Zmena názvu zastávky Jesenského (od 15.7.2016)

V smere jazdy k Štúrovej ulici sa zastávka bude volať Hviezdoslavovo námestie.

Zastávka Jesenského v smere jazdy električiek k Štúrovej ulici bude od 15. júla 2016 niesť nový názov Hviezdoslavovo námestie. Táto zastávka momentálne nie je využívaná žiadnou linkou vzhľadom na výluku na Jesenského a Mostovej ulici, po skončení výluky na nej budú zastavovať historické električky v rámci občasných jázd.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #72:
Dik 🙂 toto sa mi stava fakt ojedinele 🙂
Reakcia na: pharel #71:
Vydrica.. i ≠ y.
Reakcia na: Jajboli #65:
Vidrica ak sa postavia tak je to blizko k mostu SNP (staci vybudovat pohodlny prechod k nemu) a Zuckermandel ma zastavku Chatam sofer. Ti, ktori si tam kupili byt maju auta, takze sa o zastavku nebudu zaujimat a ti, co tam budu pracovat sa prejdu zo zastavky chatam sofer tak isto, ako sa prechadzaju aj ti zo zastavky Park Kultury ked idu do River parku. Netreba furt len zastavky pridavat a spomalovat uz teraz pomalu elektrickovu dopravu vdaka vjazdu do tunela, milion prechodov pre auta, blbych spomaleni ako zo stareho mosta...
Reakcia na: Valec #62:
Tá električkokaviareň by bola pojazdná?
Reakcia na: Valec #67:
Však ja som pochopil, že to malo byť niektorí prevádzkovatelia ale aj tak ma to podráždilo.
Reakcia na: Jajboli #65:
Naozaj Vidrica?
Reakcia na: S499.1023 #64:
Nie je tu možnosť úpravy po odoslaní, pôvodne som mal rozpísaný ten príspevok inak. ?
Reakcia na: Jajboli #65:
Kamarát, toho Slovenčina by si mal v nejakom šlabikári doštudovať, lebo evidentne si jeho pointu nepochopil
Reakcia na: S499.1023 #63:
Vidrica sa bude stavť hneď vedľa Zuckermandelu, vlastník ten istý JT. Preto by bolo vhodné niekto doprostred urobiť zástavku MHD.
Reakcia na: Valec #62:
Niektorí prevádzkovateľ, hej?
Reakcia na: Jajboli #60:
Čo je to Vidrica?
Reakcia na: 810zssk #58:
Pre upokojenie tých, čo im bude chýbať obrusovanie druhej koľaje na Jesenského by bolo asi najvhodnejšie, aby si niektorí prevádzkovateľ cyklokaviarní zriadil električkokaviareň so stanoviskom na Jesenského. Odstavených T3 je na to dosť. V prípade výluky by si ju dočasne preparkoval na Nám. Ľ. Štúra. ?
Reakcia na: merice #54:
Aký návrh, taká pripomienka.
1. Na čo by bolo dobré spojenie Obchodnej s Mostom SNP električkou cez Tunel, keď za rovnaký čas sa ten úsek dá prejsť pešo cez centrum?
2. Ak je tento vzťah podľa teba taký dôležitý, ako možno cestovať v opačnom smere (ktorý je naviac do kopca)?
3. Čo by si povedal tým desiatkam cestujúcich, čo na Obchodnej nastupujú do L1v smere do Petržalky?
Keď tu už riešite chýbajúcu zástavku medzi Mostom SNP a Šafkom, mám otázku. Ako to vyzerá so zástavkami na úseku Chatam Sofer a Most SNP? Podľa mňa by sa mali posunúť oba smery terajšej zástavky Chatam Sofer bližšie k vybudovanému pešiemu mostu z Zuckermandela (pôvodné zrušiť), možno bližšie k Vidrici. Hlavne aby sa zase nebudovali ďalšie 2 nové zástavky pre Zuckermandel aj Vidricu, inak MHD už pôjde doslova slimačím tempom. Aj tak je pri RPI len pár budov, zástavka sa dá v pohode posunúť, hoci bohužiaľ na úkor zelene. Samozrejme, najepšie by bolo posunúť aj nástupištia elín aby čo najlepšie obslúžili aj Zuckermandel aj Vidricu.
Reakcia na: TomJ #57:
L1 vozila aj teraz L8 vozí prevažne vzduch v úseku Kapucínska - SNP. K mostu SNP sa skôr žiada kapacitná posila od Nív.
Reakcia na: merice #56:
Ale zavadzat niekde obsluhu len tak z principu aby nieco brusilo kolajnice je nezmysel 🙂 Nikto sa tu nerozculoval ze trat zostane nevyuzivana, len sme niektori navrhovali presmerovat tam linky ktore by tam mali zmysel (napr. L8).
Reakcia na: merice #56:
A aký by malo význam viesť 1-ku oklukou iba v smere do Petržalky (okrem toho, že by obslúžila úsek, kde inak nič iné jazdiť nebude)? Navyše, tak by si úplne zabil potenciálny rýchly spoj z Obchodnej do Petržalky.
Netreba hľadať šoto riešenia obsluhy Jesenského. Ak je to fakt také nutné, aby tam niečo jazdilo, nech zostane 8ka po výluke premávať cez tunel a Jesenského.
