T3G #7835+7836 opäť v premávke

Po veľkej prehliadke vyšla z Ústredných dielní po polročnej prestávke do premávky súprava električiek T3G #7835+7836. Na vozňoch bola zároveň vykonaná prerábka vykurovania. Súprava dostala klasický červeno-krémový lak. Čelo predného vozňa bolo zároveň vybavené vianočnými svetelnými reťazami.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #44:
ale v tej bratislavskej farebnej kombinacii to vyzera velmi chrumkavo 🙂
Reakcia na: S499.1023 #47:
Tak áno, T3R.P je zatiaľ habadej. Ale výprava sól na víkend a v noci vedie k tomu, že si buď ešte prinajmenej 50 NP sól zaobstarajú, alebo budú musieť jazdiť do aleluja aj vysokopodlažné spoje (alebo budú musieť, ako píšeš, prejsť na výpravu 15T namiesto sól - ale pre cestujúceho je atraktívnejší hustší interval s menšou kapacitou vozidiel, než redší s väčšou). Lebo sól T3.PLF majú len 33 ks. Celkovo však v kladivách je výprava sól (v bezvýlukovom stave, čo je prakticky len pár týždňov v decembri a januári) cca 30 vozov (linky 6 a 13), cez víkend niečo okolo 65 (3,5,7,11,14/24) a nočáky, tých je dokonca najviac (zabudol som, že od septembra v pi/so a so/ne jazdia už po 20 minútach), v septembri ich bolo 79 a to bola ešte vylúčená Plzeňská, kadiaľ vedú dve linky.
Reakcia na: Martin Fundárek #46:
Vzhľadom na to, že v Prahe sú použiteľné ako sólo aj druhé vozy súprav, bude na víkendové sóla vozov dosť. A možno sa niekto spamätá a prestane cez víkend vypravovať sóla v hustejšom intervale ako v kladivá súpravy.
Reakcia na: S499.1023 #12:
Len by som rád vedel, čo budú Pražáci vypravovať na víkendové sóla, keď vyhodia všetky T6 a skoro všetky T3. Na nočáky sa ešte z tých modernizovaných T3 naškrabe.
Reakcia na: Solider #44:
Nemôže byť, že ten zvyšok je údržba (i keď nie som si istý, či to nie je kúščok priveľa)?
Reakcia na: Dispecer #43:
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/news,3825,krakowiak---najdluzszy-w-polsce-tramwaj-jest-juz-w-krakowie.html

„Wartość kontraktu z firmą PESA to 291 240 000 zł netto. Przewidywane dofinansowanie do 36 wagonów z Funduszu Spójności to 171 831 600 zł.“ Čiže 291,24 mil. zł bez DPH, z toho 171,83 mil. zł (59%) hradí EÚ z Operačného programu infraštruktúra a životné prostredie 2014-2020.
Reakcia na: S499.1023 #42:
Ja vám neviem...
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/tajemniczy-krakowiak-pesy-dla-krakowa-1122.html
"Szacunkowa wartość zamówienia, wraz z wyposażeniem i narzędziami specjalnymi oraz usługami powiązanymi, wynosi 360 mln zł netto (442,8 mln zł brutto)."
Reakcia na: Solider #38:
Nuž tak potom je to fest lacné. Len mi stále nejde do hlavy, prečo by Pesa udávala cenu s DPH.
Reakcia na: Quakeman #37:
Aj v takom prípade by bolo vhodnejšie zvaňovať nejaké T3 a žehličky nechať v pokoji dôstojne dožiť.
dnes som sa viezol prvýkrát po prehliadke týmto vozom, jediné čo mi vadilo, že bol smrad vo vozez dôvodu vykurovania, resp niečo tam prihorievalo ... 😃
Reakcia na: Quakeman #37:
Kto vás týmto strašil? Aké politické dôvody?
