Dodaná bola posledná nová električka Škoda 29T ForCity Plus

Dopravný podnik už obdržal všetkých 60 nových nízkopodlažných električiek.

Koncom druhého aprílového týždňa bola do vozovne Jurajov dvor dodaná 30. jednosmerná nízkopodlažná električka Škoda 29T ForCity Plus s číslom 7430. Touto električkou sa nateraz zavŕšila obnova vozidlového parku električiek bratislavského dopravného podniku. Český výrobca Škoda Transportation dodal do Bratislavy od novembra 2014 spolu 60 nových nízkopodlažných električiek, z ktorých je jedna polovica obojsmerných typu Škoda 30T ForCity Plus a druhá polovica jednosmerných typu Škoda 29T ForCity Plus.

Prvé dve nové električky sa do premávky s cestujúcimi zaradili v apríli 2015 a posledné 4 nové vozidlá #7427 - 7430 budú do prevádzky uvedené v najbližšom čase. Cestujúcich nové nízkopodlažné električky vozia v pracovných dňoch na linkách 3 4 6 8 9 a počas voľných dní na linkách 4 a 5.

Nákup nových električiek bol vo výške 85 % spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie z operačných programov Doprava 2007 - 2013 (45 vozidiel) a Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020 (15 vozidiel). Zvyšok pokryl štátny rozpočet (10 %) a rozpočet hlavného mesta (5 %).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: autobusik2 #25:
Ako ktorá. Napríklad v Ľvove vyvinuli nízkopodlažnú električku Elektron, ktorá je určená priamo pre jazdu po oranisku.
Reakcia na: Solider #23:
Si ešte mladý a cudzokrajný na to, aby si vedel, čo je to havarijný stav električkovej trate. Taká Račianska 1986, to bola chuťovčička, a v celej dĺžke.
Reakcia na: Solider #30:
Daju obmedzenu rychlost a vyriesene.
?
Reakcia na: Petto #28:
Iba križovatka na Americkom námestí, Špitálska v celku tam nie je. A myslíš, že to do 2020 vydrží v súčasnom stave?
Reakcia na: autobusik2 #24:
T3 sa nepreraba na Vario LF, su to uplne nove skrine ktore len vyzera ako zgeneralkovane T3. V Brne tusim aj jazdia nejake LFky s "papiermi" zo starych T3/K2S
Reakcia na: Solider #23:
Ved cast Spitalskej a Odborarske je sucastou modernizacie Ruzinovskej radialy ?
Reakcia na: autobusik2 #25:
Nové vozy sú o niečo ťažšie a ešte viac devastujú tie katastrofálne trate. A viac trpia aj na vlnkách, ktoré sú bratislavským kultúrnym dedičstvom.
Reakcia na: autobusik2 #24:
Náhrady za K2S netreba. Prvých 6 sa môže pokojne vyradiť.
Reakcia na: Solider #23:
Hlavný problém je, že T3 dokáže jazdiť pomaly aj po poli, ale nízkopodlažná električka potrebuje slušnú trať.
Musím s Vami súhlasiť. T6 sú síce dobré električky, ale už majú svoj vek, a za tých 300 000 to nemôžu prestavať na nízkopodlažnú električku. Zaujímalo by ma aj kedy sa začne hľadať náhrada za K2S, najstaršie už majú predsa len 18 rokov. T6 ešte spoľahlivo 10 rokov vydržia aj bez nejakej modernizácie, medzitým sa môže kúpiť za zostávajúce T3, T6 aj K2 nejaká náhrada.

Inak nechápem prečo Bratislava tiež neprerába T3 na Vario LF ako v Ostrave a Brne.
Reakcia na: CraneMan #10:
Zgenerálkovať by bolo treba hlavne električkové trate. Taká Špitálska s Odborárskym námestím sú v havarijnom stave a je otázkou času, kedy tam pre bezpečnosť radšej zastavia premávku električiek, aby sa na tej rozmrdanej trati nejaká električka neprevrátila.
Reakcia na: Ibiza #1:
Určite sa bude musieť niečo kúpiť, keď sa otvorí trať na Janíkov dvor, inak by tam nemalo čo jazdiť pri zachovaní súčasného intervalu na existujúcich tratiach.
Reakcia na: S499.1023 #20:
Tiez vravim . Velke investicie do 20rocnych elektriciek su uz dufam mimo
Reakcia na: Petto #19:
Dnes už technicky ni je problém. V "zákrutách" čiže v oblúkoch by si nezavadzali - práve preto, že T6 má viac skosené predky a aj kratší rázvor medzi podvozkami. Ale je nezmyslom investovať do dožívajúcich vozidiel takúto komplexnú prestavbu.
Reakcia na: Ibiza #18:
Nelze. To bol aj dovod preco udajne nemohli byt v BA KT8 . Nevedeli spravit (tusim hnany) podvozok na 1000mm pod klbom. Otazne je ci by aj v zakrutach si nezavadzali , KT8 ma menej skosene predky jak T6.
Alebo spraviť z dupláku T6 jednu kĺbovú.?
Reakcia na: Dispecer #16:
Akiste hej.
Reakcia na: zlomok #6:
Podvozok na 1520/1524 mm je okrem náprav rovnaký ako na 1435 mm.
Reakcia na: CraneMan #12:
Stanovište na havarijný pojazd ostane, navštív nejaký drážďanský šotoweb (vozy TB4 sú už fyzicky zlikvidované).