Dodaná bola posledná nová električka Škoda 29T ForCity Plus

Dopravný podnik už obdržal všetkých 60 nových nízkopodlažných električiek.

Koncom druhého aprílového týždňa bola do vozovne Jurajov dvor dodaná 30. jednosmerná nízkopodlažná električka Škoda 29T ForCity Plus s číslom 7430. Touto električkou sa nateraz zavŕšila obnova vozidlového parku električiek bratislavského dopravného podniku. Český výrobca Škoda Transportation dodal do Bratislavy od novembra 2014 spolu 60 nových nízkopodlažných električiek, z ktorých je jedna polovica obojsmerných typu Škoda 30T ForCity Plus a druhá polovica jednosmerných typu Škoda 29T ForCity Plus.

Prvé dve nové električky sa do premávky s cestujúcimi zaradili v apríli 2015 a posledné 4 nové vozidlá #7427 - 7430 budú do prevádzky uvedené v najbližšom čase. Cestujúcich nové nízkopodlažné električky vozia v pracovných dňoch na linkách 3 4 6 8 9 a počas voľných dní na linkách 4 a 5.

Nákup nových električiek bol vo výške 85 % spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie z operačných programov Doprava 2007 - 2013 (45 vozidiel) a Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020 (15 vozidiel). Zvyšok pokryl štátny rozpočet (10 %) a rozpočet hlavného mesta (5 %).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: autobusik2 #25:
Ako ktorá. Napríklad v Ľvove vyvinuli nízkopodlažnú električku Elektron, ktorá je určená priamo pre jazdu po oranisku.
Reakcia na: Solider #23:
Si ešte mladý a cudzokrajný na to, aby si vedel, čo je to havarijný stav električkovej trate. Taká Račianska 1986, to bola chuťovčička, a v celej dĺžke.
Reakcia na: Solider #30:
Daju obmedzenu rychlost a vyriesene.
?
Reakcia na: Petto #28:
Iba križovatka na Americkom námestí, Špitálska v celku tam nie je. A myslíš, že to do 2020 vydrží v súčasnom stave?
Reakcia na: autobusik2 #24:
T3 sa nepreraba na Vario LF, su to uplne nove skrine ktore len vyzera ako zgeneralkovane T3. V Brne tusim aj jazdia nejake LFky s "papiermi" zo starych T3/K2S
Reakcia na: Solider #23:
Ved cast Spitalskej a Odborarske je sucastou modernizacie Ruzinovskej radialy ?
Reakcia na: autobusik2 #25:
Nové vozy sú o niečo ťažšie a ešte viac devastujú tie katastrofálne trate. A viac trpia aj na vlnkách, ktoré sú bratislavským kultúrnym dedičstvom.
Reakcia na: autobusik2 #24:
Náhrady za K2S netreba. Prvých 6 sa môže pokojne vyradiť.
Reakcia na: Solider #23:
Hlavný problém je, že T3 dokáže jazdiť pomaly aj po poli, ale nízkopodlažná električka potrebuje slušnú trať.
Musím s Vami súhlasiť. T6 sú síce dobré električky, ale už majú svoj vek, a za tých 300 000 to nemôžu prestavať na nízkopodlažnú električku. Zaujímalo by ma aj kedy sa začne hľadať náhrada za K2S, najstaršie už majú predsa len 18 rokov. T6 ešte spoľahlivo 10 rokov vydržia aj bez nejakej modernizácie, medzitým sa môže kúpiť za zostávajúce T3, T6 aj K2 nejaká náhrada.

