Obojsmerné električky postupne prichádzajú

Ku koncu marca má Bratislava už 4 obojsmerné električky.

Do Bratislavy bola 29. marca 2015 v nočných hodinách dovezená v poradí už štvrtá obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus. V Bratislave sa tak už nachádzajú vozidlá #7501, 7503, 7504 a 7505.

V súčasnosti sa na vozidle #7501 dokončujú homologizačné skúšky pre tento typ električky. Očakávané zaradenie prvej električky do premávky s cestujúcimi je v druhej polovici apríla, resp. na prelome apríla a mája.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: titomi #45:
Na druhej strane neverím, že by sa nedalo nájsť také technické riešenie, kde by bolo možné mať v priestore dverí úchyty na sedadlá, na ktoré by sa dali jednoducho namontovať a odmontovať. Môžem tak mať aj obojsmerné vozidlo, ale aj dostatok sedadiel v čase, kedy ho ako obojsmerné nevyužívam. Však potreba obojsmernosti v premávke s cestujúcimi len málokedy vzniká v priebehu dňa.
L4 ma 52 minut, ale tak.. kto to okrem vodica absolvuje cele? ?
Popravde - radsej budem stat v priestrannej elektricke, ako sediet stlaceny ako sardinka... Ved napr L9 ma podla CP cestovny cas 36 minut, a to myslim zdravy clovek vydrzi stat. Cim som chcel povedat, ze nevidim dovod nekupovat obojsmernne elektricky z dovodu mensieho poctu sedadiel. Naozaj sa treba pozerat do buducnosti, kedy takyto typ prinasa ine moznosti na realizovanie trati. A na slovensku tu mozno budu aj o 50 rokov tieto iste masiny ?
Reakcia na: 810zssk #40:
trailer ?
Reakcia na: Valec #42:
Skor sa priklanam k rieseniu co napisal Rubber38, ale samozrejme to nebude mozne pri kazdej rekonstrukcii.
Reakcia na: 810zssk #40:
"sa musia nejako dostat do vozovne"
Riešenie máš na ilustračnom obrázku vyššie. ?
Reakcia na: 810zssk #40:
Alternatíva (ktorú asi nikoho nenapadne realizovať, a prichádza do úvahy len v prípade, že nepríde k radikálnejšej zmene osi trate atď.) je rekonštruovať postupne najprv jednu, a potom druhú vetvu trate (a jedna koľaj by teda vždy stála práve pre takéto vý/dojazdy
Reakcia na: Ámos #38:
To nebudu zrejme ani pri obojsmernych vozoch, aspon teda pri dlhsich vylukach. Vozidla musia chodit na revizie a tie v Dubravke nespravis, cize sa musia nejako dostat do vozovne.
Reakcia na: Ibiza #33:
?

Ospravedlňujem sa, pomýlil som si to s celkovou ofic. kapacitou, so sedadlami máš samozrejme pravdu ?

Za bodom dva si ale každopádne stojím. A zdôrazňujem, že konečná na Bosákovej rozhodne nebude VEĽMI dočasná (a nebude to triangel). Navyše, už sa prejednáva aj vybudovanie splietky na Molecovej.

A čo sa výluk týka - daj dôvod, prečo sa to, už len kvôli nim, neoplat.í kupovať. Cena je veľmi podobná, a v podstate jediná nevýhoda pre cestujúcich je nižší počet sedadiel, avšak to pre mňa nie je argument, prečo sa to neoplatí. Máš aj nejaký iný?
Reakcia na: Ibiza #33:
2) cize vzdy ked sa bude opravovat karlovka nebudu jazdit saliny aj v dubravke aj nadalej.
jasne, ved soutos ma aspon co fotit ked je nejaka ta X5ka
ďakujem za vysvetlenie tej homologizácie týchto električiek. nechcelo sa mi to rozpisovať, ale v EU sa musia double homologizovať aj iné výrobky a zariadenia a tomu už vôbec nerozumiem. cieľom spoločenstva by malo zahatať cestu byrokracie a prebujnelému systému vyhlášok, zákonov či noriem. toľko k tomu. čo sa týka obojstranných električiek, tak tu mám ja osobne jasno - som jednoznačne za obojstranné. stačí ísť do budapešti, kde obratisko takejto električky tvoria iba dve výhybky. žiaľ potenciál, ktorý v sebe má toto riešenie je u nás potláčané a aj návrhy, projekty na nové veci to nevyužívajú. ak sa raz nezačne, tak sa to nikdy nepohne ! nechcem tu mať na jeden klik hneď super dopravu, ale stačí 5-10 rokov a môžme byť úplne inde. máme však za sebou 25 rokov zmien a konkrétne v prípade električiek sme sa nepohli ani o rok dopredu....
Reakcia na: Ibiza #33:
Na tu velmi blizku dobu by som sa teda pozrel... Dalej na Bosakovej nebude triangel, ale iba uvrat - v praxi by absencia obojsmernych vozov teda znamenala ze tam nebude jazdit nic.

Viac miest na sedenie vacsinou znamena mensiu kapacitu.
Reakcia na: Valec #34:
krizovanie trate s cestami bez preferencie mhd 🙂
Reakcia na: Ibiza #33:
V čom spočíva v BA tá špecifická infraštruktúra?
Reakcia na: Rubber38 #32:
1) Zisti si zakladne udaje Ty zlatko:

29T: Počet miest na sedenie: 69 + 1
30T: Počet miest na sedenie: 52 + 2

2) V Petrzalke sa predsa vo velmi blizkej dobe bude predlzovat trasa do Janikovho dvora (vid debata v inom vlakne), takze ten triangel bud elen velmi docasny. V Janikovom bude hadam obratisko. Kvoli takymto mimoriadkam a vylukam sa podla mna neoplati kupovat pre mesto s elektrickovou infrastrukturou aku ma BA obojsmerne vozidla. Ale ked ich niekto chcel - OK.
Reakcia na: Ibiza #30:
1) Sedadiel majú +- 1ks rovnaký počet. Zisti si základné fakty, než začneš niečo písať.

2) Minimálne na budúcej linke do Petržalky (na 98% L1 Hlavná Stanica - Štúrova - Bosákova), výhľadovo však aj pri rôznych výlukách, či pre budúcnosť (napr. teoreticky ukončenie nejakej linky na Molecovej - treba myslieť aj dopredu, tie električky tu budú desiatky rokov).
Reakcia na: Ibiza #30:
Na linke do Petrzalky kazdy den od rana do vecera
Osobne sú mi sympatickejšie 29T - viac miest na sedenie. Koľkokrát sa využijú tie opačné dvere v BA?
Reakcia na: Kreonko #27:
jednosmerna 29T - 2 450 000 EUR bez DPH
obojsmerna 30T - 2 620 000 EUR bez DPH
Reakcia na: patrik444 #11:
Pokial viem, 30T nie je homologizovana ani v inom clenskom state (nie ze by na tom pri existujucej pravnej uprave zalezalo).