Reakcia na: S499.1023 #36:
Pretože v tlačovej správe MPK Kraków bolo explicitne uvedené, že hodnota kontraktu je 290 miliónov zlotých netto.
Treba si ujasniť že je vysoko pravdepodobné že ďalšie nové vozy v blízkej budúcnosti nebudú aj keď ich má byť 60 kusov a to z rôznych dôvodov (politických a iných) a preto ten zicher s rekonštrukciou T6A5.
Reakcia na: Solider #33:
Prečo myslíš, že tá cena 358 mil. PLN je s DPH?
Reakcia na: CraneMan #32:
Ako môže byť konštatovanie pravdy urážkou?
Na sobotné odľahčenie je to staré a asi nereálne, ale ak by skoncila modernizacia Ť6 takto tak by asi nikto nefrflal ?
http://www.designcabinet.cz/doporucujeme/linhart-vojtech-1271583142
Reakcia na: S499.1023 #29:
Áno, rozdiel v našich cenách je v DPH. 1,86 mil. eur bez DPH a 2,28 mil. eur s DPH. Väčšinou sa však zmluvná cena udáva netto, aj ceny vozidiel na imhd sú udávané netto.

Čo sa týka toho, či rekonštrukcia alebo nový voz, nejdem sa pasovať za technického experta na vozidlá a toto pokojne prenechám na iných, ale tu sa ide investovať takmer šesť miliónov eur do niečoho, čo o pár rokov, keď bude dodaných ďalších 60 nových električiek, absolútne nebude treba? Aj dnes to s výpravou vyzerá tak, že vozy sú neracionálne vypravované a stoja. Aj audit potvrdil, ze počet vozov v rezerve je niekoľkokrát vyšší, než koľko býva optimálne. Aj preto si myslím, že pokiaľ by sme namiesto rekonštrukcie 9 súprav T6 kúpili 3 nové vozidlá, urobili by sme lepšie. Aj do budúcnosti, aj pre súčasnosť.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Áno, ja som ? Ale vážim si, že ste so mnou súhlasili v mojom predošlom príspevku, preto vašu urážku smerom na mňa vám odpúšťam.
Som zvedavý na reko T6 nič som v podstate na webe nenašiel ani prerabku na TV Progress Cegelec v čom vidím jedinú možnú modernizáciu.
Reakcia na: CraneMan #24:
Podľa môjho názoru tu čím ďalej tým viac dokazuješ, že si ostalgický magor.
Reakcia na: Solider #28:
No, ja som sa dopočítal asi 2,288 mil. EUR za kus (36 vozov za 358.000.000 PLN) s pohonom Bo'2'2'Bo' ale to je v princípe jedno. Tri súpravy nie sú jedna električka. Iná vec je, že T6 sú nerekonštruovateľné, jediný spôsob, ako do nich dostať nízku podlahu, je postaviť na ich papieroch VarioLF a bratislavské T6 sa majú rekonštruovať len a jedine preto, že sú to tzv. Polákove hračky.
Reakcia na: S499.1023 #23:
Pesa Twist 2014N z krakovského tendra na 36 vozidiel vychádza na 1,86 mil. eur za kus. Nie je to síce optimálne vozidlo, je to čiastočná preliezka a asi ani podvozky nebudú vyhovujúce pre bratislavské pomery, ale to sa ani nedá porovnávať so zastaranými T6. Chcem však len načrtnúť, že 660-tisíc do jednej T6 súpravy mi osobne príde neskutočne veľa za to, koľko z toho reálne môže vzísť. Každý rok sa má investovať 1 980 000 eur do rekonštrukcie T6 (3 súpravy), z čoho by sme za tri roky tohto programu mohli mať tri nové vozidlá.
Reakcia na: miguelito #26:
To predpokladám aj j,a ale náklonnosť BA to už neviem.
KE dostalo bohatý sponzorský dar na mesto kultury. BA ponuku na smiešnu sumu aj to na pôžičku na predsedníctvo SK v EÚ. Preto som veľmi veľmi opatrný na ďalších 60.....
