DPB predpokladá vyradenie 58 autobusov pre nevyhovujúci technický stav.
Nekontrolovateľne a až o 7 % by mohli klesnúť výkony MHD, ak mesto urýchlene nepodnikne kroky na zabezpečenie obnovy vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava (DPB). Vyplýva to z materiálu, o ktorom rokovali poslanci Komisie dopravy a informačných systémov Mestského zastupiteľstva 15. mája.
Dopravný podnik v prezentácii informoval, že okamžite musí vyradiť 5 autobusov a 4 trolejbusy a vzhľadom na zlý technický stav vozidiel plánuje do konca roka 2013 vyradiť všetky autobusy typu Ikarus 415 a 435, čo je 58 vozidiel. Postupne bolo podľa DPB doteraz vyradených 34 autobusov a 15 trolejbusov bez náhrady.
Materiál uvádza, že momentálne je po plánovanej životnosti 31 % autobusov, 70 % električiek a 77 % trolejbusov. Stav vozidiel spôsobuje vynechávanie spojov a vyššiu spotrebu palív a energií.
Komisia zobrala materiál DPB na vedomie, úlohy na odvrátenie hrozby redukcie výkonov neprijala
Dopravca navrhoval, aby komisia schválila odporúčacie stanovisko, v ktorom by boli prijaté zásady obnovy vozidlového parku. Ročne podnik podľa výpočtov na základe potrebného počtu vozidiel do premávky a ich životnosti potrebuje obnoviť zhruba 5 električiek, 10 trolejbusov a 50 autobusov. DPB zároveň navrhoval schváliť odporučenie Mestskému zastupiteľstvu zabezpečiť financovanie obnovy najmenej 100 autobusov v roku 2013 ako náhradu za dožívajúce vozidlá. Ani tomuto návrhu komisia nevyhovela.
V materiáli je uvedený aj návrh na zapožičanie 8 autobusov a 6 trolejbusov na riešenie súčasnej kritickej situácie. Zatiaľ čo pri autobusoch je predpoklad prenájmu za cenu 0,50 €/km, trolejbusy by sa mali prenajímať takmer štyrikrát drahšie – za 1,95 €/km. Predpokladané náklady na prenájom šiestich trolejbusov na 12 mesiacov sú vyše 560 tisíc €, čo je približne cena 1 nového kĺbového trolejbusu. 12-mesačný prenájom ôsmich autobusov má vyjsť na 216 tisíc €.
V prípade naplnenia hrozieb by rozsah MHD klesol na najnižšiu úroveň za posledných vyše 30 rokov. Najviac by sa redukcie dotkli rannej prepravnej špičky.
fanatikmhd
A k tomu tunelu co tu oponovali ste dvaja. Fajn, ja nevravim ze tunel je total zbytocna vec, ci ine trasy, ja som hlavne narazal na to, ze ta radiala je zranitelna sama o sebe! Mne tu bolo pisane, ak by nebol tunel a na nabrezi sa daco..ehm, pokazi.... Tak je KV a Doombravka zrusena. Ja tvrdim, co ak je tunel, a stane sa nieco trebars uz hned na zjazdovej vyhybke z tunela. Nemame ziadne moznosti! Takze opat by ti klakla cela radiala. Preto hovorim, ze tunel je svojho casu aktualne zbytocny na vrazanie penazi. Ked sa ustabilizuje vozovy park s vozidlami ktorych vydrz bude vacsia ako 6 rokov (teda nie SOR) tak je tu realitvne vysoka sanca so stabilizaciou vydavkou a naslednou moznostou riesenia situacie druhej alternativnej trasy cez tunel..... Ale k comu mi je tunel, ak cez neho nemam cim jazdit?
Ano, Abusy maju najkratsiu zivotnost, no magistrat tomu po prve prilis neprispieva (stav vozoviek i BUS pruhov je vyhodny jedine pre dodavatela ND), po druhe, GO okrem par IK200 a Vrakos (ktore uz davno nemali existovat) sa nedotklo ziadnych vozidiel. Mali sme v prevadzke autobusy TAM, ktore patrili v BA aj do dnesnych dni ako najkapacitnejsie (pre porovnanie, TAM272 mal 180+1, MBCC ma 178+1), ich GO spocivala v prinitovani novych plechov na totalne prehnite ramy.... Heureka! A cudujme sa, preco prave zgeneralkovane vozy sa rozpadli skorej nez stare....
Pevne verim, ze prave aktualne jedine MBCC tu preziju viac ako jednu dekadu. A mmchdm, SU nam tu stale potichu uz ziju 7dmy rok, a nezda sa mi, zeby boli na to mnejak extra zle, ci zrele na GO. Preco sa teda stale neinvestovalo do nakupu lacnych, a v reali aj dostatocne bezudrzovych vozidiel SU? (diesel pohon, ci CNG starsej generacie ktore v inych statoch problemy nemaju....) Mna nezaujima teraz tunajse prihadzovanie si zakazok, ale realita. Ak vsak niekto z Vas tu nemieni zacat verejne popravovat osoby zodpovedne za stav sucasny, tak pri tomto tempe viim ako jedine vychodisko pre zlepsenie stavu obetovanie bezodnej jamy........