Staré trolejbusy a električky pomaly miznú z ulíc Bratislavy

Koniec vysokopodlažných trolejbusov a zrýchľovačových električiek T3 sa nezadržateľne blíži.

Po dodávkach nových električiek a trolejbusov sa v uplynulých mesiacoch postupne znížil počet starých vozidiel elektrickej trakcie v pravidelnej premávke.

V rokoch 2014 - 2015 bolo do premávky zaradených 120 nových nízkopodlažných trolejbusov Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr. Z jednotlivých liniek postupne takmer vytlačili svojich predchodcov - trolejbusy Škoda 14 Tr(M) a Škoda 15 Tr(M). Od piatku 18. marca 2016 je skoro celá výprava zabezpečovaná nízkopodlažnými trolejbusmi, v premávke zostali posledné dva vysokopodlažné trolejbusy Škoda 14 Tr #6310 a 6311), ktoré sú ešte večer a v noci nasadzované na linky 203 N44 N47 a N72 (sporadicky aj cez deň na iné linky). Čoskoro by už aj tieto vozidlá mali byť nahradené nízkopodlažnými trolejbusmi Škoda 30 Tr.

Od jari 2015 bolo do prevádzky uvedených aj 56 nových nízkopodlažných električiek Škoda 29T a Škoda 30T ForCity Plus. V krátkom čase sa dodávka nových električiek skompletizuje poslednými štyrmi jednosmernými električkami Škoda 29T. Vďaka dodávke nových električiek bolo už v minulom roku možné začať s väčším odstavovaním starých električiek ČKD Tatra T3 s nehospodárnou odporovou (zrýchľovačovou) výzbrojou z premávky. V posledných dňoch sa počet týchto súprav v premávke znížil na minimum. K 1. aprílu 2016 budú z pravidelnej premávky odstavené aj zostávajúce súpravy "zrýchľovačových" električiek typu T3SUCS, ktorých je ešte spolu 27. Do premávky zasiahnu po tomto termíne len príležitostne, keď nebude dostatok prevádzkyschopných nových električiek. Približne 10 súprav s najnižším kilometrickým prebehom od poslednej prehliadky bude následne preradených do tzv. studenej zálohy. Podľa neoficiálnych informácií by sa rozlúčková jazda s odporovými T3-kami mala konať počas Dní Bratislavy v apríli.

Električky typu T3 však z ulíc mesta nezmiznú úplne. V prevádzke naďalej zostane 21 súprav typov T3M, T3G, T3P, T3S a T3AS/Mod s modernejšími polovodičovými výzbrojami. Pre bežných cestujúcich sú však niektoré z nich na nerozoznanie od "zrýchľovačových" súprav, zvyšok má aspoň modernizovaný interiér s čalúnenými sedadlami.

V týchto dňoch sa súčasne započalo so šrotovaním vozidiel vyradených v minulom roku - električiek, trolejbusov i autobusov. Vozidlá zošrotuje firma Hotis Recycling Slovakia z Pezinka, s ktorou dopravný podnik uzavrel zmluvu o odbere a spracovaní vyradených vozidiel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
v premávke zostali posledné dva vysokopodlažné trolejbusy Škoda 14 Tr #6310 a 6311), ktoré sú ešte večer a v noci nasadzované na linky 203 N44 N47 a N72 (sporadicky aj cez deň na iné linky). Čoskoro by už aj tieto vozidlá mali byť nahradené nízkopodlažnými trolejbusmi Škoda 30 Tr.

Kedy to bude ?
Reakcia na: N/A #39:
Chceš okúsiť výfuk? 😃
to je fuk aka znacka, hlavne treba splnit ucel.
Reakcia na: Andy_-_SK #54:
Mne sa napríklad nepáčia Citybusy a Citelisy ale keď mi príde na zastávku na linke, na ktorú čakám, tak doňho nastúpim a nečakám na SOR-ku.
Reakcia na: Solider #58:
Myslím, že sa to zmenilo. Majú jazdiť aj naďalej tie, ktorým nekončí PTK.
Reakcia na: Mike #57:
Ale po 1.4. nemajú platné poistenie ?
Reakcia na: Solider #56:
Lebo keď dnes zrýchľovačové dupláky premávajú, tak asi budú aj zajtra a budúci týždeň ?
Prečo bola škrtnutá veta o 1. apríli 2016 a odstavení vozidiel T3?
Reakcia na: Andy_-_SK #54:
Vygúgli si pojem "šotouš".
Reakcia na: Gryzly65 #53:
Gryzly no ok tak hociaku značku ale aspoň pár trolejbusov by sa zišlo, lebo nie každému sa môžu páčiť nové Škodovečky 🙂 .Ja síce proti nim nieč nemám ale určite by bolo zaujímavejšie keby že sa tu premáva viac typov trolejbusov 🙂 .Ale z hľadiska servisného teda údržba a takéto veci no tak to je lepšie mať istý typ 🙂
Reakcia na: Gryzly65 #48:
Hopla, upísal som sa - na mieste druhého "naraz" malo byť niečo v štýle napríklad "nepraktické, nerozumné". ?
Reakcia na: Gryzly65 #48:
Ako vidím požiadavku pestrosti vozového parku, tak je jasné, že to je len šotopotreba.
Reakcia na: Petto #49:
Ak je 90-bodový parameter cena vozidla, tak ten 10-bodový parameter veľmi nezaváži.
Reakcia na: Petto #49:
bodaj by si mal pravdu ?
Reakcia na: Andy_-_SK #47:
Teraz to uz inak neslo, takmer vsetko bolo po zivotnosti,ale ano mas pravdu. Solarisu sa mozno dockas v Ziline, kde maju v parametroch sirsiu siku ulicku medzi napravami.
Reakcia na: Andy_-_SK #47:
@posledná veta - to, že by si to uvítal ty ako šotouš neznamená, že by to uvítali cestujúci. Nákup 120ks naraz je samozrejme naraz, lepšia by bola postupna obnova, ale pokaždé inou značkou? To je sprostosť. Unifik ma svoje - racionálne - dôvody.
Mal by som takú otázočku ktorá moc nesúvisí s touto témou ale neviem kde inde by som sa to mohol opýtať 🙂 .Prečo DPB vždy nakúpi naraz 120 aj viac trolejbusov a tie isté jazdia 10 rokov, potom si povedia že tieto sú staré tak kúpme dalších 120. Nebola by lepšia nejaka pestrosť v trolejbusovom parku ako napríklad pri autobusoch? Už by to chcelo možno aj niečo iné ako Škodu. Napr. Solaris alebo nejaké iné značky. Určite by to uvítali aj cestujúci 🙂
Diky za rady. Nepotrebujem, aby bol motoricky funkcny,len zachovany interier so sedackami.
Reakcia na: rondel #34:
Záleží od toho, o aký typ a voz máš záujem. Ak nejakú fungel 14 Tr (napr. 6287) tak DPB. Ak niečo staršie, kontaktuj priamo šrotovisko, určite je pre nich výhodné ten voz predať. Otázne je len to, či budú ochotní sa s tebou baviť. 6229 a 6241, 6270 a 6305 tam končia kompletné, čisto teoreticky spojazdniteľné.
Reakcia na: Ibiza #43:
????