Prichádza posledná dvadsiatka nových trolejbusov Škoda 30 Tr

Po dodávke nových trolejbusov plánuje dopravný podnik zreorganizovať sieť trolejbusových liniek.

Do Bratislavy sú postupne od augusta dodávané posledné nové trolejbusy od výrobcu Škoda Electric z Plzne. Ide o 20 trolejbusov Škoda 30 Tr SOR dĺžky 12 metrov bez prídavného diesel-agregátu (APU). Trolejbusy sú súčasťou kontraktu na 120 nízkopodlažných trolejbusov, z ktorých už Dopravný podnik Bratislava (DPB) prevzal do konca júla 2015 celkovo 100 kusov (70 kĺbových, 15 krátkych bez APU, 15 krátkych s APU). Prevzatie posledných vozidiel očakáva DPB postupne do októbra tohto roka. Ako prvé prišli vozidlá #6020, 6021 a 6023.

Dodávka nových trolejbusov umožní vykonať reorganizáciu siete trolejbusových liniek, ktorú dopravný podnik pripravil už v minulosti, ale pre nedostatok vozidiel nebola zrealizovaná. Reorganizácia liniek je plánovaná predbežne na prelome leta a jesene. "DPB, a.s. reorganizáciou liniek dosiahne optimálne rozloženie kĺbových a sólových trolejbusov na základe vykonaných prieskumov," uvádza v tlačovej správe DPB.

Nákup nových trolejbusov dopravný podnik financoval prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ (80,75 %), príspevku zo štátneho rozpočtu SR (14,25%) a zvyšnými piatimi percentami prispelo mesto Bratislava.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Do BA sa nakupia nove troleje, len to slavne Rasicke DPMK tvrdi, ze trh s trolejbusmi na SR vobec neexistuje a preto ich v KE treba zruzit, lebo ani EU na take neekologicke dopravne prostriedky neda peniaze, viz ... http://www.kosicednes.sk/koncia-trolejbusy-v-kosiciach/, pripadne clanok o tom, ze prevadzka troleja je 2,5x drahsia ako baterkoveho midibusu krySOR v KE. ?
Reakcia na: mrkvakj #112:
Tak ako dnes niekomu kto chce ist napr. z Franza Liszta na Trnko vysvetlim ze mu tam idu 61, 64, 74, 201, 204 a 209. Mas pocit ze by to dnes ludia nezvladali cestovanie na usekoch kde jazdi abus aj tbus? Hromadne sa tam stracaju? Dostavaju zavrate z uvedomenia si ze pouzivaju linky v roznych ciselnych radoch? Alebo co?
Reakcia na: Viko #102:
Asi máš krátku pamäť. ? Petržalčania na to nadávali neskutočne dlho. Pravdu máš v tom , že zvykli si....

Najviac im vadila useknutá trasa L93,95 a zrušená L81

Veď aj krátka prevádzka maršrutiek či ako sa to volalo jazdili nostalgicky po pôvodných trasách L 93 či L81.



