Možnosť odbočovania v triangli však bude len pre rozchod 1000 mm.
V týchto dňoch prebieha na križovatke ulíc Jesenského a Štúrova výstavba nového koľajového triangla v súvislosti s výstavbou električkovej trate do Petržalky. Zaujímavosťou nového triangla je, že bude čiastočne dvojrozchodový. Ramená triangla smerom do Jesenského ul. budú mať len rozchod 1000 mm, rameno po Štúrovej ul. bude mať aj koľaje rozchodu 1435 mm, podobne ako zvyšok budovanej trate do Petržalky. Koľaje rozchodu 1435 mm budú končiť tesne za výhybkami v smere na Kamenné nám. Časť triangla v smere Jesenského - Kamenné nám. by mala byť dokončená do konca septembra a električky by tadiaľ mali začať premávať od októbra.
Využitie druhého rozchodu však bude prakticky žiadne, pretože sa v súčasnosti nepočíta do budúcnosti s predĺžením druhého (1435 mm) rozchodu ani jedným smerom, či už do Janíkovho dvora, alebo v centre mesta. Pri súčasnom riešení triangla nie je ani teoretická možnosť premávky normálnorozchodného vozidla (napr. mašinky Ganz Eg 6) v úseku Jantárová cesta - Štúrova, keďže v centre nebude možnosť prechodu medzi koľajami normálneho rozchodu, s výnimkou kyvadlovej premávky vždy len po jednej koľaji.
Oproti predchádzajúcej verzii triangla pribudne aj možnosť odbočenia električiek z Jesenského ul. na Štúrovu smerom k Šafárikovmu nám., keďže nová trať na Štúrovej ulici bude dvojkoľajná.
Koľajový triangel na križovatke Jesenského a Štúrovej vznikol v roku 1914 v súvislosti s výstavbou koľajovej slučky tzv. Viedenskej električky. Vtedy boli dvojkoľajné ramená smerom z Jesenského a Štúrovej na Kamenné nám. s rozchodom 1000 mm pre električky a jednokoľajné rameno z Jesenského smerom k Šafárikovmu nám. pre vlaky Viedenskej električky bolo s rozchodom 1435 mm. V roku 1935 bolo pri prestavbe trate Viedenskej električky na rozchod 1000 mm rameno triangla z Jesenského smerom k Šafárikovmu nám. zrušené. Triangel, už kompletne dvojkoľajný a s rozchodom 1000 mm, bol obnovený pravdepodobne v prvej polovici 1950-tych rokov v súvislosti so zriadením električkovej linky 6 z Karlovej Vsi do Petržalky. Neskôr počas svojej existencie prešiel triangel viacerými rekonštrukciami, pri ktorých sa pridávali alebo odstraňovali jednotlivé koľaje triangla.
kecho
takže najprv august, potom december 2015 a teraz už marec/apríl 2016?