Do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi bol od 12. novembra 2014 uvedený prvý trolejbus Škoda 30 TrDG #6101. Vozidlo je vybavené prídavným diesel-elektrickým agregátom, ktorý mu umožňuje jazdu aj mimo trolejového vedenia. Oproti klasickým trolejbusom Škoda 30 Tr sa v interiéri odlišuje vežou medzi tretími a štvrtými dverami, v ktorej je umiestnený spomínaný agregát.
Vozidlo absolvovalo prvú jazdu s cestujúcimi na dlhodielskej linke 33.
V priebehu roka 2015 bude dodaných ešte 14 takýchto trolejbusov s prídavným agregátom.
Doplnené: Od 19. novembra 2014 bude vozidlo skúšobne vypravované na autobusovú linku 32.
Mike
No a potom sú tu niektoré názory v DPB, že veď sa tie 30Tr s apu môžu vypravovať na 33 namiesto poruchových 25Tr. (kus za kus..). ?
Potom sú tu nejaké lepšie názory, že ok, ak už na 33, tak nech tam idú všetky 30TrDG (obeh jedného vozidla je dnes 24 min, takže s 12 vozmi by sa dal spraviť interval 2 minúty ? a 3 vozy ako rezerva by snáď stačili...)?