Reakcia na: Viko #111:
K 525, cislo nieje len cislo, napr. Jeden moj kamos nevedel o precislovani 630, a ked isiel z nocnek od elin utekal na bus, ale kedze tam bolo cislo 525 myslel si ze je to spoj s inou tarifou, az ked 525 odisiel tak zistil ze to bola 630....
Bavite sa o tom ze precislovanie liniek ktore nemenia trasu nic neprinesie, ale vo vedlajsej diskusii o zastavkach na znamenie sa rozculujete ze v tom bude bordel, a v tomto nebude? Jedna linka 62,64,72 a potom 201.... nas domacich to pliest nebude ale treba rozmyslat na zahranicnych, zrovna vcera som stretol na hrade(na zastavke) trojicu nemcov co sa bavili ze na stanicu mozu ist trolejbusov 2xx,prosle linkami 2xx, a ako mu vysvetlite, na stanicu mozte ist trolejbusom 62,64,72,201.....to bordel nebude?
Reakcia na: TomJ #108:
(+ #109) Kde tvrdim, ze precislovanie bez cohokokvek dalsieho nesie nieco pozitivne? Len mam nazor (a ma ho aj Rubber38), ze pri zmene LV takychto rozmerov je dobre vymysliet riesenie, ako uz dotianut celu trakciu, lebo takato prilezitost sa tak skoro nezopakuje (ak teda nebude kompletna prekopavka c.2 po zatrolejovani L63). Opakujem, nechcem menit cislo pre cislo. Len som vychadzal z toho, ze sa ide menit interval, ponuknut nove spojenia... A kedze som clovek co nehlada dovody ale sposoby, rozmyslal som, ako predat cestujucim zmenu uzitocnu skor z interneho hladiska (lahsie posilovky - nevytvoris linku sto-dvestojedna; vacsia flexibilita pre IDS; lahsia orientacia cestujucich - nielen jednoduchsie schemy lebo netreba odlisit tbusy, ale i to co spominam nizsie; plus zaklady firemnej kultury-naucit sa, ze treba mat daku koncepciu a hlavne ju dodrziavat...). Som zrejme malo preplieskany realitou nicsaneda myslenia v SR, ale myslel som si, ze ak sa ponukne cestujucim zlepsenie a primerane sa to odkomunikuje (minimalne tak ako ponukal Rubber38), tak to je akceptovatelna zmena. Po uvahe a tejto diskusii som dospel k tomu, ze zmena intervalu im nepostaci a DPB komunikovat nevie... S tym druhym sa zmierit nemozem, na prve ale existuje kompromisne riesenie - menit tie cisla salamovou metodou pri dakom vyraznom zlepseni. Napriklad ked sa 211 predlzi do prestupneho uzlu tesco lamac, ked sa na prievozskej spravia buspruhy a bude sa dat pouzit slogan "nova linka 71 rychlejsia o 10 minut" atd. atd.

V kocke - mame prilezitost zjednodusit system, tak najdime sposob, ako by z toho ludia benefitovali. Lebo menit cislo len tak z dlhej chvile perspektivu nema. (Ale aj to sa robi, vid 630->525, podla mojho nazoru sice velmi nestastne ale koncepcne, podla nazoru inych zbytocne lebo cestujuci vraj cisla beru ako fakt a geograficky si ich nikam nezaclenia ani ked bude liniek milion a vsetky vozidla v kraji ovesane kruhovymi vysecami s presne tymito cislami... Ale hlavne o tom hovorim preto, ze nikto na tuto zmenu nefrfle, nikde nevykrikuje, nestazuje sa, nevyplakava, nie je zmateny... Tak mi vysvetlite preco.)
Reakcia na: pharel #107:
Niekedy mam akusi potrebu reagovat na hovadiny...
Reakcia na: Viko #106:
A ja sa ti snazim vysvetlit ze precislovanie nemeniacich liniek ziadne pozitivum nenesie.
Reakcia na: Viko #106:
A aké pozitívum prinesie cestujúcim zmena 201 na 71 a 202 na 72, ak sa týmto linkám nezmení trasa ani interval a ani nič iné?
Reakcia na: Error 0x007 #104:
ty si vo vsetkych diskusiach proti mne, mas zly den? inak na taketo diskusie by ste mohli ist vsetci na pivo a mohli sa o tom porozpravat, bolo by to efektivnejsie a zabavnejsie 😃
Reakcia na: 810zssk #103:
Citanie s porozumenim - dnes podruhe... Povedal som, ze ak negativum v podobe precislovania dokazu prevazit pozitiva suvisiacich zmien, ma to zmysel a ludom to nevadi. Precislovanie na oblastny system ziadne pozitivum so sebou nenieslo, preto sa neuchytilo
Reakcia na: pharel #71:
Ja teba nechapem co tu pises taky zbytocny prispevok. Aj ked rozhoduju ini, moze sa o tom snad aj diskutovat. Ak ta to nebavi, tak to necitaj. ?
Reakcia na: Viko #102:
Pozri sa na precislovanie okolo roku 2000, ktore bolo uplne jalove. To je porovnatelny priklad. A vtedy ludia nadavali neskutocne. Chceme si to opakovat? Nasierat zakaznikov kvoli nejakemu sotosystemu, ktory bude poznat dokopy 5 a pol cloveka?
Reakcia na: 810zssk #98:
V roku 2005 sa v Petrzalke pomenilo skoro vsetko. Precislovali sa aj linky, ktorych zakladne relacie zostali nedotknute a len sa im z trasy urezalo - vid 97/87,86/68... A ludia si zvykli, nenadavaju, proste prijali ze maju novy system ktory priniesol vyhody a tak ich nerusilo ani celkom zbytocne precislovanie. Paralela na dnesny stav je v tom, ze trolejbusova siet sa ide tiez vyrazne prekopat. Ak sa dobre nastavi tazmena -t.j. ludia uvidia ze maju nove spojenia, lepsie intervaly a viac miesta v novych vozoch, tak ich ani ta zmena cisel (najma dobre odkomunikovana) nevyrusi.
Reakcia na: 810zssk #100:
Citanie s porozumenim... Priklad som uviedol na ilustraciu toho, ze 2xx linka moze byt upozornenim na ine podmienky prepravy, nie pomockou v priestorovej orientacii.
(Nova myslienka) Hoci razis ideu, ze cislo je len cislo, tak podla mojho osobneho (a mozno mylneho resp. nezovseobecnitelneho) nazoru to neplati uplne- pribuzne cisla mozu cestujucemu pomoct napriklad pri orientacii v CP: lahsie objavi suvis medzi 83/84, 201/202, 93/94... ked ich vo vitrine vidis vedla seba a vies ich hned porovnat.
Reakcia na: Viko #94:
Vynikajuce. A jak sme hocikde inde ako v Stupave tak tvoj priklad skoncil, presne z tych istych dovodov pre ktore cestujuci nemozu pouzivat oblastne znacenie v MHD: je prilis vseobecne. Cestujucemu z Marianky, Borinky, Zohora, Lozorna, Vysokej pri Morave, Plaveckeho Stvrtku, ani Malaciek nemozem povedat ze ma pouzit "2xx linky", pretoze nie vsetky tam idu. Napriklad do Malaciek idu 245 a 250, ale uz nie ostatne 2xx linky z Bratislave. Z Bratislavy pojdu niektore 5xx linky do Pezinka, ale nemozem cestujucemu povedat ze ma pouzit "5xx linky", lebo niektore pojdu napr. do Chorvatskeho Grobu, ci Slovenskeho Grobu. A tak dalej.
Reakcia na: Rubber38 #97:
Nie, nie je to porovnatelne. Pri zmene 34 a 84 bolo benefitom lepsie linkovanie - na jednom konci sa proste cislo zmenit muselo, co bolo vyvazene lepsiou dopravnou ponukou.

