Na opravu tohto úseku električkovej trate prispeje Európska únia prostredníctvom Operačného programu Doprava.
Hlavné mesto SR Bratislava vyhlásilo verejné obstarávanie na zhotoviteľa rekonštrukcie električkovej trate na Hlavnú stanicu v úseku Radlinského - Kýčerského. Obstarávanie je realizované formou výzvy na predkladanie ponúk. V rámci rekonštrukcie tohto úseku príde k modernizácii električkovej trate, trakčného vedenia, zastávok a cestnej svetelnej signalizácie.
Predpokladaná hodnota zákazky je 4,560 mil. € bez DPH. Rekonštrukcia bude spolufinancovaná z eurofondov v rámci Operačného programu Doprava. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 15. augusta 2014. O víťazovi rozhodne najnižšia ponúknutá cena, elektronická aukcia sa pri tomto obstarávaní nevyužije.
Rekonštrukcia trate v úseku Radlinského - Kýčerského by mala byť vykonaná do 3 mesiacov od zadania zákazky.
Zvyšný úsek trate na Hlavnú stanicu (od Kýčerského po obratisko) by malo mesto opraviť z vlastných peňazí v provizórnej forme do času prestavby celého predstaničného priestoru. Dopravný podnik Bratislava už podpísal so spoločnosťou Transprojekt zmluvu, ktorou získal sublicenciu na projektovú dokumentáciu k rekonštrukcii tohto úseku vypracovanú firmou Dopravoprojekt v roku 2013.
Električky na Hlavnú stanicu prestali jazdiť 2. novembra 2011 pre katastrofálny technický stav tejto trate. Obnovenie premávky električiek na Hlavnú stanicu bude možné po rekonštrukcii oboch spomínaných úsekov trate, čo by v ideálnom prípade mohlo byť v závere roka 2014, alebo začiatkom roka 2015.
Solider
Čo sa týka zatrolejovania linky 68, má to potenciál. Tú však treba zatrolejovať v celku, nie po etapách, aby sa zbytočne nebuzerovali cestujúci prestupmi, čo im potenciálne hrozí pri linke 63, kde sa vopred avizovalo, že sa neuvažuje s Lamačom – prečo?
A k rozvoju 2025: Tam chýba Lamač, prievozská radiála nie je napojená na S-Z prepojenie Tomášikovu, namiesto električiek v centre sa električky uvažujú do dedín a nezastavaných oblastí, v ktorých sa zrejme ani najbližšie roky stavať nebude. Chýba tam Štefánikova, Šancová, Karadžičova, Dostojevského rad, neposudzuje sa električka na Trnavskej. Tak si predsa predstavujem víziu do budúcnosti, ten dokument mi pripadá byť vytiahnutý zo spodku šuflíka.
Ad Blumentál: Snaha hádam bola, ale výsledok je zreteľný a nie veľmi potešiteľný. Nakoniec si to však zlízli policajti a dva pruhy, ale na 4,39 m širokú vozovku-nástupište a sotva dvojmetrový chodník bez akéhokoľvek mobiliáru sa zabudlo. Žiadna norma neurčuje, že vozovka má mať rozmery širšie ako jazdný pruh na diaľnici. Jednoducho sa bývalá vozovka aj s prídlažbou 'zdvihla' a nikto tieto rozmery nekorigoval. Ani vaše oddelenie nezistilo, že tu akosi niečo nesedí. Alebo je to taká istá norma, ako na Trenčianskej, kde sa stavebné povolenie odvoláva na STN napríklad čo sa týka zákazu vpustov v zastávkovom pruhu a výšky nástupnej hrany 12 cm, pričom toto bolo vyslovene ignorované?