Začnú jazdiť ďalšie nové kĺbové trolejbusy

V stredu 10. decembra 2014 boli vo vozovni Hroboňova do užívania odovzdané nové kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr #6808#6815 (okrem 6810) a #6818. Vozidlá boli dodané do Bratislavy ešte koncom leta, odvtedy čakali vo vozovni na Trnávke na vybavenie potrebných formalít. Trolejbusy tak doplnia prvých 7 vozidiel, ktoré začali jazdiť v septembri tohto roka a z ktorých pravidelne jazdia len 4 vozidlá.

Do prevádzky sa opäť zaradí aj prvý trolejbus #6801, ktorý sa v uplynulom období nachádzal vo výrobnom závode. Ďalšie nové vozidlá, ktoré sa nachádzajú v Bratislave, zatiaľ čakajú na vydanie technických preukazov.

Cestujúci sa s trolejbusmi Škoda 31 Tr môžu v súčasnosti stretnúť na linkách 201 a 202.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: trolejbus6207 #80:
6823 - tvoj uhol pohladu ?
dnes zaradené ďalšie štyri troloSORy - 6823, 6824, 6827 a 6828, premiéra 6823-ky bohužiaľ neúspešná ?
Reakcia na: Error 0x007 #78:
zvykaj si, bude ich čím ďalej, tým viac ?
Par dni som tu nebol a dnes som bol prekvapeny, ked som videl takmer same libchavske srandy na DH linkach ?
6827, 6828, 6823 zrovna teraz presun na Hrobonovu
Reakcia na: BigMac #75:
vedel som, že to bol nejaký Maďar, len som nevedel, ktorý ?

predpokladám, že 6207 tíško odpočíva v Káčerove a čaká na generálku

90km/h som s trolejbusom nikdy nešiel, cez 80km/h dal Sanos na zrekonštruovanej Prievozskej popri dnešných bizniscentrách bez problémov, keď sa urobila 220-tka na Dolné Hony, už som nejak nemal chuť skúšať, čo to dá...
Reakcia na: trolejbus6207 #61:
Rába, úplne rovnaké riadenie ako má 6207, alebo ktorýkoľvek Ikarus 280.08 (a Ik 435 temer identické) ktoré treba občas odvzušniť a doliať hydraulickým olejom, prípadne nastaviť. Potom ide jedným prstom a aj plným rajdom. Keď sa 6207 odmietala v RD vrtieť na 1x, tak bolo treba vykonať vyššie popísané a zas polroka nemala problém, kým necucla vzduch. Ozaj, ako sa má tá plesnivá šopa, ktorú som odstránil hrobárovi z lopaty? Ešte hnije v káčerovskej exautobusáckej hale? Nebolo lepšieho voza, absencia obmedzovača, registračného rýchlomera a naopak existencia tretieho shuntu robili tento voz jedinečným. Lenivý spevavý rozjazd vystriedaný maximálkou "čo to dá"...
(a na námrazovke dala po Popradskej a Gagarinke vysoko cez 90 km/h). Kde už tie časy sú..
A to vážne je tu tých trolejbusov už cez 40? ?
Na hrobonke aktualne uz aj 6810, 16, 17, 19, 22 a 29.
6820 a 6821 smer Hrobonova
6613 tiež naďalej jazdí?
Reakcia na: Petto #69:
O veteránoch ?
Reakcia na: Peter6607 #68:
o com budes ty vypravat ked sa vyradia vsetky 15 tr(M) ? ?
Reakcia na: t6a5iii #67:
Možno to je tým, že 6615 ako jediná z prvých dvoch sérii nepotrebuje investovať ani €, aby mohla bezpečne voziť cestujúcich. Predsa, ten tlmič na 6604 by musel niekto už vymeniť.
Ako je mozne ze 6615 usla hrobarovi z lopaty? Kolko casu este ma?
Reakcia na: trolejbus6207 #65:
Pravda. ?
Reakcia na: Peter6607 #64:
však v Plzni potrebujú "prázdny dvor", nech zavadzajú tu, výroba 27Tr pre Rigu fičí na plné obrátky ?
Reakcia na: trolejbus6207 #63:
To je mi jasné, len som chcel poukázať na ich prítomnosť. Včera prišli min. 2 vozy.
Reakcia na: Peter6607 #60:
v tom s Tebou súhlasím, že vyrobené už budú asi všetky, podstatnou otázkou zostáva, koľko z nich je tu a najpodstatnejšou otázkou je, koľko z nich má papiere na to, aby sa mohli zaradiť do premávky ?