Reakcia na: david1 #55:
Ja neviem preco by si mal ist. Ale nechapem tvojej otazke. Z Petrzalky ide aj teraz L1 na Obchodnu. A na stanicu cez tunel som nikdy nepisal. Pisal som o spojeni z Obchodnej k Mostu SNP. Trasa z Petrzalky na stanicu by zostala ako je aj teraz. To som pisal. A zopar spoludiskutujucich sa rozculovalo ze trat Jesenskeho zostane nevyuzivana. Takto by vyuzivana bola a aj odbocka vpravo z Jesenskeho na Sturovu.
Reakcia na: merice #54:
A ešte mi prosím vysvetli prečo by som mal ísť z Petržalky na Obchodnú alebo stanicu cez tunel.
Reakcia na: Valec #53:
No to bola uz len konstruktivna poznamka. A preco nie? Obsluzila by trasu aku ine elektricky neobsluhuju. (Obchodna - Most SNP a Most SNP - Šako cez Jesenskeho. Co sem pleties Ruzinov? Linka 1 by potom v smere z Petrzalky isla priamo na Nam. SNP a HLST. ako aj teraz.
Reakcia na: merice #52:
A začínať by mohla už v Ružinove a po trase starej L8 ísť na Hlavnú stanicu a odtiaľ pokračovať po tebou navrhnutej trase. Obslúžila by tak aj terminál Trnavské mýto a aj Ružinov by mal priame spojenie s Hlavnou stanicou aj s Petržalkou. ?
L1 mohla premavat z Obchodnej cez Tunel. Potom Most SNP, Mostova, Jesenskeho, Sturova, Safko a do Petrzalky. Takto by bol aj "terminal" Most SNP napojeny aj nevyuzita trat a odbocka Jesenskeho- Sturova.
Reakcia na: Ibiza #47:
Teraz by to bola sotousina, lebo na konecnej je miesto len pre dve vozidla. Ale po dokonceni 2.etapy urcite nie. Spojenie zapadu s Petrzalkou zmysel ma.
Reakcia na: Ibiza #47:
Ja si osobne myslím, že nie.
Reakcia na: S499.1023 #44:
Toto nie je v pláne, Gorkého ulica ostane naďalej jednosmernou s výjazdom cez Komenského námestie. Akurát sa predĺži pešia zóna od Hviezdoslavovho námestia až po Komenského námestie.
Reakcia na: Ibiza #47:
Mozno ked bude druha etapa a bude treba zahustit interval. Ta linka ma iste racio (napojenie centra a terminalu Novy most na Petrzalku), ale asi nie na ukor 1 a 3.
6 z KV do Petrzky je asi šotoušina, čo? 😃
Reakcia na: david1 #45:
A DD su co ? Tokio ? Sak patria pod Karlovku ?
Reakcia na: Petto #42:
To iba pre DD... ?
Reakcia na: Solider #40:
Gorkého ulicu zaslepiť a obsluhovať len od Komenského námestia po prestavbe parkoviska na parčík chcú aj tak.
Reakcia na: Petto #42:
V súboji o najväčšiu kravinu pridám tip - Lipského: 35 a 83/84 ?
Reakcia na: david1 #41:
no zbohom ?a aj na Sokolskej a priamo na hrane
Reakcia na: Petto #26:
Z Karlovky by mohli prestúpiť smer Petržalka aj na Obchodnej ?
Reakcia na: ceres #39:
A ako by si potom dopravne obslúžil Gorkého ulicu? Cez Jesenského ulicu, ktorá je dnes už dopravne ukľudnená v smere od Štúrovej po Komenského námestie? Tam je okrem iného aj frekventovaný priechod pre chodcov od Laurinskej, takže je to tam dosť komplikované. Som však zvedavý, čo vymyslí projektant. Pokiaľ ide o obojsmernú trať na Vajanského nábreží, tú nevnímam ako prioritu. Šafko je prestupný uzol, ale svojim spôsobom ním je aj Námestie SNP, obzvlášť, ak sa tam niekedy dotiahnu trolejbusy.
Reakcia na: Solider #32:
Zaslepiť vjazd do Gorkého a spraviť dlhšiu zastávku by bolo sci-fi? Ľudia by tam beztak prechádzali krížom krážom. Dvojkoľajná trať na Vajanského + prestupy na Šafku + obojsmerná zástavka pri Nám L Štúra na tejto trati by bolo sci-fi asi ešte väčšie.
Reakcia na: david1 #29:
Pod ManderloM. Prosím, v slovenčine neskloňovať podľa českého vzoru "Šatan s Bondrou". ?
Edit: tu kolajovu spojku by bolo treba aj na Nam. L. Stura.
K trati na nabrezi - Neviem, ci je to nad sily DPB a magoriatu, ale jednokolajka sa da prevadzkovat aj obojsmerne. Pravda, vyziadalo by si to dalsie investicie, najma nahradenie vyhybiek obojsmernymi, novu spojku k druhej kolaji na Safku a nieco ako "autoblok".
Samozrejme, jazda elektricky po tomto useku nejaku dobu trva, preto by musel mat DPB takmer Svajciarske casovanie, co si myslim, ze by bol kamen urazu. Kumulovanie vozidiel od zastavky Most SNP az po odbocku na Jesenskeho by bolo na hodinovom poriadku ;-P.

