Prezentácie predaja elektronických cestovných lístkov

Verejnosť sa môže oboznámiť so spôsobom zakupovania elektronických lístkov.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava v týchto dňoch realizuje prezentácie pripravovaného predaja elektronických cestovných lístkov v rámci Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK). Pracovníci spoločnosti koordinujúcej integrovanú dopravu v pristavenom autobuse vysvetlia záujemcom ako fungujú elektronické lístky a ako ich bude možné zakúpiť prostredníctvom nových označovačov vo vozidlách MHD a regionálnej dopravy.

Do 31. júla 2016 denne medzi 14:00 a 20:00 budú ešte prezentačné autobusy pristavené na týchto miestach:

  • Autobusová stanica Mlynské nivy (21.7.)
  • Bory Mall (22.7.)
  • Polus City Center (23.7.)
  • Parkovisko pod Červeným mostom (24.7.)
  • HM Tesco Pezinok (25.7.)
  • Senec, Lichnerova ul., pri OD Kocka (26.7.)
  • Malacky, Nám. mieru (27.7.)
  • Zlaté piesky, areál jazera (28.7.)
  • HM Tesco Petržalka (29.7.)
  • Eurovea Bratislava, pri soche M. R. Štefánika (30. a 31.7.)

Okrem získania informácií o elektronických cestovných lístkoch a integrovanom dopravnom systéme sa môže verejnosť zapojiť do súťaže o predplatné cestovné lístky vyplnením dotazníka v prezentačnom autobuse.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #80:
Chcelo by ich to tam vsetkych povymienat za mladsie a rozumne modely. Lebo tieto veci ze skusobna prevadzka, alebo nieco urobene len na 50%, informovanost den vopred, prerabky zastavok na uplne hlupe riesenie so stlpmi, zle osadzanie reklam, informovanost vo vozidlach na polepenych oknach, pustanie klimatizacie ked je skaredo (ako dnes ked som mrzol v 29T)...
Reakcia na: mrkvakj #79:
No to neni velmi dovod. Preco sa taketo veci nedoplnaju pred spustenim? Ma BID nejaku medialno-masochisticku potrebu aby ich zas vsetci dodrbali za spustenie polodokonceneho systemu?
Reakcia na: 810zssk #78:
Ked som sa ja nato pytal ze preco nieje mozne k PCL kupit eCL, tak mi odvetili ze z dovodu, ze toto je pilotna prevadzka a su si vedomi ze toto tam chyba, a uvazuju o doplneni.
Reakcia na: N/A #77:
Ale je to hlupost, lebo (jednorazovy) eCL sa zapisuje inde ako PCL. Cize zakupenie listka pre spolucestujuceho po technickej stranke uplne kludne mohlo byt povolene, stacilo to povolit.
Reakcia na: Peon #76:
Nebude moct. Ak chces kupit listok pre spolucestujuceho, tak to moze byt len taky isty listok, aky si kupil sebe. Zlava tu nehra rolu, kedze pri vybere spolucestujuceho si sam navolis cele cestovne, zlavnene cestovne alebo batozinu. A kedze ma PCL, tak system by musel zakupit PCL pre vnuka, co nie je mozne 🙂

Pozri si brozurku: https://www.idsbk.sk/download/1607031023T4pzs5.pdf
Reakcia na: N/A #75:
Neuveriteľné! ? Takže ak tomu správne rozumiem, moja mama keď má PCL pre 100+101, tak nebude môcť kúpiť zo svojho kreditu ani jednorazový zľavnený lístok svojmu vnukovi...
Reakcia na: Peon #71:
Pytal som sa na linku 37 do Marianky a bolo mi povedane, ze ak mam PCL, tak si mam zaobstarat papierove listky 🙂 Neda sa dokupit ani tych 15 minut, ani batozina. Aj ked uvazuju, ze po spusteni tejto pilotnej fazy sa ako medzi prvymi bude pridavat funkcia dokupenia batozinoveho listka.

