Prvý trolejbus Škoda 30 Tr s APU prišiel do Bratislavy

Pred uvedením do premávky ho čakajú skúšobné jazdy.

Do Bratislavy bol v priebehu tohto týždňa dodaný prvý z trolejbusov Škoda 30 TrDG s prídavným diesel-elektrickým agregátom. Prídavný agregát umožňuje jazdu trolejbusu aj mimo trolejového vedenia.

Vozidlo #6101 sa pred zaradením do premávky podrobí skúšobnej prevádzke v uliciach mesta. Neskôr bude dodaných ešte 14 takýchto trolejbusov s prídavným agregátom.

Na zaradenie do premávky s cestujúcimi čaká v týchto dňoch aj sedem kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr #6801 - 6807.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #48:
a máš ho tým pádom na Dieloch, čiže robíš záťažové skúšky typu "koľko toho vydrží, pokiaľ sa nerozpadne" ?
Reakcia na: Roberto #44:
prednost ma oblubena 32tka ?
Reakcia na: Ámos #46:
a k čomu by to bolo? z Patrónky ku Vojenskej ako trolejbus, potom palice dolu, vyjsť hore na diesel, naspäť na diesel ku Vojenskej, tam hore palice a po ulici Pri suchom mlyne naspäť na Patrónku? ešte že si tam dal toho vyrehotanca ?
Reakcia na: trolejbus6207 #45:
L43! Aspon dufam ?
Reakcia na: Roberto #44:
čo s nimi, to netuší v DPB asi nikto, ale nestraš ?
inak bude ich DPB testovať aj na bežných linkách tak ako to bolo s 25Tr ? ? 20/120 čaká ?
Reakcia na: Petto #39:
Starých trolejbusov sa v minulosti vyradilo neúrekom bez náhrady, týchto 15 bolo len životnou injekciou samotnej prevádzky. Stále sa vyraďuje len na štýl, kým sa vozidlo nerozpadne.
Reakcia na: Petto #41:
nemýľ si pojmy s dojmami - najskôr ich zaplatíme z našich peňazí a až potom nám ich Brusel preplatí, dúfam, že to nedopadne ako nejaké pofidérne zákazky pre ministerstvo školstva, ktoré nám EU nepreplatila a cvakli sme ich zo štátneho rozpočtu ?
Reakcia na: trolejbus6207 #40:
No len aby dostali JT peniaze z EU fondov ,kedze mnohe OP su teraz pozastavene. ?
Reakcia na: Petto #39:
pri troloSORoch nepotreboval Delfín a spol počkať aspoň na začiatok prevádzky a už bola podpísaná aj opcia na ďaších 20+20ks ☠
Reakcia na: Peter6607 #38:
Ved to, najprv sa otestovala dodavka tbusov v mensich poctoch nie ako klbaky busy , kupilo sa rovno 100ks takmer neotestovanych a vysledok bol hned na svete. (polamane ramy).

