Zmeny v zastávkach (od 5.9.2016)

Premenované zastávky a nové zastávky na znamenie.

Od 5. septembra 2016 príde k viacerým zmenám názvov zastávok a zmene zastávok stálych na zastávky na znamenie.

Premenované zastávky v centre mesta:

  • Nám. 1. mája na Kollárovo námestie,
  • Vysoká na Kollárovo námestie (pôvodne ohlásené premenovanie sa nebude realizovať),
  • Hviezdoslavovo nám. na SND,
  • Jesenského na SND.

Zastávky zmenené zo stálych na zastávky na znamenie, prevažne vo východnej časti mesta a v Petržalke:

  • Polus City Center (autobusová na Riazanskej ul.)
  • Uhliská
  • MiÚ Vajnory
  • Vajnory
  • Na pasekách
  • MiÚ Rača
  • Rybničná
  • Galvaniho
  • Šíravská
  • Slovnaftská
  • Kremnická
  • Záporožská
  • Dvory
  • Hálova
  • Bosákova
  • Šustekova
  • Lachova
  • Nám. hraničiarov
  • Hrobákova
  • Romanova
  • Markova
  • Jiráskova
  • Šintavská
  • Budatínska
  • Lúky II
  • ŽST Lamač (pre linku 23 v smere do Devínskej Novej Vsi)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vedel by mi niekto povdať, prečo pre L98 nie je zastávka Lúky II na znamenie? Nie je označená ani v CP a ani na transparentoch sa nezobrazuje, že je na znamenie.

Je to chyba, alebo to bol zámer?
pekna diskusia. zabralo mi to 40 minut citania... 🙂 nebol som tu asi mesiac a k dpb sa ani nejdem vyjadrovat, lebo by sa mi skryl prispevok za vulgarizmy...
Reakcia na: 810zssk #229:
Myslíš na novo premenovanom Kolárku to je fakt už dostupnejšie Hodžovo...

Reakcia na: 810zssk #229:
A to by sa nedala presmerovat nariklad N95 cez SNP? (by mohla stat na Suchom Myte, SNP, Safarikovo (zastavka na ceste), Nam. L. Stura a Most SNP cim by si ziskal spojenie aj Mostu SNP/juznej casti stareho mesta do Petrzalky - a kedze N95 ma 22 minut dobu jazdy tak by sa tie 2-3 minuty zmestili 🙂
Reakcia na: david1 #227:
Ved ale ciel by mal byt aby N55 nebola plna. Napriklad vikendovy takt 30 minut az do 02:30.

N55 stoji na Hodzku aj Kollarku. Problem je jedine Nam. SNP co by som riesil presmerovanim asi N61.
Reakcia na: david1 #227:
Keby sa dlhodobo ukazovalo že N55 chodí plná (väčšina odchodov), potom by bolo namieste dať tam kĺbak natrvalo...
Reakcia na: 810zssk #226:
Tu skôr ide o zabezpečenie doplnkovej víkendovej dopravy z centra mesta do častí kam vedú kolaje.
Autobusy by som nerád zase ťahal znova do centra. Určite by sa to dalo načasovať aby vychádzali prestupy na Trnavskom či Račianskom mýte.

Ja rád napr. využívam dojazdy, ktoré uprednostním pred plnou N55.

No v dnešnej dobe to je určite scifi...
Reakcia na: matt11 #224:
A nebolo by lepsie posilnit pred vikendom prislusne nocne busy, nez to bez konceptu (a zrejme bez prekladu) rozbijat medzi dve linky?

Jedine co by podla mna malo zmysel by bola nonstop premavka 1ky, aj to asi az ked bude trat do Janikovho dvora. Tam totiz nebude mozna dost dobra autobusova alternativa.
Reakcia na: matt11 #224:
Myslím, že ak by sa oplatilo ťahať nočnú električku na Jungmannovu, tak prinajmenšom do Karlovky taktiež... Ale viac ma zaujala poznámka o revízoroch, čo je tiež jedna veľká téma. Nielen v nočáku som ešte revízora nestretol, ale takmer ani nikde inde, okrem hŕstky "nachytávkových" flekov, kde ryžujú na tom, že sa človek odvezie jednu zastávku bez lístku alebo ide MHD prvýkrát v živote. Áno, spravil chybu, mal mať lístok, ale permanentných čiernych pasažierov na kraji mesta revízori ticho tolerujú. Jednému známemu, čo býva v Devíne, sa oplatí chodiť na čierno, lebo tak málokedy ho chytia revízori, že si to zrátal a za lístky by minul viac ako za pokuty.
Ja si viem predstavit nocne elektricky v ramci skvalitnovania dopravy, mozno 2-3 linky.
Iba v piatok a sobotu v noci.