Reakcia na: TTV01 #25:
Za predpokladu, že nenastane nejaký nečakaný zvrat (pravdepodobnosť 1:10000) sa vláda prakticky nezmení (maximálne pribudne pár kresiel SNS). Otázka je, či je to pre MHD lepšia varianta alebo nie. ❓
Neviem prečo ale furt mám dojem že T6 majú najviac vnútorného priestoru, ale rozmermi nie sú v šírke až tak rozdielne ako môj dojem.

Ináč som počul že ďalšia várka budú 3 dielna varianta (asi okrem tých 12 )

Ale je furt riziko že z ďalšej várky nebude nič ak štát neprispeje svojim podielom tak EU nezaplatí nič. A či nová vláda bude BA naklonená hmm neviem neviem❓
Reakcia na: Solider #22:
Teoreticky máte pravdu, ale v skutočnosti je omyl vyraďovať vozidlá typu T6. Ja som ich modernizáciou nadšený a pevne verím, že tento zámer sa aj zrealizuje. Podľa môjho názoru T6 sú tie najlepšie električky po všetkých stránkach a tou modernizáciou sa môže myslieť aj prerábka na nízkopodlažný voz. 60 Ďalších električiek by malo nahradiť práve vozidlá K2S.
Reakcia na: Solider #22:
Aká 43-metrová NP električka?
Reakcia na: Rubber38 #21:
Aj plánované modernizácie T6 sú absolútny nezmysel. V časoch, kedy môžeme financovať nové električky z eurofondov a nová 43-metrová nízkopodlažná električka sa dá zohnať už za 1,86 milióna eur, je akékoľvek vrážanie vyšších, než na údržbu potrebných finančných prostriedkov do vozidiel s vysokými schodami absolútne nepochopiteľné, neekonomické a šípim za tým len niekoho premyslenú šotoušovinu.
Reakcia na: pharel #20:
To by bol zaujímavý návrh tak 20 rokov dozadu, keď sa začalo uvažovať o modernizácii kačíc. Ale tisíckrát repasovať nejaké prestárnuté zhnilotiny zo 70. rokov je kravina. Keď už sa hrabať v ČKD skriniach od Kardausa, tak by som sa radšej prikláňal k T3 Waniam. Ale nemyslím si, že to má pri plánovaných modernizáciach T6 a nákupe ďalších 60 nových strojov (a 60 ich určite nové trate najbližších 20 rokov nezhltnú, takže budú skôr nahradzovať, než dopĺňať) väčší zmysel
Reakcia na: skopi #18:
Inak mohli by zmodernizovat niektore K2S na trojclankove so stredovym nizkopodlaznym clankom ako v Brne napriklad.
Reakcia na: Quakeman #17:
Možno má istým spôsobom pravdu, pretože najstaršie K2S po úchvatnej rekonštrukcii v PRAS Žumperk hnijú viac ako pred reko. Predsa len, ten zájazd do Číny sa musel z niečoho zaplatiť.
Navyše T3G nemajú sprasený výhľad vodiča výklopnými dverami a Kotasovým čelom. Keby boli T3G dostali nejakú minimálnu rekonštrukciu interiéru (handrené zavesené sedačky a Altro krytina), tak to budú po všetkých stránkach lepšie vozy, o.i. aj preto, že si nevozia so sebou nešťastný geneticky daný jalový podvozok.
Reakcia na: Quakeman #17:
Odborník nie som, ale K2S sú len prerobené kačice (K2) zo 70-tych rokov. Žiadna modernizácia ich rok výroby kompletne nezahalí. T3G sú oproti nim novšie o viac, ako 10 rokov, majú za sebou prehliadky, ktoré ich držia pri živote a pri pevnosti električkovej kasne by som povedal, že svojim vekom sú stále spôsobilé do premávky. Že sú morálne zastaralé nepopieram, avšak oproti najstarším K2S sú možno predsalen v lepšom stave.
