Trolejbus Škoda 30 TrDG v skúšobnej prevádzke s cestujúcimi

Do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi bol od 12. novembra 2014 uvedený prvý trolejbus Škoda 30 TrDG #6101. Vozidlo je vybavené prídavným diesel-elektrickým agregátom, ktorý mu umožňuje jazdu aj mimo trolejového vedenia. Oproti klasickým trolejbusom Škoda 30 Tr sa v interiéri odlišuje vežou medzi tretími a štvrtými dverami, v ktorej je umiestnený spomínaný agregát.

Vozidlo absolvovalo prvú jazdu s cestujúcimi na dlhodielskej linke 33.

V priebehu roka 2015 bude dodaných ešte 14 takýchto trolejbusov s prídavným agregátom.

Doplnené: Od 19. novembra 2014 bude vozidlo skúšobne vypravované na autobusovú linku 32.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #34:
Stačí Tatrofka, vlčáci sa pomačkajú na korbu k všeobecnej spokojnosti...
A ked sa pocas dna pokazi na L32 odzajtra, co vypravi nahradne Hrobustov ? Tatrovku s 14Tr ?
Reakcia na: jr1961 #31:
Zaujímavé, že v ČR s tým nemajú problém už veky vekov... Hradec Králové
http://imhd.sk/transport/galeria-media/852/hradec-kralove.html?#21128-Pomocna-trakcna-elektrocentrala
Takže toto je ďalší príklad toho, ako ide bratislavská doprava dole kopcom. Ako to vyzerá ani jej fanúšikovia nechcú, aby bola moderná a funkčná, aby zodpovedala potrebám obyvateľov (a nielen rannému návozu a popoludňajšiemu vývozu) do a zo zamestnania. Každý tu kalkuluje s cestujúcimi ako s nákladom a nie ako so zákazníkmi, ktorí sa potrebuje rýchle a spoľahlivo dostať z jedného miesta na druhé v čase, keď to potrebujú (a nie v čase keď si DPB a tu diskutujúci myslia, že by to mali potrebovať). Autobus, alebo trolejbus nemusí byť naplnený na prasknutie, kapacita musí byť predimenzovaná, interval musí byť hustejší ako je nevyhnutné. Tak to funguje vo vyspelej Európe, tak to tak môže fungovať aj na Slovensku.
V prvom rade, tieto trolejbusy ú nepodarky. Ak to výrobca nevie vyrobiť bez krabice uprostred priestoru pre cestujúcich, nech to radšej nechá tak. Vyzerá to príšerne, je to nepraktické, iní t vedia vyrobiť oveľa lepšie.

No a v druhom rade, tento trolejbus nemá čo hľadať mimo trolejbusovej trate. Je schválený ako drážne vozidlo, môže sa teda pohybovať len po dráhe. Jeho prevádzka kdekoľvek inde je nelegálna. Agregát slúži le na obídenie nečakanej prekážky a pohyb v čase, keď je prerušená dodávka elektriny. Nie je to duobus a hlavne nie je schválený do prevádzky ako duobus. Vo švajčiarsom Lausanne kedysi premávali duobusy Neoplan N6121:
http://www.sfu.ca/person/dearmond/phono/Lausanne.DUO1.JPG
Od trolejbusov sa líši tým, že má evidenčné číslo vozidla, ktoré trojelbusy vo Švajčiarsku, podobne ako na Slovensku, obvykle nemajú. Vozidlo je teda schválené dvakrát - ako drážne a ako cestné. To trolejbusy v Bratislave nespĺňajú.

Okrem toho u škodoviek ide o trolejbusy s pomocným agregátom, ten nie je primárne určený na pravidelnú premávku, a preto aj technicky nie sú vhodné na linky typu 32.

Čo sa týka linky 133 ide o celkovo scestné úvahy. Okrem toho, že tieto ani iné trolejbusy s pomocným motorom nie sú na takú linku vhodné, nebolo by vôbec problémom tých pár kilometrov trolejí natiahnuť a upraviť kapacitu napájania tak (ak vôbec), aby sa zvládlo napájanie električiek aj trolejbusov.

