Mesto zvýši ceny električeniek (od 1.8.2013)

Ceny by mali vzrásť o 1,5 - 4,8 %.

Od 1. augusta 2013 dôjde k zvýšeniu cien pre stálych zákazníkov bratislavskej MHD. Mesto od roku 2012 plánuje každoročne upravovať ceny cestovných lístkov o infláciu, a to vždy k 1. augustu, aby nedochádzalo ku skokovému nárastu cien raz za niekoľko rokov. Informáciu poskytla šéfka marketingu DPB Zuzana Vachová. Nový cenový výmer však ešte musia schváliť primátor Bratislavy Milan Ftáčnik a župan Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

Zmeny sa budú týkať iba predplatných cestovných lístkov (električeniek) platných iba pre zóny 100+101, teda územie Bratislavy. Ceny kombinovaných lístkov platných pre zóny 100+101 a súčasne regionálne zóny sa meniť nebudú. Rovnako sa neplánuje ani zvýšenie cien jednorazových cestovných lístkov a turistických cestovných lístkov. Všetky predplatné cestovné lístky zakúpené po 1.6.2013 pre zóny 100+101 platia nielen v MHD, ale aj v regionálnych autobusoch a vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko kategórií Os a REX.

Zmeny cien predplatných cestovných lístkov

Plné cestovné

  • 30-dňový: z 26,00 € na 26,90 € (+3,5 %)
  • 90-dňový: z 68,60 € na 71,90 € (+4,8 %)
  • 365-dňový: z 260,00 € na 263,90 € (+1,5 %)

Zľavnené cestovné

  • 30-dňový: z 13,00 € na 13,40 € (+3,1 %)
  • 90-dňový: z 34,30 € na 35,90 € (+4,7 %)
  • 365-dňový: z 130,00 € na 131,90 € (+1,5 %)

