Ďalších 5 nových električiek sa zaradilo do premávky

Cestujúcich už vozí spolu 24 nových nízkopodlažných električiek.

Od 4. septembra 2015 sa do premávky s cestujúcimi zaradilo ďalších 5 nových nízkopodlažných jednosmerných električiek Škoda 29T ForCity Plus #7405 až 7409. Spolu je už v premávke 9 nových jednosmerných električiek, ďalšie 3 dodané (s číslami 7410 až 7412) čakajú na zaradenie do premávky. Jednosmerné električky aktuálne premávajú v pracovných dňoch na linke 4, počas voľných dní aj na linke 5. V krátkom čase do Bratislavy prídu ešte 3 jednosmerné električky Škoda 29T.

Okrem jednosmerných električiek je v premávke s cestujúcimi aj 15 obojsmerných elekričiek Škoda 30T ForCity Plus, ktoré v súčasnosti premávajú na linkách 4 6 a počas víkendov taktiež aj na linke 5. Do konca tohto roka by mal výrobca dodať ešte 15 nových obojsmerných električiek.

 

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TeBeCe #59:
a samozrejme aj 7414 uz tam mame ?
Tak nam dosli uz aj 7413 a 7415.
Reakcia na: 2xT3SUCS #56:
No a on sa pýtal, prečo nemohli byť 29T na 4ke vypravené..
Reakcia na: eMDi #55:
...ale zato spoľahlivo furt ?
Reakcia na: Petto #51:
súvislosť L4 - vinobranie?
mali len tak naprázdno jazdiť po meste či..?
Reakcia na: 2xT3SUCS #54:
nadej umiera posledna
Reakcia na: eMDi #53:
Pobavil si. Vďaka ?
Reakcia na: Ámos #52:
treba si pockat, kto bude novy GR. snad zavanu nove dobre moresy v DPB.
Reakcia na: Error 0x007 #46:
stroj sa da pozicat. a premna zamna nech to brusia ako v Kosiciach, ale nech sa staraju o milionove hodnoty, ktore im niekto zveril.
Nech si neriesia ksefty s SBS, cistenim vozidiel, prenajmom trolejbusov a ine smakotky a bude aj na brusenie.
Reakcia na: 2xT3SUCS #50:
Blbost lebo 30t boli na L4
Reakcia na: Petto #49:
Lebo kultúrna cestujúca verejnosť na vinobraní?
Preco cely tento vikend stali jednosmerky vo vozovni ? Len 30t na L4 a L6
Reakcia na: pharel #45:
Otazka je ci ma DPB vobec stroj ktory brusi kolajnice (kedysi nemal, aj sa to tu diskutovalo, teraz neviem presne ako to je)...
Reakcia na: CraneMan #43:
Z coho vznikol nazov "zrychlovac"? Preco tak nazyvate tie stare eliny? Inak je to brusenie kolajnic take drahe ked za niekolko rokov sa to nedokaze urobit? 🙂
Reakcia na: petob77 #40:
pan primator sa normlane pomylil. Dal si zistit ako to je s jazdenim novych elin, akurat si to zapamatal naopak.
Primator nie je soutos, nemusi si pamata kde je aka kolajnica prasknuta. To ze sa nove NP elektricky na nasich tratiach nicia je fakt. Dodacia doba bola dost dlha nato, aby vedenie DPB zabezpecilo brusenie trati.
Reakcia na: 2xT3SUCS #42:
A smiem sa iba zo zvedavosti opýtať, tebe ako vodičovi ako vyhovujú tieto nové električky? Si s nimi spokojný, alebo Ti bude tiež ľúto ak postupne nahradia všetky zrýchľovače?
Reakcia na: petob77 #40:
Vraj na 3/8 nie sú, lebo ich nevedia "naučiť" priebežné zastávky...?
Mmchdm vyjsť s červom z Vazovovej alebo od Vinohradov je výlučne o šťastí. Z tej veci vôbec nie je vidieť?
DPB by mohol v odchodoch spojov vyznacit, kedy ide nova nizkopodlazna elektricka, ako to je pri autobusoch.
Reakcia na: Valec #37:
ako vidim pan primator sa vyzna. a preto jazdia nove elektricky na 4 a 5 a nie na 8.
OMG
Reakcia na: Valec #37:
Uvidel som, uveril som ?
Reakcia na: Valec #37:
Jak sa vyzna vo "svojom meste" ? ...
Reakcia na: AAA #35:
Tak v porovaní s bežným cestujúcim to odborníci isto sú. Aj keď dlhoročné pôsobenie na nich zanechalo istý vplyv.
Reakcia na: Valec #31:
Odkedy sú v DPB odborníci? ?
Reakcia na: Valec #29:
A nepomýlil si sa náhodou a nepochopil jeho slová opačne? ? Lebo Ružinov je na tom z radiál aktuálne asi najhoršie, a práve tam, kde si napísal, že nemôžu jazdiť, jazdia najčastejšie (najmä ten koniec Dúbravky (dá sa ísť inak aj na začiatok Dúbravky, či ako to myslel?) a ZP, samozrejme). Taký blud predsa nemohol vysloviť ani on
Reakcia na: CraneMan #28:
Dopravní podnik hlavního města Prahy, to je snáď jasné 😃 Vraj chodia po svete, a všade rušia prejazdové linky
Reakcia na: Valec #29:
Vidím ,že p.Primátor má aktuálne informácie
Reakcia na: Ibiza #22:
Ver tomu, že ľudia v DPB zas nemusia vidieť logiku riešení v tebou vyštudovanej profesii. A keďže odborná problematika rôznych oblastí je v dnešnom svete tak rozsiahla, že nie je možné aby sa každý rozumel všetkému, neostáva ti nič iné len veriť, že to čo odborníci danej oblasti zohľadnili všetky aspekty a vybrali najvhodnejšie riešenie. Aj keď tebe sa to zdať nemusí. ?
Reakcia na: Petto #10:
Šerble sa postupne míňajú, treba si nájsť nový dôvod hnevu.
Reakcia na: Juraj76 #9:
Aké iné linky? Však pán primátor v rozhovore pre aktuálny Trend jasne povedal, že okrem Petržalky budú môcť jazdiť ešte "po Ružinove, tam je upravená trať. Ale nemôžu jazdiť dokonca Dúbravky, na koniec Zlatých pieskov, do Rače."
Pri toľkých obmedzeniach tých liniek teda veľa do úvahy neprichádza.
Reakcia na: Ibiza #17:
DPP? To je čo za združenie? Tiež ako ostatní ti napíšem, že 3/8 je skvelé riešenie. Ja byť vodičom, tak by som tieto služby jazdil nonstop 😃
Reakcia na: 810zssk #8:
Taktiez by sa to mohlo oznamovat akusticky, ale na to mne osobne DPB odpovedal ze "nema peniaze".
Reakcia na: Ibiza #22:
"náročnú vysokú školu"
hmmm Sladkovicovo ci manazment verejnej spravy? 🙂
Reakcia na: TomJ #23:
Presne tak. Pri prevadzkovani L16 cez Vazovovu bola L5 neskutocne preplnovaná. L3 sa vzdy vyprázdnila na STU. Dalej na stanicu vozila minimum okrem silných dní piatok, nedela. 3/8 síce nie je uplne ideálne, ale iba v tom že chýba spojenie s nábrežím ak nerátam L6 v plnej trase.
Reakcia na: Ibiza #19:
Hm... čiastočne ti to vysvetlil napríklad 810zssk; skúsim to polopatictickejšie. Z rače ide 3 a 5. za blumentálom pokračuje 3 na špitálsku, 5 na obchodnú. Z ružinova premávajú linky č. 8 a 9 - za legionárskou pokračuje jedna z nich na obchodnú, druhá na špitálsku. To zabezpečí lepšiu obsluhu centra z týchto dvoch radiál - centrum by síce bolo obslúžené aj keby to šlo ako jedna linka z Rače do Ružinova "U"-čkom Rača - Račko - Blum - Obch - Kam. N - Špit - Trnko - Ružinov, ale takto majú výhodu cestujúci, ktorí chcú ísť napr. z rače na Mariánsku, alebo z Ružinova na Blumentál - nemusia precestovať zbytočne celé centrum. ? Pomohlo k pochopeniu?
Reakcia na: Ibiza #22:
Lepšie je to v tom, že takto idú všetky spoje z Ružinova aj Rače do centra. Ak by jedna z nich išla na stanicu, tak by buď 5 alebo 9 chodila narvatá, lebo by bola jedinou linkou z danej mestskej časti priamo do centra. A čo sa týka súbehu 3 s 5 a 8 s 9, tak je lepšie, nech je čo najmenší (teda tak ako teraz), inak to nemá význam a môžeme rovno zaviesť jednolinkový variant.
Reakcia na: Solider #20:
Neviem, skončila som náročnú vysokú školu, ale v tomto logiku fakt nevidím. V čom je toto lepšie než napr. aby aspoň jedna z tých dvoch liniek šla na stanicu a druhá sa točila na SNP?
Reakcia na: Juraj76 #9:
cudujem sa, ze sa Ti chce sem vobec prispievat, ked Ti tu pomaly vsetko vadi?
Reakcia na: Ibiza #19:
Ten dôvod Ti prezradím, je to preto, aby trojka vždy chodila po Špitálskej a osmička vždy po Obchodnej. Nečakané, že? To nie je jedna linka, to sú dve linky, ktoré sú len prejazdné. Predstav si, že na Námestí SNP by bolo obratisko a trojka a osmička by sa tam otáčali. Lenže to obratisko tam nie je, preto sa trojka zmení na osmičku a osmička na trojku. Dá sa to ešte nejako primitívnejšie vysvetliť?
Reakcia na: Gryzly65 #18:
No to nechápem, to máš pravdu.☺
Reakcia na: Ibiza #17:
Ja mám pocit, že práve naopak, ty nechápeš, že tá "osmička" má dôvod...
Reakcia na: 810zssk #16:
Čo to má spoločné so šotoušstvom? ? A to ti nevadí, že 3 kopíruje 4/5 trate 5 a 8 kopíruje 3/4 trate 9? V meste by to po otočení bolo aspoň logickejšie. Pozri - funguje to pár málo rokov a ja ti vravím, že to už len pár málo rokov bude. Toto nie je prirodzené linkovanie táto 3/8. Uvidíš, že príde na moje slová a DPP to zruší/zmení.
Reakcia na: Ibiza #12:
Tento tvoj napad je vskutku skvostny. Takze dve linky z Ruzinova na Spitalsku a dve linky z Race na Obchodnu, lebo sucasne linkove vedenie nezodpoveda tvojim sotopredstvam ❤