Tiez vsak vidim potrebu obsluhovat aj kolaj na Jesenskeho smerom ku Kamennemu namestiu. Problem asi nebude vyrieseny, kym nebude existovat zastavka niekde v triangli na Kamennom namesti, nakolko aktualne je mozny prestup smer Petrzalka od Karlovky len na Safku, kvazi aj na Obchodnej, ale to je dost vyrazna zachadzka.
Dovtedy je dobre, ze L4 chodi cez Safko.

Paci sa mi napad s L9 pri sucasnom toceni L8 cez tunel. Takto budu existovat dve linky smer Ruzinov z nabrezia, ktore je masivne obsluhovane autobusmi.
Co sa tyka L6, tu by som prave najradsej videl tocit "opacny" okruh, t.j. tam po Jesenskeho, naspat v protismere po Vajanskeho. Ale to je sci-fi.
Reakcia na: Solider #32:
Solider, david1: tomu hovorim "kapnout bozskou". Na info o tomto cakam dost dlho. Ak ste informovani, rad by sme o tom urcite viaceri vedeli viac. Uz je aj nejaky nakres? Ma sa rusit tretia kolaj zo Spitalskej na Nam. SNP? (Kiezby, tieto Bratislavske "trojkolajky" su aj tak relikvia stareho stylu projektovania).