Mimochodom Neoplany sa v Lausanne neosvedčili, z času na čas zvykli bez zjavnej príčiny zhorieť. Predali ich do Rumunska a už tam stihol nejaký zhorieť. V súčasnosti v Lausanne premávajú len klasické trolejbusy, všetky majú pomocný agregát (a ten nezaberá miesto v priestore pre cestujúcich).
A máme tu vozy na Linku spájajúcu Dlhé diely , kramáre, Trnavskú, Trnávku,. konečne dlhá trať pre obojživelnú 204 s kĺbovými a krátkymi DuoBusmi. 🙂 Dočkali sme sa.
Reakcia na: brano2633 #28:
Neviem v com by bolo lepsie testovanie toho vozidla na L32 ako L33,ked maju spolocny usek. No v sucasnosti (pocas semestra) tam ani sola nepostacuju, lebo studenti to hojne vyuzivaju. 32 by sa zisli cez tyzden Solarisy prinajmensom a nie nejaky pseudoduobus.
Prečo na L33? Zdravý rozum hovorí že najlepší by bol tento typ vozidla na 32 (Kramáre a Dlhé Diely na elektrinu a zvyšok na diesel).
Reakcia na: LC #26:
strašne vtipné ? ? ? ? ?
Reakcia na: slavius #21:
Nevymru, kym ludia budu volit podla tej spravnej strany .... mam potvrdene od poslanca v KE, ze v DPMK je KINDER managment dosadeny tou spravne naSMERovanou stranou ?
Reakcia na: slavius #16:
ANO, je to mimo, ale v KE a v BA sa ine nekupuje, viz skusobny okruh (pardon nova linka) elektrobusov v KE ?
- inac cela koncepcia SORu a SKODY je na *** ved uz len z obrazkov je vidiet, ze sa tam neni kam postavit!
Reakcia na: slavius #23:
"chcú riešiť..." ako kto.. prevádzka a ľudia zodpovední za prevádzku by aj chceli. Ale topmenežment mal k tomu iný prístup, ktorý Ti vysvetlili chalani v príspevkoch nižšie...

No a potom sú tu niektoré názory v DPB, že veď sa tie 30Tr s apu môžu vypravovať na 33 namiesto poruchových 25Tr. (kus za kus..). ?
Potom sú tu nejaké lepšie názory, že ok, ak už na 33, tak nech tam idú všetky 30TrDG (obeh jedného vozidla je dnes 24 min, takže s 12 vozmi by sa dal spraviť interval 2 minúty ? a 3 vozy ako rezerva by snáď stačili...)?
Reakcia na: Mike #22:
To je síce pekné, že by sa to mohlo aj tam využiť, no ja som bol stále v tom, že nákupom nových trolejbusov chcú riešiť aj nedostatok vozidiel na linke 33, keďže to tatrovkovanie 15Tr je len taký "workaround" (je na to aj nejaký slovenský výraz? dočasné riešenie? [jednotka dočasnosti = 1 Furt] 🙂 ).
Reakcia na: slavius #13:
Ono sa nájde pre ne využitie. Či už na toľko diskutovanej 64+41 (prípadne aj s 203), alebo 210 predĺžená po Euroveu alebo až pod Most SNP. Teda toľko zámery mesta/DPB. Iná vec je, že pokiaľ je to stále iba pomocný pohon, či bude dobré ho každé kolo štartovať na pár min. potom zasa vypnúť a o 30 min zasa naštartovať a tak celý deň. Na tejto 33 je to z tohto hľadiska ok, že sa ten motor zapne iba 4 krát za deň, aj to pri jazde naprázdno.
Vďaka za všetky vysvetlenia, síce ste ma nepotešili - som z toho značne skormútený a znechutený teraz ... je šanca, že niekedy tí tupí diletanti z DPB/mesta zmiznú/odídu alebo treba len trpezlivo čakať na ich postupné vymretie?
Reakcia na: slavius #18:
urobilo sa všetko preto, aby ten kšeft dostal SOR - viď prvý tender s požiadavkou na výlučne 5-dverové kĺby, ktorý musel byť zrušený, lebo by nám ho EU nepreplatila ☠
Reakcia na: slavius #16:
Bohuzial je to pravda, co som pisal v prispevku 14. Nepochybujem ze by vedeli urobit SOR tbus klbak s agregatom, no na predkladanie ponuk bol rekordne kratky cas a nebol ani projekt klbaku s agregatom urobeny. Pri sole to bolo inak, pre Hradci Kralove to vyrobili aj pred Bratislavou.
Reakcia na: trolejbus6207 #17:
Aha, takže náhodou by sa možno potom stalo, že by bolo všetko od Škodovky a žiadny SOR a to by bol koniec sveta, či ako? 🙂
Reakcia na: slavius #13:
ako už písal Luky133 v príspevku 3, SOR takéto riešenie nezvláda, Škodovka ponúka dieselagregát len pre 27Tr, podobne aj dvojmotorové riešenie len pre 27Tr, čiže takéto požiadavky nemohli byť vznesené, myslím, že Ivan Bútora tu spomínal debatu o dvoch poháňaných nápravách pri príprave podkladov pre tender na trolejbusy, čo neprešlo...
Nemyslel som hneď na kĺbové SORky, veď kĺbové trolejbusy s pomocným dieselovým pohonom vyrábajú aj iní výrobcovia. Lebo dôvod, že SOR nevyrába to čo je potrebné, tak kupujme čo majú - to je pekne mimo...