DPB si plánuje prenajať dvadsiatku autobusov

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom júla verejné obstarávanie na dlhodobý prenájom sólo i kĺbových autobusov. Bratislavský dopravca má záujem o prenájom maximálne desiatich 12-metrových autobusov a o rovnaký počet kĺbových autobusov. Prenájmom autobusov chce dopravný podnik riešiť nedostatok prevádzkyschopných vozidiel vo svojom vozidlovom parku maximálne na obdobie 18 mesiacov. 

Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do polovice augusta 2013. O víťaznej ponuke rozhodne najnižšia cena v elektronickej aukcii. Dopravný podnik plánuje uzavrieť rámcovú dohodu s maximálne troma uchádzačmi.

V uplynulých rokoch si dopravný podnik prenajímal viacero ojazdených kĺbových a 15-metrových autobusov. Po zaradení nových kĺbových autobusov SOR a Mercedes boli tieto prenájmy postupne ukončené. Nedostatok autobusov je v súčasnosti zapríčinený postupným dožívaním autobusov značiek Karosa a Ikarus, ktoré sú po plánovanej životnosti. Po letných prázdninách sa plánuje opravovať električková trať v Dúbravke, čo si tiež pravdepodobne vyžiada zvýšenú výpravu autobusov na náhradnú dopravu.

 

 

 

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj76 #38:
keby ich bolo 60 ks tak by sme mali prakticky problé s výpravou vyriešený kým by sa zase niečo neporúchalo
Reakcia na: Roberto #37:
Roberto, ja si skôr myslím, že tých autobusov bude naozaj najviac 20. To znamená, že výrobcovia alebo dopravcovia, ktorí uspejú ich dodajú menej a len celkový súčet môže byť 20 (10 krátkych + 10 kĺbových). Aj keď si myslím, že by skôr malo platiť: 20 autobusov od každého (t.j, asi spolu 60 autobusov).
Reakcia na: kecho #36:
? a tych prenajatych abusov moze byt aj viac kedze sa uvazuje o ramcovej dohode s 1-3 ks uchadzacov
Reakcia na: Roberto #32:
ešte si zabudol, že by OPB mohol dostať pôžičku s výhodným úrokom od JeTibanky, nech je to kompletné...
Reakcia na: Roberto #34:
to by zabralo veľa miesta .... a veľa funkcií ...
Reakcia na: Petto #33:
konkretizacia niekomu vo vedeni Autoslavy
Reakcia na: Roberto #32:
Len si sa trosku sekol , tie €€€ nejdu Autoslave ale niekomu inemu do vacku a JeTi tu potom pol roka vykrikuje ze vynovil nejaku Zochovu.
Reakcia na: Solider #28:
tak ti vysvetlim kolobeh financii

JeTi povie pripravte nam tender tak a tak €€€ pre > MESTO AUTOSLAVA,, OPB- vedenie > tender na autobusy / trolejbusy s podmienkami od JeTi > SpOR sa zapája do súťaže > SpOR vyhráva > SpOR dodáva vozy> mesto platí > JeTi dostáva od SpoRu peniaze > dalšie peniaze pre MESTO a OPB vedenie do vrecka

už chápeš prečo tie dvere tento zložitý harmonogram by ináč nefungoval ?
Reakcia na: Salomon #29:
už som pochopil vďaka 810zssk očo ide dalo by sa to riešiť takto ale stačilo by 450 ks a tých zvyšných by bol ďalší tender
Reakcia na: Salomon #29:
elektricky + busy + tbusy = cca 850 ks..