Trochu zamrzi, ze L1 nebude mat kde zastavit, tam by mozno naozaj bola k veci docasne-trvala zastavka v opacnom smere na Nam. SNP s tym, ze ked sa raz vybuduje spojka cez areal fakultnej nemocnice (aspon taku mam poslednu info), mozu uz spolocne zastavovat na novej zastavke. Ked mohla mat na predmetnom mieste zastavku X13, preco by nemohla mat elektricka?
Reakcia na: Solider #32:
A pri vacsom tranzite na Blumentali im to nevadilo ? ?
Reakcia na: david1 #30:
Fuu, tak to uz zamotas uplne (aj mna). ?
Reakcia na: david1 #9:
Tam sa naakumulovalo viacero problémov. Jedným sa nepáčila dĺžka zastávky len pre jeden vlak, druhým prekážala zastávka viedenského typu. Ja osobne sa taktiež stotožňujem s tým, že viedenská zastávka by tam nemala byť. Tranzit by mal byť v tomto uzle vylúčený.
Reakcia na: david1 #29:
Zase henti so skratkou na 3 pismenka,kde posledne je i ?
Reakcia na: Petto #26:
Ja by som prehodil L9 po Jesenského a L6 vymyslieť iný okruh.
Z Karlovky tu viacerý tvrdia že L5 im tam chodí prázdna. Tak sa im aspoň zaplní a nábrežie by malo celý týždeň dvojnásobnú kapacitu.
Reakcia na: Petto #12:
V tomto meste nikdy nevieš.
To je posledné stanovisko.
No pod Manderlou to nebude.
Reakcia na: Petto #25:
Vo vedľajšej téme sme to riešili, že medzi Mostom SNP a Šafkom je takmer kilometrová vzdialenosť. Ak by pribudla zastávka pri Lanfranconiho paláci (Nám. Ľ. Štúra), či už v triangli (ľavotočivý oblúk, problém pre staré vozy s rozhľadom), alebo medzi výhybkou po hrote a Kúpeľnou ulicou, tak by sa tento 910 metrov dlhý úsek rozdelil na dve takmer 450-metrové, čo je prijateľnejšie, zároveň by sa tým zlepšila dostupnosť verejnej dopravy v tejto oblasti, čím by nebola nutná obojsmerná trasa linky 4 po Jesenského.
Reakcia na: Juro_BA #21:
Vcera som stal 2x s L50 vecer na NLS, skor su zvyknuti 50tkari lietat jak o zivot pri otrasnej chrono a preletia ked tak zastavku,ked nikho nevidia.
Minule som stal na zastavke viditelne pri terciku, preletela L50 , sofer zaflekoval a zacuval 50 metrov, to ste mali vidiet pohlady ludi ze cuvaju s autobusom 😃
Reakcia na: 810zssk #22:
ADD3
A ti co chcu prestupit na Safku z karlovky na petrzalske 1,3 tym stacia spicka L6 hej ? Alebo v okoli Safka nejsu prevadzky ktore sa vymykaju standardnej prevadzky 9-17 + L28 bude donekonecna tahat ludi k Eurovey lebo L4 presmerujeme cez Jesenskeho.
Reakcia na: Solider #24:
Ktora spomínaná zastávka na Nám. Ľ. Štúra pre L4 smer ZP ? taka ani neni ? Ci to chces dalsiu novu zastavku ako stoja dnes 50,70 smer Malas cena lebo priestor tam na to je. Auta su aj tak lievikovane do 1 pruhu pri odbocke na NLS a za semaforom sa opat rozdeluje na 2

To ze su zastavky kilometer od seba na L1/L3 to je uz mimo tohoto -tam povie kazdy ze Manderlak/NamSNP treba.
Tu sa skor hadame ci dat/nedat L4 obojsmerne Jesenskeho a ja vravim nie. ?
Reakcia na: Petto #20:
A je v poriadku, ak sú v centre zastávky od seba bežne vzdialené aj takmer kilometer? Podľa mňa nie. Zase nemyslím si, že linka 4 by mala ísť cez Hviezdoslavovo námestie, čo by ale vyriešila spomínaná zastávka na Nám. Ľ. Štúra, odkiaľ je to po Mostovej ulici k Hviezdoslavovmu námestiu sotva 200 metrov.
Reakcia na: Petto #20:
Je to dosť úbohé, keď v historickom centre bez problémov zaparkuješ auto, ale nemôžeš sa tam doviezť verejnou dopravou... Bratislavský štandard.
Reakcia na: Petto #20:
1. Nie, Hviezdoslavovo namestie nie je stred vesmiru, ale malo by mat nejaku obsluhu aj v danom smere.
2. Rozdiel je taky, ze ta 95 na Safku koncila (a obsluhovali ho aj dalsie linky), zatial co 1 a 3 idu dalej do centra, takze prestup by bol mozny tam.
3. Tvoja teoria ze ak niekto pracuje v centre tak asi chodi v spicke je totalny nezmysel, kedze prave v centre je z podstaty veci kvantum prevadzok kde je pracovna doba znacne odlisna od tych beznych 9-17.
Reakcia na: Petto #20:
L50 tam už nezastavuje ?
Reakcia na: 810zssk #19:
A zrazu je stred vesmiru nova zastavka Hviezdoslavovo ? Aky je rozdiel ci sa na Safku tocila 95tka alebo nove 1 a 3 ktore tade len prejdu ale idu rovnako. Ak aj dakto pracuje v centre tak chodi zrejme v spicke kedy ide aj l6 obratom.nazad cez Jesenskeho. A do centra chodime kazdy den ze potrebujeme priamo v centre zastavku ? a Nevieme prejst od Mostu Snp ci Kamenneho ci Kapucinskej ?
Reakcia na: Petto #17:
1. Safko je stred vesmiru? Jesenskeho je v uplnom centre mesta.
2. V opacnom smere uz nevadi ze je Safko "odrezane" od Karlovej Vsi?