Reakcia na: CraneMan #10:
Z čoho pramení tvrdenie že T3G sú na tom lepšie ako mnohé vozy typu K2S? Ja nenachádzam na T3G nič lepšie od K2S jedine tak že majú staršiu výzbroj od K2S a skrine vozov neprešli žiadnou GO oproti K2S.A tak isto vozy T3G sú inou kategóriou vozov oproti K2S,to je ako porovnávať hrušky s kukuricou.? ? ?
Reakcia na: sveto #14:
7602+7610 vraj šli na opravu. Ostatné dve súpravy jazdia.
Reakcia na: sveto #14:
Určite sa zachová aspoň jedna ako historická, z osobných dôvodov by som bol rád, keby to bola 7610 a to stačí.
A 3TM sa už neoplatí opraviť?- toľko dobrých i nedávno nalakovaných vozňov z Juráku sa dostalo do studenej zálohy, tak keby to nejako skombinovali, aby sa zachovala aspoň jedna vyhrávacia 3TMelody. 7602 je už odpísaná nadobro?
Reakcia na: CraneMan #10:
Poopravím: 2xT3G máme 6 súprav (7835 až 7846)
Reakcia na: CraneMan #10:
A ty zase prestaň s tou ČKD nostalgiou. Aj v Budapešti by radi vyhodili Ganzy, aj vo Viedni E-čka, keby mali dostatok nových vozov. Ostatne do Viedne teraz prídu Flexity, takže ďalšie E-čka pôjdu het, v Budapešti CAF-y nahradia T5C5 a tie zasa nahradia Ganzy, takže aj Ganzov ubudne. A v Prahe keď bude plný stav 15T, tak už ostanú z tétrojek len súpravy T3RP+VarCBLF, na rozdiel od BA sa prednostne vyhodia T6 a v premávke neostane žiadna súprava bez aspoň jedného nízkopodlažného vstupu.
Reakcia na: richardhudec #8:
to hej no musel si mať šťastie na funkčnú sedačku ?
Reakcia na: Gryzly65 #9:
Vážený pane, prosím Vás, už prestaňte s týmto Vašim dokola opakujúcim sa klišé o morálnej zastaralosti. V iných vašich príspevkoch s vami súhlasím, ale teraz preháňate. Za 1) vozne typu T3G sú z roku 1988 a kvalitou sú na tom lepšie ako mnohé vozy typu K2S. Že nevyzerajú moderne a sú vysokopodlažné ešte neznamená, že nemajú v premávke čo robiť. Je nezmysel, aby inak funkčné a technicky kvalitné vozy boli vyraďované z premávky, len kvôli ich "nemodernosti". A za 2) v Prahe jazdia tiež staršie vozy, vo Viedni nehovoriac, v Budapešti detto a nik sa nesťažuje. Tak to prosím rešpektujte aj tu, beztak je týchto vozov iba 10 súprav.
Reakcia na: t6a5iii #7:
Jeden jediný z fleku nadhodím - morálna zastaralosť?
Reakcia na: david1 #6:
Rýchlejšie vyhreje voz, ale pomalšie riť 😃
Reakcia na: Gryzly65 #2:
A preco by sa nemali? Neexistuje jediny dovod, preco by mali vyradit T3Gky.
Reakcia na: Rubber38 #5:
No ale to bočné omnoho lepšie a rýchlejšie vyhreje voz.
Reakcia na: TeBeCe #3:
Vďaka. Takže opäť o niečo vyššia šanca, že sa poveziem vo voze, kde namiesto teplého zadku budem mať len opálenú jednu nohu ?
Reakcia na: Gryzly65 #2:
Asi preto, lebo to plesnivé nie je ?
Načo sa ešte tieto plesniváky vracajú do premávky? ?
Čo konkrétne prosím obnášala tá prerábka vykurovania?