V Brne sa cestuje až o 31 % lacnejšie

V Brne zaplatia cestujúci za porovnateľné zóny 100+101 za mesačnú „šalinkartu“ v prepočte 21,14 €, za trojmesačnú 52,67 € a za ročnú 182,62 €. Cestovanie tak od augusta bude v Brne o 21 - 31 % lacnejšie ako v Bratislave pri porovnateľnej ponuke spojov a neporovnateľne vyššej kvalite služieb poskytovaných dopravným podnikom.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #83:
Nie, nie je.
Reakcia na: Baja #82:
v štátnej správe (zákon o ŠS) je zo zákona +1% zo základu (pre normálneho smrteľníka 5-6 eur v hrubom) za každý odpracovaný rok navyše (tuším max. 30%), v zákone o verejnej správe to nie je?
Vo verejnej správe (práce vo verejnom záujme) nedvíhal zamestnávateľ = štát platy už 3 roky (2011, 2012, 2013), naposledy v januári 2010 o 1 (slovom: jedno) percento. Nás sa inflácia týka len vtedy, keď niekto z dôvodu inflácie zvýši ceny, ale keď by mali zvýšiť platy, vtedy inflácia nie je ...
Reakcia na: 11Jane #79:
Neviem odkiaľ máš, že vo verejnom sektore sa zvyšujú platy.
Reakcia na: 11Jane #79:
Co ma DPB s tym ze tebe zamestnavatel nezdvihol plat? To si ries s nim.
Prečo sa ceny električeniek dvíhajú každý rok a argumentujeme infláciou, keď platy sa nedvíhajú vôbec ( nehovorím o štátnej správe, tam si nadelia štedro)
Reakcia na: AAA #77:
TZP sú už samá výhoda ale nech majú,ale ostatným to ako nenápadne potichúčky zobrali ,lebo mesto už nemá na novoročný ohňostroj,pritom sa budú ukazovať tí komunisti akí sú oni sociálne cítiaci s ludmi ,sú falošní až hrôza.
Reakcia na: janstar #75:
Ja považujem tiež za nelogické, že sa zľava zobrala invalidným dôchodcom, ale ŤZP, z ktorých mnohí pracujú, resp. pracovať môžu, zostala.
Reakcia na: janstar #75:
nikto z fanúšikov MHD, ktorým je táto stránka venovaná, Ti zľavu nezrušil ... pre bližšie info kontaktuj oficiálne stránky DPB a.s. - www.dpb.sk
Keby len to ,že sa zvyšuje cestovné,ale ešte ste aj zrušili invalidným dôchodcom polovičnú zlavu,to je zvýšenie až o 100%,tým sa nepochválite .
Reakcia na: 810zssk #73:
ok dik
Reakcia na: Roberto #72:
Ano. Ono vsetko funguje bez problemov ak vodic vie system pouzivat. Ked mas nulovy listok tak vodic ani nevie ze mas PCL, proste mu automaticky vytlaci CL za 0 EUR, takze neni problem.
Reakcia na: 810zssk #71:
a vydaj 0€ listkov vramci oblasti na ktoru ma klient kupeny PCL funguje bez problemov ❓
Reakcia na: Don pepe #70:
Tento problem skutocne existuje, vodici to nevedia vydavat (hlaska je "Prazdna karta - vydat v hotovosti?", co vodic ma potvrdit, vacsina to ale zrusi). Jedine co pomoze je kazdy jeden pripad oznamit na Slovak Lines, jednak nech daneho vodica preskolia a jednak nech sa zobudia a vsimnu si aky bordel tam maju. Kludne daj na cc aj ich GR, nech sa to dostane co najvyssie.
"Všetky predplatné cestovné lístky zakúpené po 1.6.2013 pre zóny 100+101 platia nielen v MHD, ale aj v regionálnych autobusoch a vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko kategórií Os a REX." To je síce pekné keby to tak fungovalo, na prímestských linkách 1 z 5 šoférov je schopný vydať lístok (alebo aspoň diskutovať na tú tému) s tým, že mi z ceny lístka odráta sumu na ktorú sa ešte vzťahuje pásmo 100 a 101. Väčšina šoférov len arogantne skonštatuje, že kde chcete cestovať keď máte prázdnu kartu po tom čo to snímacia mašinka automaticky zahlási. Možnosť platiť hotovosťou a použiť električenku pri kúpe lístka len na to aby mi znížilo výslednú cenu o pásmo 100 a 101 im väčšinou nič nehovorí. Pri takýchto cenách cestovného aké tu máme je dosť nekomfortné aby som pred tým ako sa zveziem do cieľa cesty musel ešte 5 minút vychovávať a presviedčať personál o novinkách integrovaného dopravného systému a nakoniec sa aj tak človek pohodlne usadí s plnou cenou lístka. Klient platí a poskytovateľ nech školí tzn. nie len zaviesť novinky ale aj preškoliť personál na ne inak sa to míňa účinku. ?
Reakcia na: Mike #45:
zato Vajnorská nie, to je jedna príšerná trať, od Polusu na Trnavské 7-8 minút je podľa mňa príšerne veľa...medzi zastávkou Polus a Nová Doba stojí elektirčka na semaforoch dvakrát.
Reakcia na: Santer #65:
Allianz ale to je aj s havarijnou ale v novembri menime poistovnu na Generali tam to vyde na 110€
Reakcia na: 810zssk #64:
No, však patrilo by sa mať aj optimistické výhľady do budúcnosti. ?
Reakcia na: Salomon #38:
ma to zmysel pokial tym zlepsis situaciu vo verejnej doprave, ta konkretna situacia ale nikomu nachadzajucemu sa vo vozidle MHD nijak neprospeje; teda ak neratam tvoju skodoradost, taky pristup ale potom nevedie k nicomu pozitivnemu (a ked tych ludi v tej MHD pribudne, myslis si ze pridaju spoje ? nie, len sa bude treba viac potlacit :-B )
Reakcia na: Roberto #39:
a to čo máš za poiťovňu, ja platím za 1,6, 74kw auto 115€ ročne...
Reakcia na: Peter6607 #62:
Pan ocakava ze inflacia niekedy "skonci"?
Reakcia na: Roberto #60:
No to percento je znacne nadhodnotene.
Reakcia na: Valec #61:
Ja si na tú vetu pamätám, zišlo by sa uviesť rok, kedy sa to skončí. Nedajbože až vtedy (ak sa toho niekedy niekto z nás dožije), keď padne divízia autobusy a všetko sa nahradí inými trakciami ?
Ja len pre všetkých dávam do pozornosti túto vetu:

Mesto od roku 2012 plánuje každoročne upravovať ceny cestovných lístkov o infláciu, a to vždy k 1. augustu, aby nedochádzalo ku skokovému nárastu cien raz za niekoľko rokov.

Aby ste vedeli, že rovnaká situácia bude aj v roku 2014 a pravdepodobne aj 2015, 2016... nech sa tu zbytočne nespamuje.
Reakcia na: 810zssk #57:
dokonca až 60 a nebolo to desať ľudí ale asi 1% všetkých električeniek
Reakcia na: koco #58:
áno
hej, ale ked si kúpim do 1.8. ePCL na obdobie po 1.8. ešte stihenm starú tarifu že 😉
Reakcia na: 810zssk #56:
Treba doplnit ze ten PCL pre 2. pasmo (zvysenie o 60 percent) vyuzivalo asi 10 ludi. Wow.
Reakcia na: Peter6607 #51:
konkretne pre druhe pasmo to bolo +40%
Reakcia na: Peter6607 #53:
Dva roky, teda este skor ako to posledne zdrazovanie v 2012
Reakcia na: 810zssk #52:
Ako pre koho ?
Reakcia na: Peter6607 #51:
Aha. To rozhodne nebolo nedavno 🙂
Reakcia na: 810zssk #49:
Myslím, že mala na mysli zjednotenie tarifných pásiem na území mesta, ktoré niektorým cestujúcim výrazne zvýšilo náklady.
Reakcia na: endrucio #47:
Skôr psychológia, lebo výsledný čas môže byť ten istý.
Regiojet: tie zastávky by sa tam viac ako hodili. Ale Regiojet nespravuje infraštruktúru, ani nepovoľuje sám sebe nové zastávky. Vybudovanie (záchytného) parkoviska je rádovo iná investícia ako postavenie novej zastávky..
Reakcia na: diana #48:
1. My sme nic nezvysovali
2. V suvislosti s IDS a zavedenim zon 100 a 101 sa nemenilo nic
zas? ved ste nedávno zvyšovali keď ste menili zóny z 1 a 2 na 100+101.
ale to ste nepovedali ze ?
hlavne ze skrešete spoje ako sa dá ved snáď to na leto bude stačiť
som zvedavá ci ho na jeseň vrátite alebo sa budete tváriť ze nikdy neexistoval
a ludia nech pekne platia viac
Reakcia na: Mike #45:
áno, kolajová doprava je super, ak je dostupná ☺ Byť RegioJetom, tak spravím viac menších zastávok na trase ŽST PB - ŽST Nové Mesto a fungujem v rámci BID. Hneď by som to začal využívať. Napr. Kazanská, Železničná, Astronomická, Avion.

Žiaľ z Podunajských je možnosť iba autobus alebo trolejbus. Mohol by som síce prestúpiť na električku na Astronomickej, ale následne cesta na Vajnorskú/Račiansku by bola zbytočne komplikovaná. Našťastie existuje L75, preto mne osobne je spojenie vyhovujúce, až na tú preferenciu.