Odporucam zajst na tu roadshow, vyplnit ich dotaznik a dopisat tam vsetko co by sme si zelali doprogramovat. Ked viaceri budu chciet to iste, tak sa tym budu zaoberat na zastupitelstve. Kazdopadne treba komunikovat s predstavitelmi IDS a nie tymi brigadnickami. Tie vedia len nafuknut balon a ukazat nakup listka.
Reakcia na: 810zssk #73:
Normalne som ochotny sa stavit o petikilo, ze to dopadne ako v Prahe 😉
Reakcia na: N/A #69:
Ach, to je uz potom uplne kolosalny nezmysel. Takze napr. ak ma niekto PCL pre Malacky a chce absolvovat nejaku cestu po Bratislave, tak ho to zablokuje? Parada, maju to premakane ?
Reakcia na: N/A #69:
Tak to je veľmi smutné. ? Hmm a to vážne ani zo zóny pre ktorú nemám PCL (napr. z Marianky [215] do Bratislavy, kde už mám PCL [100+101])?
Reakcia na: 810zssk #68:
A to vážne sa budú dať kúpiť eCL aj v označovačoch v Slovak Lines pri 1. dverách čo však bude zbytočné, lebo aj tak bude treba BČK priložiť aj k vodičovmu strojčeku a ten vydá registračnú potvrdenku?

A ako si bude môcť cestujúci overiť časovú (príp. aj zónovú) platnosť eCL keď tie sa tlačiť nebudú? V busoch Slovak Lines a v MHD, predpokladám, že priložením BČK k označovaču s dotykovou obrazovkou, ale ako vo vlaku? Jedine na stanici keď tam budú spustené označovače...
Reakcia na: Peon #66:
Akonahle mas na karte PCL, nie je mozne si zakupit eCL. Takto mi bolo odpovedane na tej roadshow.
Reakcia na: Peon #66:
Toto by aj mna zaujimalo. Podla mna ak ma niekto PCL tak vydaj eCL by povoleny byt mal.
Reakcia na: piggee #65:
Bratislava by potencialne bola este ovela vacsi problem ako Praha. Ta mala iba jeden kartovy system (aj ked sa do neho nevedeli dostat). Tu ich je viacej, len su vzajomne poprepajane. Proste nad tymto sa vobec ani len neuvazovalo.
Reakcia na: Valec #61:
Takže ak budem chcieť ísť napr. 525-kou (DPB) do Chorvátskeho Grobu a mám PCL iba pre 100+101, tak v modernom označovači si nebudem môcť kúpiť pre seba lístok na mimobratislavský úsek cesty? ?

A ak pôjdem opačne (napr. z Marianky), tak budem si môcť v 37-ke kúpiť 15-mimútový lístok po začiatok Bratislavy (pre cestu v zóne 215)? Alebo aj tu bude prekážka, že pre 100+101 mám na karte PCL?
Reakcia na: Valec #63:
Staci sa pozriet na vzajomnu komunikaciu v Prahe. Ked sa bude tendrovat dalsia uprava SW, ako to ma BID zmluvne osetrene. Je povinny dodavatel odovzdat zdrojaky?
Reakcia na: Valec #63:
No ale prave to zalozenie na "vzajomnej komunikacii" je problem. Takto sa to proste nerobi. V momente ked jeden dodavatel nebude chciet spolupracovat, vznika megaproblem. Vsetko mat BID.
Reakcia na: 810zssk #62:
Neviem, či je tam 100%, ale zatiaľ to obom dodávateľom stačilo. Prípadne si vzájomnou komunikáciou vysvetlili ten zvyšok. Však už dnes v systéme pôsobia dokopy traja dodávatelia systémov, pracujúcich s čipovými kartami.
Reakcia na: Valec #59:
Ano? Cize ked zajtra pride do systemu novy dopravca, vie mu BID dat vsetko potrebne na pristup a pracu so vsetkymi akceptovanymi kartami?
Možnosti kúpy eCL:

- na kartu možno kúpiť eCL pre majiteľa karty podľa jej nastavenia (základný / žiak / študent / dôchodca),
- ihneď po kúpe eCL pre majiteľa karty bude možné dokúpiť lístok pre spolucestujúceho, kde už je možnosť voliť tarifu základný / zľavnený / batožina (z každého typu môže byť až 15 spolucestujúcich),
- denné lístky (DCL) kúpené z označovača sú ukladané ako predplatné, aby sa nedali prepísať nepozornosťou cestujúceho (na prepis platného eCL inak označovač vždy upozorní),
- k PCL a DCL nebude možné kúpiť eCL v žiadnom z označovačov, bude však možné zakúpiť lístky na jednu pre spolucestujúcich v regio autobusoch (tak ako dnes).

Spolucestujúci je taký cestujúci, ktorý cestuje rovnako s majiteľom karty. Tzn. nebude možné, aby majiteľ mal iný lístok (napr. 60 minútový) ako jeho spolucestujúci (napr. 30 minútový). To je tiež dôvodom, prečo nie je možné dokúpiť lístok k PCL (majiteľ karty má mesačný, spolucestujúci by mal napr. hodinový).

Na prípadné ďalšie otázky (aj s názornou ukážkou) odporúčam navštíviť ten prezentačný bus. ?
Reakcia na: nacar #49:
Ani jedna dnes vydávaná karta nemá povolenú peňaženku. Pri prvom dobíjaní na predajni ti ju automaticky povolia, ale automat ani internet to spraviť nevie. Takže so všetkými dnes vydanými kartami DPB bude pred prvým použitím potrebné navštíviť predajné miesto.

Čo sa obrázkov obrazoviek týka, na aj stránke DPB nájdeš (dobre skryté) infoletáky, kde sú takmer všetky užívateľské obrazovky (mimo rôznych chybových hlášok).
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/od-pondelka-budu-testovat-nove-oznacovace-na-lacnejsie-cestovne-listky/
Reakcia na: 810zssk #21:
Kartový štandard samozrejme existuje (ako inak by Buse/Telmax vedel s kartami pracovať), pochopiteľne ho ale nebude nikto vešať na internet.
Reakcia na: 810zssk #57:
K tým roznym eCL, na FB IDSBK pisali, ze mozne to nebude z dovodu, ze spolucestujuci cestuje s vami, teda idete rovnaku trasu a staci vam rovnaky listok......?
Reakcia na: piggee #54:
Jeden eCL neznamena eCL pre jednu osobu. Pri kupe eCL pre seba tam mas moznost dokupit spolucestujucich (lubovolneho typu), resp. batozinu. To nie je moja domnienka, ale tak to proste je 🙂

To co pisal Valec znamena ze nie je mozne mat v karte dva rozne eCL (napr. pre jedneho hodinovy, pre druheho 15-minutovy). Ale je mozne mat jeden eCL pre viac osob.

Aj tak by ma zaujimalo aky ma zas TransData s tymto problem..
Reakcia na: S499.1023 #53:
Suhlasim.
Niekto sa na FB IDS BK pytal ci pojdu dokupovat listky cez EP aj ked mam elektricenku, odpoved bola, ze zatial nie, ale riesa to, aby sa to dalo, cize do tyzdnov mozme ocakavat, ze to bude spustene.
Reakcia na: 810zssk #52:
pozri si #8 co pisal Valec a uplny zaciatok tejto diskusie.
Momentálne je možné mať na karte zapísaný jednu platnosť cestovného lístka na jednu cestu (takže kúpa sieťového batožinového a CL pre osobu napr. na 2 zóny nie je možná).
Takze pochybujem, ze na jednu kartu kupis viacerym ludom listok.
Reakcia na: 810zssk #52:
To je ale dosť stupídne obmedzenie. Čo ak mám na karte PCL a z kreditu chcem dokúpiť len lístky pre spolucestujúcich?
Reakcia na: pharel #51:
Ak si ty zakupis jednorazovy listok z karty, vies dokupit spolucestujucich takych akych navolis (pripadne batozinu). Cize napr. ak ty mas celu kartu, vies navolit zlavneneho spolucestujuceho a ten potom preukaze narok na zlavu.

