Aj nové trolejbusy bude udržiavať výrobca

Škoda Electric zabezpečí údržbu trolejbusov po dobu 8 rokov.

Podobne ako v prípade nových električiek, aj pri nových trolejbusoch, ktoré boli v uplynulom roku vysúťažené, si dopravný podnik uplatnil opciu na poskytovanie údržby dodávateľom vozidiel. Česká Škoda Electric tak bude zabezpečovať pravidelnú údržbu trolejbusov Škoda 30 Tr a 31 Tr na základe schváleného plánu údržby po dobu 8 rokov, alebo do najazdenia 560-tisíc km každého trolejbusu.

Do údržby nie je zahrnuté zisťovanie porúch trolejbusov a ich odstraňovanie, rovnako ani opravy po nehodách, opravy v dôsledku následkov vyššej moci či poškodenia vzniknuté nesprávnym používaním vozidiel. Tieto činnosti môže dopravný podnik požadovať od dodávateľa individuálne na základe samostatnej dohody. Dohodnuté ceny za pravidelnú údržbu vozidiel v nasledujúcich rozsahoch (cena v jednotlivých rokoch je závislá na potrebnom počte servisných činností):

  • cena údržby trolejbusu Škoda 30 Tr bez APU za jeden rok (70 000 km) je v rozsahu 7103 - 13366 € bez DPH
  • cena údržby trolejbusu Škoda 30 Tr s APU za jeden rok je v rozsahu 7503 - 14122 € bez DPH
  • cena údržby kĺbového trolejbusu Škoda 31 Tr za jeden rok je v rozsahu 7298 - 14485 € bez DPH

Údržbu trolejbusov bude Škoda Electric zabezpečovať vo vozovni Dopravného podniku Bratislava, kde bude na tento účel vyčlenené samostatné pracovisko.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pharel #11:
Podľa plánu v zmluve má prvý prísť v druhej polovici marca, údajne sa na nich dokončujú nejaké detaily, pričom ale zhruba 10-20 kusov je už fyzicky vyrobených. Takže možno ten prvý bude trochu neskôr, ale vyzerá to tak, že ďalšie budú naopak s výrazným náskokom.

Na základe očíslovania trolejbusov videných miestnymi v Plzni sa dokonca povráva (bez záruky), že je už do určitej miery dohodnutá aj výroba opcie a ako prvé vyrobia aj opčné 30Tr bez APU. Ale nejaké oficiálne vyjadrenie ani dokument sa nikde neuvádza, takže možno to nie je vôbec pravda.
Reakcia na: pharel #11:
Hmm, február už pošiel, určite mysleli február toho roku? 🙂
Ahojte, nemali byt tie nove trolejbusy uz davno dodane? Som cital ze prve sa mali objavit uz vo februari. Kedy teda pridu? Mate infosky? Vdaka 🙂
Reakcia na: Juro_BA #2:
Ake admistrativne presuny?! Prosim ta vyjadruj sa az potom co do socialnej a zdravotnej poistovne prihlasis svojho prveho zamestnanca a odvedies mu prvu mzdu a odvody.
Vie mi pls niekto objasnit, preco do udrzby nie je zahrnute odstranovanie poruch a ich zistovanie? Co je to potom za udrzbu? Co vsetko treba servisovat na trolejbuse, ze predpokladana rocna udrzba 1 trolejbusu sa moze vysplhat az na 13366€ bez dph - a to nie je zaratane ani zistovanie poruch a ich odstranovanie?
Reakcia na: 810zssk #7:
Neviem ako funguje TEDOM, ale podľa mňa pri dielenských ani nemusí byť problém v nich samotných. Možno je v tom len nedostatočná kontrola zo strany nadriadených alebo nulová motivácia. 🙂 Ak môže niekto každý deň napísať do knihy vozidla, že bola opravená nejaká porucha, a v skutočnosti sa tak nestalo, tak bez debaty môžme povedať, že na vine je jeho nadriadený, lebo mu to musí byť úplne jedno čo on robí. Keby ho totiž raz za čas skontroloval, tak by k tomu nemohlo dochádzať. 🙂

Takže chcem tým povedať, že zatiaľ čo ak ten dielenský robí pod vedením niekoho, komu je všetko jedno, tak sa môže v práci celý deň flákať, ale ak tú prácu po ňom bude kontrolovať niekto iný, tak môže odvádzať slušnú prácu. 🙂
Reakcia na: Andy #6:
No, chranit sa pred situaciou ze bude zanedbana udrzba tym ze si najmem dielenskych od DPB, to by nebolo prave rozumne ?

Inak podla mna to bude fungovat rovnako ako dnes TEDOM.
Reakcia na: Ámos #1:
Tak ako napísal Juro_BA, to bude skôr asi len administratívna zmena a Škoda si tých doterajších dielenských od DPB prenajme. Predpokladám, že Škoda sa takto chráni pred situáciou, že by v DPB údržbu zanedbali, a potom by sa problémy pokúsili neoprávnene reklamovať, ale nebolo by ako dokázať, že to v DPB zanedbali.
Reakcia na: Rossik #3:
Viď prílohy tejto zmluvy, napr. od strany 37 máš rozpis pre 30Tr s APU:
http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/zmluva/0004-5b25.pdf
Reakcia na: Rossik #3:
trolejbusu s pomocnym naftovym pohonom bude treba asi aj to
By ma zaujimalo v čom spočíva taká "údržba" trolejbusu... Trolejbus predsa nie je autobus, ze potrebuje menit olej a podobne veci...
Reakcia na: Ámos #1:
Podľa mňa ide len o administratívne presuny, reálne budú aj naďalej pracovať z v veľkej časti pôvodní pracovníci, akurát pre Škodu Electric. Si naozaj myslíš, že Škoda si sem privedie svojich pracovníkov? Maximálne tak riadiacich pracovníkov.
kolko ludi sa prepusti pre nadbytocnost, vratane vyssich pozicii?