čo sa týka 6835, 6836, 6840 a 6842 na 204/6, podľa mňa je to klasický nezmysel v štýle "skúška palubáku" ?
Reakcia na: trolejbus6207 #61:
Vďaka za vysvetlenie. ?
Reakcia na: trolejbus6207 #57:
ešte aby som to doplnil, 9TrHT mali nejaké iné riadenie oproti starším sériám 9Tr a 9TrH, mám dojem, že to bol maďarský Csepel, ale nie som si tým istý, S499.1023 to bude vedieť upresniť ?
Reakcia na: trolejbus6207 #59:
Ale ba, po prázdninách to vypadá na 201/202 čisto 31Tr.
Pozri do výpravy, už 6842 sa zjavila. Plzeň o chvíľu dokončí celú várku.
Reakcia na: Solider #56:
lebo jazdia na poradiach 201/202/208 z Hroboňky, prípadne sú odstavené kvôli nejakým poruchám - 6621, 6624, 6632 a 6635 nejazdia. Pokiaľ o týždeň pôjde do premávky ďalších pätnásť 31Tr, tak odstavené 15Tr-ky nepotrebujeme, ale taká situácia určite nenastane
Reakcia na: Solider #56:
Nedokážu. A hlavne ten strašný diskomfort, hanba. Nechcel by som bývať v Prievoze, tie dávky mikrootrasov sú v tých šopách strašné a ak sa pridajú rozbité cesty.... Už nech je tu 70 kusov 31Tr a do každej Mky si na vrakovisku osobne kopnem. Koľko € sa vrazilo do opravy 6604? Každý jeden blbý detail, dokonca aj okná boli aplikované nové. ?
Reakcia na: TomJ #55:
mala "slabý rejd", čiže veľký polomer otáčania
Reakcia na: trolejbus6207 #54:
Prečo by TrM-ky nedokázali vyjazdiť všetky poradia 208?
Reakcia na: trolejbus6207 #53:
Možno som ťa nepochopil, ale ako mohla mať Škoda 9Tr problém otočiť sa v Ružovej doline bez cúvania? Veď to bol predsa krátky voz.
dnešný súpis odstavených vozov ma privádza do vytrženia, teda tie 15Tr, ktoré pribudli do zoznamu...
To už niekomu načisto preskočilo, že ich poslali do večných lovíšť? Neviem, ako sú na tom 6609, 6613 a 6614(6601 patrí do šrotu), ale 6604, 6605 a 6606 určite nebolo potrebné vyradiť. Uznávam, že bolo treba urobiť miesto na Hroboňke pre nové troloSORy, ale nemohli ich šupnúť na Trnávku, aby nimi posilnili L208 do doby, pokiaľ nedajú do poriadku Čučoriedkovú a konečnú Cintorín Vrakuňa, aby tam mohli jazdiť 31Tr? Zasa niekto v DPB rozmýšľa chvostom a nie hlavou ☠
Reakcia na: Mike #45:
ach jaj, zasa to niekto nedomyslel? tuším sa tam pôjdem cez víkend pozrieť, ako to tam vyzerá...

na starej konečnej sa so Sanosom dalo otočiť bez problémov, akurát sa muselo naplno vytočiť riadenie od obrubníka a na druhej strane šiel predok voza nad chodníkom, ale pravé predné zostávalo v pohode na ceste s dostatočnou rezervou, horšie to bolo s 9TrHT, taká Falbova 6017-ka mala dosť veľké problémy, s ňou sa muselo dosť veľa cúvnuť, aby to na druhýkrát vybrala, skleníky boli v pohode ? ale stĺpy teda nezavadzali, jediný problém bol naozaj len ten vysoký obrubník
Reakcia na: Peter6607 #51:
Aj 6604 je podla imhd odstavena
Reakcia na: Solider #49:
6604 zostala akurát.
Reakcia na: Petto #48:
No to nie je pripad Patronky. Vyska obrubnikov ostala rovnaka a vozidlo musi splnat normy a svetla vyska vozidla musi byt vacsia ako maximalna pripustna vyska obrubnika.
Ano ak je povrch vozovky v zlom stave rozumiem, ze je to problem. Ale ak je tam novy krasny hladky beton.... Niektori to nedokazu ani na tych zopar zastavkach s kasselskym obrubnikom.