Spolucestujuci sa ale nebudu dat navolit k PCL a DCL. Preco, to ani srnka netusi (najma pri tych DCL je to podla mna vazny fail).
Reakcia na: nacar #35:
A co ak matka chce kupit listok na svoju kartu aj svojmu synovi ci dcere a zlavneny? Alebo ja by som chcel kupit listok mojmu kamaratovi studentovi, alebo mojej babke tiez zlavneny avsak moja karta by bola nastavena bez zliav. Preto by bolo dobre si stlacit listok aky chcem, a ked pride revizor a nacita kartu, uvidi aky typ listka tam bol kupeny no a potom by vyzadoval preukazanie naroku na zlavu. Naozaj tam mohli byt vsetky listky nakolko je to dotykovy display.
Reakcia na: nacar #49:
Ach boze...
1. Nie, v multifunkcnom automate sa kredit na kartu vlozit neda, kedze spravcom multifunkcnych automatov je DPB a ten system EP zatial spusteny neda. Dobijanie cez automat bude dostupne az ked sa spusti EP u DPB, cize v priebehu najviac par tyzdnov.
2. To ze nebude potrebna dalsia aktivacia mas potvrdene? Pretoze viacero materialov uvadzalo ze EP je potrebne aktivovat na predajni. Je tam napr. ten problem ze sa musi urcit spravca penazenky - ak na karte DPB uz zalozil penazenku SL, tak spravcom penazenky je SL. Ak nie, spravcom penazenky bude DPB.
Reakcia na: 810zssk #48:
Aká aktivácia peňaženky na predajni? Vydaná karta je aktivovaná na všetky funkcie a nie je potrebná už jej žiadna iná aktivácia, funkciu peňaženky začne plniť vložením kreditu. Celý problém je v tom, že DPB mešká so zavedením elektronických cestovných lístkov a tak sa na kartu DPB zatiaľ nedá vložiť kredit do elektronickej peňaženky cez internetovú stránku DPB, možno iba cez multifunkčný automat. Ale načo, ak to ešte nefunguje?! Ďalší problém je, že DPB nedokáže na svojich stránkach jednoznačne, zrozumiteľne a polopatisticky vysvetliť celý systém a miesto hromady popísaných nezrozumiteľných stránok mal uverejniť všetky displeje označovača a multifunkčného automatu. Z jednotlivých obrazoviek sú jasné všetky ponuky všetkých možností. Treba si premačkať obrazovky oboch prístrojov a musí to byť každému jasné.
Zaujímalo by ma, ktorý úbožiak sa tu realizuje mínuskami pri mojich príspevkoch.
Reakcia na: nacar #47:
A ty mas potvrdene ze nebude nutne potom na tej karte aktivovat penazenku na predajni DPB? Lebo niektore informacie boli v tom duchu ze ano 🙂 Takze soru mozno budes musiet stat aj tak (nie ze by som osobne predpokladal ze spustenie EP vytvori naval). Kdezto u SL mas istotu ze nic riesit nebudes musiet.
Reakcia na: 810zssk #46:
Iste, každý nech kúpi kde chce, pre mňa bolo pohodlnejšie kúpiť v DPB.
Z jeho príspevku vyplýva, že chcel vybaviť v predstihu, aby potom nemusel vystávať šóry:
"Bol som v piatok na Hodžovom námestí, s tým, že si v predstihu vybavím čipovú kartu, aby som nemusel potom stáť v dlhých radoch."
Preto som odporučil možnosť vybaviť si to cez internet, veď nemusí kupovať v DPB, dá sa to aj u Slovaklines:
https://eshop.dopravnakarta.sk/Slovaklines/Karta
Reakcia na: nacar #45:
A kto povedal ze on si chce priplacat za internetovy predaj? Na predajni mu to spravia za 3 eura, v DPB za 4,30.

