Obojsmerné električky postupne prichádzajú

Ku koncu marca má Bratislava už 4 obojsmerné električky.

Do Bratislavy bola 29. marca 2015 v nočných hodinách dovezená v poradí už štvrtá obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus. V Bratislave sa tak už nachádzajú vozidlá #7501, 7503, 7504 a 7505.

V súčasnosti sa na vozidle #7501 dokončujú homologizačné skúšky pre tento typ električky. Očakávané zaradenie prvej električky do premávky s cestujúcimi je v druhej polovici apríla, resp. na prelome apríla a mája.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: titomi #45:
Na druhej strane neverím, že by sa nedalo nájsť také technické riešenie, kde by bolo možné mať v priestore dverí úchyty na sedadlá, na ktoré by sa dali jednoducho namontovať a odmontovať. Môžem tak mať aj obojsmerné vozidlo, ale aj dostatok sedadiel v čase, kedy ho ako obojsmerné nevyužívam. Však potreba obojsmernosti v premávke s cestujúcimi len málokedy vzniká v priebehu dňa.
L4 ma 52 minut, ale tak.. kto to okrem vodica absolvuje cele? ?
Popravde - radsej budem stat v priestrannej elektricke, ako sediet stlaceny ako sardinka... Ved napr L9 ma podla CP cestovny cas 36 minut, a to myslim zdravy clovek vydrzi stat. Cim som chcel povedat, ze nevidim dovod nekupovat obojsmernne elektricky z dovodu mensieho poctu sedadiel. Naozaj sa treba pozerat do buducnosti, kedy takyto typ prinasa ine moznosti na realizovanie trati. A na slovensku tu mozno budu aj o 50 rokov tieto iste masiny ?
Reakcia na: 810zssk #40:
trailer ?
Reakcia na: Valec #42:
Skor sa priklanam k rieseniu co napisal Rubber38, ale samozrejme to nebude mozne pri kazdej rekonstrukcii.
Reakcia na: 810zssk #40:
"sa musia nejako dostat do vozovne"
Riešenie máš na ilustračnom obrázku vyššie. ?
Reakcia na: 810zssk #40:
Alternatíva (ktorú asi nikoho nenapadne realizovať, a prichádza do úvahy len v prípade, že nepríde k radikálnejšej zmene osi trate atď.) je rekonštruovať postupne najprv jednu, a potom druhú vetvu trate (a jedna koľaj by teda vždy stála práve pre takéto vý/dojazdy
Reakcia na: Ámos #38:
To nebudu zrejme ani pri obojsmernych vozoch, aspon teda pri dlhsich vylukach. Vozidla musia chodit na revizie a tie v Dubravke nespravis, cize sa musia nejako dostat do vozovne.
Reakcia na: Ibiza #33:
?

Ospravedlňujem sa, pomýlil som si to s celkovou ofic. kapacitou, so sedadlami máš samozrejme pravdu ?

Za bodom dva si ale každopádne stojím. A zdôrazňujem, že konečná na Bosákovej rozhodne nebude VEĽMI dočasná (a nebude to triangel). Navyše, už sa prejednáva aj vybudovanie splietky na Molecovej.

A čo sa výluk týka - daj dôvod, prečo sa to, už len kvôli nim, neoplat.í kupovať. Cena je veľmi podobná, a v podstate jediná nevýhoda pre cestujúcich je nižší počet sedadiel, avšak to pre mňa nie je argument, prečo sa to neoplatí. Máš aj nejaký iný?
Reakcia na: Ibiza #33:
2) cize vzdy ked sa bude opravovat karlovka nebudu jazdit saliny aj v dubravke aj nadalej.
jasne, ved soutos ma aspon co fotit ked je nejaka ta X5ka
ďakujem za vysvetlenie tej homologizácie týchto električiek. nechcelo sa mi to rozpisovať, ale v EU sa musia double homologizovať aj iné výrobky a zariadenia a tomu už vôbec nerozumiem. cieľom spoločenstva by malo zahatať cestu byrokracie a prebujnelému systému vyhlášok, zákonov či noriem. toľko k tomu. čo sa týka obojstranných električiek, tak tu mám ja osobne jasno - som jednoznačne za obojstranné. stačí ísť do budapešti, kde obratisko takejto električky tvoria iba dve výhybky. žiaľ potenciál, ktorý v sebe má toto riešenie je u nás potláčané a aj návrhy, projekty na nové veci to nevyužívajú. ak sa raz nezačne, tak sa to nikdy nepohne ! nechcem tu mať na jeden klik hneď super dopravu, ale stačí 5-10 rokov a môžme byť úplne inde. máme však za sebou 25 rokov zmien a konkrétne v prípade električiek sme sa nepohli ani o rok dopredu....
Reakcia na: Ibiza #33:
Na tu velmi blizku dobu by som sa teda pozrel... Dalej na Bosakovej nebude triangel, ale iba uvrat - v praxi by absencia obojsmernych vozov teda znamenala ze tam nebude jazdit nic.

