit. Davno mal mat DPB vlastny brusiaci stroj a riesit si to pod jednou strechou a nie takto.
Dúfam že sa postupnými krokmi podarí prebrúsiť všetky trate vrátane tunela, z ktorého by malo potom zmiznúť rýchlostné obmedzenie.
ocakaval by som ze bude prebrusena cela racianska radiala, zaujimalo by ma cim to len vyhral usek cca 1.5 zastavky okolo intrakov mlada garda (oba smery) a cca 0.75 zastavky od zvaraku smer mesto...