Kredit je mu na to ze ocividne z prispevku vyplyva ze to chce vyuzivat od prveho momentu 🙂 Mat niekde tyzden blokovane tri eura nie je taka tragedia.
Reakcia na: 810zssk #39:
Lacnejšie ako lacnejšie. Slovaklines doručuje iba poštou za 2 €, DPB umožňuje aj osobný odber na najbližšej zvolenej predajni za 1 €, takže rozdiel je len 0,30 € v neprospech karty DPB, okrem toho DPB nevyžaduje okamžitý nákup električenky a kredit je mi zatiaľ nanič, pokiaľ to ešte v Bratislave nefunguje.
Reakcia na: nacar #43:
Dobijat sa bude dat aj cez net aj v automatoch, ja hovorim o prvej aktivacii EP. Naco tu kartu kupovat v DPB kde je drahsia a este nema EP, ked v SL sa da uz kupit hotova karta aj s kreditom?
Reakcia na: 810zssk #42:
Ja si myslím, že ak si môžem z domu zaplatiť električenku, tak po spustení celého systému komplet bude možné rovnako dotovať aj EP. Minimálne tie veľké multifunkčné automaty to budú umožňovať, alebo už aj umožňujú, neviem, neskúšal som to:
https://www.idsbk.sk/download/1607031029T8un51.pdf
Na koci tohto materiálu je uvedené, kde všade sa tieto automaty nachádzajú.
Osobne si príležitostne kupujem týždňovú električenku, ak potrebujem viac cestovať, inak používam papierové lístky, ak sa to rozbehne, rozlúčim sa s nimi, keďže elektronický cestovný lístok bude o 10% lacnejší.
Reakcia na: nacar #41:
Neodporucal by som teraz kupovat tu kartu u DPB ak ju chce pouzivat ako EP. Je totiz otazne ci nebude nutne pre aktivaciu EP nutne navstivit predajne miesto DPB po ich spusteni, cize by to zbytocne musel riesit na dva krat. Preto je lepsie tu kartu kupit u Slovak Lines (este aj stoji menej penazi), kde elektronicka penazenka funguje uz dnes, cize je na karte aktivna a este si tam moze rovno pri kupe aj nahrat kredit.
Reakcia na: Duri64 #38:
Pani pri okienku a aj ty ste mimo obrazu. Veď si to môžeš vybaviť okamžite z domu cez počítač. Odfotíš sa mobilom, fotku uložíš do počítača a následne ju vložíš do elektronickej žiadosti:
https://eshop.dopravnakarta.sk/DPB/BuyCard.aspx
Do troch, štyroch dní ju máš doma.
Kartu potom môžeš používať buď ako klasickú električenku alebo ako elektronickú peňaženku na nákup elektronických cestovných lístkov alebo súčasne aj na obidva spôsoby.
Štvrtok, piatok tu chcem čítať tvoj príspevok, že už ju máš doma.
Pripadne za priplatok sa to da objednat aj online: https://eshop.dopravnakarta.sk/Slovaklines/Karta
Reakcia na: Duri64 #38:
Karty sa samozrejme uz kupit daju, teta bola ocividne dezorientovana. Ide totiz o tie iste karty na ktore sa nahravaju elektricenky. Jediny rozdiel je ze v DPB si zatial nevies dobit kredit.

Osobne by som ti poradil vybavit to u Slovak Lines. Maju lepsi zakaznicky servis, lepsie skoleny personal a karta je lacnejsia. Funkcne je uplne jedno ci si kartu kupis u Slovak Lines, alebo DPB.