N7: Karlova Ves- Nabrezie - nam. SNP - Obchodna- Vinohrady (mozno az do race)
N8: Petrzalka - Kamenne nam. - Trnavske myto - Ruzinov

mozno N2: rovnaka trasa ako 2.

Tieto elektricky by som nevnimal ako pripoje k busom, len cisto ako zvysenie kapacity do/z centra v piatok a sobotu v noci.

Do dubravky, na vajnorsku radialu, a do race podla mna netreba elektricku a stacia busy.
Tymto by sa aj odlahcila N55, ktoru cez vikendy obcas vidim riadne plnu. Vznikla by celkom atraktivna doprava aj v noci, myslim si, ze viac ludi by preslo z taxikov do elektricky, ale samozrejme je to otazka financii a vole... + teda v nocaku som revizorov nevidel zopar rokov, takze neviem kolko by bolo predanych listkov.
Reakcia na: david1 #221:
Hej, toto máš pravdu, umiestnenie autobusových zastávok na Račianskej je jeden veľký problém. Už tri roky sa neviem dokopať k tomu, aby som to všetko riadne spísal a doriešil.
Reakcia na: Melange #220:
Tým, že autobus ide ďalej, než končí električka, je prevádzka nočného autobusu lacnejšia a efektívnejšia. Nočné autobusy môžu chodiť aj cez centrum, kvôli tomu nie je nutné zavádzať električky aj v noci.
Reakcia na: Melange #216:
Odkedy sa premiestnili z nám.SNP na stanicu sú horšie dostupné z centra mesta. Určite by sa ich zavedením nič neušetrilo skôr naopak. Dalej na Račianskej sú niektoré zastávky aj nevhodne umiestnené. Napr. Riazanská v smere centrum. Mladá garda obojsmerne. Černockého na trávniku. Hečkova - Hybešova na dohlad resp.cca 250m
od seba.

Nemyslím si však že napäťové výluky bránia ich zavedeniu. Skôr financie.
Reakcia na: Dispecer #217:
V zmysle nákladov na prevádzku. Neviem, aké sú presne tie čísla, ale keďže aj v noci je elektrina lacnejšia, tak predpokladám, že autobus bude drahší.
Reakcia na: Dispecer #217:
Variabilne naklady by v noci teoreticky mali byt nizsie ako pri busoch.
Reakcia na: S499.1023 #214:
To sa treba spytat ich. Ja napriklad neviem ako sa tam riesi hradenie ked treba.
Reakcia na: Melange #216:
Električky lacnejšie? V akom zmysle? ?
Reakcia na: TomJ #215:
"Každopádne by sa len zbytočne pridali prestupy navyše a spomalila by sa doprava, pretože v noci, keď nie sú zápchy, sú busy rýchlejšie ako električky."
Áno, toto uznávam... Druhá strana mince je, že električky sú lepšie dostupné v centre mesta (odtiaľ a tam sa, predpokladám, najviac v noci cestuje), sú kapacitnejšie (ale to možno nie je v noci treba) a lacnejšie (aspoň predpokladám). Táto moja úvaha s nočnými električkami vzišla zo skúsenosti mňa ako cestujúceho, keď sa musím zakaždým terigať na Hodžko alebo Kollárko, resp. Zochovu. Ale možno je viac argumentov proti, takže neriešim to, len som sa zamyslel.
Reakcia na: Melange #211:
Ak by aj električky na jednotlivé radiály v noci jazdili, vyžadovalo by si to viaceré zmeny:
Dúbravka - zachádzku cez starú Dúbravku by musela robiť N21, no tá by potom mohla mať problém stihnúť celé kolečko za hodinu = voz ušetrený z N34 by si musel presunúť na N21.
Rača + Vajnorská - to by teoreticky šlo, no bolo by treba nahradiť koncové úseky dnešných N53 a N55 buď dvoma samostatnými linkami alebo nejakou N65 cez Rybničnú.
Ružinov - tu by zasa bolo treba preriešiť dopravu do Vrakune.

Každopádne by sa len zbytočne pridali prestupy navyše a spomalila by sa doprava, pretože v noci, keď nie sú zápchy, sú busy rýchlejšie ako električky.
Reakcia na: 810zssk #210:
Čo sa veľmi často nestáva. Čo tá Praha, Viedeň, Mníchov?