V kazdom pripade su vodici, ktori to dokazu prirazit k obrubniku aj na smutne preslavenych zastavkach v DNV. A to takym sposobom, ze medzera je do 5cm. Takze evidentne to ide, len treba chciet. No a niektorym sa nechce.
Reakcia na: skopi #9:
6601 aj 6605 sú odstavené z premávky a boli prevezené do Krasňan.
Reakcia na: Ámos #46:
Dnes viac ako 50% soferov jazdi na NP vozidlach pricom vyska obrubnikov zostala takmer vsade rovnaka + otrasny stav obrubnikov a ciest v urovni zastavok. ?
Reakcia na: myckymouse #40:
myslel som 7501
Reakcia na: Mike #45:
No a o sikovnosti nasich vodicov vieme svoje. Casy ked kazdy jeden vodic MHD bol PAN VODIC su davno minule. Dnes 50% z nich nevie zastavit na Patronke blizsie ako 50cm od obrubnika.
Reakcia na: trolejbus6207 #44:
Bol. Ale som počul od ľudí, čo sa zúčastnili testovania, vraj á 31Tr tam prešla LTT za asistencie ďalších ľudí ktorí navigovali vodiča koľko cm (mm) má od ktorého stĺpu... Takže odtiaľ pochádza informácia, že 31Tr tam asi chodiť nebudú. Ale môže sa to zmeniť, napr. že prehodia nejaký stĺp, alebo ho obalia molitanom ?, alebo sa tam nejaká 31Tr objaví bez toho, že by sa na obratisku hocičo upravilo a nechajú to na šikovnosť vodiča. ?
Reakcia na: Mike #43:
Mike, nebol jeden z argumentov predĺženia ku Lidlu práve to, aby sa mohli vypraviť na L207 kĺbové troloSORy?
Reakcia na: TomJ #42:
Podstatné je kde a ako sú tam umiestnené stĺpy. A ešte ako ide vlečka oproti prednej časti. Je možné, že s dobre zvoleným manévrovaním sa tam otočí. Ale na pravidelnú prevádzku 31Tr to pri tomto stave nie je.
(Aj v Ružovej doline po starom sa nemohli točiť 30Tr kvôli vysokému obrubníku a minimálne jeden deň sa tam točila viac jázd kĺbová sorka NB 18 aj s ľudmí (NAD za eliny) a prešla vpohode ani nič neškrtla..ale to bol voľný deň a jeden konkrétny vodič..)
Reakcia na: myckymouse #39:
To vážne? Mne sa to nezdá až také úzke.
Reakcia na: myckymouse #39:
LTT sa otoci za predpokladu ze tam nestoja auta stojace na semafore, cize ano neotoci sa ?
Najazdenych okolo 10000 km 6803
31TR sa neotocí na Mliekárenskej.
Reakcia na: Petto #33:
vie niekto priniest info z kabiny, kolko km uz stihla nabehat?
Reakcia na: sisa12 #36:
v plane su aj na 207 klbove trolejbusy, ale az niekedy na konci dodavky 70 ks novych vozidiel. Momentalne je ich v BA cca 25 ks.
Neviete prosím niekto, prečo na linku 207 nedajú kĺbové trolejbusy ? Odkedy pobabrali 41 a predĺžili 207 k Vojenskej nemocnici, je cestovanie na tejto linke katastrofálne. A to nehovorím len o meškaní spojov, ale aj o ich preplnenosti, navyše pribudli aj cestujúci, ktorí využívali 41.
ozaj a co nove linkove vedenie t-busov? uz to definitivne padlo?
Reakcia na: t6a5iii #19:
Dúfam, že budú čo najdlhšie. 6604 by mohla jazdiť až po dodávky opčných vozidiel, ale pravdepodobne v drese Trnávky ? Čo bude so 6401 nikto nevie, ja by som ju poslal prvou triedou do šrotu ?
Reakcia na: Rady #32:
Nočne testovanie skoro kazdu noc medzi polnocou a 3 hod.
a co je s novou elektrickou? iba ju vytiahli pred volbami a je zase v depe? ziadne testovanie??
Reakcia na: skopi #30:
je zjavne nevydarená, čo za problémy má, netuším...
Reakcia na: trolejbus6207 #29:
Nemá tá 6010 dačo s rámom? Od apríla 3x odstavená, a hocikedy som s ňou išiel, úplne praskala ?
dnes to vyzerá s troloSORmi celkom slušne - deväť vozov zo štrnástich na L201/202 sú 31Tr a aj sóla jazdia v poslednej dobe okrem tretíkrát odstavenej 6010 denne v podstate všetky, dúfam, že tento trend bude pokračovať ?
Reakcia na: Alien1456 #27:
a načo im bude 5ks batérií pre jeden voz? taký istý počet 5ks batérií je aj pre šesť 25Tr, ďalších 5+5 batérií pre všetky troloSORy... buď to zadanie robil nejaký amatér alebo je to zasa len tunel ?
Reakcia na: trolejbus6207 #25:
lebo v súťažných podkladoch (http://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokument/6484/146488/1 ) strana29 sa spomína aj nákup zálohovacej baterie (v počte 5 ks)
Reakcia na: Ámos #24:
lebo našli prostriedky na nové vozy a neoplatilo sa im ich prevádzkovať, v princípe zostali jazdiť v Ostrave, Pardubiciach a Brne, kde ich mali najviac, v ostatných DP ich bolo s výnimkou Jihlavy minimum, ale fakt ma prekvapilo to, že ako jazdenky tri vozy kúpil DPmÚL, pričom dovtedy nemali ani jednu... možno by o ich spoľahlivosti alebo nespoľahlivosti vedel niečo napísať S499.1023
Reakcia na: Alien1456 #23:
nejaké jednania s DPMB prebehli, s akým výsledkom, to nevedia ani tí, ktorí do toho vidia podstatne viac ako ja... podľa mňa do premávky už nepôjde, aj keď v budúcoročnom rozpočte je naplánovaných 30.000€ na nákup meniča, jednoducho sa ju neoplatí prevádzkovať, otázne je, či z nej bude historičák alebo ju predajú
Reakcia na: trolejbus6207 #22:
a preco vsetky dopravne podniky v CR vyradili vsetky 21Tr? ?
Reakcia na: trolejbus6207 #22:
inac ako je to s tou 6401? je predaná alebo nie?
Reakcia na: Ámos #21:
neposudzoval by som kvalitu 21Tr podľa 6401, keby to bolo podľa Teba, tak sa v DPMB asi zbláznili, keď vykúpili takmer všetky vyradené 21Tr z českých dopravných podnikov ?
Reakcia na: Ttom #12:
zato za 6401 sa mozu hanbit.
Reakcia na: t6a5iii #19:
pridaj k nim aj 6621 a 6624, minulý rok zgenerálkované už neboli vonku viac ako týždeň ?
Ako dlho este budu v premavke originalne 14 a 15 Trky?

