Lístky už nie sú viazané na konkrétny vlak a je ich možné kúpiť 15 minút pred nástupom. SMSka však už vo vlaku stačiť nebude.
Železničná spoločnosť Slovensko od 12. novembra 2013 zmenila niektoré podmienky predaja cestovných lístkov cez internet, vďaka čomu získajú cestujúci väčšiu flexibilitu. Internetové lístky, predávané so zľavou 5 percent oproti bežnému cestovnému, tak budú použiteľné aj pre cestujúcich, ktorí svoju cestu neplánuju dlhší čas dopredu, teda budú použiteľnejšie aj v regionálnej doprave.
Cestovné lístky už nebude nutné použiť v konkrétnom vlaku. Cestujúci si naďalej pri kúpe zvolí, ktorý vlak chce použiť, avšak v prípade že ho zmešká, môže lístok použiť v ktoromkoľvek ďalšiom vlaku idúcom v daný deň po rovnakej trase (okrem vlakov InterCity a vlaku Ex 1502 Chopok). Lístok bude možné zakúpiť až do 15 minút pred odchodom vlaku z nástupnej cestujúceho.
Súčasne od 12.11.2013 nie je možné preukázať sa vo vlaku SMS správou potvrdzujúcou zakúpenie lístka - cestujúci však môžu zobraziť čiarový kód internetového lístka na displeji elektronického zariadenia, napr. notebooku alebo smartfónu.
Cestujúci, ktorí sa rozhodnú lístok stornovať, môžu storno vykonať aj priamo cez internet bez nutnosti návštevy predajného miesta Železničnej spoločnosti Slovensko. Storno je nutné vykonať aspoň 2 hodiny pred odchodom vlaku, pre ktorý bol lístok zakúpený z východiskovej, resp. pohraničnej stanice.
Cez internet je tiež možné zakúpiť predplatné lístky (električenky) na integrovanú dopravu v Bratislave a okrese Malacky - podmienkou je vlastníctvo čipovej karty vydanej Železničnou spoločnosťou Slovensko a zakúpenie lístka aspoň deň vopred.
810zssk