http://imhd.sk/ba/vozidla/evidencny-stav.html
Reakcia na: Roberto #21:
Či mi šibe? Nie!
Keď sa chytáš,tak aj ja!
Dobre teda,ospravedlňujem sa,nevedel som odhadnúť koľko máme busov do kopy.
Keďže ich je 850 no,tak prvá stovka je už tu,nie? Pripíšme tender na 700 ,to už je 800 a 41 Medveďov rovná sa 841 ks, no už je to lepšie?
Bože človeče ja som dal len nápad a keby mi malo šibať tak by som napísal a to schválne na 19,5m.
Apropo to by mi nešibalo ale už by som bol obr k.k.t ?
Aspoň niekto to pochopil a to 810zssk ďakujem.
Reakcia na: Roberto #27:
?!
Reakcia na: Solider #26:
Tie drísty s dverami tam boli preto lebo Delfipodnik by ináč nekúpil ?
Reakcia na: Roberto #23:
Okrem tých drístov s dverami to nebolo až tak mimo misu.
Reakcia na: 810zssk #24:
ja viem ale v BA to nie je mozne keby sa aspon kazdy rok obmenila 1/12 vozoparku by to bolo ok. kazdo padne ja som chcel navrhnut model ktory by odlahcil aktualne problemy a mohol postupne vymenit aspon 50% KAROS a IK avsak zachvylku budeme musiet riesti aj SORy Bckove 25 kusov z obdobia 2000-2002 maju uz svoje najlepsie dni zasebou a tak mozno o 4 roky ich bude potrebne obnovit (GO, vyradenie, etc.)
Reakcia na: Roberto #21:
A zivotnost jedneho busu je 8 rokov. V idealnom svete by sa kazdy rok obnovila 1/8 voz.parku. To co pise Salomon nie je az taka blbost, ale zial je to nerealne.
Reakcia na: Solider #22:
a môj príspevok bol v poriadku #17 ❓
Reakcia na: Salomon #20:
Asi si si neuvedomil, ale tresol si najväčšiu hlúposť, akú si mohol.
Reakcia na: Salomon #20:
šibe ti 700 autobusov veď celý vozový park má 850 ks vozidiel ?
A čo tak vyhlásiť tender na 700 kusov autobusov,s tým,že tender by obsahoval 200 kusov 12 sólo busov a 500 kusov 18m busov,servis a doba dodania na 7 rokov. Prípadne nech obsahuje aj 10,5m lebo si myslím,že za tie roky už vedia kde sa uživili a nie,že jazdia aj na tých linkách kde by boli potrebné 12 metrové.
Keď nepočítam do toho 10,5m tak každý rok jedna stovka nových busov.
Reakcia na: Roberto #17:
a štvrtý rok radšej nahradiť 13 kĺbmi čiže tender na 17 sólo vozov a 39 kĺbov s opciou na 15 ks
Reakcia na: Roberto #17:
ešte vrámci toho že aká bude cena prenájmov by sa dalo za to zakúpiť daľších cca 12-13 ks kĺbov
Ja to vidím takto pokiaľ DPB mal na opravu tunela za skoro 3 000 000€ tak má aj na postupnú obnovu VP - autobusy ročne by sa mohlo dať povedzme 3,7Mil €. Cena klbáku 18 CITY = 272 000€ a cena sólo vozu Citelis 12 je 215 000€. DPB by teda mohol vyhlásiť 2 tendre na dodávku 34 ks sólo vozov so 4mi dverami (aby sme dali priestor SpORU ? ) a tener na dodávku 26 ks kĺbov s piatimi dverami ?
Riešenie by bolo nasledovné:
1. rok 17 sólo vozov
2.rok 13 kĺbov
3.rok 13 kĺbov
4.rok 17 sólo vozov
takto by sme dosiahli prijateľnejší stav VP s nižšou mierou zadlžovania podniku. Vykryť vznikuté náklady by sa dali zvýšením tarifných úhrad z 40/50 na 80/90 EUR čo by znamenalo cca + 2 000 000 EUR do kasy DPB ročne zároveň však zvýšiť počet PK o minimálne 13 ks 4 ranná 4 poobedná 3 noc/víkend a 2 ks prevádzková rezerva
Takto budú spokojní aj cestujúci aj vedenie podniku ?
Reakcia na: eMDi #11:
táto podmienky vyraďuej skoro každého
Neviem prečo predpokladám stále, že kebyže v dnešných dňoch zavítame do SOR Libchavy, tak nájdeme prvé, "náhodou" celočervené kĺbové sorky s nádržami na CNG (diesle už pochybujem, to tu už bolo), a "náhodou" nám ich SOR zapožičia. A "náhodou" sa vedeniu mesta zapáčia (prvý rok bol bezproblémový aj u dieslov 😃 ) a nejak stále vidím tú víziu volieb - objednali sme 60ks nových ekologických autobusov, aby sme mohli vyradiť dtie hnusné dožívajúce IK/Kar.... 🙂 A potom sa čudujme, prečo už nemám ani električenku, a jazdím autom.
Nie je táto správa vtip? DP sa sám vyjadril, že do konca roka ide vyradiť 58 autobusov IKARUS. Namiesto nich ide prenajať maximálne 20? To znamená, že môže byť aj menej? Tak to je rovnako, ako keby neprenajal nič. Navyše ak sa do konca roka môžu vyradiť aj iné autobusy, ktoré sú už tiež po plánovanej životnosti. A aké to budú autobusy? Neprenajme si DP autobusy tiež po dobe životnosti? Navyše prenajatie bude maximálne na 18 mesiacov. A čo potom? Je predpoklad, že by dovtedy bol nejaký tender a zároveň aj prišli autobusy z toho tendra? Lebo v opačnom prípade budeme tam, kde sme teraz alebo (a to je kvôli času viac pravdepodobné) ešte oveľa horšie. Prenájom možno vychádzal by do konca júna 2015 a ak by dovtedy sa malo uskutočniť všetko (nájdenie peňazí, tender, elektronická aukcia, vyhodnotenie a čas na vyrobenie vozidiel) tak tender by musel byť vypísaný možno najneskôr v marci budúceho roka. Ale nebude to vyznievať ako robenie kampane primátorovi, keďže budúci rok sú komunálne voľby. Toto si nedovolilo ani predchádzajúce vedenie a to bol tiež jeden z dôvodov, prečo sa nevypísal plánovaný tender na 60 autobusov na CNG pohon. Teraz je však už situácia taká, že aj takýto počet nových autobusov by bol extrémne málo.
Reakcia na: eMDi #11:
"Za zákazku rovnakého, alebo podobného charakteru sa považuje dodávka alebo prenájom autobusov."