Keď náhodou cestujem električkou, tak síce obchádzame autá, ale následne čakáme na križovatke minútu na zelenú, následne za križovatkou ďalšiu minútu na zastávke. Napr. v Budapešti čo som cestoval električkami, tak zastávky sú väčšinou pred križovatkou, kde električka vyčkáva na signál (tiež bez preferencie) a počas toho ľudia môžu nastupovať + aspoň sa vetrá vo vozidle, kým sú otvorené dvere. Je to trošku aj psychologický jav, že síce stojíme dlho na zastávke, ale nie je tam ten rozbeh na zelenú a hneď aj zastavenie, tak mám pocit, že premávka je plynulá a stojíme iba na zastávkach.
Reakcia na: Mike #45:
oprava: cestná MHD (abus tbus) je oproti IAD preferovaná mizerne..
Reakcia na: endrucio #44:
V princípe dobré porovnanie plusov a mínusov, teda nestotožňujem sa úplne so všetkým, ale dajme tomu že môže byť.
Ja len k tej preferencií: áno, ta cestná doprava (abus tbus) je oproti preferovaná mizerne.. ale cesta takou električkou v rannej špičke do centra je porovnateľná s IAD podľa mňa.. račianska radiála je toho príkladom.. niekedy aj Karloveská... aj keď z Dúbravky to vďaka sitine a havarijnej trati už neplatí..
ale cesty sa nám pomaly (ale isto) zapĺňajú, ale kapacita sa skoro vôbec nezvyäčšuje, takže tá výhoda koľajovej dopravy bude čím ďalej tým vyššia, možno aj bez akéhokoľvek pričinenia DPB/mesta...
Súhlasím, v mojom ponímaní má verejná doprava mizerný počet výhod:
+ nízka cena električenky v porovnaní s individuálnou dopravou
+ ak tú cenu beriem ako paušál, tak v podstate môžem cestovať po celom meste zdarma
+ nemusím riešiť parkovanie

A proti tomu nevýhody:
- chodenie na zastávky/čakanie
- dlhšie cestovanie, prestupy, linky nie vždy jazdia tam kde ja potrebujem
- chýbajúca preferencia na križovatkách a v zápchach
- chýbajúci základný komfort vo vozidlách (roztrhnuté a smradlavé sedačky, rozpadnuté karosérie, v zime nekúri, v lete nechladí, v daždi zateká, cez výtlky si búcham hlavu o strop alebo o okno)
- necítim sa bezpečne vo vozidle, vodiči často jazdia na červenú aby nenabrali meškanie, potom nestíhajú zabrzdiť a ľudia lietajú dopredu
- nelogické umiestnenie zastávok v prestupných bodoch (napr. električková zastávka je niekedy 100-200 metrov vzdialená od autobusovej zastávky rovnakého názvu + prejdenie križovatky)

