DPB odpredá staré trolejbusy, električky sa predať nepodarilo

Dopravný podnik našiel kupca na 33 starých trolejbusov.

Dopravný podnik Bratislava zverejnil na svojej internetovej stránke výsledky vyhodnotenia verejných súťaží na odpredaj ojazdených trolejbusov a električiek. Úspešným uchádzačom o uzavretie zmluvy na kúpu 33 ojazdených trolejbusov Škoda 14 Tr a Škoda 15 Tr sa stala spoločnosť Mezinárodní inovativní kancelář, s.r.o. z Prahy. Dopravný podnik s touto spoločnosťou uzavrie kúpnu zmluvu do 90 dní od zverejnenia výsledkov súťaže.

Súťaž na odpredaj 79 električiek typu ČKD Tatra T3 dopravný podnik bez bližšieho vysvetlenia zrušil.

Doplnené: Kúpna zmluva na ojazdené trolejbusy bola uzavretá 4. októbra 2016. Kupujúci zaplatí dopravnému podniku spolu za všetky trolejbusy kúpnu cenu 54 100 € bez DPH. Odvoz trolejbusov kamiónmi s ukrajinskými poznávacími značkami začal začiatkom októbra. Trolejbusy by mali byť podľa zmluvy kupujúcim kompletne odobraté do 21. decembra 2016.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TeBeCe #32:
V ÚD je 7933-34 a 7951-52 so starými DOT displejmi, tak môžeme aj takouto cestou na nich urobiť apel, aby tieto displeje vymenili za DOT-LED vyzískané z vyradených T3.
Reakcia na: trolejbus6207 #31:
Rovnako ako nie je zaujem premontovat panely z vyradenych T3 do T6...

6605 + 6606/9: http://transphoto.ru/photo/972279/
Reakcia na: Mike #30:
podľa tejto fotky 6604-ka odišla aj s BUSE panelmi, takže diskusia vo fóre o možnom nahradení DOT panelov v električkách týmito je asi zbytočná...
Reakcia na: Mike #27:
mne je to absolútne jedno, kde budú jazdiť, hlavne že neskončia na šrotovisku ?
Reakcia na: Mike #25:
Takže Černovci idú tendrovať 1x 14Tr a 8x15Tr ale že je vysoká šanca že to vyhrá firma, čo nakúpila tie bratislavské..
Podľa tohto komentu to vyzerá, že pôjdu do Chersonu.
http://transphoto.ru/photo/918658/#2070867

Ale ojazdené 14Tr idú tendrovať vraj ešte v Černovci, tak možno aj tam.
Reakcia na: Valec #23:
Máš pravdu, na Vinnicu a Žitomyr som zabudol. Krym pre mňa je Ukrajina, ktorej hranice Rusko sľúbilo garantovať a dokiaľ tam bude bačovať Puťka, tak tam nepôjdem.
Reakcia na: S499.1023 #19:
Nejako ti tie 1000 mm prevádzky nesedia. Ja viem na Ukrajine o troch (piatich, ak započítam aj Krym):
- Lvov
- Vinica
- Žitomyr
- Jevpatoria
- Moločno
Reakcia na: Author #20:
Tam už sa nejazdí a T3 by musela jedným smerom jazdiť na zadné ovládanie.
Reakcia na: Author #20:
Vlani sa tam prestalo premávať úplne...
Reakcia na: S499.1023 #19:
Hadam by si Gothu z 1957? na tej linke k plazi nezamenil za T3? ?
Reakcia na: Majo #8:
1435 mm prevádzka je v ex-ZSSR jedna (Rostov), 1000 mm prevádzky sú v Rusku tuším dve a na Ukrajine tri, ak započítam aj plážovú dráhu v Moločnom.
Reakcia na: Mike #7:
Ja by som odporúčal pohybovať sa vo sférach, kde si je človek istý. Medzi 1435 mm a 1524 mm podvozkom nie je žiadny rozdiel, stačí previazať dvojkolesia.
Reakcia na: Peto3700 #15:
Určite sa podvozok vymeniť oplatí, pokiaľ máš zdviháky a pôvodné podvozky miestneho DP, tak to stojí len plat človeka/ľudí, ktorí to menia. A tých platia tak či tak, takže to stojí de facto nulu.
Reakcia na: lostrail #14:
Keby to urobili doma, tak hrozí riziko, že správni ľudia nezarobia, prípadne bude menšia provízia.
To robenie a nasadzovanie si dokážem predstaviť technicky celkom živo, neviem, ako by to vyšlo ekonomicky. Skôr chabo.
Pokiaľ však bude zachovaná súčasná "spotreba" obojsmerných vozidiel, tak by sa nám možno ešte zo desať zo pätnásť takýchto reko zázrakov aj hodilo.
Niektoré T3-kové skrine sú úplne v pohode, iné na tom boli dosť biedne už pred desiatimi rokmi, hlavne pôvodné 7717 až 7736. Tie snáď začali hrdzavieť ešte pred dodaním do Bratislavy. To boli totiž vozy (skelety skríň) fyzicky vyrobené niekedy 1979 a neskôr, len montovňa v ČKD vtedy výdatne nestíhala, tak sa "dočasne" parkovali pod holým nebom, kým šli do finálnej montáže. A niektoré to dočasne bolo aj 5 rokov. Paradoxne vozy, čo mali zo všetkých SU a SUCS najlepšie jazdné vlastnosti najskôr zhnili.
No neviem, podľa mňa sa nikomu neoplatí repasovať naše T3-ky a ani im len meniť podvozok. Ak by to robil DPB, takmer určite prerobí a na východe radšej kúpia niečo zo západu, čo tam dožije úplne bez zmeny s cudzojazyčnými nápismi.
Reakcia na: BigMac #13:
A preco by to riesenie malo byt len obchodne? Take nieco by pokojne mohli urobit a nasadit zasa doma. Najma ak to, co sa do toho vrazi, sa asi aj tak nevrati, keby sa to predalo.
Reakcia na: Kobenhavn #10:
Možno ešte niekoho napadne "výhodné obchodné riešenie":
-skrátiť rámy za B čapom,
-otočiť do tvaru PX, teda zadnými čelami teraz už len bývalými k sebe,
-vložiť nízkopodlažný stred,
-dorobiť dvere aj na opačnú stranu pôvodných jednosmerných sólovozov,
-doplniť rozumnú asynchrónnu výzbroj (napr. Europulse)
a je hotovo. Výsledkom je obojsmerná, čiastočne nízkopodlažná, 8-nápravová električka s plne otočnými podvozkami. Nič iné, len modifikácia už existujúceho typu KT3RN (napr. Plzeň) alebo K3RN (napr. Brno). Realizovateľné aj v podmienkach ÚD DPB, Pars Šumperk, ŽOS Zv, ŽOS Vr, KOS Krnov...