Ja mam fakt pocit ze niektorym clenom sotoverejnosti by asi pomohlo keby sme nastupiste zastavok Nam. SNP a Kamenne namestie rozdelili na dve casti, pricom 3/8 by zastala v jeho prvej casti, povinne vyhodila vsetkych cestujucich, zmenila cislo, presunula sa do druhej casti a tam cestujucich nabrala, aby vas presli vase depresie z toho ze sa meni cislo medzi zastavkami.
Reakcia na: Solider #13:
Nie je prirodzené, aby linka robila "osmičku!" (trajektória) v meste a v polovici sa menila z čísla na iné číslo. To je bordel a chaos. Ovela prirodzenejšie by bolo, keby premávala v obrátenom smere v meste, aj za cenu toho kúska spoločnej trasy s 5, resp. 9.
Alebo tú linku zrušme úplne, veď tolko obhajované prestupovanie v centre z linky 5 na 9 (Rača - Ružinov) by spravilo tú istú službu. Len šotouši by asi neprežili, že po spojnici Floriana a Amerického by nič nejazdilo.? ?
Reakcia na: Juraj76 #9:
To je taký problém počkať, kým ich tu bude viac? Keby to bolo o 10 rokov, tak nepoviem...
Reakcia na: Ibiza #12:
Čo je na súčasnom systéme 3/8 absurdné? Pre cestujúcich bola absurdná trasa linky 16, ktorá išla raz tak a raz tak, z toho mali oprávnený chaos.
Ešte je tu mož nosť, že tú absurditu s prejazdom 3 a 8 zlúčia do jednej linky, v meste otočia smer prejazdu cez Kamenné a múžu tam nové eliny v pohode jazdiť.
Reakcia na: TomJ #1:
Na druhej strane je však dobré, ak by mala byť aspoň jedna linka (ak nerátam L6, ktorá bude premávať už len necelý mesiac) komplet nízkopodlažná, ako by mali byť vozy roztrúsené po celom meste, čo by nemalo taký efekt. Aj keď už od začiatku novembra bude dosť vozov k dispozícii na takmer komplet 1, 3/8 a 4.
Reakcia na: Juraj76 #9:
pockat, toto ako suvisi s tvojim flrflanim na Jurajov Dvor a šerble na 2.kolone ? ?
Čudujem sa autorom tejto stránky, že ešte stále toto píšu. Radšej ba myli povedať a napísať, kedy aj cestujúci ostatných liniek budú mať právo na nové električky. Načo je im informácia o tom, že pribúdajú ďalšie nové električky, keď sú nasadzované stále len na tie isté linky?
Reakcia na: Mike #7:
Riesenie si sam napisal. Lenze DPB uprednostni znizenie komfortu cestujucich pred tym ze by jeho zamestnanci museli raz za tri hodiny spravit styri kliknutia na palubaku. A existuje este jedno riesenie: upravit data v PP, tak ze konecnou/vychodzou zastavkou by bola Marianska, resp. Postova. Lenze to by opat vyzadovalo aby v DPB neboli lenivi a nieco aj robili. A to sa v tej firme nenosi.