Ja chápem, že nie každý faktor sa dá ovplyvniť priamo z DP, mne osobne by stačilo, keby vznikla preferencia a jazdné doby by sa priblížili jazdným dobám autom. Technicky to možné je, lebo kým auto by stálo v kolóne, autobus by veselo išiel vo svojom pruhu a vyrovali by sa časy trávené na zastávkach. Ja som dokonca ochotný si aj priplatiť k električenke, pokiaľ mi budú garantovať rýchlu prepravu. Ostatné veci ešte nejako prežijem, pokiaľ sa DP chce držať silou mocou iného štandardu, ktorý v západnej Európe už zanikol pred desaťročiami ?
Aha ďakujem velice pekne
Reakcia na: lukas5356 #41:
Predplatny listok (elektricenku) je mozne nahrat na ISIC vydany skolou (s cipom) na ktoromkolvek predajnom mieste DPB, Slovak Lines, alebo Zeleznicnej spolocnosti Slovensko (na uzemi Bratislavy a okresu Malacky). Ked si ju na kartu kupis prvy krat, dalsie razy uz mozes nakupovat aj cez internet.
Chcel by som sa opýtať že či sa da urobiť električenka na MHD zo školskou čipovou kartou ISIC ak áno tak kde?
Reakcia na: TeBeCe #36:
No neviem, ja sa v MHD nasieram ovela viac za volantom. K tym situaciam co nastavaju za volantom (spravidla rozni ini dementi na cestach) sa staviam viac-menej pragmaticky a tie situacie viem vyriesit. Zatial co ked je dement za volantom autobusu tak clovek na mieste nevyriesi nic. A ked pride na zapchy tak to viem obist (tu mi pomaha velmi dobra znalost BA, to je taka osobna vec..), zatial co busy veselo stoja v zapche na svojej beznej trase. Minule sa upchalo cele mesto a cez rozne bocne ulicky som presiel Mileticka - Hrobonova za 25 min ?
Reakcia na: TeBeCe #36:
ano ved len co stoji poistenie 220€ za 10 ročnú škodu fabiu je trochu veľa [áno samozrejme záleží od poisťovne] a keď započítaš cenu auta do nákladov tak zistíš že MHD je omnoho lacnejšia
Reakcia na: si #37:
Či to má alebo nemá zmysel osobne si myslím,že má! Presne tak,uprednostnil by som MHD voči individuálnej,funguje to aj inde.To,že sa nejaký autičkári ocitnú v nejakej kolóne mňa nezaujíma.Inde je to robené tak,že pravý jazdný pruh je určený pre MHD,zároveň z toho pruhu v mieste križovatky odbočujú do ľava, do prava a rovno! Autá su v ľavom jazdnom pruhu.To je len príklad ako sa všetko dá urobiť keď sa chce. A prepáč ale keď električka stojí a autá sa pohnú tak sa mi rozum zastavuje nad tým,že čo keď by v behol nejaký cestujúci do cesty?Ozval sa autičkár? Bez urážky prosím.
Reakcia na: Salomon #34:
a aky by to podla teba malo vyznam ? ci miesto toho aby sa zlepsila situacia vo verejnej doprave tak skusime zhorsit situaciu v individualnej, aby ta verejna popri tom nevyzerala tak zle ? (to ci sa auta v tomto pripade pohnu skor alebo neskor ako elektricka nijak samotnym cestujucim v elektricke nepomoze)
Reakcia na: Mike #35:
ako pouzivatel IGK aj MHD musim konstatovat, ze cena rocnej elektricenky je v porovnani s rocnymi nakladmi na IGK tak zanedbatelna suma, ze vdaka vyhodam, ktore poskytuje napriek vsetkemu, co sa v MHD dnes deje, si ju kupim opat. kolkokrat sa clovek v MHD naserie a povie si, ze nikdy viac, no v porovnani s poctom nasrati sa za volantom IGK je to taktiez nic. takze reci o tom, ze hromadne presadneme do aut, su skor len taka alergicka reakcia na slovne spojenie "zvysenie cien". zaujimave, ze nie je opacna reakcia aj pri pravidelnom zvysovani cien PHM pri stale sa zhorsujucom stave ciest a znizovani poctu parkovacich miest...
Reakcia na: Juraj76 #29:
Buď si istý, že keby bol jednoznačný predpoklad, že zvýšením cestovného nastane odliv cestujúcich z MHD, tak mesto ani DPB k tomuto kroku nepristúpia ?
Reakcia na: Juraj76 #29:
Samozrejme,že to k tomu speje,raz MHD aj zanikne...
Pokiaľ DPB a mesto nepristúpia k tomu aby MHD bola preferovaná voči individuálnej,tak ako je tomu inde,ľudia budú voliť autá.
U nás som sa zatiaľ nestretol ani len s tým,že by električka mala prednosť aj zo zastávky.
Príklad: zastávka Vazovova smer Rač.Mýto, električka stojí, stoja aj autá...zavrie dvere, električka však stojí ale autá už idú...páni ja by som dával za to mastné pokuty...Električka by mala aj zo zastávky odchádzať ako prvá! To to je tiež jedna z možností ako preferovať MHD.
Reakcia na: Juraj76 #29:
Môžeš sa na to prísť počas týždňa mobility prísť primátora spýtať osobne. Mňa tá odpoveď bude tiež veľmi zaujímať.
Reakcia na: CC-04/077 #31:
keď zohľadníš cenu auta poistenie údržbu PHM zistíš že auto ťa na km víde oveľa drahšie ako DPB, a.s.
Reakcia na: Juraj76 #29:
Juraj76, ty sa tváriš, akoby bol benzín lacnejší ako PCL (bez ohľadu na zdraženie). Nevravím, že zdražovanie nahradí rozumné hospodárenie, ale porozmýšľaj, kým niečo vypustiíš.
predpokladam ze zamestnanci mesta a DPB maju vyhodnejsie ceny pripadne neplatia nic.. nie? takze nejake zvysenie im vrasku nerobi.. studentska 3-mesacna cena sa este dala uniest, no od septembra (este stale ako student) uz musim kupovat normalny, a ta cena mi teda vrasku robi.. peso sa vsade chodit neda.. ale jedine, co sa zvysovanim dosiahne, budu preplnenejsie ulice autami.. ?
Reakcia na: M@trixX #26:
M@trixX, súhlas. DP a mesto otočil a presadzuje: ľudia viac cestuje autom a menej MHD. Všetko robia preto, aby sa stalo toto. Nevypravujú spoje, neschopnosť (a hádam ani najmenšia snaha) kúpiť nové vozidlá, ktoré by nahradili zastaralé a teraz ešte aj zvýšenie električeniek. Prečo by ľudia vôbec mali cestovať MHD? Nech mesto a DP povie aspoň jeden dôvod, prečo by ľudia mali zostať pri MHD, ak vedenie s požehnaním mesta robí túto politiku. Žiaden dôvod nie je, iba hádam preto, lebo mnohí vlastné auto nemajú, alebo nemajú vodičák.
Reakcia na: gejza #23:
JA by som bol tak rád keby sa prevalil aspoň tender trolejbusy a ND od AZL SpOR by mal po chlebe AZL tiez a Vrchni by bol v Ilave
Reakcia na: M@trixX #26:
A že dostať ľudí z áut do MHD je priorita mesta ☺ Každým mesiacom dáva DPB o dôvod viac cestovať do práce autom. Odporúčam však sadnúť na bicykel. Je to zdravý, bezplatný a častokrát aj rýchlejší spôsob prepravi. ?
Tak zase zdrazia, autobusy nevypravia, trolejbusy sa mozu aj rozpadnut a elektricky vykolajit. Ale cestujuci plat, plat, plat... a cim dalej viac.
Reakcia na: N/A #22:
no vidíš, ja som revízorov stretol za posledné 2 mesiace už 6x 😉
Reakcia na: N/A #22:
ja som napriklad videl revizora dnes - bol v inom voze pred tyzdnom sedel na zastavke pred cca dvomi tyzdami kontroloval ma a par dni predtym ako vystupovali na hodzku a pred tym v juni na zastavke a v maji kedy ma kontroloval a pred tym to bolo v januari
oni neriadia podnik, oni dohodujú kšefty a provízie s AZL a producentami poľnohospodárskej techniky
Mne konci elektricenka 28.jula, tak si zase kupim rovno rocnu za staru cenu, ako som aj minuly rok stihol rocnu elektricenku za staru cenu pred zdrazenim 🙂
Doporucujem dopravnemu podniku namiesto zdrazovania cestovneho, radsej zamestnat o niekolko revizorov viac a nech aj chodia a kontroluju. Ked som za rok videl revizorov dvakrat, tak naozaj uvazujem ze sa oplati radsej jazdit na cierno a zaplatit 4 pokuty rocne. Ved 4x do roka som revizora este nezazil. Sa uvedomte v tom dopravnom podniku inzinieri dementi! Ja vam mam radit ako efektivne riadit podnik?
takže rýchlo objednávať električenky na budúci akademický rok hovoríte? 🙂 🙂 😃
Reakcia na: MatejBA #18:
takto kvalita sluzieb DPB sa uz blizi kvalite SK posty si doma a su ti schopny tvrdit ze nie si to iste dpb vies ze spoj meskal alebo nebol vypraveny a oni ti tvrdia ze bol
Reakcia na: eripmav #15:
ja sice revizorov stretavam casto ale to je vacsinou mimo vozu v ktorom cestujem a ak som v nom tak by som nemal problem vystupit lebo ho spozorujem este skor nez nastupi
Ano, velice rad si priplatim za vypekanie sa v MHD bez klimy ci poriadnych okien, za smrad v busoch, za nepresnu a nekvalitnu MHD, aby sa AZ Lokomatu dohadzovali ksefty. Milujem DPB! (sarkazmus pre menej chapavych)
Reakcia na: eripmav #14:
Ono na rozdiel od doterajsieho cennika sa uz ceny netipuju nahodne niekde na Olejkarskej, ale pocitaju podla jasne stanovenych vzorcov, preto to zvysenie nie je jednotne. V buducnosti uz narast bude viac-menej rovnaky pri vsetkych typoch. Avsak z neznamej priciny sa pri JCL tie vzorce neuplatnili, hodinovy bude dalej stat 90 centov a teda este viac budu znevyhodnene PCL.
Reakcia na: rouen #3:
Priložený link ale zobrazuje len polročnú infláciu za 1.-6./2013, nie ročnú. Inflácia za rok 2012 bola vo výške 3,6%.