Mimochodom: súčasná brnianska K3RN, ev.č.: 1751 vznikla tak, že DPMB "výhodne" - za šrotovú cenu odpredal vrak akejsi K2, v Šumperku ho rozpojili, vložili nízkopodlažný stred, vyzbrojili Progressom a tradá predali späť do Brna (už samozrejme ako nový voz, za patričnú cenu).

Remontnyj zavod tramvajov Moskva mimochodom tiež "vyrába" podobný typ pre miestny DP. Len nie je nízkopodlažný, ale za to obojsmerný s jednou kabínou a lá Manila (ČKD RT8D5), takže na obojsmer ich potrebuješ radiť dva v tvare PX.
Reakcia na: Petto #6:
Podvozok Ti spravidla nezhnije, to je trošku masívnejší kus železa ako skriňa, takže spokojne môžu zrepasovať svoje pôvodné a naviazať ich pod cudzie skrine. Napríklad pod naše. Koľajnicové brzdy a trakčné motory sú identické, čeľusťové brzdy a ich aktuátory rovnako, teda využiteľné ako náhradné diely. Rovnako aj kardany a prevodovky.
Reakcia na: Petto #1:
Heslo týždňa: výmena podvozkov. Sólo voz na zdvihákoch sa dá stihnúť za necelú hodinu.
Pri električkách si nemyslím, že by boli problém podvozky, ale podľa mňa žiadne mesto ruské, ukrajinské a ani žiadne iné by tých električiek nekúpilo naraz 79, aj keď ide o lacné a ojazdené vozy typu T3.
Reakcia na: Petto #6:
Môžu repasovať podvozky zo svojich T3 a zaviazať ich pod naše, nič neriešiteľné.
Reakcia na: Petto #1:
By si sa čudoval... V bývalom ZSSR je 1000 mm rovnaký, možno ešte menší atyp ako 1435 mm. Samozrejme, že sa úzkorozchodné T3 dajú prerobiť na široký rozchod - jednoduchou výmenou podvozkov.
Reakcia na: Petto #6:
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/smes/tram_odprodeje/t_odprodeje_20160716.pdf

Obzvlášť si v tom zozname pozri všetky ukrajinské a ruské mestá... keď si vedeli vymeniť 1435kové podvozky za 1524, mysliš že by mali problém s výmenou tých 1000kových? ...
Reakcia na: Valec #3:
Tak to len prelozili podvozky 1000 a 1435. Dajme tomu predame skrine T3, ale kupca si potom musim zohnat aj podvozky pre 1524 co uz moze byt tazsie, kedze nase 1000mm su mu useless.
Reakcia na: Valec #3:
7819
Reakcia na: kecho #2:
No sa sa nádejám že aj napriek podmienkam šitým pre kovošrot to vyhrala firma, ktorá by ich mohla predať na tú Ukrajinu, kde by si ešte pojazdili..

A ešte čo bude s 6621-38, ktoré neboli predmetom tendra, ale minimálne dva z nich stoja dlhodobo odstavené v Krasňanoch a do premávky v Ba asi už nezasiahnu...
Reakcia na: Petto #1:
A koľko námahy dalo prerobiť 7719 na 1435 mm? ?
Kde by uz len predali T3ky s nasim 1000 rozchodom. ? Da sa to vobec prerobit na vychodny 1524 mm ?