Detto 30 Trky s novym IS. Je vobec nejaky 1 den kedy nevypadne nejaka 30 Tr pre poruchu rozneho charakteru ? 15ks solo vozidiel mame navyse a vyradilo sa nieco zo starych solo tbusov ? Nic . Lebo sa na nove neda este spolahnut a to uz budu 3 mesiace,co su v premavke.
Reakcia na: tbus #36:
Súhlasí, ale vtedy neboli dodávané v masách. Prvá väčšia dodávka, 14Tr08, už bola dokonalá.
Reakcia na: tbus #36:
v tom máš úplnú pravdu, overovacia séria 14Tr0 bola úplne poddimenzovaná(pre nemožnosť akejkoľvek úpravy skončili na trolejbusy veľmi rýchlo, odstavené boli v 89-tom), aj séria 14Tr01 z roku 1983(vozy 6204 až 6218) sa komplet vrátila do fabriky, kde zosilňovali stĺpiky pri dverách, ale nezabúdaj, že 30Tr jazdia v Banskej Bystrici od roku 2011, čiže času na vychytanie chýb mali soudruzi zo Škodovky(SOR-u) dosť... ?
Reakcia na: Peter6607 #33:
Neverím tomu, že 14 Tr boli nadčasové od prvého kusu, tipol by som si , že prvé prototypy alebo prvé série tiež vŕzgali, praskali, lámali sa, alebo boli poruchové, akurát sa postupom času vychytávali chyby, zapracúvavali sa nové inovácie, úpravy, za tých 20 rokov a po stovkách vyrobených kusov sa z nich postupne stali vozidlá "nadčasové"
Reakcia na: Petto #34:
Vtedy možno, tomuto hodne vŕzgali bočnice. Cesty samotné tam možno nie sú tak rozbité, ale staré zastávky áno.
Reakcia na: Peter6607 #33:
No to sa mi teda nezda, ked prisli Solarisy CNG do BA,tak to teda vobec nevrzgalo.
Reakcia na: liee #21:
Všetko je to o cestách. Novododaný 27Tr v Ústi nad Labem vŕzga rovnako ako naše 30Tr. 14Tr boli nadčasové vozy, tam je prirodzené, že zniesli aj tankodrom. Dnes už ale tanky so zberačmi nik neprodukuje. Opravy ciest, ktoré zatiaľ mesto predvádza, sú k zasmiatiu. Akoby naschvál, nový koberec končí pri najväčších dierach (od štvrtka Gagarinova, predtým Dvojkrížna).
Reakcia na: Dispecer #30:
Presne tak.
Reakcia na: Petto #28:
SOR v prípade trolejbusov voči DPB neručí za nič. Ani žiadna záruka sa priobjednať nedala. Keby si si miesto ho neustáleho kritizovania tie dokumenty radšej prečítal a porozmýšľal nad ich obsahom.
Reakcia na: 810zssk #29:
Tipujem, že záruku voči DPB má Škoda, voči Škode zas SOR. Ale z pohľadu DPB to nie je podstatné - všetky záruky na trolejbus má voči Škode.
Reakcia na: Petto #26:
Nie, SOR neruci za nic, nie je ucastnikom zmluvneho vztahu s DPB tykajucom sa predaja trolejbusov.
Reakcia na: Valec #27:
Viem,ze neruci SOR podla zmluvy plnohodnotne za vady, bolo to myslene teoreticky. Hoci objednat zaruka sa dala, tak ako ju ma (mal) tusim Mercedes Capacity, ktore chodievali s kazdou "prkotinou" na Tuhovske.
Reakcia na: Petto #26:
Ty aj Kona: Ukážte mi bod v zmluve, v ktorom sa spomína zodpovednosť firmy SOR Libchavy, s.r.o. ?
Reakcia na: tbus #25:
Za karoseriu ruci SOR, cize vsetko co nesuvisi s pohonom maju na starost Libchavaci ci uz si to objednali od ZF/Voith/sklarni/ ci klimatizacie Eberspracher
Reakcia na: Kona #24:
a keď sa za jazdy rozpadne náprava tak za to neručí SOR ale ZF? alebo keď sa rozbije sklo, tak za to ručí výrobca skla? Alebo výrobca skrutky?
Reakcia na: AAA #23:
Ale vyrába, inštaluje a ručí za kvalitu iba u elektrickej časti. Za zvyšok ručí SOR.
Reakcia na: Kona #18:
Aj TroloSory sú oficiálne dodávané Škodou Plzeň. ?
Reakcia na: liee #21:
Predpokladám však, že v Hradci Králové nemajú cestné komunikácie v takom skvelom stave ako ich máme my v Autoslave.
Momentálne študujem v Hradci Králové a jazdím týmito trolejbusmi bežne.
Za tú dobu čo sa s nimi prepravujem som ani raz nepočul vŕzganie, alebo iné zvuky aj pri plne naplnenom (natlačenom 🙂 ) autobuse a ani som nevidel žiadne chýbajúce šrauby (matice). Nevýhodu vidím, ako už bolo spomínané v tom, že za tím APU je zlý výhľad z vodičovej strany (ale aj zo zadu, keď sedíte pri dverách na zadných sedačkách nevidíte na displej - ukazovateľ zastávky).
Reakcia na: Kona #18:
a čo robí dieľňa? nemá psiu povinnosť voz po šichte skontrolovať, keď chýba skrutka, tak ju doplniť?
Jéj, hračkársky trolejbusz ?
Reakcia na: BEUS92 #14:
Šrúby samy od seba odpadnúť nemohli, niekto im k tomu (zámerne) pomáha. A električky neporovnávaj s týmto, tie sú od iného (kvalitného) výrobcu električiek (konkrétne Škoda Plzeň)?
Reakcia na: Tangram #15:
V Hradci Králové nemajú 30Tr na streche plošnú klimatizačnú jednotku, takže sú o niečo ľahšie.
Krasny, prakticky, moderny, vykonny, kvalitny, lahkej konstrukcie. Ked ho uvidia vo Svajciarsku hned vsetky Hessy vyradia 🙂
V Hradci Králové majú 30 Tr s APU už 2 roky:
http://hradecketrolejbusy.cz/201209.php
Do prdele aj s takymi šrotmi. 6003 sa uz rozpadá. Medzi prvymi a druhymi dverami chabaju sroby, plast nad dverami druhymi je uvolneny a vybruje, sklo alebo dvere na pantoch uz vŕzgajú(!) A to nemaju ani pol roka. A argument na zle cesty si nechajte pre blbcov! OBAVAM SA, ze eliny dopadnu podobne sa rozpadnu na prvej vyhybke!
Reakcia na: Petto #12:
a na strane dveri ho zas budu pomahat naklanat cestujuci na plosine schodov 🙂
Reakcia na: Laminatka #5:
Podla vsetkeho nemohol byt agregat v motorovej vezi ako ju maju autobusy SOR radu NB18. Elektromotor je za 2.napravou na "nedverovej" strane. A dalsie 2 tony vdaka agregatu v tej vezi by bud nadvihli predok alebo trvale naklonili vozidlo na bok ?.
Reakcia na: ross #10:
Ten bude chodit permanetne s kneelingom , znizenou podlahou nakolko ma viac ako 2 tony viac ako klasicky SkodoSOR. Este dobre,ze to soudruzi dali na stranu dveri ?
Na tej fotke ten trolejbus vyzera ako keby mal vyfučane pneumatiky.
Reakcia na: Peter6607 #8:
Daj im cas, chvilku vydrzia, potom sa objedna nove (maybe).
Pre tú ZF nápravu horko zaplačeme, inač pekné vozítko.
Reakcia na: Laminatka #5:
Aj SOR s hrbom vyzeral najprv divne a dnes ho vsetci miluju ?
Reakcia na: Laminatka #5:
SOR ne.
To ma naozaj medzi 3. a 4. dverami namiesto sedadiel krabicu s apu?
Idealne na vozenie bezdakov aby ich sofer nevidel ?
A navise to divne vyzera nemohlo byt to APU tam kde maju autobusy motor ?
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
ale testy s ludmi v poobednej spicke ?
Reakcia na: Petto #1:
Ale chod dakam ?
Reakcia na: Petto #1:
a za rok je po ňom ?
navrhujem ihned testy na linke 33 ? ? ?