Viac miest na sedenie vacsinou znamena mensiu kapacitu.
Reakcia na: Valec #34:
krizovanie trate s cestami bez preferencie mhd 🙂
Reakcia na: Ibiza #33:
V čom spočíva v BA tá špecifická infraštruktúra?
Reakcia na: Rubber38 #32:
1) Zisti si zakladne udaje Ty zlatko:

29T: Počet miest na sedenie: 69 + 1
30T: Počet miest na sedenie: 52 + 2

2) V Petrzalke sa predsa vo velmi blizkej dobe bude predlzovat trasa do Janikovho dvora (vid debata v inom vlakne), takze ten triangel bud elen velmi docasny. V Janikovom bude hadam obratisko. Kvoli takymto mimoriadkam a vylukam sa podla mna neoplati kupovat pre mesto s elektrickovou infrastrukturou aku ma BA obojsmerne vozidla. Ale ked ich niekto chcel - OK.
Reakcia na: Ibiza #30:
1) Sedadiel majú +- 1ks rovnaký počet. Zisti si základné fakty, než začneš niečo písať.

2) Minimálne na budúcej linke do Petržalky (na 98% L1 Hlavná Stanica - Štúrova - Bosákova), výhľadovo však aj pri rôznych výlukách, či pre budúcnosť (napr. teoreticky ukončenie nejakej linky na Molecovej - treba myslieť aj dopredu, tie električky tu budú desiatky rokov).
Reakcia na: Ibiza #30:
Na linke do Petrzalky kazdy den od rana do vecera
Osobne sú mi sympatickejšie 29T - viac miest na sedenie. Koľkokrát sa využijú tie opačné dvere v BA?
Reakcia na: Kreonko #27:
jednosmerna 29T - 2 450 000 EUR bez DPH
obojsmerna 30T - 2 620 000 EUR bez DPH
Reakcia na: patrik444 #11:
Pokial viem, 30T nie je homologizovana ani v inom clenskom state (nie ze by na tom pri existujucej pravnej uprave zalezalo).
Chalani, aká je cca cena jednej z týchto novo dodávaných električiek? Inak sa už teším na jazdu. Ďakujem za odpoveď 🙂
Reakcia na: 4004 #24:
No, do výroby možno išli aj skorej. Už v novembri sa vedelo, že budú a začalo sa o tom viac hovoriť. Vo februári mi potom p. Vingálik povedal, že začnú prichádzať v máji a tak aj bolo. Začiatkom mája do Krasňan dotiahli prvé štyri vozy (47, 48, 49 a 54). Logickejšie by teda bolo, keby v katalógu figurovala ako vyrobená v roku 1996, 7954-ka. Na druhej strane si spomínam, že tie vozy kompletizovali v Prahe ešte niekedy v apríli. Neviem, čo sa teda pokladá za okamih výroby. ? Pýtal som sa Pala Poláka, že prečo to číslujú takto na preskačku a on, že to podľa výrobných čísiel. Ako posledná tuším v polke júna dorazila 7950-ka.
Reakcia na: 4004 #24:
* 1996
Reakcia na: Osky #6:
Vzdy ma zaujimalo, odkial je informacia v tunajsom katalogu, ze 7947, 7949 a 7951 su z roku 1997? Nesedi to podla vyrobnych cisiel. ?
Reakcia na: mark178 #17:
Ja som si to precital ja som ti to len doplnil aby si vedel keby si chcel. 🙂
Zrejme tých 3000 km Škoda testovala a vylaďoval rôzne nastavenia.

No určite sa dá čakať zo začiatku aj "závažné" poruchy aj Siemens s Vectron-om hoc už jazdil inde v EU tak na SK sa nevyhol problémom.