Inak nechápem prečo Bratislava tiež neprerába T3 na Vario LF ako v Ostrave a Brne.
Reakcia na: CraneMan #10:
Zgenerálkovať by bolo treba hlavne električkové trate. Taká Špitálska s Odborárskym námestím sú v havarijnom stave a je otázkou času, kedy tam pre bezpečnosť radšej zastavia premávku električiek, aby sa na tej rozmrdanej trati nejaká električka neprevrátila.
Reakcia na: Ibiza #1:
Určite sa bude musieť niečo kúpiť, keď sa otvorí trať na Janíkov dvor, inak by tam nemalo čo jazdiť pri zachovaní súčasného intervalu na existujúcich tratiach.
Reakcia na: S499.1023 #20:
Tiez vravim . Velke investicie do 20rocnych elektriciek su uz dufam mimo
Reakcia na: Petto #19:
Dnes už technicky ni je problém. V "zákrutách" čiže v oblúkoch by si nezavadzali - práve preto, že T6 má viac skosené predky a aj kratší rázvor medzi podvozkami. Ale je nezmyslom investovať do dožívajúcich vozidiel takúto komplexnú prestavbu.
Reakcia na: Ibiza #18:
Nelze. To bol aj dovod preco udajne nemohli byt v BA KT8 . Nevedeli spravit (tusim hnany) podvozok na 1000mm pod klbom. Otazne je ci by aj v zakrutach si nezavadzali , KT8 ma menej skosene predky jak T6.
Alebo spraviť z dupláku T6 jednu kĺbovú.?
Reakcia na: Dispecer #16:
Akiste hej.
Reakcia na: zlomok #6:
Podvozok na 1520/1524 mm je okrem náprav rovnaký ako na 1435 mm.
Reakcia na: CraneMan #12:
Stanovište na havarijný pojazd ostane, navštív nejaký drážďanský šotoweb (vozy TB4 sú už fyzicky zlikvidované).
Reakcia na: CraneMan #12:
Len kvoli porucham ? ? Nie je to prepych podla teba ? To obratenie tiez musis urobit dakde v obratisku a to uz moze potiahnut vozidlo aj iny voz aj odtial.
Reakcia na: Petto #11:
Osobne sa mi +5 ľudí zdá málo, aby sa kvôli tomu ničilo stanovište, ktoré by malo slúžiť na havarijný pojazd. Pred pár rokmi som videl v doprovode nakoľajovacieho Land Rovera sa vliecť pokazenú, obrátenú súpravu 7924+7923 (7924 ťahal za sebou pokazenú 7923). Vždy lepšie, keď sa pokazí prvý voz to riešiť takýmto spôsobom, ako aby sa zdržiavala doprava tým, že danú električku bude musieť vždy nevyhnutne tá za ňou tlačiť.
Reakcia na: CraneMan #10:
Co je nezmysel na vykuchani B stanovista ? Setri to naklady do toho co sa nikdy nevyuzije + navysenie kapacity v suprave dajme tomu + 5 ludi
Reakcia na: Petto #8:
Nebolo by lepšie T6 iba zgenerálkovať? Na trt makový bude taká prerábka, keď to dostane nový interiér či nové dvere, ak sa nedajú prerobiť na nízkopodlažné. Dúfam, že neprejde ani ten nezmysel s vykuchaním stanovišťa vodiča na B vozoch.
Reakcia na: luky133 #2:
V rámci OP ID 2014-2020 to tam stále bolo...skusim pohľadať link
Reakcia na: jandro #3:
V rámci ceny prerabky tusim 300 000 eur nečakaj nic NP na t6tke. Max. pohony,interiér a dúfam aj dvere
A čo si myslel prepanajana viac sedadiel ved 29t má 69 sedadiel čo je o cca 15-20 sedadiel ako dnešné zdvojené stare elektricky
Reakcia na: zlomok #6:
Mno... Ktovie aké je oficiálne oddôvodnenie DPB.
Praha aj Ostrava predáva vyradené T3SUCS, vekovo zhodné s tými, ktoré DPB vyraďuje tento rok. Dokázali ich predať na východ, kde je ak tak ešte lepší rozchod než majú v Prahe alebo Ostrave a OVEĽA lepší než v Bratislave. Takže podvozky sú im aj tak nanič, okrem vybratia niektorých komponentov z nich pre opätovné použitie a zabudovanie do starých podvozkov s ešte lepším rozchodom. Pýtam sa oprávnene prečo DPB nepredal jediný kus vyradenej T3? Určite to bude tým zlým metrovým rozchodom, vďaka ktorému sú naše vozy nepredajné. Napr. prevodovka z 1435 mm podvozku sa dá použiť bez úprav aj v podvozku s ešte lepším rozchodom, ale z metrového sa použiť nedá, nemá "nohavice". Zasa ukážka že náš škaredý, hnusný, rádioaktívny, hlučný, krivý ale najmä ÚZKY rozchod robí naše T3ky NEPREDAJNÉ!
Reakcia na: lostrail #4:
Väčšina nových električiek je už v normálnej prevádzke na linkách...
Teraz by mozno bolo nacim opytat sa, ako to s linkami bude. Ostanu nasadzovane tak, ako doteraz alebo dojde k nejakej "trvalej" uprave? Pokial viem, doteraz jazdia, ako skusobna jazda s cestujucimi. Alebo je to uz inak?
mali by sa tuším postupne prerábať T6-ky, tak aby boli čiastočne nízkopodlažné ... ak sa budú kupovať nejaké nové električky, tak sa hádam kúpia aj nejaké menej kapacitné, prípadne aj s vyšším počtom sedadiel v nich
Reakcia na: Ibiza #1:
Plánoval sa nákup ďalších električiek a aj menšieho počtu trolejbusov, neviem ako sa však vec má teraz.
Je v pláne aj ďalší nákup električiek, alebo je to nateraz uzavretá vec?