Takze staci prist na autobusovu stanicu v pracovny den medzi 6:30 a 18:30, ist k okienku "Dopravne karty" (v hlavnej hale na prizemi) a povedat predavacke ze chces novu cipovu kartu s kreditom (eCL jej vobec nespominaj nech to nekomplikujes, je otazne ci uz na ne su skolene). Fotku si nosit nemusis, odfotia ta priamo tam. Karta stoji 3 eura (oproti 4,30 v DPB), pricom si zaroven musis dobit kredit aspon 3 eura (alebo kupit elektricenku). Nasledne mozes eCL vyuzivat hned od prveho dna ako budu spustene.
Môže mi niekto vysvetliť načo robia prezentáciu e-CL keď si aj tak nie je nožné kúpiť čipovú kartu. Bol som v piatok na Hodžovom námestí, s tým, že si v predstihu vybavím čipovú kartu, aby som nemusel potom stáť v dlhých radoch. Pani pri okienku mi povedala, že ešte ich nerobia. Neviem potom pre koho to v "polovici leta" spustia, keď si nikto nebude môcť kúpiť lístok v buse. Ale čo už, veď sme na Slovensku.
Reakcia na: piggee #36:
Ja tipujem 6-16% cestujúcich v IDS
Reakcia na: nacar #35:
Takze projekt, ktory sa tu bastloval 5 rokov, nalialo sa do neho uz slusne mnozstvo penazi ma byt pre kolko desiatok ludi?? 😃
Reakcia na: pharel #32:
A načo, veď ak sa elektronické lístky budú kupovať prostredníctvom čipovej karty, tá sa vydáva pre konkrétnych cestujúcich oprávnených cestovať buď za plné cestovné, zľavnené cestovné alebo zadarmo (napr. +70). V čipe vydanej karty je zakódovaný konkrétny cestujúci a tak si ten aparát z čipu priloženej karty načíta, za akú cenu má predať lístok. V podstate si budú elektronické cestovné lístky kupovať iba tí, čo si doteraz kupovali papierové cestovné lístky, a to za predpokladu, že si vybavia čipovú kartu. Ak nie, budú si aj naďalej kupovať papierové cestovné lístky a v tom aparáte označovať klasickým spôsobom. Tí čo používajú čipovú kartu ako električenku, nemusia si ten aparát pri nastupovaní do dopravného prostriedku vôbec všímať.
Reakcia na: pharel #32:
Lebo to dnes nie je nutne. Typ obycajny/zlavneny sa zvoli podla karty. Az pri spolucestujucich urcis aky CL chces.

Osobne nemam predstavu ze pri platbe kartou (bankovou) by si cestujuci volil typ listka. Predpokladam take riesenie ako v Londyne ci Ostrave.
Reakcia na: nacar #23:
Preco by to malo vobec identifikovat? Myslim, ze kazdy, kto je vlastnikom platobnej karty, by mal byt sposobili na to, aby pri kupe stlacil miesto tlacitka na plne cestovne, tlacitko na zlavnene.
Reakcia na: nacar #27:
ok uz vidim, a co je v ponuke dalsie? preco tam vlastne nemozu byt aj zlavnene listky? 🙂
Reakcia na: 810zssk #30:
Mne by sa páčilo, keby Melanž odrecitovala nejaké tie podľa nej "normálne" mestá. Lebo ja napríklad Londýn alebo Paríž za normálne mestá nepovažujem.
Reakcia na: Melange #29:
Tvoje prispevky boli vzdy hodnotne. Napriklad teraz sme sa dozvedeli ze v Rakusku a Nemecku sa nenachadzaju normalne mesta ? ? ?
Bolo už načase. V normálnych mestách v zahraničí je štandardom mať kartičku a používať ju aj pri jednorazových cestách, resp. cestujúci dostane v automate jednorazovú papierovú kartu s RFID čipom. A nie trilión druhov lístkov, ako sme v Bratislave zvyknutí. Konečne závan inovácie, blahoželám.
Reakcia na: nacar #27:
Ale ved samozrejme ak by to akceptovalo platobne karty, tak by sa primerane musel upravit aj software. Najdolezitejsie je, ci by islo o aktivne, alebo pasivne riesenie.
Reakcia na: pharel #24:
Tak to nejde, skúšal som všetky možné funkcie na displeji, ten aparát umožňuje predať iba jednotlivé druhy časových lístkov a cenu rozlíši len po priložení e-CL karty, z ktorej v mojom prípade načíta, že je dôchodcovská. Keď si občas kupujem týždňovú električenku cez internet, tak mi to ako dôchodcovi automaticky nahodí polovičnú cenu. Predpokladám teda, že ak si na e-CL karte založím nejaký kredit (elektronická peňaženka) na kúpu elektronických cestovných lístkov, pri kúpe napr. 30 minútového lístka, stiahne si z mojej karty polovičnú cenu, keďže je v nej už zakódované, že je dôchodcovská. Pri použití bežnej platobnej karty by to takto nefungovalo. Systém je taký aký je a my s tým už nič neurobíme.
Reakcia na: pharel #24:
To pri aktivnom systeme mozne nie je, kedze pri nom si zakaznik nic nevoli.
Reakcia na: nacar #23:
Standardne pri takychto systemoch je mozny predaj len obycajnych listkoch. Alebo potom moznost ze by sa typ karty nastavoval na predajnom mieste.
Reakcia na: nacar #23:
Sak on si navoli na tom oznacovaci typ listka zlavneny, ktory ma polovicnu cenu, ktory kvazi tou kartou kupuje.
Reakcia na: piggee #15:
A ako ten označovač identifikuje z platobnej karty, že som dôchodca a že má teda stiahnuť za zvolený nakupovaný lístok iba polovičnú cenu?
Reakcia na: S499.1023 #20:
ok, mozno som to blbo napisal, ale rozhodne som nemyslel, ze je meno developera opencard, ale ten fail sa vola opencard 😉

