Nové autobusy umožnia vyradiť najmä dožívajúce vysokopodlažné autobusy.
Na októbrovom rokovaní Komisie finančnej stratégie a pre správu a podnikanie s majetkom mesta bratislavského magistrátu dňa 10. októbra 2016 by sa mali poslanci zaoberať aj návrhom na obnovu vozidlového parku autobusov bratislavskej MHD. Uvedený návrh predpokladá obstaranie 88 nových autobusov v priebehu roka 2017.
Dôvodom pre nákup nových vozidiel je vysoký počet autobusov DPB, ktoré sú po plánovanej životnosti, čo spôsobuje zvýšené náklady na ich údržbu a prevádzku, zvýšenú poruchovosť a s tým súvisiace zhoršovanie kvality poskytovaných služieb. V súčasnosti plánovaná technická životnosť uplynula 73 autobusom, medzi ktorými je 37 kĺbových autobusov Karosa B 741 CNG, 30 midibusov SOR a 6 vozidiel kategórie mini. Všetky tieto vozidlá by mali byť po dodávke nových autobusov vyradené z prevádzky.
DPB plánuje v roku 2017 namiesto nich obstarať 30 kĺbových autobusov, 28 autobusov štandardnej dĺžky (12m), 24 midibusov dĺžky do 10,5 m a 6 vozidiel do dĺžky 9 m. V roku 2017 by mal byť ukončený aj prenájom autobusov Tedom C12 G. Podľa uvedeného materiálu sa uvažuje s ich odkúpením do majetku DPB.
Nákup nových autobusov plánuje DPB financovať prostredníctvom dlhodobého investičného úveru v predpokladanej výške 24 mil. €. Financie na splátky úveru chce dopravný podnik získať z vnútorných úspor a optimalizačných opatrení.
Posledný veľký nákup autobusov sa realizoval v rokoch 2014 - 2015, kedy sa zakúpilo 100 nových autobusov.
Ámos
Dojazd 150km je velmi slusny dojazd, hlavne pri chapani, ze vozidlo sa na konecnej bude musiet dobijat. Samozrejme na to je ten test, aby sa tieto nepohodlnosti a mozne problemy vyskusali v premavke.
Ja za idealne riesenie povazujem trolejbus s bateriovym pohonom a dojazdom do 30km. Nasadenie na L207 s vyznacenými spojmi do Lesoparku. ?