Pri precislovani trolejbusovej linky bez zmeny trasy neposkytujes cestujucemu ziaden benefit, len negativa.
Reakcia na: Rubber38 #95:
Ja nehovorim o "postupnom" precislovani, ale "postupnom" zjednocovani tarifnych podmienok, takze miesas dokopy dva moje vyroky o roznych veciach 🙂

Precislovanie je odovodnene iba a jedine vtedy ak dochadza k zmene trasy (zrusenie linky, vytvorenie linky). Menenie cisla linky ktora zostava taka aka bola predtym ma pre cestujuceho negativa v podobe stazenej orientacie a preto ma byt realizovane iba vtedy ked ho vyvazia pozitiva. To sa v tomto pripade nedeje - ide o vytvaranie systemu pre system. Cestujuci z toho benefitovat nebudu.

Uz tu jedno nasilne precislovanie zo sotodovodov bolo a dopadlo to tak ze ludia nadavali este par rokov potom (ziadne "po tyzdni nebudu frflat"). Myslim ze DPB nasiera svojich zakaznikov dostatocne uz teraz, netreba pridavat dovody.
Reakcia na: Solider #96:
V mnohých aspektoch to porovnateľné je. Bežný dúbravčan sa pri cestách do centra (alebo dajme tomu na Patrónku) nezamýšľal nad tým, kadiaľ dovtedy premávala L84. Proste mu jedného dňa oznámili (a vďaka DPB tak deň a pol dopredu), že namiesto 34 mu teraz pôjde v tej istej trase 84 a nepôjde na Račko, ale dakam do Petržalky. Pár dní frflal, dva krát si musel pozrieť papier na zastávke, lebo 34 nie a nie prísť, ale zvykol si a zistil, že sa mu život prakticky nezmenil.

A to isté nastáva aj tu, akurát je to ešte "menšia rana," keďže neprichádza k zmene trasy (ako u 34/84), takže si dotyčný zvykne hneď na druhý deň, a nemusí objavovať, kam presne jeho nová linka zachádza a nezachádza.

Násilným prečíslovaním, volám to, čo bolo v 90. rokoch, nie týchto 5 liniek. Ale je to proste otázka názoru, v tomto asi jeden druhého nepresvedčíme ?