#21 fuuu, tak toto bude este vesele. Ja sa uz vobec necudujem tomu RJ, ze do toho nesiel 🙂
Reakcia na: piggee #19:
Open source to rozhodne nie je.

Odbavovaci system je to po technickej stranke rieseny uplne nevhodne. Ide o uplne zatvoreny system, kde BID nedisponuje v principe nicim, vsetko maju dodavatelia (ci uz BID, alebo dopravcov). V momente ked by sa dodavatel systemu niektoreho z dopravcov postavil na hlavu a rozhodol nespolupracovat, je na streche obrovsky problem. Normalne by mal existovat nejaky kartovy standard BID (ku ktoremu by vsetko drzala BID), ale nic take nie je.

Toto sa brutalne podcenilo, pravdepodobne preto ze BID nema vlastnych odbornikov na IT a raz to moze velmi skaredo vybuchnut.
Reakcia na: piggee #19:
OpenCard je názov karty, nie majiteľa práv a developer v bežnom ponímaní je niečo iné, ako v IT ponímaní, takže obsahovo máš pravdu ale napísal si to blbo.
Reakcia na: 810zssk #17:
Pekne si to popisal. Este tam je otazne, ci ten SW je open source (ci to DPB a BID pozadovali) a moze tuto zmenu realizovat akykolvek dodavatel, alebo nie a akakolvek zmena bude stat tolko penazi, ze sa nic nezrealizuje (vid. vydieracky od developera menom OpenCard v Prahe).
Reakcia na: 810zssk #17:
Oprava: Spustene to maju v Ostrave 🙂 V Brne este nie, ale pripravuje sa.
Reakcia na: piggee #15:
Inak samozrejme platba Visou, alebo MasterCard by mala asi 742 vyhod oproti platbe nejakou elektronickou penazenkou, ale holt, takto to dopada ked sa projekt realizuje 5 rokov a medzitym sa pouzita technologia stane zastaralou a prekonanou. Teraz si to mesto, DPB a BID zas vyzeru od ludi a treba povedat ze celkom spravodlivo.

Najzaujimavejsie na tom je, ze technicky tie oznacovace su schopne citat BMK a teda predpokladam ze aj ine karty (minimalne MasterCard/Maestro). Cize by to malo byt len otazkou SW a dohody s bankou, aspon teda v MHD a PAL (vlaky su trochu problem). Treba povedat ze CSOB sa v CR do takychto rieseni pusta velmi aktivne a som uplne presvedceny ze pokryt cely Bratislavsky kraj by pre nich bolo velmi atraktivne. Len ked som sa o tom pred asi rokom bavil s istym zamestnancom mesta, dostal som milion dovodov preco satoneda. Nastastie, v Ostrave ani Brne im nikto nepovedal ze satoneda a tak to dnes maju spustene.