A vobec, v DPB sa minuly handry ked riesia takyto problemy? ?
( http://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-gt-vyhladavanie/441/1405.html?&ref=ba%2Fgaleria%2Fgalerie-gt-vyhladavanie.html%3Fghp%3D%26ghe%3D1405%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0&ghe=1405&ghg= )
Reakcia na: Petto #5:
Mohli, veď tak aj robili ten prvý týždeň. Ale tam je to už neskoro, keď ľudia nastúpia do tej linky, ktorá príde a až potom sa zmení na iné číslo a iný cieľ. Ono vodiči by si to teoreticky ručne mohli prepnúť aj o zastávku skôr (ak teda PP funguje spoľahlivo, čo nie vždy platí..).
Ale pokiaľ to nebude zautomatizované, tak to stále nie je ideálne.
Reakcia na: pharel #4:
Nedá sa tam nastaviť, že by o zastávku skôr automaticky prehodili ďalšiu linku a cieľ. Takže by si to vodič prehodil až po zastavení na Nám. SNP/Kamennom.
Prinajhorsom mohli manualne prehadzovat na SNP/Kamennom linku.
Reakcia na: Mike #2:
A aky je problem s tymi palubakmi? Nevedia prehadzovat konecnu zastavku Nam SNP/ Ruzinov a Kamenne nam/ Raca?
Reakcia na: Mike #2:
A v tej planovanej i spackanych tendroch na palubaky sa nenasiel ziaden zapadny vyrobca co by to dodal ? Ked uz to BuBuSe stoji za H.
Reakcia na: TomJ #1:
Nevyriešili... Celé nové palubáky sú jeden veľký nepodarok, a nedostatky sa odstraňujú iba pomaly, za prevádzky a aj to nie na všetkých rovnako, ale na každom ináč..
A aký je dôvod že nejazdia aj na 3/8? Vazne je to stavom trate na Americkom nam.? Lebo v juni sa vravelo aj o nejakej chybe v palubakoch no ze by to za cele leto nevyriesili?