http://portal.statistics.sk/files/Odbory/odb_410/Informacny_servis/inflacia2012.pdf
Reakcia na: Roberto #13:
ked vies ako na to, nemas problem revizora nestretnut aj 3 roky ?
zaujimave ze pri 3 mesacnom bola inflacia 4,8% a pri rocnom 1,5% ? ? ?
to maju ludi za totalnych kretenov, alebo ako???
tak bud zvysuju ceny o inflaciu, alebo proste zvysuju podla lubovole...
nie ze by ma to trapilo, ale tak len zo zaujimavosti...
Reakcia na: Blanka92 #12:
A čo ti to pomôže keď vieš ako na to nemáš problém stretnúť revízora každý mesiac t.j 40*12 = 480,00€ ročný PCL = 263,90€ ale dá sa tomu aj vyhnúť čiže asi 1*40€ = 40€
Začnem chodievať načierno
Aj bych tu nieco na ukor KONKRETNYCH ludi z mesta a DPB napisal, ale zachvilu by tu svietilo: "prispevok bol zruseny z dovodu vulgarizmov". Kazdopadne menoval by som.
..a sup do aut.. ?
Zase sa ide zvyšovať? A za čo... ?
Reakcia na: 810zssk #7:
a myslis si ze zvysovali mzdy velka väčšina nakladov ide prave na ne podla info revizorom nedavaju provizie mozu byt radi ze maju 600€ a velmi dobre vies ze vodicom strhavaju riadne palky za preciny. podla mna ked zdrazovat tak raz za y rokov JCL a PCL sucastne pri zachovani isteho pomeru ciest . Inak s tym ze sa zdrazuje suhlasim
Reakcia na: Roberto #6:
Ano, lebo nafta je jediny naklad DPB. A cestovne, na to dava DPB polovicu rozpoctu 😃
Reakcia na: rouen #3:
najlepsie je na tom to ze podla toho ceny v doprave klesali (nafta cestovne etc. ) a oni zdrazuju ?
Reakcia na: 810zssk #1:
ano presne a dat ho ako zakladny a tym padom aspon dufam ze by dali dovi dopo 40/50€ uhrady rovno im naparit 85/95 resp 90/100€
tlacime sa ako opice. dakujeme.
Takze upravenie cien o inflaciu vravite.. A kedy sme mali naposledy inflaciu 4,8% vazeni? To je 4-nasobok inflacie (a to este meranej indexom spotrebitelskych cien medzirocne)

http://portal.statistics.sk/showdoc.do?docid=60772
Idioti !!! zvysovat ceny ano ,ale to ze bolo denne nevypravovanych sluzieb je v poriadku. ?
Najvacsi fail je, ze zvysuju ceny PCL, ale JCL zostavaju. Hoci pri hodinovom uz urcite je cas na zvysenie ceny.