Druha vec je ci by banka nemala problem povolit takuto funkciu na tych EMtrest crepoch, pretoze vzhladom k tomu ako niekedy nezvladaju ani len svoje vlastne karty, mam trochu obavy, ako je to s ich bezpecnostou.
Reakcia na: piggee #15:
Tu sa zrejme predpoklada ze to budu vyuzivat najma ludia v smere BA->region, ktori uz dnes tou kartou platia cestovne smerom do BA a po novom ho budu moct kartou platit v oboch smeroch.
Reakcia na: Valec #6:
Vyzera to na trochu zle zadefinovanu cielovku, lebo ludia, co maju elektricenku si v 90% pripadoch ten listok nepotrebuju kupit, ale skor ludia, co tu elektricenku nemaju. Takze pre nich by bola naozaj vhodnejsia bezkontaktna platobna.
Reakcia na: Dispecer #13:
Ale v KE to funguje len v rámci mesta, takže územná platnosť PCL nemôže byť iná ako platnosť JCL, ktorému vyberieš len čas platnosti. Problém by práve vznikol pri kombinácii PCL 100+101 a JCL pre 3+ zón.
Reakcia na: Valec #12:
Isto? V KE na ISIC som už párkrát k PCL dokupoval lístok pre spolucestujúceho alebo pre batožinu... ?
Reakcia na: Dispecer #11:
Tam je to tak isto.
Reakcia na: Valec #8:
Tak ako to má systém EMBASE na svojich kartách by IDSBK nevyhovovalo? ?
Reakcia na: Pajo #5:
papierovy listok (pripadne viacero dopredu kupenych listkov) v penazenke miesto nezaberal?☺
Reakcia na: ceres #7:
Suhlasim, rovnako dokupovanie spolucestujucich k dennym listkom (alebo kludne aj predplatnym), co je vec zatial nedoriesena.
Reakcia na: ceres #7:
Nad tým sa aj silno uvažuje a bude to asi prvá vec, čo sa bude po spustení upravovať. Treba však nájsť takú kombináciu zápisu, ktorá bude vyhovovať súčasnej štruktúre kariet a nespôsobí problémy pri prípadnom dokupovaní CL pri ceste mimo PCL. Momentálne je možné mať na karte zapísaný jednu platnosť cestovného lístka na jednu cestu (takže kúpa sieťového batožinového a CL pre osobu napr. na 2 zóny nie je možná).
Reakcia na: 810zssk #2:
Nad týmto by ešte mohli zauvažovať. Podľa mňa je to pomerne bežný prípad použitia: mám PCL, mám v elektronickej peňaženke aj nejaké prostriedky pre cesty mimo zóny PCL, a potrebujem si v meste odviezť bicykel... Rovnako to, že papierové dovozné platí 3 hodiny vo všetkých zónach, čo môže postačovať aj na viac ako jednu cestu, ale elektronické len toľko, čo zakúpený "materský" lístok. Tie podmienky by mali byť jednotné.
Reakcia na: Pajo #5:
Treba sa na to pozerať globálne. Pre teba síce možno ďalšia kartička v peňaženke, ale pre tisíce iných je to kartička, ktorú tam už dve desaťročia nosia. Teraz získajú jej ďalšie využitie.
Nie je to celé trochu prežitok? Ďalšia kartička v peňaženke a ďalšie peniaze uložené na karte? Ďakujem, neprosím ?
Reakcia na: Dispecer #3:
Bude. Nenapisal nic v rozpore s tym 🙂
Reakcia na: 810zssk #2:
eCL nebude fungovať paralelne na rovnakej karte s PCL?
Reakcia na: dupe #1:
Nie. Len k eCL na 15 az 180 minut.
Bude mozne k platnej elektricenke na karte prikupit cez oznacovac v MHD dovozne za batozinu / psa?