Stará tatrovka slúžiaca na ťahanie trolejbusov už doslúžila.
Dopravný podnik Bratislava si od marca 2015 prenajal nákladné vozidlo Scania P124CB 6x6 420, ktoré bude slúžiť na ťahanie trolejbusov. Prenajímateľom vozidla je senická spoločnosť Unistav a DPB si toto vozidlo prenajal na pol roka. Mesačné nájomné za vozidlo je 2500 € bez DPH.
Prenajatý automobil je náhradou za nákladnú Tatru 815, ktorá doslúžila v jeseni minulého roka. V priebehu tohto roka plánuje dopravný podnik zaobstarať nové vozidlo na ťahanie trolejbusov. Dopravný podnik na odťahy trolejbusov využíva aj svoje vozidlo ťažkého odťahu Iveco Trakker.
Beus
Mischo1: Tá 141 pod drôtmi a s tou trasou je, v prípade existencie všetkých potrebných prepojok, celkom dobrý nápad, okrem iného aj preto, že kopa študákov býva na DD v prenajatých bytoch (čo je vidieť aj na naplnenosti 32 zo stanice v nedeľné poobedia). To by sa už potom ale skôr mala volať 132 Premávkový režim, samozrejme, rovnaký ako teraz 131 a 141.
No na 41 by trolejbusy mali byť jedine s batériovým APU, nie s dieselom. Štartovať každé kolo studený diesel a hneď z neho žmýkať plný výkon kvôli vylezeniu do toho práve najstrmšieho úseku, to by tie trofle skončili ako 25Tr a ešte oveľa rýchlejšie. Batériový pohon by na Drotársku tam a späť úplne stačil, a ešte by sa v prípade potreby stihli aj dobiť na Búdkovej počas obratu
Skôr by ma však zaujímalo, z akého dôvodu Tatra 815 doslúžila. Bola papierovo stará? Alebo niekto potreboval, aby doslúžila? 2,5k mesačne (3k s DPH) je už pekné číslo...za 2-3 mesiace by som za tú sumu mal ďalšiu ojazdenú 815-ku. Celú, pojazdnú, aj s papiermi.
Čo si pamätám, Tatry 138/148, ako aj 815, vždy patrili medzi najtrvácnejšie, najspoľahlivejšie a najrobustnejšie vozy svojej kategórie na cestách v Európe a širšom okolí. A keď sa pozriem, koľko 148-čiek ešte stále veselo jazdí, udivuje ma, že jedna občasne využívaná 815-ka by mala doslúžiť...a nech nikto netvrdí, že je to kvôli chýbajúcemu náhradnému dielu, keď 815-tiek je v prevádzke ešte habadej, získať ND nemôže byť problém.
Nuž, čo dodať...