A co sa deje s 6632 a 6635? Objavia sa este v premavke?
Reakcia na: Peter6607 #17:
tak to hej, tá ešte stále existuje ?
Reakcia na: trolejbus6207 #16:
Kedze som narazal na vlecku, mam na mysli 6611. ?
Reakcia na: Peter6607 #10:
máš na mysli asi 6601, však 6611 je už skoro dva roky vyradená...
Reakcia na: Ttom #14:
Sam neviem, ci sa to napokon uskutocni a nechcem to verejne moc rozoberat. Mozem ti ked tak napisat na email
Reakcia na: Peter6607 #13:
co, aka vymena? mozem blizsie info poprosit
Reakcia na: Ttom #11:
Keby konecne niekto napisal ten trieskajuci zadny tlmic do knihy.... Treba zistit, ci sa bude realizovat vymena historicakov s Budapestou a potom tlacit, nech ju tam poslu.
a zase povedzme si uprimne, fakt tie 15 Tr(M) vydrzali dost, takmer bez rezervy jazdili den co den, davno po zivotnosti, po BA cestach a pri nulovej udrzbe, palec hore Skoda Ostrov
ja stale dufam, ze moja 6604 to dotiahne najdlhsie (a mozno aj na historicak s 0,01 % sancou )?
Reakcia na: skopi #9:
Spominany tlmic. 6611 je povestna deravou a tancujucou podlahou, teda ocividne zlomenou ?
Reakcia na: Peter6607 #8:
Súhlasím. Najhoršie je na tom asi 6601. Inak nemá 6605 dačo so strednou nápravou? Vydáva akési podivné zvuky...
Reakcia na: skopi #7:
6604, 6605, 6606 sú až na tlmiče (avšak každá len po jednom) v relatívne dobrom stave.
Reakcia na: Ttom #6:
To je len otázka času. Tie zvyšné sú fakt v úbohom stave ... a nie len 15 Tr.
Reakcia na: skopi #5:
dik, uz som myslel, ze aj dalsie ?
Reakcia na: Ttom #4:
6602, 6610, 6614
Reakcia na: Peter6607 #2:
ktore?
Ako sa vyriešili nakoniec problémy s úradmi? Naplnili ich héliom? ?
Hodilo by sa to doplniť o súvisiaci odvoz niektorých 15Tr do ohrady.