PS: neviem kde v EU jazdí model Škoda 30T síce vychádza z 26T, ale rozdiely badať aj voľným okom tak Homologizácia je na mieste. Hoc pri všetkých Dráhových vozidlách vo všetkých krajnách EU si príslušné úrady dávajú aj vlastnú homologizáciu viď Siemens Vectron či Škoda 109E či to bolo v ČR, D, SK alebo aj v H.
cize moze prist dalsia zavazna porucha?
Reakcia na: 1adad1 #19:
10.000 km musí byť bez závažnej závady... takže možno sa niečo po tých 3.000 vyskytlo a tak museli začať odznova.
Ako to ze neuznali 3kkm
Reakcia na: patrik444 #11:
Vyžaduje to zákon.
Reakcia na: Dadino #5:
preto som písal ak sa nemýlim 🙂
Reakcia na: Petto #14:
10 000 síce nabehala, no cez 3000 nebolo uznaných, takže má mať cez 13 000....
patrik444: Každý typ vozidla, ktorý sa začne vyrábať po prvý raz, potrebuje homologizáciu : Pretože až pri prototype sa začne stretávať teória s praxou....
termín sa posúva stále z niekoľkých dôvodov : Aj dostatok vozidiel, preškolenie vodičov, príprava tratí (ešte len teraz sa dokončila l.4!!!!)
Ibiza: Nie, vozy dostávajú ev.č. podľa toho, ako sú vyrobené. 7502 vyrobená je, no nie je dodaná.
Ak si dakto pamätá, T6A5 7901+7902 boli dodané ohodne neskôr, nakoľko sa stále v prahe podrobovali testovaniu. Teda prišli 7903,7904.......a až potom prišli z Pha 7901+7902. Už v 1992 teda šlo číslovanie podľa výrobných čísiel...
Reakcia na: Andy #13:
Udajne nema stale peciatku uradnu, hoc uz nabehala 10000 km
Reakcia na: Dadino #10:
Možno chcú počkať, kým ich tu bude nejaký zmysluplný počet povedzme na jednu celú linku. Nie je dôvod sa stresovať, iné by bolo keby ich tu niekde stálo 40..
Reakcia na: patrik444 #11:
Pretože takýto typ vozidla na Slovensku ešte nie je.
ja tomu tiež nerozumiem. prečo v eu vyrobená električka potrebuje homologizáciu u nás ?
Ja som tiež trošku ostal prekvapený z toho termínu že čo sa s tým deje...
Reakcia na: Mišinoo #7:
A kto s tym bude jazdit?
Reakcia na: Mišinoo #7:
Presne si vystihol čo mi tiež nejak vŕŕta hlavou zo začiatku Apríla je už polovica až začiatok mája nejaké problémy asi sú ?
Ten termín zaradenia do premávky sa nám nejako stále posúva.. Nemala byť #7501 zaradená už na prelome marca/apríla?
Vozy sa evidujú postupne podľa sériového čísla. Aj prvé štyri vozy z tretej série T6tiek prišli v máji 1997 v poradí 7947, 7948, 7949 a 7954 (zvyšných šesť vozňov potom prišlo v priebehu júna). Keď ich tu chlapi z ČKD spolu s Palom Polákom vtedy spojazdňovali, skúšali a jazdili s nimi cez víkend po meste, tak jazdili v súpravách 7947-48 a 7949-54. Vozil som sa vtedy s nimi, no ako základoškolák som žiaľ nemal zrovna veľa peňazí na film do foťáku, takže sa mi to vtedy zvečniť nepodarilo. ?
Reakcia na: mark178 #2:
Ako posledne prisli 6830, 6831, 6832. 🙂
Reakcia na: toms #1:
je v Plzni,len ked ju chceli poslat tak zistili ze nejde klima.tak ju opravuju a namiesto nej poslali 7503
A to musia mať tie vozy svoje EČ ešte pred vyrobením? Nestačí ich čislovať postupne, ako budú dochádzať do BA, ako kedysi?
Reakcia na: toms #1:
pravdepoobne nie je vyrobená alebo je v plzni ešte, aj pri trolosoroch došli ako posledné 6828, 6829 a 6830.. .ak sa nemýlim.. 🙂
Hm preco to cislovanie, kde sa zasekla #7502 ?