takze kludne to mozu byt aj SORRRRky ?
Tieto nemusia mať minimálne 5 dverí? ?
Reakcia na: Petto #10:
nezabudajme na podmienku, ze dodavatel uz musel za posledne obdobie prenajat vozy v celkovej hodnote cca 1 mil. eur. ... prenajal SAD ZV alebo iny dopravca za tolko? na sme je spominany abuss, blaguss ..
Reakcia na: kvorka #9:
BB ci ZV ich uz aj tak asi realne nevyuzije, tak byt na mieste dopravcu , davam ponuku ihned.
Mate aj nejake sola ? A co ten vas 1dnovy havarovany klb.Citelis ??? stale ziadna info o nom ?
Reakcia na: kecho #3:
SAD ZV má v BB zbytočných kĺbov dosť, momentálne ak dobre počítame tak sú to B961 v počte 14ks (aj s prenajatými od DPMBB, ktoré už v BB jazdili)
Reakcia na: kecho #3:
LOKOMAT, kto iný ???
Reakcia na: Skoda #5:
Haló, už nie je rok 1988. Biznis robia súkromné nastrčené firmy, nie dopravné podniky.
Reakcia na: Skoda #5:
ponuky sa maju predkladat do polovice augusta a potom e-aukcia a z potom budu vysledky
A je už známe od ktorého dopravného podniku sa budú prenajímať?
Reakcia na: kecho #3:
len aby nemala ja a ty sorka v zalohe nejake nove vozy a neprenajala ich ?
ktorá firma kúpila 19 (9+10 alebo 10+9) starých vozov? 😉
Reakcia na: Arkuslogaritmus #1:
HA! Sorky vydržali dlhšie ako Mercedesy!!! ?
Nedostatok autobusov je v súčasnosti zapríčinený postupným dožívaním autobusov značiek Karosa a Mercedes- tu ste mali na mysli Ikarus