Bud je to spojenie skutocne potrebne a potom je nutne zaviest celodennu premavku linky 6 (pretoze L4 moze z podstaty veci dane spojenie zabezpecovat len jednosmerne), alebo az tak potrebne nie je a v takom pripade nevidim dovod aby linka 4 nemohla premavat cez absolutne centrum mesta.

Safko uz davno nie je prestupnym uzlom, kedze NIMBYs tam zrusili potrebne obratisko.
Reakcia na: Juro_BA #14:
A podľa KDI?
Reakcia na: 810zssk #16:
Aha tak odrezeme karlovku od Safka (okrem spicky s L6) ale hlavne ze pojde celodenne Jesenskeho obojsmerne L4 ?
Reakcia na: Petto #11:
Nemyslim.
Reakcia na: Petto #13:
Nemusi sa ani prechod rusit, od bodu zbiehaciej vyhybky pod manderlakom k priechodu sa zmesti jedna cela 30T. Staci odmontovat zabradlie a nastriekat ciary na cestu a osadit oznacnik. Hotovo. Jednoduche a rychle - za den/dva na BA pomery.
Reakcia na: Petto #13:
Miesta dosť podľa mňa.
Reakcia na: Juro_BA #10:
Viedenska zastavka tam nemoze byt aspon pre 1 supravu ? ( ak by sa zuzil prechod cez cestu z Dunajskej na Laurinsku.
Reakcia na: david1 #9:
To je definitivne vychodisko ?
Reakcia na: 810zssk #5:
To myslis dufam ako zart L4 cez Jesenskeho ?
Reakcia na: david1 #9:
Nerozumiem, prečo nemôžu pri Manderláku v prípade nedostatku miesta cestu presunúť na koľaje a na mieste cesty spraviť nástupište.
Reakcia na: Žáržo #6:
Zastávka pod Manderlákom nebude pre nedostatok miesta.
Mala by byt na Špitálskej. Bude to zlé lebo nebudú združené Petržalské linky.
Reakcia na: Miro #4:
Ak by bola trať na Vajanského nábreží obojsmerná, tak by tie výluky neboli až tak kritizované. Problémom výluky na Jesenského je to, že doprava do Karlovej Vsi musí ísť cez tunel. Opačný smer sa dá prežiť.
Reakcia na: N/A #1:
Lenže aj zastávka Bakošova by mohla mať meno Studenohorská, keďže Studenohorská sa tu približuje k Podháju podobne ako na zastávke Studenohorská. Možno by to vyriešilo označenie Studenohorská, dolný koniec a Studenohorská, horný koniec ?
Reakcia na: 810zssk #5:
Tá L4 by mohla byť fajn, ale až po výstavbe zastávky pod Manderlákom pre prestup na eliny do Petržalky
Reakcia na: Miro #4:
Tato zastavka o ktorej sa bavime je ale v smere na Kamenne nam.

Ale osobne by som bol za zachovanie L8 cez tunel a jej premavku cez Jesenskeho, pripadne presmerovanie L4 cez Jesenskeho.
Reakcia na: Petto #3:
Myslel som, že trať Jesenského - Mostová bola vždy dosť využívaná. Aj na týchto stránkach sa kritizovali časté výluky. A zrazu tade niet čo viesť?

Priznám sa, že zmeny linkového vedenia príliš nesledujem, ale toto ma prekvapilo.
Reakcia na: Miro #2:
A ktoru linku by si tam vari dal ? Po nabrezi pojdu po skonceni predsednictva EU len 6 a 4.
"po skončení výluky na nej budú zastavovať historické električky v rámci občasných jázd." - pravidelná doprava sa tam nevráti?
Bolo by super, keby sa Podhaj premenoval na Malokarpatské námestie. Podhaj je uplne odveci, nakoľko to meno by mohla mať aj Bakosova a Studenohorska.