Dopravný podnik obstaráva prevodovky pre autobusy

Viacero autobusov čaká na nové automatické prevodovky.

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil verejnú súťaž na dodávku automatických prevodoviek pre autobusy značiek SOR, Solaris a Irisbus. Dopravca plánuje nakúpiť nové prevodovky pre 11 autobusov, z ktorých väčšina je momentálne nepojazdných - niektoré už od septembra minulého roka.

V rámci tejto súťaže sa obstarávajú automatické prevodovky nasledujúcich typov:

  • Allison T280R - pre autobusy SOR BN 9.5 #3540, 3542, 3551 a SOR BN 10.5 #3427,
  • ZF 6HP 604C - pre autobusy SOR NB 18 City #4221, 4222, 4223, 4227 a Irisbus Crossway 12M #3102,
  • ZF 6HP 594C - pre autobusy Solaris Urbino 15 CNG #1205, 1212.

Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 23. mája 2016. Kritériom na vyhodnocovanie ponúk bude cena predmetu zákazky a použitá bude aj elektronická aukcia. Nové prevodovky plánuje dopravca nakúpiť do 12 mesiacov od uzavretia zmluvy. Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH je 236 500 €.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #24:
Asi busy vela zrali, tak radsej prestavili, aby spravili viac skody, ako usetria na nafte. ?
Reakcia na: Solider #20:
? ? ?
Reakcia na: N/A #23:
A čo, v DPB majú fachmana, ktorý si myslí, že je v ladení prevodoviek lepší ako páni vo Viliamovom Prístave? Ja som furt rozmýšľal, prečo sa v DPB stále nadávalo na prevodovky ZF, keď podľa mojej skúsenosti sú ZF najmenej o triedu lepšie ako napríklad Fojtky.
Reakcia na: Mike #10:
Áno, viem jednoznačne, že BN9.5,10.5 boli prenastavované ešte pred zavedením do premávky, resp. počas prvých mesiacov. ?
Reakcia na: S499.1023 #21:
?
Reakcia na: trolejbus6207 #15:
Však o Tebe nehovorím, Tvoja kritika SOR-iek je racionálna, na hejtovanie sú tu iní fachmani.
Mmch., som si preliezol katalóg ZF a rozdiel medzi 594 a 604 je práve v rozdielnom dimenzovaní vstupného krútiaceho momentu - 594 do 1.250 Nm, 604 až do 1.750 Nm.
Reakcia na: Error 0x007 #16:
Tie autobusy sú dávno po záruke a inak než obstaraním ich nevieš získať, keďže prekračujú cenový limit na zadanie formou prieskumu trhu.
Reakcia na: 1994 #13:
V súťažných podmienkach sú VIN čísla vozidiel... Netuším, či to sedí s tým, čo sa píše v správe, ale predpokladám, že sa vychádzalo z toho. ?
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/643612
Reakcia na: TeBeCe #17:
Na prevodovky nebola vysúťažená rámcová zmluva, ako to býva zvykom (aspoň čo som zatiaľ videl súťaže)?
Reakcia na: Error 0x007 #16:
Aj na ostatne diely sa sutazili dodavatelia.
Nie som expert a preto sa pytam: Preco treba nahradne prevodovky obstarat vo forme verejnej sutaze? Nemal by nahradne diely dodat vyrobca autobusov? Alebo je situacia pri prevodovkach ina nez pri inych dieloch?
Reakcia na: S499.1023 #14:
budeš sa asi diviť, ale tentokrát mi nešlo o kritiku SOR-u, pýtal som sa zo záujmu, určite to také strašné ako diferáky na Sanosoch nie je ?
Reakcia na: trolejbus6207 #12:
Nechce sa mi teraz googliť parametre motorov ale predpokladám, že to môže byť napr. väčším krútiacim momentom motora v SOR-ke. Len som chcel zdôrazniť, že netreba zase hejtovať maringotkáreň, lebo toto za ňou nejde.
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
hlavne neviem odkial zobrali tie cisla vozov..... napr. 4221, 4222 nie su ani odstavene
Reakcia na: S499.1023 #11:
to som registroval,že obe sú ZF, len iný model, čo je príčina, že v SOR-och odišli skôr? iný štýl jazdy vodičov? alebo to, že NB18 je kĺbový autobus? rozdiel v hmotnosti je cca 1 tona, ten asi veľkú úlohu nehrá... alebo ako píše Mike v príspevku #10 zásahom a "údržbou" DPB?
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
Treba si všimnúť, že výrobcom prevodovky do SOR-ky je tá istá firma, ako do Plynarisu - Zahnradfabrik Friedrichshagen.
Reakcia na: piggee #7:
A tiež aj závisí, či do tej prevodovky DPB zasahuje a upravuje ju (sor nb18, tedom, ...), alebo ostáva nastavenie od výrobcu celý čas (tušim práve ten solaris..).
Resp. treba to zratat inak. Napr. SOR NB 18 je skoro o 2 kila lacnejsi ako MB CapaCity. Za celu jeho zivotnost sa minie na jeho opravu viac ako tie 2 kila v porovnani s MB, alebo menej? Ak ten rozdiel nebude ani polovica, tak to nema vyznam riesit a radsej mat o par busov aj ked trochu kazovejsich viac.
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
rátaj aj počet autobusov celkový .. áno sorky ú viac kazivé, ale zase buďme radi aj za ne 😉
Reakcia na: Quakeman #5:
plus to nemusi tolko jazdit po bratislavskych rozbitych cestach. Ale mega je aj tak dost slusne.
Reakcia na: Quakeman #5:
? ? ?
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
Okolo 1000000km pri dobrej údržbe.
Reakcia na: TeBeCe #3:
len tak pomimo pre zaujimavost, ex-rakusan 3303 bude coskoro milionar ?
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
4223 mal menenu SPZ... 358 110 km
3542 mal 615 338 km
priznám sa, že sa príliš v autobusoch nevyznám, ale zaujíma ma, koľko by mala prevodovka vydržať do "rozsypania"

pozrel som na kilometrové prebehy uvedených vozidiel, vyzerá to cca nasledovne:
4221 - 373.000km
4222 - 338.000km
4223 - 51.000km ❓ STK platná do 11.3.2012 ❓ ❓ ❓
4227 - 358.000km
3102 - 547.000km
3427 - 474.000km
3540 - 504.000km
3542 - ❓ ❓ ❓
3551 - 474.000km
1205 - 551.000km
1212 - 639.000km

údaje sú z posledných kontrol STK, otázne sú údaje pri 4223 a 3542...

jednoznačne najhoršie z toho vychádza SOR NB18, najlepšie Solaris Urbino 15 CNG

má niekto nejaké relevantné údaje, koľko vydržali prevodovky napríklad na Ikarusoch 415/435/280, prípadne Karosách 741?
Iba 3540 3542 a 3551 ? Nie nahodou aj 3544 3547 ?